text_structure.xml
3.94 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Radosława Pardy, przesłane przy piśmie SPS-024-170/05 z dnia 28 grudnia 2005 r. w sprawie budowy, odbudowy i modernizacji dróg, uprzejmie informuję, że zamierzenia rozwojowe dotyczące transportu wynikają z przyjętej przez rząd w czerwcu 2005 r. ˝Polityki transportowej państwa na lata 2006-2025˝. Uszczegółowienie tych zamierzeń zawarte jest w ˝Strategii rozwoju transportu na lata 2007-2013˝ (projekt, wersja z 15 lipca 2005 r.). Obecnie projekt strategii jest korygowany w dostosowaniu do zmieniających się warunków realizacji.</p>
<p xml:id="div-2">Również jest ustalana szczegółowa lista projektów z zakresu infrastruktury transportu w ramach prac nad programem operacyjnym rozwoju sektora transportu na lata 2007-2013. Można więc stwierdzić, że planem rozwoju sieci dróg i kolei jest projekt ww. programu operacyjnego. Wstępna wersja tego programu została przygotowana we wrześniu 2005r. Obecnie trwają prace nad weryfikacją programu operacyjnego rozwoju sektora transportu na lata 2007-2013. W lutym br. zostanie on udostępniony do konsultacji społecznych.</p>
<p xml:id="div-3">To co Pana Posła szczególnie interesuje, to spodziewana modernizacja zarówno linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce - Kraków, jak i przebudowa drogi nr 7 na drogę ekspresową.</p>
<p xml:id="div-4">Otóż zgodnie z dotychczasowymi zamierzeniami przewiduje się, że w latach 2007-2013 nastąpi modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce. Również w tym okresie nastąpi zakończenie przebudowy drogi nr 7 na dwujezdniową drogę ekspresową.</p>
<p xml:id="div-5">Na modernizację ww. linii kolejowej i na przebudowę drogi nr 7 na drogę ekspresową środki finansowe pochodzić będą z dwóch źródeł. Pierwsze źródło to środki finansowe z Unii Europejskiej, w skład których wchodzą środki z Funduszu Spójności oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Natomiast drugie źródło finansowania to środki z budżetu państwa, wspomagane dodatkowo kredytami z międzynarodowych instytucji finansowych.</p>
<p xml:id="div-6">Jeśli chodzi o priorytetowe traktowanie województw w rozwoju sieci drogowej, to zakłada się przygotowanie przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ˝Programu dla Polski Wschodniej˝. Program ten będzie obejmował 5 województw, w tym również województwo świętokrzyskie. Oznacza to, że województwo świętokrzyskie będzie traktowane priorytetowo w dostępie do środków finansowych służących realizacji projektów drogowych na sieci drogowej zarządzanej przez samorządy terytorialne.</p>
<p xml:id="div-7">Dokonywane obecnie zmiany w planowaniu przestrzennym mają służyć usprawnieniu procesów inwestowania z zakresu infrastruktury publicznej, w tym infrastruktury transportowej. W związku z tym zakłada się, że tzw. specjalna przyśpieszona ścieżka postępowania, która obecnie obowiązuje przy budowie autostrad i dróg ekspresowych, zostanie rozszerzona na projekty kolejowe.</p>
<p xml:id="div-8">Jednocześnie zdaniem przedstawicieli samorządów nie napotykają oni na zasadnicze utrudnienia proceduralne dotyczące inwestycji drogowych zarządzanych przez jednostki samorządów terytorialnych na styku z planowaniem przestrzennym.</p>
<p xml:id="div-9">W nowej perspektywie finansowej województwo świętokrzyskie będzie miało szansę uzyskania niezbędnych środków na modernizację infrastruktury.</p>
<p xml:id="div-10">Sekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-11">Eugeniusz Wróbel</p>
<p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 6 stycznia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>