text_structure.xml
27.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam posłów, członków komisji regulaminowej, witam pana ministra Czaplę, panią minister Kaczmarską, pana ministra Podgórskiego oraz państwa dyrektorów.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Stwierdzam kworum. Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia został państwu posłom dostarczony. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu uznam, że porządek został przyjęty. Sprzeciwu nie słyszę, zatem stwierdzam, iż porządek dzienny został przyjęty. Przechodzimy zatem do jego realizacji.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Pkt I jest zaopiniowaniem dla Marszałka Sejmu – w trybie art. 10 ust. 1 pkt 15 regulaminu Sejmu – „Projektu budżetu Kancelarii Sejmu na rok 2017”.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Państwo posłowie otrzymali projekt drogą elektroniczną na urządzenia mobilne iPad.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Proszę pana ministra o przedstawienie projektu. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Dziękuję, panie profesorze. Wysoka Komisjo, mam przyjemność przedstawienia na tym posiedzeniu wstępnego projektu budżetu Kancelarii Sejmu w części 02 na rok 2017, który obejmuje dochody i wydatki związane z funkcjonowaniem Sejmu, jego organów oraz Kancelarii Sejmu. Projekt został sporządzony stosownie do rozporządzenia Ministra Finansów z 20 maja 2016 r. i zgodnie z innymi przepisami ustawy o finansach publicznych dysponent budżetu, w tym przypadku szef Kancelarii, ma powinność przedłożenia go do budżetu państwa do końca lipca tego roku, oczywiście, po opinii komisji regulaminowej i po podpisie marszałka.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Prognozę dochodów i projekt planu wydatków budżetowych opracowano na podstawie zgłoszeń komórek organizacyjnych biur Kancelarii, które stanowiły podstawę do określenia zakresu zadań rzeczowych.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Wydatki oszacowano z uwzględnieniem zasad przyjętych dla jednostek rządowych. Mówiąc konkluzywnie niemalże, projekt budżetu Kancelarii Sejmu na rok 2017 zakłada dochody na poziomie 1323 tys. zł oraz wydatki w wysokości 477 711 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Jeżeli chodzi o dochody to one są szacowane na poziomie tegorocznym, a prognozowane źródła dochodów to przede wszystkim: najem i dzierżawa składników majątkowych – 250 tys. zł, wpływy z usług – 202 tys. zł, wpływy ze sprzedaży wyrobów – 205 tys. zł, wpływy ze sprzedaży składników majątkowych – 66 tys. zł, wpływy z różnych dochodów – 600 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Wydatki Kancelarii na rok 2017 zostały zaplanowane w kwocie większej niż w 2016 r. o 24 310 tys. zł co oznacza 105,4% planu na rok bieżący. Na wzrost ten złożyły się przede wszystkim wydatki majątkowe oraz wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych.</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Wydatki w grupach paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawiają się następująco: świadczenia na rzecz osób fizycznych, które obejmują przede wszystkim ryczałty na biura poselskie, tzw. „13” pracowników oraz diety poselskie – 94 507 tys. zł; wydatki bieżące, na które składają się: wynagrodzenia pracowników przede wszystkim i różne inne wydatki związane z zakupami, podróżami, nowa pozycja raz na 3 lata audyt NIK, który marszałek ma powinność przeprowadzić zgodnie z ustawą o NIK, wydatki na biura klubów poselskich, pracowników – 321 722 tys. zł; wydatki majątkowe, które omówimy trochę dalej – 61 482 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-2.6" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Jeżeli chodzi o świadczenia na rzecz osób fizycznych, to zostały zaplanowane w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy i limity; rosną one o 9824 tys. zł, to jest o 11,6%. Wynika to przede wszystkim z planowanego podniesienia – decyzja należy do marszałków Sejmu i Senatu – miesięcznego ryczałtu na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem biur poselskich i poselsko-senatorskich, do kwoty 13700 zł, czyli o 500 zł.</u>
