text_structure.xml
5.15 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AndrzejBrachmański">Otwieram posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Dzisiejszy porządek obrad obejmuje rozpatrzenie uchwały Senatu RP o stanowisku w sprawie ustawy o ustanowieniu Krzyża Zesłańców Sybiru. Senat zgłosił trzy poprawki, dwie do tekstu uchwały, a jedna do załącznika. Jeżeli nie ma uwag do zaproponowanego porządku obrad, przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 1, aby w art. 2 skreślić ust. 2, który stanowi, że „Krzyż może być darowany również osobom, które były więzione w łagrach, obozach, miejscach zsyłek jako obywatele Polscy, a w chwili nadania im Krzyża posiadają obywatelstwo innego państwa”.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JerzyKozłowski">Rząd jest za przyjęciem tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#StanisławGudzowski">Dyskusja na temat ust. 2 odbywała się w czasie prac Komisji. Doszliśmy do wniosku, że należy go zostawić, aby nie było żadnych wątpliwości.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#MariuszKamiński">Czy rząd jest przeciwny nadawaniu Krzyża osobom narodowości polskiej nie posiadającym obywatelstwa polskiego?</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#JerzyKozłowski">Uważamy, że ust. 1 wyczerpuje oczekiwania środowisk Sybiraków. Wyraźnie zaznacza, że Krzyż należy się osobom, które w chwili deportacji posiadały obywatelstwo polskie oraz dzieciom tych osób, które urodziły się na zesłaniu. Krzyż należy im się, niezależnie od tego jakie obywatelstwo mają obecnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#AndrzejBrachmański">Nie jest to więc spór merytoryczny, lecz legislacyjny.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Powinno rozwiać się wszystkie wątpliwości. Pozostawienie ust. 2 sprawi, że art. 2 stanie się bardziej czytelny.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#AndrzejGrzyb">Proszę o pozostawienie w art. 2 ust. 2, aby uniknąć jakichkolwiek wątpliwości interpretacyjnych.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#AndrzejBrachmański">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za odrzuceniem poprawki nr 1? Stwierdzam, że Komisja, 8 głosami, przy 4 przeciwnych i 4 wstrzymujących się, odrzuciła poprawkę nr 1. Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 2, aby w art. 6 w pkt 3 wyraz „zasady” zstąpić wyrazami „sposób i okoliczności”.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">Zaproponowany w poprawce nr 2 zapis jest lepszy niż dotychczasowy.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#JerzyKozłowski">Przychylamy się do stanowiska Biura Legislacyjnego KS.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#AndrzejBrachmański">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki nr 2? Stwierdzam, że Komisja, 19 głosami, przy braku przeciwnych i braku wstrzymujących się, przyjęła poprawkę nr 2. Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 3, aby w załączniku do ustawy we wzorze rysunkowym odwrotnej strony Krzyża nie przedstawiać wstążki.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKS">W dotychczasowym wzorze sporządzonym przez dyrektora Muzeum Wojska Polskiego źle została przedstawiona wstęga. Teraz wzór ten został odpowiednio poprawiony.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#JerzyKozłowski">Przyjęcie wersji zaproponowanej przez Sejm RP oznaczałoby odejście od zasady stosowanej przy innych odznaczeniach. Popieramy więc poprawkę nr 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#AndrzejBrachmański">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki nr 3? Stwierdzam, że Komisja, 19 głosami, przy braku przeciwnych i braku wstrzymujących się, przyjęła poprawkę nr 3. Przystępujemy do wyboru posła sprawozdawcy. Proponuję, aby pozostał nim poseł Andrzej Grzyb. Przystępujemy do głosowania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja przyjęła wniosek, aby posłem sprawozdawcą został poseł Andrzej Grzyb. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że posłem sprawozdawcą został poseł Andrzej Grzyb. Dysponujemy już opinią UKIE, która stwierdza, że przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej. Jeżeli nie ma innych spraw, zamykam posiedzenie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>