text_structure.xml
20.9 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#SkarbPanstwa">a) dochody i wydatki z załączników nr 1 i 2,</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#SkarbPanstwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z załącznika nr 6,</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#SkarbPanstwa">c) dotacje podmiotowe z załącznika nr 8;</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">a) wydatki z załącznika nr 2,</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z załącznika nr 6;</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">3) planu przychodów i rozchodów budżetu państwa z załącznika nr 5 – w zakresie przychodów i rozchodów z prywatyzacji wraz z kierunkami prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w 2015 roku;</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">4) dotacji podmiotowych z załącznika nr 9;</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">5) planów finansowych funduszy celowych z załącznika nr 13:</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">a) Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców,</u>
<u xml:id="u-2.6" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">b) Funduszu Reprywatyzacji,</u>
<u xml:id="u-2.7" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">c) Funduszu Skarbu Państwa,</u>
<u xml:id="u-2.8" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">d) Funduszu Rekompensacyjnego.</u>
<u xml:id="u-2.9" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">W posiedzeniu udział wzięli: Wojciech Kowalczyk podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami, Bronisław Sitek prezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami, Anna Sobczak i Aleksandra Szwemberg naczelnicy wydziałów w Departamencie Finansowania Sfery Gospodarczej Ministerstwa Finansów, Elżbieta Sikorska doradca w Najwyższej Izbie Kontroli.</u>
<u xml:id="u-2.10" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Wiesław Kozioł, Iwona Kubaszewska – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Szanowni państwo, otwieram kolejne posiedzenie Wysokiej Komisji Skarbu Państwa. Serdecznie witam panie posłanki, panów posłów, zaproszonych gości z panem ministrem Wojciechem Kowalczykiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Szanowni państwo, w dzisiejszym porządku dziennym mamy dwa punkty. Pierwszy obejmuje zmiany w składzie prezydium Komisji. Jak państwo wiecie, Klub Twój Ruch postanowił zmienić swojego przedstawiciela w składzie prezydium Komisji. Za chwilę zostanie przedstawiona kandydatura. Punkt drugi przewiduje rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2015 z druku nr 2772 w zakresie opisanym w porządku dziennym. Czy są jakieś uwagi do porządku? Nie słyszę. A zatem stwierdzam przyjęcie porządku obrad. Bardzo proszę przedstawiciela Klubu Twój Ruch o zgłoszenie kandydata.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselJacekNajder">Szanowny panie przewodniczący, panie i panowie posłowie. Z ramienia Klubu Poselskiego Twój Ruch na stanowisko wiceprzewodniczącego zostaje zgłoszony Jacek Najder. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie pośle. Czy są jakieś pytania, głosy w dyskusji, komentarze? Nie widzę zgłoszeń. A zatem przystępujemy do głosowania. Czy musimy głosować tajnie? Chyba nie.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Kto z państwa jest za przyjęciem kandydatury pana posła Jacka Najdera, przedstawiciela Klubu Twój Ruch? (9). Kto jest przeciw? (0). Nie widzę. Kto się wstrzymał? (0). Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Gratuluję, panie pośle. Zapraszam serdecznie do prezydium Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselJacekNajder">Dziękuję, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przystępujemy do realizacji punktu drugiego. Poproszę pana ministra o przedstawienie tej części, która dotyczy ministerstwa. Potem oczywiście poprosimy szefa Prokuratorii Generalnej, którego serdecznie witam.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaWojciechKowalczyk">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Chciałbym pokrótce przedstawić założenia do ustawy budżetowej na rok 2015 ze strony Ministra Skarbu Państwa. Przede wszystkim jeżeli chodzi o dywidendy, w roku 2015 planujemy je na poziomie około 4.500.000 tys. zł. Przypomnę, że w planie na rok 2014 było to 4.600.000 tys. zł. Planowane wykonanie wyniesie najprawdopodobniej 3.850.000 tys. zł, czyli 84%. W polityce dywidendowej, w planowaniu wysokości dywidend, bierzemy pod uwagę oczywiście projekty inwestycyjne spółek. Bierzemy też pod uwagę bezpieczeństwo, np. w przypadku spółek finansowych, odpowiednią wysokość kapitałów, jak również potrzeby budżetowe, potrzeby Ministra Finansów.