text_structure.xml
23.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dzień dobry.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Chciałbym uroczyście zakomunikować, że to jest 300. posiedzenie naszej Komisji. Nie wiem, czy to jest powód do braw, czy może jakiejś zadumy i refleksji nad tym, ile godzin spędziliśmy we własnym towarzystwie, ale miejmy nadzieję, że z pożytkiem dla kraju.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje jeden punkt, mianowicie rozpatrzenie projektu planu pracy naszej Komisji na okres pierwszego półrocza br.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Czy są uwagi do porządku dnia?</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Uwag nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Stwierdzam zatem przyjęcie porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">W takim razie przystępujemy do jego realizacji.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Chciałbym państwa poinformować, że – zgodnie z regulaminem i z dyspozycją marszałek Sejmu – komisje sejmowe mają opracowywać plany pracy obejmujące okresy półroczne. W związku z tym my również musimy taki plan opracować i przyjąć. W imieniu prezydium, bo to jest propozycja konsultowana z członkami prezydium, z wiceprzewodniczącymi, przedstawiliśmy państwu propozycje tematów, które będą podjęte na naszych posiedzeniach w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">W tym projekcie planu pracy uwzględniliśmy, oczywiście, w pierwszej kolejności – projekty, które już trafiły do Sejmu i wobec których rozpoczęła się już ścieżka legislacyjna. One prędzej czy później wylądują tutaj u nas. Uwzględniliśmy również te tematy, które wynikają z naszych obowiązków konstytucyjnych, m.in. sprawozdanie z wykonania budżetu, prawda? Poza tymi sprawami jest jeszcze kilka innych tematów, które zostały umieszczone w planie pracy. Zdaniem prezydium są to tematy, którymi powinniśmy się zająć w najbliższym czasie.</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">No i, oczywiście, jest to plan – jak kiedy mówiono – otwarty, ponieważ nigdy nie wiadomo, co przyniesie życie. Nie jest wykluczone, że do Sejmu będą wpływały projekty ustaw wymagające pilnego rozpatrzenia i, że będą wpływały projekty uchwał, które pani marszałek będzie chciała kierować do naszej Komisji. W związku z tym należy to mieć na uwadze, że ten porządek, że ten plan pracy, jest planem ramowym.</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Żeby od razu zilustrować to, co przed chwileczką powiedziałem, że ten plan jest planem otwartym, ten plan pracy przygotowaliśmy właściwie przedwczoraj, ale już wczoraj wpłynęły dwa a właściwie – trzy projekty ustaw, którymi się będziemy musieli zająć w najbliższym czasie, m.in. projekt ustawy zmieniający ustawę o Lasach Państwowych (druk nr 2041) a także dwie ratyfikacje umów podatkowych – z Liberią i Malezją. To są również tematy, którymi będziemy się zajmować w najbliższym czasie.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Po tym krótkim wstępie chciałbym zapytać członków Komisji, czy mają uwagi i propozycje do przedstawionego planu.</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Bardzo proszę, pan poseł Szmit jako pierwszy.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselJerzySzmit">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo, chciałbym zgłosić trzy propozycje, zaproponować jeszcze trzy tematy dodatkowe do tych przedstawionych przez prezydium. Pierwszy temat dotyczyłby omówienia sytuacji finansowej…</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Proszę państwa, bardzo proszę o ciszę. Spróbujmy w skupieniu wysłuchać tego, co ma nam do powiedzenia pan poseł Szmit.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselJerzySzmit">…pierwszy temat dotyczyłby omówienia sytuacji finansowej samorządu terytorialnego – samorządów terytorialnych w ogóle – w obliczu nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Chodzi o możliwości współfinansowania programów unijnych. Dobrze, żebyśmy stan tych finansów ogólnie w samorządzie poznali, na ile – rzeczywiście – są realne możliwości współfinansowania przez samorząd przygotowywanych projektów.