text_structure.xml
3.84 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do pisma z dnia 8 grudnia 2005 r. (sygn. SPS-024-85/05) przekazującego zapytanie Posła na Sejm RP Pana Romana Czepe w sprawie mianowania kandydatów do służby cywilnej, z upoważnienia Prezesa Rady Ministrów uprzejmie przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">W związku z zapytaniem Pana Posła do Szefa Służby Cywilnej skierowana została prośba o zajęcie stanowiska w sprawie. Poniżej przedstawiam treść pisma skierowanego do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji przez Szefa Służby Cywilnej Pana Jana Pastwę.</p>
<p xml:id="div-3">˝Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r., Nr 49, poz. 483 z późn. zm.), status urzędnika służby cywilnej posiada osoba, która uzyskała mianowanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub złożyła wniosek o mianowanie przewidziany dla absolwentów Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Zgłoszenia do postępowania kwalifikacyjnego i wnioski o mianowanie składa się corocznie w okresie od 1 stycznia do 31 maja. Podobnie postępowanie kwalifikacyjne prowadzone jest raz w roku (zwykle w końcu lipca) jednocześnie w stosunku do wszystkich osób, które złożyły zgłoszenie do postępowania. Mianowanie następuje również raz w roku, a jego termin zależny jest od możliwości sfinansowania wypłat dodatków służby cywilnej (dla przykładu w tym roku kalendarzowym mianowania zostały dokonane z dniem 1 grudnia).</p>
<p xml:id="div-4">W załączeniu przekazuję zestawienie tabelaryczne obrazujące liczbę i datę mianowań w kolejnych latach*). Należy się spodziewać, że opisane wyżej zwyczaje w zakresie terminu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego i daty dokonywania mianowań będą w przyszłości kontynuowane.</p>
<p xml:id="div-5">Jednocześnie uprzejmie informuję, że w Urzędzie Służby Cywilnej nie prowadzi się prac zmierzających do zmiany zasad uzyskiwania mianowania w służbie cywilnej.˝</p>
<p xml:id="div-6">Ze swej strony uprzejmie informuję, że podzielam wątpliwości Pana Posła co do procedur stosowanych w postępowaniu kwalifikacyjnym prowadzącym do uzyskania mianowania w służbie cywilnej.</p>
<p xml:id="div-7">W związku z powziętymi wątpliwościami wstrzymałem procedurę mianowań pracowników, którzy legitymowali się moim zdaniem niewystarczającymi kwalifikacjami językowymi.</p>
<p xml:id="div-8">Pragnę ponadto poinformować Pana Posła, że Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zarządzeniem nr 20 z dnia 30 listopada 2005 r. powołał Zespół do zbadania okoliczności i skutków zmiany zasad przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (w załączeniu przekazuję sprawozdanie z prac ww. Zespołu)*). Wobec brzmienia ww. sprawozdania poleciłem Szefowi Służby Cywilnej zakończenie procedury wydawania aktów mianowania.</p>
<p xml:id="div-9">Obecny kształt, praktykę i uregulowania prawne służby cywilnej należy uznać za dalekie od doskonałości.</p>
<p xml:id="div-10">Z uwagi na powyższe, Rząd podjął prace nad nowelizacją obowiązującej obecnie ustawy o służbie cywilnej. Liczę także na aktywne poparcie Pana Posła oraz pozostałych parlamentarzystów dla zmian w przedmiotowej ustawie proponowanych przez Rząd.</p>
<p xml:id="div-11">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-12">Minister</p>
<p xml:id="div-13">Ludwik Dorn</p>
<p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 6 stycznia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>