text_structure.xml
8.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JanRokita">Otwieram posiedzenie Komisji. W porządku dziennym jest przewidziane rozpatrzenie, na żądanie przewodniczącego Komisji Finansów Publicznych, autopoprawki do projektu ustawy budżetowej w częściach rozpatrywanych wcześniej przez Komisję Administracji i Spraw Wewnętrznych. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę, stwierdzam, że porządek dzienny został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JanRokita">Przechodzimy zatem do rozpatrzenia autopoprawki w części 16, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Czy jest obecny szef Kancelarii bądź ktoś upoważniony do przedstawienia autopoprawki? Proszę o jej przedstawienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JarosławKaźmierski">W odniesieniu do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów autopoprawka rządowa zmienia tylko jedną pozycję, chodzi o planowane zwiększenie dochodów o sumę 1.360.000 złotych. Daje to łączny wzrost z 7.594.000 zł do 8.954.000 zł. Całość zwiększenia nastąpi w dziale „administracja publiczna” w rozdziale „urzędy naczelnych organów administracji rządowej”, co oznacza, że w rozdziale 75001 dochody wzrosną z 554.000 zł do 1.914.000 zł - to jest właściwie cała zmiana.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#JanRokita">Dlaczego rząd doszedł do wniosku, że należy zwiększyć te dochody?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#JarosławKaźmierski">W ustawie budżetowej planuje się zawrzeć obligatoryjną dodatkową wpłatę ze środków specjalnych do budżetu, w wysokości 15%, w przypadku Kancelarii jest to właśnie kwota 1.360.000 zł.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#JanRokita">Czy ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie widzę sprzeciwu, zatem uznaję, że Komisja wyraziła pozytywną opinię o tej autopoprawce. Przechodzimy więc do części 42 - Sprawy wewnętrzne, wraz ze środkami z zagranicy, części 85 - bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa oraz części 83 - czyli rezerwy celowe związane z modernizacją przejść granicznych. Rozumiem, że autopoprawki przedstawi minister Marek Naglewski, a następnie przedstawiciel ministra finansów.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#MarekNaglewski">W części 42 planuje się zmniejszenie wydatków na łączną kwotę 25.000.000 zł. W tym: w dziale 754 - „bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” w odniesieniu do Policji - o 11.800.000 zł, z tego w rozdziale 75400 - „integracja z Unią Europejską”, par. 4250 - „zakupy sprzętu i uzbrojenia” - o 900.000 zł, w dziale 754003 - „jednostki terenowe policji”, par. 4250 - „zakup sprzętu i uzbrojenia” o 10.900.000 zł; w odniesieniu do Straży Granicznej - o 8.200.000 zł, w tym: w rozdziale 75400 - „integracja z Unią Europejską”, par. 4252 o 2.300.000 zł, w dziale 754006 w odniesieniu do Straży Granicznej par. 4210 - „zakup materiałów i wyposażenia” o 3.200.000 zł i par. 430 - „zakup pozostałych usług” o 2.700.000; w odniesieniu do Państwowej Straży Pożarnej - o 4.600.000 zł w tym: par. 4250 „zakup sprzętu i uzbrojenia” - o 4.600.000 zł; w odniesieniu do Ministerstwa - par. 4250 „zakup sprzętu i uzbrojenia” o 400.000 zł.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#MarekNaglewski">Zmniejszenia dokonano selektywnie, uwzględniając potrzeby poszczególnych służb. Nie było możliwe dokonanie ograniczeń w wydatkach bieżących o charakterze eksploatacyjnym, takich jak paliwo, materiały, remonty, więc głównie dotyczyły one wydatków na zakup sprzętu. Było to naszym zdaniem jedyne możliwe wyjście. Jeżeli nie kupi się sprzętu w tym roku, to pewnie będziemy starali się dokonać zakupu w latach następnych. Jeśli chodzi o dalsze szczegółowe pozycje, poproszę o wyjaśnienia dyrektora Władysława Budzenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#WładysławBudzeń">W