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselJerzySzmit">Drugi temat dotyczyłby stanu wdrażania budżetu w układzie zadaniowym w sferze finansów publicznych, zarówno w administracji rządowej, jak i samorządowej. To byłaby druga propozycja.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PoselJerzySzmit">Ewentualnie trzecia propozycja to analiza rynku finansowego poza kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego. Mówimy o tych wszystkich instytucjach, które pożyczają pieniądze a nie są pod nadzorem KNF. Jest szereg problemów z tego wynikających. Kilka razy tym się zajmowaliśmy w sposób – powiedzmy – doraźny, natomiast wydaje się, że taka dogłębna analiza byłaby potrzebna i na pewno jest oczekiwana przez liczne rzesze społeczne.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PoselJerzySzmit">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Kto następny chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pan poseł Arndt.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselPawelArndt">Panie przewodniczący, szanowni państwo, trochę w odpowiedzi koledze na jego wnioski chciałbym tylko powiedzieć czy przypomnieć, że podkomisja stała do spraw kontroli realizacji budżetu zajmowała się budżetem zadaniowym. Wtedy ten punkt specjalnie nie wywołał jakichś wielkich emocji i wielkiego zainteresowania.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PoselPawelArndt">W związku z tym nie wiem, czy jest taka potrzeba, żeby go szczegółowo po raz kolejny omawiać na posiedzeniu Komisji.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#PoselPawelArndt">Jeśli natomiast będzie taka potrzeba to podkomisja może się tym problemem zająć po raz kolejny.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Proszę bardzo, kto następny jeszcze chciałby się wypowiedzieć w tej fazie naszego posiedzenia?</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pani przewodnicząca Skowrońska, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">W związku z wnioskiem dotyczącym oceny czy przyjrzeniu się realizacji budżetu zadaniowego myślę, że każdorazowo taką ocenę przeprowadzamy co najmniej dwa razy w roku jako Komisja i to jako zadanie przypisane przy projektowaniu budżetu na dany rok a także – przy analizie wykonania budżetu. Zatem chciałabym jednak mimo wszystko, jeżeli pan poseł Szmit powiedział, że jest takie zainteresowanie, żebyśmy się tym tematem zajęli. Dlatego, że ten nowy model wykonania budżetu zadaniowego – nowe parametry dotyczące oceny i sposobu planowania przedsięwzięć, głównie inwestycyjnych – jest rzeczą interesującą. Ważne, żebyśmy tym się zainteresowali.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PoselKrystynaSkowronska">Myślę, że pan przewodniczący Arndt jako przewodniczący podkomisji stałej każdorazowo dokładał należytych starań, aby tym tematem zainteresować członków podkomisji. Gdybyśmy jednak przyjęli taką filozofię, że zarówno budżet w tym układzie, który mamy dotychczas, jak i budżet zadaniowy, powinny być dla nas przedmiotem szczególnej troski, to spróbujmy się w ten sposób zainteresować tym jeszcze bardziej niż dotychczas. Sam projekt i pomysł są interesujące.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#PoselKrystynaSkowronska">Pan przewodniczący Arndt powiedział, że ze swojej strony jako szef tej podkomisji dokładał należytych starań w zakresie monitoringu budżetu, w tym budżetu zadaniowego, ale spróbujmy raz jeszcze pochylić się nad tymi sprawami, pamiętając, że – tak, jak w innych państwach – budżet zadaniowy jest projektem i prognozą wykonania planów w dłuższym okresie czasu, w tym średniookresowym.</u>
