text_structure.xml
55.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AdamSzejnfeld">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam wszystkich gości. W dzisiejszym porządku obrad mamy rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w drugim czytaniu do projektu ustawy o ograniczeniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Są to druki nr 3656 i 3855. Ponieważ zgłoszono bardzo dużo poprawek, będę prosił wnioskodawców, aby krótko charakteryzowali ich cel i treść. Mamy do rozpatrzenia 76 poprawek. Zgłoszono 5 poprawek, które w mojej ocenie są niekonstytucyjne, ponieważ nie odnoszą się do projektu, nad którym pracujemy. Są to poprawki nr 21, 22, 46, 75 i 76. Przypomnę, że poprawki do projektu można zgłaszać do treści ustawy, która jest po pierwszym czytaniu. Komisja nie może zmienić treść lub brzmienie poprawki. Nie jesteśmy kompetentni, aby wnosić nowe przepisy, które wcześniej nie zostały omówione.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, pan poseł Wikiński.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#MarekWikiński">Panie przewodniczący, rozumiem, że zwracamy się z apelem do posłów wnioskodawców o wycofanie proponowanych zmian. Konstytucyjność poprawek może zostać orzeczona jedynie przez Trybunał Konstytucyjny.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#AdamSzejnfeld">Apeluję o wycofanie poprawek, ale nie mam wpływu na posłów, którzy mają własną wolę.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Zaczynamy od poprawki nr 1. Chodzi o skreślenie w art. 2 pkt 4. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#KrzysztofBorkowski">Panie przewodniczący, Klub Poselski Polskiego Stronnictwa Ludowego wyszedł z założenia, że trudno jest nowelizować przepisy dotyczące ustawy – Prawo spółdzielcze. W związku z tym proponujemy wykreślić pkt 4 w art. 2.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo, gdyby przyjąć takie założenie, to powinniśmy odrzucić połowę przepisów zawartych w ustawie. Z tego co wiem, to zespół międzyresortowy, który pracuje nad ustawą – Prawo spółdzielcze nie opracował jeszcze żadnych założeń. Z doświadczenia wiem, że minie dużo czasu zanim ustawa zostanie uchwalona. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, w przypadku przyjęcia poprawki nr 1, bezprzedmiotowe staną się poprawki nr 2 i 3.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Mamy sprzeciw. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona, przy 2 głosach za, 4 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 2. Bardzo proszę wnioskodawców o przedstawienie zmian. Pan poseł Tobiszowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#GrzegorzTobiszowski">Dziękuję bardzo, zgłosiliśmy dwie poprawki nr 2 i 3. Pierwsza poprawka dotyczy sytuacji, w której członek spółdzielni nie decyduje się na przystąpienie do tworzącej się spółki prawa handlowego. Przepisy przewidują, że majątek spółdzielni będzie dzielony do 10% pomiędzy członków, którzy nie zostaną założycielami nowej spółki. Budzi to wątpliwości. Proponujemy, aby ustalić proporcjonalną do majątku spółdzielni kwotę, jaka zostanie przekazana na rzecz osób, które nie przystąpią do przekształconej spółki. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#AdamSzejnfeld">Problematyka była poruszana na posiedzeniu podkomisji. Przegłosowano pozostawienie wersji rządowej. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została jednogłośnie odrzucona.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 3. Bardzo proszę, pan poseł Tobiszowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#GrzegorzTobiszowski">Projektowany art. 203e § 3 przewiduje, że założycielami spółki mogą być także osoby nie będące członkami spółdzielni. Prawo do majątku spółdzielni mogłyby w toku przekształcenia nabyć także osoby, które nie były członkami spółdzielni pracy. W art. 203h § 1 wskazuje się, że spółce przekształconej przysługują wszelkie prawa i obowiązki spółdzielni. Powstaje pytanie, o jakiej sukcesji generalnej jest mowa w przypadku przekształcenia spółdzielni? Powyższy przepis budzi wiele wątpliwości. Proponujemy wykreślenie możliwości nabycia udziałów przez osoby nie będące członkami spółdzielni.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Dyskusja na ten temat odbyła się na posiedzeniu podkomisji. Uznano, że zachowujemy wersję rządową. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona, przy 1 głosie za, 4 przeciwnych i 1 wstrzymującym się.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 4. Jest to poprawka Klubu Poselski Platformy Obywatelskiej. Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#JacekŻalek">W poprawce chodzi o możliwość wyboru, czy będzie składane oświadczenie, czy też zaświadczenie. Większość poprawek zgłoszonych przez PO dotyczy tego zagadnienia, stąd wnoszę o łączne głosowanie nad powyższymi zmianami.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, pan minister Kasprzak.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#MieczysławKasprzak">Przeanalizowaliśmy poprawki dotyczące oświadczeń i zaświadczeń. Niektóre z nich budzą wątpliwości. Prosimy, aby odbyła się dyskusja na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Jeżeli jest sprzeciw ministerstwa, to proponujemy oddzielne rozpatrzenie powyższych poprawek.