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaWojciechKowalczyk">Jeżeli chodzi o przychody z prywatyzacji, przypomnę pokrótce, że w tej chwili w nadzorze Skarbu Państwa są 602 podmioty, w tym tylko 238 spółek prowadzi działalność. Pozostałe to albo spółki w likwidacji i upadłości, albo akcje pracownicze. Jest jeden bank państwowy i przedsiębiorstwo państwowe. Wpływy z prywatyzacji w tym roku wyniosą najprawdopodobniej ok. 1.100.000 tys. zł, głównie z przyczyn odstąpienia od prywatyzacji PHN i przeniesienia jej na przyszły rok, pewnie rok 2016, odstąpienia od takich projektów branżowych jak prywatyzacje Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego w Broniszach czy też Elektrowni Chorzów. Na chwilę obecną przychody z prywatyzacji wyniosły 961.000 tys. zł. Plan przychodów z prywatyzacji na następny rok w ustawie budżetowej został zapisany w wysokości 1.200.000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaWojciechKowalczyk">Wpisuje się on w dwie podstawowe rzeczy. Ministerstwo Skarbu Państwa koncentruje się na budowaniu wartości spółek i zarządzaniu portfelem aktywów, które są pod znaczącym wpływem czy też w nadzorze Skarbu Państwa. I drugi ważny czynnik. Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z grudnia 2012 roku, udziały w PGE, PZU i PKO BP w określonych kwotach zostały przeznaczone na dokapitalizowanie Programu „Inwestycje Polskie”, czyli drugiego filaru – BGK oraz Polskich Inwestycji Rozwojowych. PGE to ok. 7,89% akcji, PZU około 10% i PKO BP około 6%. Zasadniczo zmieniła się filozofia. Wpływy z prywatyzacji nie mają znaczącego wpływu na obniżenie emisji długu tak jak w latach ubiegłych. Po to, żeby to wyraźnie to zobrazować, mogę powiedzieć, że potrzeby pożyczkowe brutto Ministra Finansów w tym roku będą na poziomie około 130.000.000 tys. zł. A więc kwoty rzędu 1.000.000 tys. zł, 2.000.000 tys. zł czy 3.000.000 tys. zł są kwotami marginalnymi. Dlatego w pełni identyfikujemy się z sensownością reinwestowania wpływów prywatyzacyjnych w realną gospodarkę poprzez dokapitalizowanie instytucji, które wymieniłem. Jeżeli pan przewodniczący pozwoli, przekażę głos panu dyrektorowi generalnemu, który omówi szczegółowe kwestie. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo. Bardzo proszę pana dyrektora o zabranie głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#DyrektorgeneralnywMSPGrzegorzBorowiec">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Uzupełnię wypowiedź pana ministra o kwestie związane z wydatkami przewidzianymi w roku 2015 w budżecie Ministerstwa Skarbu Państwa. Po stronie wydatkowej mamy wydatki zaplanowane w wysokości 64.891 tys. zł, co stanowi tylko nieco ponad to, co było w roku 2014. Dokładnie jest o niecały 1% więcej. Wydatki w poszczególnych działach. W dziale 750 – Administracja publiczna jest to 61.785 tys. zł, w dziale – Obrona narodowa 600 tys. zł, w dziale – Różne rozliczenia 6 tys. zł, a w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 2500 tys. zł. Jeżeli popatrzylibyśmy na strukturę wydatków, to 2500 tys. zł, czyli niecałe 4% wszystkich wydatków stanowi dotacja podmiotowa dla Polskiej Agencji Prasowej SA. Tak jest co roku. Drugą istotną część stanowią wydatki bieżące, na które składa się kwota 59.209 tys. zł, co stanowi prawie 91,5% wszystkich planowanych wydatków. Świadczenia na rzecz osób fizycznych stanowią 0,37%. Jest to kwota 238 tys. zł. W wydatkach bieżących najistotniejszą część jak co roku stanowią wynagrodzenia i pochodne. Jest to kwota 45.991 tys. zł, co stanowi prawie 71% wszystkich planowanych wydatków. Pozostałe wydatki bieżące Ministerstwa Skarbu Państwa, które wchodzą w skład wydatków bieżących, to wydatki rzędu niecałych 20%. Wynoszą one 12.822 tys. zł. Wydatki majątkowe zaplanowane na kolejny rok to niecałe 3000 tys. zł, dokładnie 2944 tys. zł. Jest to 4,5% wszystkich planowanych wydatków.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#DyrektorgeneralnywMSPGrzegorzBorowiec">Przypomnę również, że ministerstwo dysponuje czterema funduszami celowymi: Funduszem Skarbu Państwa, Funduszem Restrukturyzacji Przedsiębiorców i Funduszem Reprywatyzacji – te trzy fundusze w różnym stopniu są zasilane wpływami z prywatyzacji – oraz Funduszem Rekompensacyjnym utworzonym w oparciu o ustawę o realizacji praw do rekompensat z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Szczegółowe tabele przedstawiające przychody i wydatki z funduszy są w materiale, który dostała Komisja. Pozwolę sobie tylko zwrócić uwagę, że w przypadku wszystkich trzech funduszy zasilanych z przychodów prywatyzacyjnych w oczywisty sposób wydatki przekraczają planowane przychody na dany rok. Oczywiście nie oznacza to, że będziemy pokrywać je z nieistniejących środków. Środki te jako stan początkowy również są uwidocznione w materiałach. Jest to natomiast trwała tendencja pokazująca, że zasilanie funduszów opartych na prywatyzacji powoli będzie się kończyło, w miarę jak wygasa prywatyzacja. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo. Poprosimy teraz przedstawicieli Prokuratorii Generalnej o przedstawienie kolejnej części budżetu. Na sali mamy dwóch wiceprezesów Prokuratorii Generalnej, pana Piotra Rodkiewicza i pana Bogdana Artymowicza. Bardzo proszę. Przepraszam najmocniej. Akurat nie mam na liście albo przegapiłem. Bardzo proszę, panie prezesie.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaBronislawSitek">Panie przewodniczący, panie ministrze Wysoka Komisjo. Pozwolę sobie przypomnieć, że prokuratoria działa na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2005 roku o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. Swoją działalność rozpoczęła w dniu 15 marca 2006 roku. Prokuratoria jest państwową jednostką organizacyjną działającą w formie jednostki budżetowej. Nadzór nad prokuratorią sprawuje minister właściwy do spraw Skarbu Państwa.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaBronislawSitek">W części 74 wydatki zostały zaplanowane w dwóch działach, w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75003 oraz w dziale 752 – Obrona narodowa, w rozdziale 75212 obejmującym pozostałe wydatki obronne. Z uwagi na charakter działalności jednostki w planie budżetu na rok 2015, podobnie jak w latach poprzednich, w części 74 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa nie zaplanowano żadnych dochodów budżetowych. Plan wydatków w części 74 budżetu w ustawie budżetowej na rok 2014 wynosił 31.757 tys. zł, natomiast w ramach wydatków na rok 2015 kwota ta została pomniejszona o 20 tys. zł. Środki planowane na rok 2015 w poszczególnych paragrafach są niższe niż w roku 2014 bądź są na porównywalnym poziomie. Szczegółową analizę przedstawiono w załączniku, który został przekazany. Wydatki majątkowe zaplanowane na rok 2015 w porównaniu z planem wydatków na rok 2014 są niższe o 62 tys. zł. W roku 2015 zaplanowano zakup przełączników sieciowych, których koszt szacowany jest na 36 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaBronislawSitek">Jeżeli chodzi o zatrudnienie i wynagrodzenia pracowników Prokuratorii Generalnej, jest o tym mowa w § 4010 – wynagrodzenia osobowe pracowników. Na rok 2015 zaplanowano kwotę 14.825 tys. zł, czyli na poziomie roku ubiegłego. W § 4010, zgodnie z projektem ustawy budżetowej na rok 2015, uwzględniono także środki na wpłaty do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję, panie prezesie. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszam za przeoczenie. Mówił pan Bronisław Sitek, prezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Szanowni państwo, otwieram dyskusję. Bardzo proszę. Kto z państwa chciałby zabrać głos, zadać pytanie? Pan poseł Warzecha. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselJanWarzecha">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Chciałbym zadać pytanie dotyczące procederu, który niedawno był opisany w mediach. Jest to wynik raportu z kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Media informowały, że budżet co roku traci wiele milionów złotych z powodu bezprawnego korzystania z gruntów Skarbu Państwa. Bezprawni użytkownicy nie tylko że korzystali z gruntów, ale też pobierali dopłaty. Szacuje się, że w latach 2009-2012 do budżetu nie wpłynęła kwota 30.000 tys. zł z opłat za korzystanie z gruntów państwowych. W skali kraju może to dotyczyć nawet 12% terenów należących do Skarbu Państwa. Czy mam przerwać?</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PoselRenataZaremba">Przepraszam, panie pośle. Możemy zadać pytanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselJanWarzecha">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselRenataZaremba">Czy chodzi o sferę rolnictwa?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselJanWarzecha">Chodzi o to, że do budżetu państwa nie wpłynęły środki z tytułu użytkowania gruntów Skarbu Państwa. Mówimy o budżecie. Budżet został uszczuplony o kilkadziesiąt milinów złotych, jeżeli nie więcej.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PoselRenataZaremba">Ale czy chodzi o grunty będące...