<u xml:id="u-8.3" who="#PoselKrystynaSkowronska">Byłabym za wnioskiem o przyjęcie tego do planu pracy na pierwsze półrocze.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Czy są inne głosy?</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Innych głosów nie słyszę, więc może spróbuję podsumować krótko. Mamy tutaj propozycję trzech dodatkowych tematów zgłoszoną przez pana posła Szmita.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeśli chodzi o sytuację finansową samorządów to jest to temat istotny. On właściwie nawet był w pierwszej wersji naszego planu pracy, ale zdecydowaliśmy, że omówimy go kompleksowo wraz ze sprawozdaniem z działalności podkomisji nadzwyczajnej do spraw „janosikowego”. To jest wprawdzie troszkę inny aspekt niż budżet Unii Europejskiej, niemniej jednak wydało nam się, że – po prostu – finanse samorządów powinny być rozpatrywane kompleksowo. Wówczas, kiedy będzie gotowe sprawozdanie tej podkomisji nadzwyczajnej to wtedy byśmy się mogli zająć również tym aspektem europejskim finansów samorządowych. Mam nadzieję, że to sprawozdanie ujrzy światło dzienne jeszcze w pierwszej połowie roku i wtedy mielibyśmy możliwość, aby się tym zająć.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeśli chodzi o budżet zadaniowy to też mam takie wrażenie, że my się – mówiąc całkiem już otwarcie – troszkę kręcimy w kółko z tym budżetem zadaniowym. Podjęliśmy właśnie inicjatywę, żeby jakoś z tego błędnego koła się wydostać i spróbować uczynić z tego budżetu zadaniowego instrument bardziej operacyjny. Powiem szczerze, że nie bardzo nam to wychodziło. Właśnie tak, jak pan przewodniczący Arndt powiedział, dyskusja na ten temat, debata w podkomisji, właściwie nie doprowadziła do żadnych konkluzji. No, ale jeżeli jest takie oczekiwanie ze strony członków Komisji, to – oczywiście – możemy się tym tematem ponownie zająć.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Powstaje tylko pytanie, czy zrobimy to po raz drugi na forum podkomisji stałej, czy zrobimy to na posiedzeniu Komisji. Mamy dwóch wnioskodawców tego tematu. To pan poseł Szmit i pani przewodnicząca Skowrońska. Proponuję, aby państwo zaproponowali jakieś rozwiązanie. W zależności od tego albo uzupełnimy plan pracy Komisji, albo przekażemy jeszcze raz prośbę do podkomisji stałej.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeśli chodzi o instytucje finansowe będące poza nadzorem KNF to przypominam, że my się tym tematem zajmowaliśmy. Mieliśmy kilka posiedzeń. Ostatnie posiedzenie poświęcone było ocenie raportu, jaki przygotował Komitet Stabilności Finansowej (KSF). W tym raporcie znalazły się wnioski, zalecenia i rekomendacje dla poszczególnych organów administracji państwowej związane z działaniem na rzecz większego bezpieczeństwa finansowego obywateli. Moglibyśmy do tego tematu ewentualnie powrócić w kontekście wdrożenia zaleceń sformułowanych przez KSF.</u>
<u xml:id="u-9.7" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeżeli jest takie oczekiwanie i taka jest wola Wysokiej Komisji, to – oczywiście – ten temat może się także znaleźć w planie. Jeżeli nie będzie sprzeciwu wobec tego, to rozumiem, że Komisja upoważnia prezydium do tego, aby plan uzupełnić o tę propozycję. Podobnie zresztą, jak o budżet zadaniowy, tylko ten budżet zadaniowy…</u>
<u xml:id="u-9.8" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeszcze raz, pani przewodnicząca. Na jakim forum? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Zrobiłabym to jeszcze na forum podkomisji, jeżeli pan poseł Szmit by się zgodził, żeby to było na forum podkomisji. Tak, żeby ten nasz głos był głosem o podobnym kierunku, bo podkomisja zajmuje się wykonaniem budżetu na kolejnych etapach, nie tylko przy ocenie wykonania budżetu czy projektu budżetu, z powiadomieniem wszystkich państwa posłów, kiedy będzie taki termin posiedzenia. Wtedy zrealizowany byłby wniosek pana posła Szmita jako wnioskodawcy a zarazem moglibyśmy w tym uczestniczyć. Gdyby z tego tytułu były konkluzje, uwagi, wnioski, można by było wtedy zwołać specjalne posiedzenie Komisji in gremio.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pan poseł Ożóg a potem pan poseł Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselStanislawOzog">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PoselStanislawOzog">Panie przewodniczący, bardzo proszę o rozważenie jeszcze tej propozycji pana przewodniczącego odnośnie do spraw finansowych sektora samorządu terytorialnego. Przypominam sobie, że po zakończeniu negocjacji budżetowych pani minister Bieńkowska stwierdziła, że udział własny strony samorządowej w przyszłej perspektywie to będzie około 65 mld zł.