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#AdamSzejnfeld">Intencją wnioskodawców było zastąpienie obowiązku składania zaświadczeń prawem złożenia oświadczenia, a nie obowiązkiem złożenia oświadczenia. Po analizie ustawy okazało się, że w wielu przypadkach obowiązek składania zaświadczenia został zastąpiony obowiązkiem składania oświadczenia. To wywołuje sytuacje, które mogą być groźne dla obywateli. Zwrócił na to uwagę ekspert, który opiniował projekt ustawy. Jest to pan dr Szydło. Poprawki złożone przez PO wprowadzają możliwość wyboru, albo oświadczenie albo zaświadczenie. Czy rozpatrzymy wszystkie poprawki w głosowaniu łącznym, czy głosujemy je po kolei? Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, może wyłączymy poprawki, które budzą wątpliwości i przegłosujemy pozostałą część zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#AdamSzejnfeld">Prośba od pana przewodniczącego Wikińskiego, który ma bardzo pilne obowiązki służbowe w inny miejscu, aby przejść do rozpatrzenia poprawki zgłoszonej przez Klub Poselski Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Bardzo proszę, pan poseł Wikiński.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#MarekWikiński">Panie przewodniczący, szanowni państwo, dwa lata przygotowań do ustawy, ponad rok konsultacji. Nagle pojawia się informacja, że z powyższych zmian nic nie wynika. Zamiany zaświadczeń na oświadczenia możemy wyrzucić do kosza. Okazuje się, że obywatel dla własnego bezpieczeństwa będzie nadal korzystał z zaświadczenia, bo w razie pomyłki w oświadczeniu zostanie pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Tak, że z wielkiej chmury mały deszcz. Proponuję skończyć jak najszybciej tę farsę i przegłosować hurtem powyższe poprawki. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#AdamSzejnfeld">Każdy ma prawo do swojej oceny. Przypomnę, że podczas prac nad projektem wychwyciłem parę przepisów, które zawierały błędy. Na końcu przeczeszemy ustawę pod kątem takich wątpliwości, aby nie było problemów.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#MieczysławKasprzak">Wydaje się, że propozycja Biura Legislacyjnego jest bardzo dobra. Większość poprawek możemy przyjąć łącznie. Są one podkreślone w tekście.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, poprawki, które mają charakter, o którym wspomniał poseł wnioskodawca, są zaznaczone w tekście pogrubionym drukiem. Jeżeli ministerstwo wskaże nam poprawki, które budzą wątpliwości, to wyłączymy je z łącznego głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#AdamSzejnfeld">Nie chcę wprowadzać zamieszania. Będę pytał po kolei o poprawki, a ministerstwo będzie się do nich kolejno ustosunkowywać. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 4? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 4 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 5. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.4" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 6. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 6 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.6" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do poprawki nr 9. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.7" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 9 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.8" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 10. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.9" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.10" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 12? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-25.11" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.12" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 13. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-25.13" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-25.14" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 15?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JoannaPohl">Wydaje się, że poprawkę należy sformułować trochę inaczej. Jest to zmiana dotycząca ustawy o ochronie osób i mienia. Każdy, kto będzie chciał uzyskać koncesję w zakresie ochrony osób i mienia, będzie składał zaświadczenie, oświadczenie o niekaralności albo poświadczone tłumaczenie zaświadczenia o niekaralności. Dotyczy to obywateli polskich, Unii Europejskiej, jak i osób z państw trzecich. Urząd będzie mógł pobrać informacje o niekaralności. Jeśli byłaby taka możliwość, to chcemy zaproponować podzielenie przepisu na dwie odrębne sytuacje. Chodzi o obywateli polskich i Unii Europejskiej oraz osoby pochodzące z państw trzecich.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#AdamSzejnfeld">W treści poprawki nr 14 mam przepis, który postuluje strona rządowa. Ministerstwo nie jest przeciwne poprawce, ale chce, aby lekko zmodyfikować jej treść.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, nie możemy dokonywać zmian, które ingerują w treść przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#MieczysławKasprzak">Zgadzam się. Nie chcemy zmieniać poprawki nr 15. Proponujemy odrzucić poprawkę nr 15 i przyjąć poprawkę nr 14.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#AdamSzejnfeld">Powyższe poprawki dotyczą tego samego artykułu. Czy pan poseł wnioskodawca wycofuje poprawkę nr 15?</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#JacekŻalek">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#AdamSzejnfeld">Dobrze. Wycofano poprawkę nr 15. Przechodzimy do poprawki nr 16.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#JoannaPohl">Chcemy zwrócić uwagę na jedną sprawę. W Sejmie jest procedowany projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. Projekt zakłada, że dokumenty wydawane w postaci papierowej i elektronicznej będą tej samej rangi.