</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselJanWarzecha">...w posiadaniu Skarbu Państwa. Bezprawni użytkownicy na terenach kontrolowanych jednostek tylko w latach 2009-2012 otrzymali kwotę 76.000 tys. zł z tytułu dopłat unijnych. Działo się tak, dlatego że prawo pozwala na zawieranie legalnych umów na dzierżawę ziemi z bezprawnymi użytkownikami. Najczęściej byli to użytkownicy, którzy kiedyś dzierżawili ziemię i jej nie oddali. Pytam, dlatego że mówimy o budżecie, a do budżetu nie wpłynęło pewnie ponad 100.000 tys. zł, gdyby oszacować tylko kontrolowane jednostki. Czy mógłbym otrzymać informację na ten temat? Co Ministerstwo Skarbu Państwa, być może wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zamierza zrobić w tej sprawie? Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie pośle. Bardzo proszę o inne głosy, pytania, komentarze. Rozumiem, że prezentacja i w formie pisemnej, i formie ustnej była wyczerpująca. Bardzo proszę, panie ministrze. Jest pytanie, czy odpowiedź na postawione pytanie jest w zakresie przedmiotu dzisiejszego posiedzenia Komisji. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PodsekretarzstanuwMSPWojciechKowalczyk">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Grunty Skarbu Państwa są w posiadaniu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, która jest pod nadzorem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Pytanie pana posła przekażemy do odpowiedniego organu w ministerstwie rolnictwa i poprosimy o udzielenie odpowiedzi na piśmie.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie ministrze. Czy są jeszcze jakieś pytania, zgłoszenia do dyskusji, komentarze? Jeżeli nie ma, przedstawię państwu pod głosowanie propozycję opinii Komisji Skarbu Państwa dla Komisji Finansów Publicznych o projekcie ustawy budżetowej na rok 2015 uchwalonej na posiedzeniu w dniu 21 października 2014 roku: „Komisja Skarbu Państwa na posiedzeniu w dniu 21 października 2014 roku rozpatrzyła projekt ustawy budżetowej na rok 2015 (druk nr 2772) w zakresie:</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#SkarbPanstwa">a) dochody i wydatki z załączników nr 1 i 2,</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#SkarbPanstwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z załącznika nr 6,</u>
<u xml:id="u-24.2" who="#SkarbPanstwa">c) dotacje podmiotowe z załącznika nr 8;</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">a) wydatki z załącznika nr 2,</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z załącznika nr 6;</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">3) planu przychodów i rozchodów budżetu państwa z załącznika nr 5 – w zakresie przychodów i rozchodów z prywatyzacji wraz z kierunkami prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w 2015 roku;</u>
<u xml:id="u-25.3" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">4) dotacji podmiotowych z załącznika nr 9;</u>
<u xml:id="u-25.4" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">5) planów finansowych funduszy celowych z załącznika nr 13:</u>
<u xml:id="u-25.5" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">a) Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców,</u>
<u xml:id="u-25.6" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">b) Funduszu Reprywatyzacji,</u>
<u xml:id="u-25.7" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">c) Funduszu Skarbu Państwa,</u>
<u xml:id="u-25.8" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">d) Funduszu Rekompensacyjnego.</u>
<u xml:id="u-25.9" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">Po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami dysponentów poszczególnych części budżetowych oraz przeprowadzeniu dyskusji Komisja pozytywnie opiniuje projekt ustawy budżetowej na rok 2015 w powyższym zakresie. Do przedstawienia powyższej opinii na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych upoważniona została pani poseł Renata Zaremba”. Oczywiście jeżeli będzie zgoda Wysokiej Komisji i nie będzie innych kandydatów. Jeżeli nie ma zgłoszeń do dyskusji, poddaję projekt pod głosowanie.</u>
<u xml:id="u-25.10" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">Kto z państwa jest za przyjęciem projektu opinii nr 13 w brzmieniu przedstawionym przez przewodniczącego Komisji? (9). Kto jest przeciwny? (4). Kto się wstrzymał? (0). Nie widzę. Proszę o przedstawienie wyników.</u>
<u xml:id="u-25.11" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie. Serdecznie dziękuję gościom. Zapraszam na jutrzejsze posiedzenie poświęcone elektroenergetyce, które odbędzie się o godz. 13.30.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>