<u xml:id="u-2.7" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Drugą przyczyną wzrostu wydatków na świadczenia jest dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „13”, która przysługuje pracownikom biur poselskich, które w roku bieżącym zostało wypłacone tylko za dwa ostatnie miesiące, czyli za początek kadencji aktualnej, za ostatnie miesiące roku 2015.</u>
<u xml:id="u-2.8" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Wydatki bieżące w porównaniu z 2016 r. rosną o 2442 tys. zł, czyli o 0,8%, więc mniej niż wznosi prognozowany na rok 2017 średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, który wynosi – zgodnie z pismem Ministra Finansów – 101,3%.</u>
<u xml:id="u-2.9" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Należy zaznaczyć, że do projektu budżetu przyjęto wynagrodzenia osobowe pracowników, uposażenia poselskie na poziomie roku 2016. Natomiast przewidujemy wzrost etatowy pracowników Kancelarii Sejmu związany między innymi z ograniczeniem outsourcingu. Trudno powiedzieć jaka to będzie skala, ale sądzę, że kilkadziesiąt osób będzie zatrudnionych. Oczywiście związane to będzie ze zmianą usługi, które te osoby świadczą, sposobu realizacji tej usługi.</u>
<u xml:id="u-2.10" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">W roku 2017 wzrośnie również kwota wydatków na odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe. W konsekwencji nastąpi wzrost składek na ubezpieczenia społeczne.</u>
<u xml:id="u-2.11" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Nie ulega natomiast zmianie wysokość Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, gdyż przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej, które stanowi podstawę do naliczenia odpisu na Fundusz przyjęto zgodnie z pismem Ministra Finansów w wysokości 2917 zł 14 gr, to jest z drugiego półrocza 2010 r. Nie jest to waloryzowane.</u>
<u xml:id="u-2.12" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Inne tytuły wydatków w tej grupie oszacowano stosownie do zgłoszonych przez komórki organizacyjne potrzeb.</u>
<u xml:id="u-2.13" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Jeśli chodzi o wydatki majątkowe to rosną one o 12 044 tys. zł. Oznacza to wzrost o 24,4% w porównaniu z rokiem 2016. Znaczny wzrost planowanych wydatków inwestycyjnych związany jest głównie z kontynuacją budowy budynku dla potrzeb komisji sejmowych, ale także z ujęciem w planie nowych zadań budowlanych, w tym adaptacji budynku przy ul. Ludnej 4a, który w konsekwencji doprowadzi do zmniejszenia corocznych wydatków Kancelarii Sejmu na wynajem przede wszystkim przestrzeni magazynowych, ale także kilku miejsc dla części komórek organizacyjnych Kancelarii, typu Wydział Tekstów Jednolitych, czy część biura Komunikacji Społecznych o 1 mln rocznie. Te pieniądze przestaniemy płacić, jeżeli będziemy Ludną mieli oddaną do eksploatacji.</u>
<u xml:id="u-2.14" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Również, jeżeli chodzi o wydatki majątkowe, to jest wzrost związany z przebudową, rozbudową sieci informatycznych, systemu zabezpieczenia, kontroli dostępu, systemu nadzoru wizyjnego i systemu obsługi w głosowaniu. W szczególności wydatki inwestycyjne w tym zakresie są związane z informatyzacją. Jak już powiedziałem, będzie to przebudowa, rozbudowa oraz zmiana systemu obsługi głosowania w sali posiedzeń. W swoim czasie mieli państwo prezentację czytników. Na to mamy przeznaczone 6 mln zł. Aktualny system do głosowania w tym roku będzie pracował 16 lat. Z naszego punktu widzenia jest potrzeba jego wymiany. W tym momencie opiekun, serwisant praktycznie już przestaje spełniać nasze zapotrzebowania. A więc ta wymiana dosyć delikatnego, istotnego elementu infrastruktury w sali posiedzeń powinna nastąpić w przyszłym roku najpóźniej.</u>