punkcie „środki bezzwrotne pochodzące z zagranicy” w części dotyczącej MSWiA nastąpiły jedynie niewielkie poprawki, wynikające z formalnej zmiany prognoz kursowych. Przypomnę, że w odniesieniu do dolara amerykańskiego prognozowany kurs zmniejszył się z 4,66 zł do 4,45 zł, natomiast euro - zwiększył się z 4,10 zł do 4,22 zł. W części dotyczącej MSWiA (załącznik nr 18 do autopoprawki) zmiana nastąpiła w dwóch pozycjach wydatków: w zakresie programu wzmocnienia granicy wschodniej - zmniejszenie z kwoty 34.658.000 zł do 34.495.000, czyli o niecałe 200.000 zł oraz w odniesieniu do programu współpracy przygranicznej - o niecałe 430.000 złotych. Zmiany te również wynikają ze zmienionej prognozy kursu euro. Natomiast jeśli chodzi o część 85 i dział 754, w autopoprawce nie ma żadnych zmian, zarówno w kwocie ogólnej wydatków, jak i w poszczególnych rozdziałach.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#WładysławBudzeń">Chciałbym jeszcze uzupełnić moją wypowiedź o punkt, którego nie ma w porządku dziennym. Jeśli chodzi o Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, z uwagi na proponowaną zmianę ustawy o finansach publicznych w zakresie odpisu ze środków specjalnych w wysokości 15% planowanych wpływów, nasze dochody w dziale 754 w autopoprawce zwiększyły się jedynie o 23.000 zł. Chciałem poinformować, że nie nastąpiły żadne zmiany w ujętej w punkcie 5 porządku dziennego rezerwie celowej - „środki na zakup uzbrojenia dla funkcjonariuszy Policji i Straży Granicznej wynikające z Programu Wieloletniego „Modernizacja Uzbrojenia Funkcjonariuszy Policji i Straży Granicznej w latach 2001-2003”. Wynosi ona 30.000.000 zł. Również w rezerwach celowych znajdujących się w gestii ministra spraw wewnętrznych i administracji, pozycja 23 - „pomoc dla repatriantów”, pozycja 37 - „wydatki związane z wymianą dowodów osobistych” oraz pozycja 62 - „pomoc dla społeczności romskiej w województwie małopolskim” nie nastąpiły zmiany w porównaniu z projektem ustawy budżetowy na rok przyszły.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#JanRokita">Czy zaplanowano ewentualne zmiany w rezerwach celowych? Nie ma tych zmian?</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#GrażynaŻywiecka">Tak jak powiedział dyrektor Władysław Budzeń, w rezerwach nie wprowadzono zmian, poza rezerwą na budowę i utrzymanie drogowych przejść granicznych. Tu planuje się ograniczenie wydatków o 5 mln zł.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#JanRokita">Czyli są jednak zmiany?</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#GrażynaŻywiecka">Tak, jest jedna jedyna zmiana.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#JanRokita">Rozumiemy, że w rezerwach celowych nastąpiła jedna zmiana, to jest ograniczenie o 5 mln zł wydatków na budowę i utrzymanie przejść granicznych. Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tych sprawach? Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu uznam, że opinia Komisji o przedstawionych zmianach jest pozytywna. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#JanRokita">Czy w części 51 - Urząd Służby Cywilnej są jakieś zmiany? Nie. Czy w części 85 - zbiorczy budżet wojewodów, w dziale 720 - informatyka są jakieś zmiany? Też nie. Czy w zbiorczych budżetach wojewodów w ogóle nastąpiły jakieś zmiany w innych częściach?</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#EwaPaderewska">Nastąpiła jedna zmiana - poziomu nakładów w województwie mazowieckim w dziale 600, chodzi o wydatki na utrzymanie dróg w mieście stołecznym Warszawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#JanRokita">Ta zmiana nie dotyczy Komisji. Obowiązkiem Komisji jest zaopiniowanie zmian w części 16, 42 i 85 i w jednej rezerwie celowej w części 83. Te zmiany już zostały zaopiniowane. Czy ktoś chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>