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#JoannaPohl">Będzie dostępna możliwość elektronicznego korzystania z KRS. Pojawi się możliwość wydrukowania informacji. Będą one miały charakter poświadczonych kopii. Dokumenty elektroniczne, które będą miały rangę wypisów zaświadczeń funkcjonują w innych ustawach. W przypadku, w którym zaproponowaliśmy zaświadczenia albo oświadczenie o odpisie z KRS i ewidencji gospodarczej, które wchodzą w zakres systemu elektronicznego, to jest to konieczne. Będzie do tego dostęp on-line.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#AdamSzejnfeld">Do tego prowadzą zaproponowane zmiany. Pamiętajmy, że tworząc prawo możemy się odnosić do przepisów, które obowiązują w danej chwili. Nie możemy kierować się nowelizacją prawa, która jest na innym etapie prac. Jeżeli nie będę widział sprzeciwu, to uznam, że przyjęliśmy poprawkę. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-34.2" who="#AdamSzejnfeld">Na prośbę pana przewodniczącego Wikińskiego przechodzimy do poprawki nr 46.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#MarekWikiński">Kierując się troską o 400 tys. naszych obywateli, którzy są zatrudnieni w branży cukierniczej, proponuję, aby Wysoka Komisja przyjęła poprawkę. W równolegle procedowanej ustawie dotyczącej zmiany ustawy o podatku od towarów i usług przyjęto rozwiązania, które powodują wielki chaos w tym sektorze. Wyroby, które nie zawierają konserwantów są wytwarzane w systemie manufakturowym. Ich trwałość nie przekracza 14 dni. Stawka, która obowiązuje na te wyroby wynosi 23%. Jest to o 15% więcej niż dotychczas. W związku z tym producenci nie są w stanie konkurować na rynku. Proponujemy przyjąć proponowaną poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#AdamSzejnfeld">Tak jak powiedziałem na wstępie, jest to poprawka, która nie dotyczy omawianego projektu. Bardzo proszę, pan minister Kasprzak.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#MieczysławKasprzak">Rząd nie mógł wypracować stanowiska, ponieważ poprawka wpłynęła za późno. Ponadto wychodzi poza materiał zawarty w ustawie i wkracza w materię podatkową. Nasza opinia jest negatywna. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, pan minister Grabowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#MaciejGrabowski">Panie przewodniczący, znam powyższą sprawę, ponieważ była poruszona na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych. Od 1 stycznia produkty ciastkarskie, które mają termin ważności powyżej 14 dni, zostały objęte stawką podstawową VAT, a te do 14 dni stawką obniżoną.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#MaciejGrabowski">Wpłynęło wiele informacji od przedsiębiorców, że są problemy z interpretacją świeżości. W związku z tym przedsiębiorcy pośrednio decydowali, jaką stawkę podatku stosować. Uczciwi stosowali stawkę podstawową, a nieuczciwi nie. Stąd przesłanki, aby zaostrzyć przepisy.</u>
<u xml:id="u-39.2" who="#MaciejGrabowski">Wczoraj spotkałem się z przedstawicielami rzemiosła i wydaje się, że pojawiła się formuła, która załatwia obie sytuacje. Doszliśmy do wniosku, że termin ważności jest za krótki, żeby wprowadzić zmianę do ustawy o podatku od towarów i usług, która umożliwiałaby sprzedaż wyrobów ciastkarskich. Jesteśmy po drugim czytaniu tej ustawy i można co najwyżej zwrócić się do senatorów, aby poprawkę wprowadzić. Proszę o wycofanie poprawki, a ja przekażę sprawę Senatowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#MarekWikiński">Panie przewodniczący, Wysoko Komisjo, ufam panu ministrowi. Za chwilę prawdopodobnie odrzucimy poprawkę. Na sali plenarnej zadam pytanie, a pan minister zadeklaruje to, o czym mówił przed chwilą. Wtedy wycofam poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Proszę negocjować powyższą kwestię między sobą. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za poprawką nr 46? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-41.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona, przy 1 głosie za, 5 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-41.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 17. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 17 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.4" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 18? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.6" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do pracy nad poprawką nr 19. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.7" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.8" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 20? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.9" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.10" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 23? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.11" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.12" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 25. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.13" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 25 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.14" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 27? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.15" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.16" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 28. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.17" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.18" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 29. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.19" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.20" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 30. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.21" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.22" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do pracy nad poprawką nr 31. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-41.23" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.24" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 32? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.25" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.26" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 33? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.27" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-41.28" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 35. Czy są uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#JoannaPohl">Mamy wątpliwości. Przepis jest sformułowany tak, aby osoba, która jest odpowiedzialna za prowadzenie hurtowni farmaceutycznej składała oświadczenie o posiadaniu uprawnień albo, potwierdzone za zgodność z oryginałem, kopie dokumentów stwierdzających uprawnienia osoby wykwalifikowanej. Dodanie jeszcze jednego zaświadczenia mija się z celem. Proponujemy użyć zwrotu: „oświadczenie albo dokumenty potwierdzające uprawnienia”.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#DorotaRutkowskaSkwara">W opinii Biura Legislacyjnego jest to nadregulacja.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Jest to niedopatrzenie. Powtarza się sytuacja, w której żąda się kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#JoannaPohl">Mamy do wyboru. Osoba prowadząca hurtownie albo oświadcza, że wszystko jest w porządku, albo składa wniosek o wydanie zaświadczenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#AdamSzejnfeld">Rozumiem, że jest wniosek, aby wycofać poprawkę nr 35. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę sprzeciwu. Co na to poseł wnioskodawca?</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#JacekŻalek">Wycofuję poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#AdamSzejnfeld">Dobrze. Przechodzimy do poprawki nr 36. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-49.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.2" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 37? Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.4" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 38? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.6" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 40? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.7" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.8" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 41. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-49.9" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.10" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 42? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.11" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.12" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 43? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.13" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.14" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 44? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.15" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.16" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 45? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.17" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.18" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 47? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.19" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.20" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 48? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.21" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.22" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 49. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.23" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 49 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.24" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 50? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.25" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.26" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 51? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.27" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.28" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do pracy nad poprawkę nr 52. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-49.29" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.30" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 53? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.31" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.32" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 54? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.33" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.34" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 55? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.35" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.36" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 56. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-49.37" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-49.38" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 57?