<u xml:id="u-2.15" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Dodatkowo budowa zapasowego centrum przetwarzania danych, zapasowej serwerowni, wynosić będzie 2520 tys. zł. Również przewidziane są w zakresie informatyzacji wydatki na komputery stacjonarne, przenośne oraz oprogramowanie.</u>
<u xml:id="u-2.16" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Podkreślam też, że w przyszłym roku prawdopodobnie uda się rozpocząć i zakończyć wprowadzenie klimatyzacji w budynku G. Jest to budynek, w którym praca w miesiącach wiosenno-letnich jest niezwykle utrudniona, jeżeli warunki pogodowe są niesprzyjające, a takie są coraz bardziej; obserwuje to każdy z nas.</u>
<u xml:id="u-2.17" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Szczegółowa specyfikacja wydatków została zawarta w przedłożeniu wysokiej Komisji – co pan profesor podkreślił – opracowaniu: Kancelaria Sejmu „Projekt budżetu na rok 2017”.</u>
<u xml:id="u-2.18" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Chciałbym jeszcze dodać, że uwzględnimy w tym projekcie, czego jeszcze nie ma w książeczce, dyspozycję wynikającą z ustawy o Radzie Mediów Narodowych. Ustawa nałożyła na Kancelarię Sejmu obowiązek obsługi logistyczno-organizacyjnej tego nowego podmiotu, nowego organu w władzach państwowych. Nie są to jakieś sumy istotne, ale pozycja będzie musiała być uwidoczniona. Przewidujemy, że w granicach 300 tys. zł, w tym oczywiście przede wszystkim wynagrodzenia dla członków Rady Mediów Narodowych umieścimy w budżecie Kancelarii Sejmu na 2017 r. To będzie nowość w stosunku do tego co państwu przedłożyliśmy.</u>
<u xml:id="u-2.19" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Dziękuję bardzo. Dziękuję panu ministrowi za przedstawienie projektu. Otwieram dyskusję. Czy ktoś za państwa posłów chciałby zabrać głos? Głosów nie widzę.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Zatem, jeśli rzeczywiście spojrzymy na te propozycje, które znajdują się w projekcie wstępnym, jak pan minister zaznaczył, to rzeczywiście mamy do czynienia jedynie tutaj z pewną korektą, a więc ze wzrostem o 5,4% wydatków. Natomiast w poszczególnych paragrafach rzeczywiście mamy do czynienia z zachowaniem pewnej równowagi, czyli jest to budżet po prostu – można by określić mianem budżetu kontynuacji. Żadnej tutaj istotnej i ważnej zmiany nie ma.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Natomiast ja ze swej strony, wykorzystując ten moment, chciałbym pana ministra zapytać o realizację budowy, którą możemy obserwować tuż za oknem; ten żuraw, który tutaj pracuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Nieraz słychać to od czasu do czasu, niestety.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Tak. I druga kwestia związana jest z zabezpieczeniem, czyli z tym o czym była też kiedyś mowa w nieco węższym gronie, ale warto by pan minister tutaj powiedział o tej pewnej idei inwestycji, która jest realizowana wzdłuż ulicy Wiejskiej, ale nie tylko. Chodzi o zabezpieczenia, typu parkan.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Jeżeli chodzi o budowę, to może przekażę głos pani minister Kaczmarskiej i dyrektorowi Szorskiemu.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Natomiast, jeżeli chodzi o kwestię zabezpieczeń, Wysoka Komisjo, to realizujemy jako Kancelaria Sejmu, krok po kroku, wyniki audytu, który w swoim czasie przeprowadziły właściwe służby państwa, które są odpowiedzialne za zabezpieczenie tego rodzaju obiektów, które użytkują organy władzy publicznej.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Realnie, panie profesorze, Wysoka Komisjo, pozostał nam jeden punkt, ale istotny z tego audytu, ze wskazań audytowych, czyli odtworzenie parkanu od ulicy Wiejskiej. Podkreślam: odtworzenie, ponieważ do 1939 roku ten teren od ulicy Wiejskiej posiadał parkan, w kształcie podobnym, zbliżonym do parkanu, którym jest na przykład otoczony park Łazienkowski, siedziba prezydenta, czy też siedziba Prezesa Rady Ministrów.