text_structure.xml
3.51 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie posła Wiesława Andrzeja Szczepańskiego nadesłane przy piśmie SPS-024-111/05 z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie bezpieczeństwa ruchu i remontu drogi ekspresowej nr 5 w powiecie kościańskim, uprzejmie informuję, że stan bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 5 jest monitorowany i według danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu na odcinku tej drogi znajdują się 4 miejsca koncentracji wypadków (przy kryterium min. 10 wypadków w ciągu ostatnich 5 lat). Główną przyczyną wypadków jest nieprzestrzeganie przez użytkowników drogi przepisów ruchu drogowego, jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła szereg działań skierowanych na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Do tych działań należy zaliczyć:</p>
<p xml:id="div-2">- przebudowę w 2003 r. odcinka drogi w miejscowości Piotrowo. W ramach przebudowy dobudowano pas lewoskrętu i wyposażono przejście dla pieszych w azyl i znaki aktywne na wysięgnikach,</p>
<p xml:id="div-3">- podjęcie prac nad przebiegiem obwodnicy Kościana poprzez przygotowanie projektu przebiegu do konsultacji z lokalnym samorządem. Przygotowano analizę bezpieczeństwa ruchu wraz z propozycjami zmian w organizacji ruchu. Wcześniej w 2003 r. zmieniono już organizację ruchu na dwóch skrzyżowaniach, wydzielając pasy dla lewoskrętów, a w 2005 r. zmieniono organizację ruchu na wlocie na obwodnicę od strony Poznania,</p>
<p xml:id="div-4">- przygotowanie dokumentacji na przebudowę skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 312 w miejscowości Czacz mającej na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu poprzez wydzielenie lewoskrętów oraz wyeliminowanie przejazdów na wprost przez drogę krajową nr 5.</p>
<p xml:id="div-5">Stan techniczny omawianego odcinka drogi o długości 33,8 km przedstawia się następująco:</p>
<p xml:id="div-6">- 10,2 km w stanie złym - głównie z uwagi na koleiny, jest planowane do odnowy w 2007 r., a do tego czasu będą prowadzone doraźne działania likwidujące koleiny;</p>
<p xml:id="div-7">- 13,8 km w stanie niezadowalającym i wymaga remontów w najbliższych latach;</p>
<p xml:id="div-8">- 9,8 km w stanie dobrym.</p>
<p xml:id="div-9">Dostosowanie całego odcinka drogi krajowej nr 5 (leżącego w granicach powiatu kościańskiego) do parametrów drogi ekspresowej planowane jest w latach 2007-2013. Będzie to wymagało poprowadzenia tego odcinka po nowym przebiegu. Obecnie w uzgodnieniach znajduje się studium techniczno-ekonomiczne drogi ekspresowej S5. Do czasu wybudowania tego odcinka będą rokrocznie prowadzone prace remontowe na odcinkach o najgorszym stanie technicznym.</p>
<p xml:id="div-10">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmuje działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, jednak działania te muszą być wspomagane poprzez wszystkich zarządców oraz policję, aby kierowcy nie lekceważyli przepisów drogowych.</p>
<p xml:id="div-11">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-12">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-13">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 17 stycznia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>