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PoselStanislawOzog">Panie przewodniczący, gdyby mieć tę szczegółową analizę dotyczącą możliwości finansowych sektora samorządu terytorialnego, nawet pod kątem możliwości absorpcji, być może – nawet nie być może, ale na pewno – przy przygotowaniu sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej dotyczącego systemu wyrównawczego finansów samorządu terytorialnego taka analiza byłaby pomocna i przydatna.</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#PoselStanislawOzog">Bardzo proszę, panie przewodniczący, o rozważenie jednak tej możliwości, ażeby przed przygotowaniem sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej analiza dotycząca sektora finansów samorządowych była przeprowadzona przez Komisję.</u>
<u xml:id="u-12.4" who="#PoselStanislawOzog">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pan poseł Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselJerzySzmit">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, odnośnie do budżetu zadaniowego – rzeczywiście – dokładnie tak jest, jak pan przewodniczący Rosati powiedział, że często mówimy o potrzebie, o wadze, o tym, jak to narzędzie jest przydatne do racjonalizacji wydatków publicznych.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#PoselJerzySzmit">Niemniej jednak nie robimy tego kroku, aby to narzędzie stało się powszechne czy wręcz obowiązkowe, nie tylko w naszej administracji rządowej, ale też administracji samorządowej. Dzisiaj jest taka sytuacja, że budżet w układzie zadaniowym jest przedstawiany jedynie jako załącznik do projektu budżetu, no i potem w sprawozdaniu z wykonania już nie ma takiego jednoznacznego dokumentu, który opisywałby realizację budżetu w układzie zadaniowym we wszystkich sferach. Te informacje pojawiają się przy informacjach o sprawozdaniach w poszczególnych działach, czyli to jest taka informacja rozproszona.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#PoselJerzySzmit">Myślę, że dobrze byłoby, żeby przy okazji tej dyskusji na temat budżetu zadaniowego sięgnąć też po głosy ekspertów, po głosy osób z pytaniem tak naprawdę o to, co zrobić, żeby – rzeczywiście – to narzędzie w finansach publicznych zaczęło być stosowane. Być może trzeba tu sformułować jakieś bardziej twarde wnioski. Wydaje mi się, że jeżeli jest… Nie chcę tu wchodzić w jakieś polemiki, ale powiedzmy, że chodzi o to, żeby oprócz sprawozdania czy dyskusji na forum podkomisji odbyła się również dyskusja na forum Komisji.</u>
<u xml:id="u-14.3" who="#PoselJerzySzmit">Jednym z powodów, dla których budżet zadaniowy nie może wejść w szeroki użytek, jest – po prostu – brak wiedzy na ten temat, nieznajomość tego narzędzia i jego możliwości. Myślę, że również taka prezentacja na forum Komisji byłaby promocją tego sposobu zarządzania finansami publicznymi. Dlatego, jeżeli jest taka możliwość, to jednak wnioskowałbym o to, żeby na to posiedzenie Komisji zaprosić też ekspertów spoza naszego grona, żeby wypowiedzieli się ludzie, którzy to stosują. Samorządowcy, ale też i – oczywiście – Ministerstwo Finansów, bo ono ma tutaj największą wiedzę w tym zakresie. Chciałbym, abyśmy się zastanowili, co zrobić, aby to narzędzie było po prostu szerzej stosowane i by ono przyniosło pozytywne skutki dla finansów publicznych.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Czy są inne głosy?</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Innych głosów nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.3" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">W takim razie zamykam dyskusję.</u>
<u xml:id="u-15.4" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Chciałbym Wysokiej Komisji zaproponować uzupełnienie przedstawionego projektu planu pracy o te trzy propozycje. Te argumenty, które tutaj padły, są chyba przekonujące.</u>