</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#JoannaPohl">W tej poprawce nie należy dzielić przepisów na oświadczenie i zaświadczenie. Przepisy w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej od początku mówiły, że przedsiębiorca wnioskujący o udzielenie pomocy składa oświadczenie przed organem udzielającym pomocy. Nie ma możliwości przedstawienia zaświadczenia, ponieważ przesłanek i wymogów zawartych w przepisach jest tak dużo, że staje się to nierealne. Zgodnie z prawem wspólnotowym może zostać samo oświadczenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Zgadzamy się, ponieważ nie w każdym przypadku zaświadczenie będzie celowe.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#AdamSzejnfeld">Pojawia się propozycja wycofania poprawki. Co na to wnioskodawca?</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#JacekŻalek">Oczywiście, wycofuję poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Przechodzimy do poprawki nr 58. Czy są uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#JoannaPohl">Ustawa dotyczy Krajowego Funduszu Kapitałowego. W pkt 3 mamy oświadczenie albo zaświadczenie o niekaralności osób, które mają istotny wpływ na decyzję w KFK. Powyższy fundusz jest tworzony przez Bank Gospodarstwa Krajowego w formie spółki akcyjnej. Nie jest organem administracji i podmiotem wymienionym w art. 6 ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym. Tym samym nie ma możliwości, aby zweryfikować składane oświadczenia. Poprawka nr 59 wygląda podobnie jak w projekcie i to nam odpowiada.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, rozumiem, że chodzi o wykreślenie pkt 3. Ani jedna, ani druga poprawka nic o tym nie mówi. Może należy wycofać obie poprawki?</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#ArturKopijkowskiGożuch">Chcemy wycofać obie poprawki, jeżeli oczywiście będzie taka możliwość.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#AdamSzejnfeld">Jakie są wnioski?</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">W projekcie mam pkt 3. Poprawki nie wykreślają tego punktu. Nie ma różnicy czy poprawki zostaną przyjęte, czy nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#AdamSzejnfeld">Rozumiem, że ministerstwo uważa, że w tej sytuacji podmiot, któremu składane jest oświadczenie nie jest podmiotem publicznym, stąd nie ma nad nim bezpośredniego nadzoru. Powoduje to trudności z weryfikacją. Podsumowując, poprawki nie powinny zostać przyjęte. Co na to poseł wnioskodawca?</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#JacekŻalek">Mam wątpliwości. Przyjmujemy punkt widzenia przeciwny do interesów obywateli. Czy nie lepiej doprowadzić do sytuacji, w której dana instytucja dostanie możliwość sprawdzenia? Trzymajmy się pewnej logiki. Zakładam, że obowiązek sprawdzania wynika z przepisów prawa. Skoro jest taki obowiązek, to instytucja sprawdzająca powinna mieć takie instrumenty.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#ArturKopijkowskiGożuch">Szanowni państwo, można zgodzić się z taką teorią. Krajowy Fundusz Kapitałowy nie jest uprawniony do wglądu w oświadczenia, które mogą zostać złożone. Taka zmiana musi zostać dokładnie przeanalizowana. Nie wiem, czy jesteśmy w stanie dzisiaj to zrobić.</u>
<u xml:id="u-64.1" who="#ArturKopijkowskiGożuch">KFK działa jako agenda BGK. Jest tzw. funduszem parasolowym, który w ramach przyznanych dotacji wchodzi w inwestycje z podmiotem prywatnym. Jak do tej pory odbyły się trzy konkursy organizowane przez fundusz.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#AdamSzejnfeld">Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#JacekŻalek">Tutaj zasada oświadczeń sprawdzi się dużo lepiej niż w innych przypadkach. Tak naprawdę, to mało kto będzie chciał oszukać. Czy organ finansujący nie może wystąpić z pytaniem o przeszłość danej osoby, czy podmiotu?</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#JoannaPohl">Nie, ponieważ nie jest wymieniony w art. 6 ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym. Jest tam wymienione bardzo dużo instytucji. W tej konkretnej sytuacji nie będzie to możliwe.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#AdamSzejnfeld">Dobrze. Kończymy dyskusję.</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#DorotaRutkowskaSkwara">Mamy jeszcze pkt 1, w którym występuje zaświadczenie albo oświadczenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#AdamSzejnfeld">Pamiętam. Czy wycofujemy poprawkę?</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#JacekŻalek">Dobrze. Wycofuję poprawkę nr 58.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#AdamSzejnfeld">Poprawki nr 58 i 59 są tożsame. Czy pan poseł Borkowski wycofuje poprawkę nr 59?</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#KrzysztofBorkowski">Tak, wycofuję poprawkę.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Poprawki nr 58 i 59 zostały wycofane. Przechodzimy do poprawki nr 60. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-74.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.2" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 62? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.4" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 63? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.6" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 64? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.7" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.8" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 65. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.9" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 65 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.10" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 66? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.11" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.12" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 67? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.13" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.14" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do pracy nad poprawką nr 68. Czy są uwagi? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-74.15" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.16" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 69? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.17" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.18" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 70? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.19" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.20" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 71? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.21" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.22" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 72. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.23" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka nr 72 została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.24" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 73? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.25" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.26" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 74? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-74.27" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-74.28" who="#AdamSzejnfeld">Wracamy do poprawki nr 7. Czy są uwagi? Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#JacekŻalek">Zmiana zawarta w pkt 1 poprawki ma za zadanie znowelizowanie przepisów dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych, zawartych w sprawozdaniu Komisji. Chodzi o uzupełnienie konsekwencji dotychczas wprowadzonych zmian oraz dodanie przepisu uzupełniającego art. 22 o pkt 5, który uwzględni sytuację przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który przekształca się w spółkę kapitałową.</u>
<u xml:id="u-75.1" who="#JacekŻalek">Zmiana zawarta w pkt 2 poprawki ma na celu doprecyzowanie art. 16g, w którym został dodany ust. 21. Jest to odesłanie do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#AdamSzejnfeld">Poprawka nr 7 powinna zostać rozpatrzona z poprawką nr 8. Dotyczą tej samej kwestii. Czy są uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#ArturKopijkowskiGożuch">Nie widzimy potrzeby wprowadzania takich zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#AdamSzejnfeld">Rozumiem, że poprawki związane z finansami są dograne przez prawników Sejmu i ministerstwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#WojciechBiałończyk">Panie przewodniczący, jeżeli pojawią się szczegółowe pytania, to jest obecny przedstawiciel Ministerstwa Finansów. Ze strony Biura Legislacyjnego chciałem wyjaśnić, że pojawiają się legislacyjne konsekwencje zmian, które zostały wprowadzone wcześniej. Jak państwo pamiętają, zmiany w przepisach zostały zaproponowane w bardzo szybkim tempie. Mieliśmy bardzo mało czasu na opracowanie odpowiednich przepisów. Okazało się, że jedna ze zmian jest zbędna, ponieważ powtarza treść przepisów, które obecnie obowiązują.</u>
<u xml:id="u-79.1" who="#WojciechBiałończyk">Jest kilka kwestii związanych z prawidłowym odesłaniem do nazewnictwa. Stąd propozycja uzgodniona we współpracy z Ministerstwem Finansów. Dlaczego Ministerstwo Gospodarki nie zna tego tematu? Nie jestem w stanie odpowiedzieć.</u>
</div>
<div xml:id="div-80">
<u xml:id="u-80.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Pan dyrektor Szatański, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-81">
<u xml:id="u-81.0" who="#JarosławSzatański">Chciałem poprzeć wypowiedź Biura Legislacyjnego. Poprawki mają charakter legislacyjnym. Są to zmiany konieczne.</u>
</div>
<div xml:id="div-82">
<u xml:id="u-82.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Wszystkie poprawki o charakterze podatkowym są bardzo ważne. Trzeba obchodzić się z nimi bardzo delikatnie. Czy jest sprzeciw wobec głosowania nad poprawkami nr 7 i 8? Nie słyszę sprzeciwu. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tych poprawek? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-82.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawki nr 7 i 8 zostały przyjęte.</u>
<u xml:id="u-82.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 11. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-83">
<u xml:id="u-83.0" who="#KrzysztofBorkowski">Chciałem podtrzymać poprawkę i zachęcić do poparcia propozycji. Jest to bardzo ważna zmiana. Mieliśmy przypadki, w których opłata wieczysta wzrosła o 500–600%. W związku z tym dodajemy wskaźnik wzrostu cen nieruchomości za poprzedni rok. Będzie on odnośnikiem wzrostu opłaty za użytkowanie wieczyste.</u>
</div>
<div xml:id="div-84">
<u xml:id="u-84.0" who="#AdamSzejnfeld">Idea poprawki jest bardzo dobra. Natomiast ustawy, która ma ponad 200 przepisów, nie można zmienić za pomocą „dwóch przecinków”. Czy są uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-85">
