text_structure.xml 6.09 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Jest siedemnasta – rozpoczynamy posiedzenie, które jest poświęcone informacji Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o stanie wdrażania dyrektyw Unii Europejskiej w przedmiotowym zakresie działania Komisji. Jest to realizacja naszego planu pracy, który został przyjęty przez Komisję.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Witam pana ministra Jarmuziewicza, witam wszystkich naszych gości z ministerstwa transportu, z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – po prostu wszystkich. Witam też panie i panów posłów.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Bardzo krótko. Mamy cztery dyrektywy, których termin wprowadzenia już minął  – z tym, że one są w zupełnie przyzwoitym stanie. Mianowicie pierwsza z nich to dyrektywa, dotycząca homologacji pojazdów silnikowych i przyczep. Jak państwo wiecie, kilka tygodni temu Wysoka Izba przyjęła w całości ustawę z jakimiś niewielkimi poprawkami, a w Senacie obyło się bez poprawek; jak myślę, ustawa obecnie czeka na podpis prezydenta. Nie chciałbym wyrokować, czy przypadkiem nie jest już podpisana. W związku z tym tutaj, szczerze powiedziawszy, nie bardzo jest o czym mówić.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Druga z dyrektyw jest związana z opłatami lotniskowymi. Niektórzy z państwa są w podkomisji, która się zajmuje prawem lotniczym; m.in. dzisiaj procedowaliśmy nad tym. Można byłoby powiedzieć, że jesteśmy „jedną nogą na drugim czytaniu”, ponieważ Komisja rozpatrywała poprawki – tzn. przedłożenie podkomisji – i temu towarzyszyła jakaś dyskusja. W związku z tym tej dyrektywie też nie ma co poświęcać więcej miejsca.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Czwarta dyrektywa – trzecią celowo pomijam – charakterystyka energetyczna budynków. Ona jest na takim etapie – wczoraj została wysłana do Rady Ministrów. Więc też praktycznie są założenia i ścieżka legislacyjna została uruchomiona.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Trzecia z dyrektyw to jest interoperacyjność systemów kolejowych. Ta dyrektywa jest na etapie przygotowanego projektu i jest to najwcześniejsze stadium – została przygotowana na komisję prawniczą. Aczkolwiek projekt jest przygotowany i jest procedowany, to musi przejść pewną drogę. Myślę, że na przełomie roku trafi do państwa do Komisji.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Mamy również dyrektywy, których termin implementacji jeszcze nie minął; są tutaj wyszczególnione. Stopień zagrożenia, że tak powiem, ich niewdrożenia jest znacznie, znacznie mniejszy, niż w tej czteroelementowej grupie, którą wymieniłem. Pierwsza – to jest informacja, dotycząca przestępstw i wykroczeń, związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego w zakresie transgranicznym. Tutaj przygotowujemy projekt – która z instytucji będzie miała obowiązek komunikowania się i wysyłania informacji na temat wykroczeń kierowców w ruchu drogowym.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">Druga z niewdrożonych dyrektyw, których termin implementacji nie minął, to wyposażenie statków; prace nad tą dyrektywą są na poziomie aktów wykonawczych. Termin transpozycji jest za ponad rok, w listopadzie 2013 r.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">I trzecia dyrektywa, dotycząca czasu pracy marynarzy – termin jej wdrożenia to sierpień 2013 r. Szczególnie się temu przyglądam, bo jak niektórzy z państwa wiedzą – parlamentarzyści starsi stażem – że to jest historia jeszcze z lat 90-tych w Polsce.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieTransportuBudownictwaiGospodarkiMorskiejTadeuszJarmuziewicz">I to chyba tyle. Pan przewodniczący prosił, żeby się przesadnie nie „rozwlekać”. Starałem się. Tu poseł Mężydło mówił, żeby to robić w tempie sprinterskim, a nie maratońskim.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proszę bardzo. Prosimy o wystąpienia, wypowiedzi, pytania, uwagi do przedstawionego materiału.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie ma uwag?</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Głos z sali:</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie ma.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Nie ma wypowiedzi?</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Materiał został przedstawiony, wszyscy państwo materiał otrzymali, sprawozdanie zostało przekazane.</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Rozumiem, że skoro nie ma uwag i nie ma pytań, to na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia. I za to ostatnie dziś posiedzenie oczywiście bardzo serdecznie państwu dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-3.7" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>