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Jesteśmy, nie ukrywam, trochę zdziwieni decyzją Stołecznego Konserwatora Zabytków, który na zaopiniowanie, a właściwie wyrażenie zgody – ma taką kompetencję – na ten element nowy, w tym układzie, który jest pod ochroną – jesteśmy oczywiście na terenie zabytkowym – nie zgodził się na odtworzenie tego parkanu. Zgodził się natomiast na wybudowanie, czy stworzenie przeszkody z płyt szklanych.</u>
<u xml:id="u-6.4" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Panie profesorze, jesteśmy na takim etapie, że oceniliśmy projekty, które zamówiliśmy, zgodnie z widzeniem stołecznego konserwatora i to są nieestetyczne pomysły. Tak uważam. Zresztą nie tylko ja. Pokazaliśmy tę koncepcję Prezydium Sejmu, które podzieliło nasze zdanie.</u>
<u xml:id="u-6.5" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Mam dyspozycję marszałka, żeby odtworzyć korespondencję ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków i w razie czego wejść w spór, do rozstrzygnięcia przez Generalnego Konserwatora Zabytków, czyli ministra kultury w tym przypadku.</u>
<u xml:id="u-6.6" who="#SzefKancelariiSejmuLechCzapla">Dziękuję bardzo. A jeśli chodzi o inwestycje, to bardzo bym prosił minister Kaczmarską, albo dyrektora Szorskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, jak pan przewodniczący zauważył, to że się coś dzieje na budowie, to po prostu słychać.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Na dzień dzisiejszy mamy sytuację taką, że są ostatnie dni, które są związane z przygotowywaniem do rozpoczęcia zabudowy ścian szczelinowych, czyli takiego fundamentowania. Te ściany szczelinowe będą zapuszczone około 20 metrów w głąb ziemi; będą wybierane na szerokość przewidzianą w dokumentacji i segmentami będą zabudowywane po obrysie budynku. I to się rozpocznie najprawdopodobniej w poniedziałek. Do końca tygodnia będą ostatnie prace przygotowawcze i od poniedziałku będzie już tu troszkę głośniej. Te prace przewidziane są na okres około 2 miesięcy. Może się uda skrócić, ale to trudno teraz powiedzieć.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Druga grupa prac, z którą państwo też macie bezpośredni kontakt i co przeszkadza, to są prace w budynku K. To jest ta część prac, która będzie polegała na wybudowaniu nowej klatki schodowej, w części. Ona będzie praktycznie do pierwszego piętra i będzie łączyła przejście podziemne do budynku z budynkiem K. W tym miejscu również będzie winda, czyli będzie zbudowany szyb i będą prowadzone wszystkie prace z tym związane.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Zaskoczyła nas kwestia braku fundamentów pod tym budynkiem, w tym miejscu, gdzie ma być budowana klatka schodowa i szyb windy. Trzeba było opracowywać szybciutko dokumentację, która pozwoliłaby nam na wzmocnienie, poszerzenie fundamentów w tym miejscu i bezpieczną realizację.</u>
<u xml:id="u-8.4" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Niestety ten budynek nie posiada żadnej dokumentacji. Ja nie mówię o aktualnej. Są strzępy dokumentacji archiwalnej. Nawet, jeśli coś znajduję, to często nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości pod ziemią.</u>
<u xml:id="u-8.5" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Przekładając wszystkie media z ulicy Wiejskiej natrafiliśmy przynajmniej na trzy przykanaliki, które zostały uszkodzone, które nie były naniesione na żadne mapy, ani ZUD-owskie, ani jakiekolwiek inne. Po prostu one były, funkcjonowały, nikt o tym nie wiedział, w którym miejscu one są. Więc to są takie zaskoczenia, które na bieżąco trzeba usuwać.</u>
