text_structure.xml 2.85 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie posła Mariana Piłki nadesłane przy piśmie SPS-024-18/05 w sprawie budowy zjazdu z obwodnicy Garwolina do miejscowości Łaskarzew, uprzejmie informuję, że w ciągu ostatnich kilku lat, w ramach ˝Aktualizacji koncepcji programowo-przestrzennej budowy obejścia Garwolina w ciągu drogi krajowej nr 17 na parametrach drogi ekspresowej˝, przeanalizowano wiele wariantów przebiegu obwodnicy oraz jej powiązań z przestrzennymi ciągami komunikacyjnymi.</p>
        <p xml:id="div-2">W dniu 23.01.2004 r. projekt został zaprezentowany na spotkaniu konsultacyjnym przedstawicielom samorządów oraz mieszkańcom. W dniu 28.07.2004 r. Wojewoda Mazowiecki Decyzją Nr 01/2004 ustalił lokalizację obwodnicy, zatwierdzając jednocześnie podział nieruchomości oraz proponowany przebieg linii rozgraniczających. Dla uzyskanej Decyzji zostały dokonane wykupy gruntów oraz został opracowany projekt budowlany. Dla ww. projektu budowlanego wydano Decyzję Nr 22/2005 Wojewody Mazowieckiego z dnia 28.06.2005 r. udzielającą pozwolenia na budowę. Obecnie realizowane rozwiązanie posiada wszelkie wymagane opinie i uzgodnienia z władzami samorządowymi.</p>
        <p xml:id="div-3">W nawiązaniu do przedstawionych postulatów pragnę wyjaśnić, że przebieg projektowanej obwodnicy Garwolina jest poprowadzony po nowym śladzie, z zachowaniem wszystkich dotychczasowych powiązań komunikacyjnych. Mieszkańcy Gminy Wilga będą mieli połączenie z drogą krajową nr 17 poprzez węzeł ˝Stacyjna˝ na drodze krajowej nr 76. Mieszkańcy gminy Łaskarzew będą mieli utrzymane dotychczasowe połączenie z Garwolinem i drogą krajową nr 17 poprzez bezkolizyjny dwupoziomowy przejazd w ciągu drogi powiatowej nr 36 535.</p>
        <p xml:id="div-4">Biorąc pod uwagę powyższe połączenia, oparte na istniejących ciągach komunikacyjnych, należy stwierdzić, że nie nastąpi pogorszenie relacji komunikacyjnych i utrudnienie dojazdu do szpitala i wspomnianych miejscowości. Uprzejmie informuję, że głównym zadaniem obwodnicy Garwolina jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego relacji Warszawa-Lublin poza miasto. Na obecnym etapie realizacji inwestycji zwiększenie jej zakresu o proponowany węzeł spowodowałoby nieproporcjonalne do osiągniętych korzyści zwiększenie kosztów oraz groziłoby wydłużeniem czasu jej realizacji.</p>
        <p xml:id="div-5">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Minister</p>
        <p xml:id="div-7">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 12 grudnia 2005 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>