text_structure.xml 7.55 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">W imieniu Komisji Infrastruktury witam bardzo serdecznie. Witam wszystkich naszych gości, w szczególności pana ministra Tadeusza Jarmuziewicza. Stwierdzam kworum oraz przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji wobec niewniesienia do niego zastrzeżeń. Porządek dzienny został państwu doręczony na piśmie. Czy są do niego uwagi? Nie ma uwag. Stwierdzam, że porządek dzienny został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Proszę o zabranie głosu pana posła Krzysztofa Gadowskiego, celem przedstawienia sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselKrzysztofGadowski">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo. Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców zebrała się trzykrotnie na posiedzeniu w dniach: 10 lutego, 18 lutego i 17 marca. Wcześniej zebraliśmy opinie o przedstawionym projekcie ustawy i o poprawkach wnoszonych do Biura Analiz Sejmowych przez: grupę posłów, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Główny Instytut Pracy. Wpłynęły też uwagi, wnioski, poprawki i opinie od organizacji społecznych odnośnie do przedstawianych materiałów, nad którymi pochyliła się podkomisja. W trakcie prac podkomisja zapoznała się z tymi opiniami. Opinie te w części były ze sobą sprzeczne, w części się pokrywały.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PoselKrzysztofGadowski">Wracając do samego projektu ustawy, który przedstawiło Ministerstwo Infrastruktury, informuję, że art. 21 został przyjęty bez uwag, tak jak państwo macie w sprawozdaniu podkomisji. Jeśli chodzi o poprawki zgłaszane przez grupę posłów, to odrzucone zostały poprawki nr 1, 2 i 3. Odrzucenie poprawek wynikało przede wszystkim z różnych opinii, które w części były sprzeczne, a w części się pokrywały. Na posiedzeniu podkomisji pojawiły się również uwagi i poprawki do tych wniosków. Ze względu na jednoznaczną interpretację tych przepisów podkomisja postanowiła je odrzucić. Niemniej, należy stwierdzić, że uwagi zgłaszane podczas ostatniego posiedzenia podkomisji warte są pochylenia nad nimi w dalszym procesie legislacyjnym. Dziękuję za uwagę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dziękuję. Czy rząd na tym etapie prac chce zabrać głos? Nie słyszę. Czy ktoś z posłów ma uwagi i zapytania? Nie słyszę. Wobec tego przechodzimy do szczegółowego rozpatrzenia projektu.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czy są uwagi do tytułu projektu ustawy? Nie ma uwag. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła tytuł ustawy.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Przechodzimy do art. 1. Czy są uwagi do art. 1? Nie słyszę. Czy jest sprzeciw wobec art. 1? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła art. 1.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Przystępujemy do rozpatrzenia art. 2. Czy są uwagi do art. 2? Nie słyszę. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła art. 2.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia całego projektu ustawy? Nie słyszę. Stwierdzam, że sprawozdanie podkomisji zostało przyjęte przez Komisję Infrastruktury.</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Na posła sprawozdawcę proponuję pana posła Krzysztofa Gadowskiego.</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Opinia UKIE, do godziny 16:00 dnia dzisiejszego.</u>
          <u xml:id="u-3.7" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Głos ma jeszcze pan przewodniczący Andrzej Szczepański. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselAndrzejSzczepanski">Mam prośbę do pana przewodniczącego podkomisji do spraw transportu drogowego i drogownictwa, aby państwo pochylili się nad tą kwestią, w związku ze zgłaszanymi poprawkami. Rozumiemy trudną sytuację przewoźników w zakresie czasu pracy kierowców. Dobrze byłoby, gdyby pojawił się projekt Komisji w tym zakresie. Myślę, ze taki projekt mógłby powstać w stałej podkomisji. Wychodziłby on na przeciw oczekiwaniom kierowców i całego środowiska transportowców. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Panie ministrze, pytanie pana przewodniczącego Andrzeja Szczepańskiego dotyczyło, jak gdyby zaawansowania prac nad projektem ustawy o czasie pracy kierowcy. Czy dobrze zrozumiałem?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselAndrzejSzczepanski">Nie, panie przewodniczący. Mówiłem, że w czasie prac podkomisji wpływały różnego rodzaju poprawki, które zgłaszało między innymi środowisko transportowców. Były one popierane lub oceniane negatywnie. Natomiast powinniśmy zdawać sobie sprawę z trudności tego środowiska zawodowego.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselAndrzejSzczepanski">Z uwagi na powyższe zwracam się z apelem do przewodniczącego stałej podkomisji do spraw transportu drogowego i drogownictwa. Być może tam można by wypracować projekt komisyjny, który wychodziłby naprzeciw oczekiwaniom tego środowiska, a nie implementował prawo Unii Europejskiej, bo dzisiaj nie możemy tego procedować w tym projekcie ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Głos ma pan minister.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieInfrastrukturyTadeuszJarmuziewicz">Liczyliśmy na to, że posłowie szybko będą pracować nad tym projektem i ewentualnie wniosą jakieś poprawki. Strona rządowa przedstawiła projekt i nadal go popiera. Natomiast kompleksowe rozwiązanie czasu pracy kierowców będzie w oddzielnej ustawie, nad którą teraz pracujemy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Czyli precyzyjnego terminu zakończenia tych prac jeszcze nie ma? Czy pan przewodniczący chce zabrać głos? Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselStanislawZmijan">Mogę powiedzieć tylko tyle, że „wychodzenie przed szereg” z pomysłami przygotowania projektu ustawy przez podkomisję uważam po prostu za nieuzasadnione. Wiemy, że trwają prace rządowe nad zmianą ustawy o czasie pracy kierowców. W związku z tym będzie doskonała okazja do pracy legislacyjnej nad tym projektem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Na tym kończymy posiedzenie Komisji Infrastruktury.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>