<u xml:id="u-8.6" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Wychodzimy powoli z ziemi. Wszystkie przekładki są praktycznie dokonane. To co było naszą wielką obawą, jakoś udało się pokonać. Trzeba było przekładać jezdnię z miejsca na miejsce, żeby umożliwić jednak ruch, przynajmniej jednostronny, ulicą Wiejską. I to się udało zrobić.</u>
<u xml:id="u-8.7" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">W tej chwili, trzeci dzień trwa podbijanie fundamentów. Ma to potrwać praktycznie około miesiąca.</u>
<u xml:id="u-8.8" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Ale państwu za bardzo to nie dokuczy, bo teraz rozpoczyna się przerwa. To co było głośno słychać, to już są stropy pozbijane w tych pomieszczeniach, które będą zabudowywane, czyli klatka i to już jest skończone.</u>
<u xml:id="u-8.9" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">W tej chwili, tak jak powiedziałem, jesteśmy na etapie podbijania fundamentów. Mogą nas czekać jeszcze niespodzianki przy robieniu ścian szczelinowych, gdy zaczniemy wybierać ziemię z wnętrza.</u>
<u xml:id="u-8.10" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Gdy były robione odkrywki, na potrzeby ścian szczelinowych, znaleziono jakieś szkła, czy porcelanę – pisała o tym prasa – pochowaną gdzieś w starych elementach budynków, które tu stały.</u>
<u xml:id="u-8.11" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Co nas czeka w ramach tej części wybieranej też nie wiemy. Jeżeli będą to jakieś tylko fundamenty i nie będzie – nie daj Panie Boże – kości, to sobie z tym poradzimy, to nam nie przedłuży prac. Gorzej, gdyby się trafiło jakieś takie nieszczęście.</u>
<u xml:id="u-8.12" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Na dzień dzisiejszy, z różnymi odchyleniami, ale mieścimy się w harmonogramie. Do końca roku, jak się nic szczególnego nie wydarzy, to powinniśmy zrównać się z ziemią, czyli wszystko zrobić to co pod ziemią, łącznie ze stropami, zrównać się na pozycję zero z ziemią i zrobić wszystkie roboty budowlane w budynku K, w tym budynku.</u>
<u xml:id="u-8.13" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Później będą jeszcze trwały odbiory i uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie, ale to już będzie poza robotami, tymi fizycznymi, budowlanymi.</u>
<u xml:id="u-8.14" who="#DyrektorBiuradoSprawInwestycjiiZamówieńwKancelariiSejmuMieczysławSzorski">Taki jest plan na ten rok. A w przyszłym roku będziemy szli w górę z budynkiem. Najdłużej będzie trwało, jak zwykle, przy każdej realizacji inwestycji budowlanej: wyposażanie i urządzanie wnętrza.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Dziękuję bardzo. Dziękuję panu. Dziękuję panu ministrowi.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos? Jeśli nie ma zgłoszeń, zamykam dyskusję.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Jako że głosów w dyskusji, poza moim, nie było, proponuję pozytywne zaopiniowanie dla marszałka Sejmu projektu budżetu Kancelarii Sejmu na rok 2017. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Dziękuję państwu, dziękuję panu ministrowi, państwu ministrom. A członków Komisji proszę o pozostanie. Mamy jeszcze pkt 2. do realizacji, po króciutkiej technicznej przerwie.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Przechodzimy do rozpatrzenia drugiego punktu porządku dziennego. Szanowni państwo, proszę jeszcze o chwilę koncentracji. To jest rozpatrzenie, przygotowanego przez prezydium Komisji, projektu planu pracy Komisji na drugie półrocze 2016 r.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Projekt planu pracy otrzymaliście państwo drogą elektroniczną na urządzenia iPad. Chciałbym jedynie dodać, że do nowej wersji projektu planu pracy zostały dodane dwa dodatkowe punkty. One związane są z naszym wczorajszym posiedzeniem komisji regulaminowej. A więc został dodany jako pkt IV: zaopiniowanie dla marszałka Sejmu wniosku pana Piotra Dudy reprezentowanego przez pana Michała Kozickiego w sprawie odpowiedzialności karnej posła Michała Kamińskiego. Chodzi tutaj o stwierdzenie formalnej poprawności oświadczenia złożonego przez pana posła Michała Kamińskiego.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">A pkt V to jest też wniosek oskarżyciela prywatnego Piotra Dudy w sprawie odpowiedzialności karnej posła Pawła Olszewskiego. Chodzi tutaj również o stwierdzenie formalnej poprawności oświadczenia złożonego wczoraj na posiedzeniu Komisji przez posła Pawła Olszewskiego.</u>
