text_structure.xml
3.47 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma Pana Marszałka (znak: SPS-024-48/05) z dnia 6 grudnia br., dotyczącego zapytania posła Janusza Krasonia w sprawie rozbudowy lotniska Wrocław-Strachowice w ramach Narodowego Planu Rozwoju, pragnę przedstawić poniższe wyjaśnienia.</p>
<p xml:id="div-2">W dniu 29 listopada RM zaakceptowała ˝Informację o aktualnym stanie oraz harmonogramie prac nad Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia oraz programami operacyjnymi w ramach polityki spójności Unii Europejskiej 2007-2013˝, według której bazą do tworzenia Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO) oraz programów operacyjnych będzie Strategia Rozwoju Kraju (SRK), która będzie określać główne cele i kierunki rozwoju Polski na najbliższe lata oraz koordynować politykę spójności z innymi politykami współfinansowanymi z funduszy unijnych. Obecnie trwają prace mające na celu opracowanie ww. dokumentów. Ponadto w wyniku prowadzonych konsultacji społecznych wstępnych projektów programów operacyjnych zmianie ulegnie przedstawiony w NPR 2007-13 (przyjęty przez RM w dniu 6 września br.) ich układ. Zgodnie z nową koncepcją mającą na celu usprawnienie systemu zarządzania i wdrażania funduszy strukturalnych przewidzianych do realizacji w latach 2007-2013 przewiduje się ograniczenie liczby PO i tym samym likwidację ˝PO Spójność terytorialna i konkurencyjność regionów˝ oraz zaprzestanie prac związanych z opracowaniem Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013.</p>
<p xml:id="div-3">Biorąc pod uwagę fakt, iż czynnikami bezpośrednio wpływającymi na zwiększenie konkurencyjności Polski i regionów są działania związane z tworzeniem nowoczesnej sieci transportowej, w której nasz kraj ma znaczne zapóźnienia cywilizacyjne w porównaniu z innymi krajami europejskimi, dokumenty programowe muszą zawierać zapisy umożliwiające wsparcie rozwoju i modernizacji infrastruktury transportowej. Działania związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury lotnictwa cywilnego przewidziane są do realizacji w ramach następujących programów operacyjnych:</p>
<p xml:id="div-4">- 16 RPO - w odniesieniu do działań z zakresu wsparcia infrastruktury transportowej o znaczeniu regionalnym i lokalnym,</p>
<p xml:id="div-5">- PO Infrastruktura - w odniesieniu do działań związanych z dostosowaniem lotnictwa cywilnego do zwiększonych potrzeb przewozowych.</p>
<p xml:id="div-6">Ponadto chciałabym podkreślić, iż prace nad dokumentami programowymi na lata 2007-2013 nie zostały jeszcze zakończone. W miesiącach styczeń-maj 2006 r. przewiduje się przeprowadzenie konsultacji społecznych NSRO, a w miesiącach luty-sierpień 2006 r. przeprowadzenie konsultacji nowych wersji programów operacyjnych, w związku z powyższym zawartość tych dokumentów może ulec modyfikacji i uzupełnieniu o zgłaszane uwagi, pozwalając tym samym na właściwe zaprogramowanie wsparcia wykorzystującego fundusze unijne.</p>
<p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-8">Minister</p>
<p xml:id="div-9">Grażyna Gęsicka</p>
<p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 21 grudnia 2005 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>