<u xml:id="u-15.5" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Mielibyśmy trzy dodatkowe tematy. Po pierwsze – omówienie sytuacji finansowej samorządów w kontekście nowej perspektywy finansowej. Po drugie – stan wdrażania czy problemy związane z wdrażaniem budżetu zadaniowego. I wreszcie – stan realizacji rekomendacji KSF w odniesieniu do instytucji niepodlegających nadzorowi KNF.</u>
<u xml:id="u-15.6" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Czy byłaby zgoda, aby te trzy tematy uzupełnić?</u>
<u xml:id="u-15.7" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeżeli nie ma sprzeciwu, to uznam, że Komisja aprobuje te propozycje.</u>
<u xml:id="u-15.8" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Proponuję, abyśmy od razu wyznaczyli orientacyjny termin rozpatrywania tych tematów.</u>
<u xml:id="u-15.9" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">No, jeśli chodzi o budżet zadaniowy to proponuję to robić w okolicach rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu, przy okazji. To będzie w jednym bloku. To jest czerwiec. Wtedy byśmy wrócili w czerwcu do spraw związanych z budżetem zadaniowym, równolegle ze sprawozdaniem z wykonania budżetu. Jeśli chodzi o finanse samorządów, to proponuję albo kwiecień, albo maj. Może być kwiecień. Alternatywnie instytucje nieobjęte nadzorem KNF mogłyby być wyznaczone np. na maj.</u>
<u xml:id="u-15.10" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Czy takie propozycje są do zaakceptowania?</u>
<u xml:id="u-15.11" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pani poseł Zuba w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselMariaZuba">Panie przewodniczący, myślę, że ten termin łączenia omówienia budżetu zadaniowego razem ze sprawozdaniem nie jest trafny, ponieważ tempo prac nad sprawozdaniem zawsze jakby wyeliminuje tutaj możliwość dłuższej pracy nad tym tematem. Dlatego uważam, że on powinien być wyłączony z tych terminów budżetu za rok 2013.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Pani poseł, problem polega na tym, że wcześniej – jak myślę – nie powinniśmy tego robić, bo nie ma jeszcze sprawozdania. A później z kolei wchodzimy w drugie półrocze. Dlatego więc powiedziałem, że właściwie to jest jedyny termin – czerwcowy, żebyśmy omawiali budżet zadaniowy, chyba że przełożymy to w ogóle na przyszłe półrocze. Ale wcześniej, moim zdaniem, nie bardzo jest sens, żebyśmy omawiali budżet zadaniowy w sytuacji, kiedy akurat mamy cały rok budżetowy zamknięty i przygotowywane jest sprawozdanie. Proponuję więc jednak przymierzyć się…</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">No, znajdziemy jakiś termin. Omawiamy budżet mniej więcej miesiąc, prawda? Tyle to mniej więcej trwa. Może być początek czerwca. Może sam koniec maja. Wprowadzimy to do planu. Jako pierwszą część prac nad sprawozdaniem wzięlibyśmy ten budżet zadaniowy.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jeśli chodzi o temat związany z nadzorem nad instytucjami finansowymi to myśmy mieli ostatnie posiedzenie na ten temat w kwietniu ubiegłego roku, więc moglibyśmy to mieć właśnie w kwietniu – albo w maju – po to, żeby zorientować się, jak przebiega wdrażanie czy implementacja rekomendacji KSF.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Reasumując, proponuję: finanse samorządów – kwiecień, instytucje finansowe – maj, budżet zadaniowy – czerwiec.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Jest zgoda?</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-17.6" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Stwierdzam zatem, że Komisja przyjęła przedstawiony plan pracy wraz z uzupełnieniami.</u>
<u xml:id="u-17.7" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Na tym wyczerpaliśmy porządek posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-17.8" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-17.9" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Zamykam posiedzenie.</u>
<u xml:id="u-17.10" who="#PrzewodniczacyposelDariuszRosati">Dziękuję wszystkim za udział.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>