<u xml:id="u-9.7" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Te dwa punkty zostały niejako dodane. I jeszcze jedna kwestia, otóż, na wrzesień przewidziana jest wizyta u nas, w komisji regulaminowej, przedstawicieli parlamentu Słowackiego, analogicznej do nas, komisji regulaminowej. A więc prawdopodobnie 12 i 13 dzień września, to będą dni w których będą gościć u nas parlamentarzyści ze Słowacji. Ale odpowiedzi wprost nie mamy jeszcze ze strony komisji regulaminowej parlamentu Republiki Słowacji, stąd też czekamy na odpowiedź.</u>
<u xml:id="u-9.8" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Czy szanowni państwo mają uwagi do zaproponowanego projektu? Jeśli nie ma… proszę?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Jakiego projektu?</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Projektu planu pracy.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Mam pytanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, chciałem zapytać co z pakietem demokratycznym? Projekty uchwał zmian regulaminu Sejmu zostały złożone dawno. Powołaliśmy podkomisję i nic nie słychać, żeby się coś działo. Gdyby można było kilka słów na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Rozmawiałem z członkami podkomisji, z przedstawicielami środowisk politycznych. Uznaliśmy, że prace nad tym projektem rozpoczniemy po wakacjach.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Panie przewodniczący, na temat mojego logicznego wykształcenia już rozmawialiśmy. Po wakacjach, to jest… Wolałbym termin nie początku, tylko końca: nie później niż.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Nie potrafię odpowiedzieć w tym momencie panu posłowi na to pytanie. Wydaje się, że to stwierdzenie, którego użyłem, jest jasne, klarowne i zupełnie zrozumiałe z punktu widzenia logiki, o której to wspaniałej nauce przed chwilą pan wspomniał.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Panie przewodniczący, z pewnością, tylko sprecyzowałem swoje pytanie. Dzisiaj mamy czwartek. Wszystko wskazuje na to, że jutro jest ostatni dzień posiedzenia Sejmu przed przerwą wakacyjną. Nic nie słychać, żeby marszałek planował jeszcze jakieś posiedzenia, więc stwierdzenie, że po przerwie wakacyjnej jest wartościowo puste. Chciałbym wiedzieć, kiedy po wakacjach. Nie później niż…</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Panie pośle, jeśli pan przykłada miarę aksjologiczną do logiki, to popełnia pan – jak się wydaje – błąd zasadniczy w tej materii.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Więc, bardzo proszę, ja udzieliłem odpowiedzi na to pytanie. Jeśli ma pan uwagi inne do planu pracy, to bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Szanowni państwo…</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PosełJarosławUrbaniak">Cytat z Księgi Wyjścia tylko...</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Tu zaznaczę do stenogramu, że ta uwaga pana posła odnosiła się do komentarzy z sali, nie do uwag, czy do słów wypowiadanych przez przewodniczącego Komisji.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Czy do zaproponowanego planu, poza uwagami zgłoszonymi przez pana posła, są jeszcze dodatkowe uwagi? Jeśli nie ma uwag – a nie ma – uważam, że Komisja przyjęła plan pracy na drugie półrocze.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczącyposełWłodzimierzBernacki">Informuję, że wyczerpaliśmy porządek dzisiejszego posiedzenia. Zamykam posiedzenie. Dziękuję państwu bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>