<u xml:id="u-85.0" who="#MieczysławKasprzak">Poprawka nie była przedmiotem uzgodnień. Jest pewna logika zmiany. Nie widzimy problemów związanych z przyjęciem poprawki. Nie jest to stanowisko rządu, ponieważ nie analizowaliśmy dokładnie poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-86">
<u xml:id="u-86.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy poprawka jest systemowa?</u>
</div>
<div xml:id="div-87">
<u xml:id="u-87.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Poprawka mieści się w ramach omawianego projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-88">
<u xml:id="u-88.0" who="#AdamSzejnfeld">Wiem i nie kwestionuję tego. Czy jedną zmianą można osiągnąć zamierzony cel?</u>
</div>
<div xml:id="div-89">
<u xml:id="u-89.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Cel może nie zostać osiągnięty z tego powodu, że wskaźnik, na który powołuje się wnioskodawca, ma być ogłaszany w gminie, a tam nie będzie ogłoszony, ponieważ taki wskaźnik nie istnieje.</u>
</div>
<div xml:id="div-90">
<u xml:id="u-90.0" who="#AdamSzejnfeld">Ważne, aby tworzyć przepisy, które są wykonalne. Poprawka musiałaby być znacznie szersza. Należałoby dodać obowiązek publikowania powyższych wskaźników. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-91">
<u xml:id="u-91.0" who="#KrzysztofBorkowski">Może być to średnia cena nieruchomości w danej gminie. Chcę, aby Komisja, która działa w majestacie prawa, utworzyła coś, co będzie przydatne dla obywateli. Przypomnę, że pojawiały się sytuacje, w których opłaty za użytkowanie wieczyste wzrastały o 500%. Tak nie może być.</u>
</div>
<div xml:id="div-92">
<u xml:id="u-92.0" who="#AdamSzejnfeld">Państwo działające w majestacie prawa, to takie, które pracuje zgodnie z prawem. Ważne, aby przyjmować dobre normy, których nikt nie będzie kwestionował. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za poprawką? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-92.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona, przy 1 głosie za, 3 przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-92.2" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do omówienia poprawki nr 14. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-93">
<u xml:id="u-93.0" who="#ArturKopijkowskiGożuch">Rozumiem, że wycofując poprawkę nr 15 przyjęliśmy poprawkę nr 14?</u>
</div>
<div xml:id="div-94">
<u xml:id="u-94.0" who="#AdamSzejnfeld">Nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-95">
<u xml:id="u-95.0" who="#KrzysztofBorkowski">W przypadku uzyskania koncesji na działalność gospodarczą obywatel spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego musi obowiązkowo złożyć zaświadczenie o niekaralności.</u>
</div>
<div xml:id="div-96">
<u xml:id="u-96.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy są uwagi? Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-97">
<u xml:id="u-97.0" who="#JacekŻalek">Czy jest możliwość weryfikacji tych zaświadczeń?</u>
</div>
<div xml:id="div-98">
<u xml:id="u-98.0" who="#JoannaPohl">Jeżeli zaświadczenie będzie przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego, to tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-99">
<u xml:id="u-99.0" who="#JacekŻalek">A jeżeli państwo nie jest w stanie zweryfikować dokumentu? Może być to falsyfikat. Zostanie przetłumaczony, ale nadal jest falsyfikatem.</u>
</div>
<div xml:id="div-100">
<u xml:id="u-100.0" who="#AdamSzejnfeld">Ciężko weryfikować zagraniczne dokumenty.</u>
</div>
<div xml:id="div-101">
<u xml:id="u-101.0" who="#JacekŻalek">Jeżeli podmiot złoży oświadczenie, a organ kontrolujący stanie na wysokości zadania i wychwyci, że zaświadczenie jest niezgodne z prawdą, wówczas podlega to odpowiedzialności karnej. Przedstawiając sfałszowane zaświadczenie nie podlega się żadnej odpowiedzialności, ponieważ nie weryfikujemy tych zaświadczeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-102">
<u xml:id="u-102.0" who="#AdamSzejnfeld">Kończymy debatę na ten temat. Przechodzimy do głosowania. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 14? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-102.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-102.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 21. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-103">
<u xml:id="u-103.0" who="#KrzysztofBorkowski">Poprawka jest niezmiernie ważna. Zmiana nr 21 ma na celu wyłączenie wspólnika przy głosowaniu. Dotyczy to głosów szczególnie uprzywilejowanych, ponieważ w wielu spółkach dochodzi o zatorów i niejasności. Żeby tego uniknąć proponujemy, aby była możliwość wyłączenia z głosowania wspólników, którzy powodują tzw. „klincz” w spółce.</u>
<u xml:id="u-103.1" who="#KrzysztofBorkowski">Poprawka nr 22…</u>
</div>
<div xml:id="div-104">
<u xml:id="u-104.0" who="#AdamSzejnfeld">Obie poprawki dotyczą Kodeksu spółek handlowych. Są to przepisy, które nie nowelizują projektu ustawy, nad którym pracujemy.</u>
</div>
<div xml:id="div-105">
<u xml:id="u-105.0" who="#KrzysztofBorkowski">Poprawka nr 22 jest niezmiernie ważna, ponieważ proponuje ściganie członków m.in.: zarządu, rady nadzorczej i komisji rewizyjnej z oskarżenia prywatnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-106">
<u xml:id="u-106.0" who="#AdamSzejnfeld">Mamy prawo zmieniać treść poprawki, nadać nowe brzmienie, bądź skreślić w ogóle taką normę. Nie możemy wprowadzać nowych przepisów, które nie były przedmiotem prac. Dotyczy to poprawki nr 21 i 22. Eksperci pracowali na ustawą – Kodeks spółek handlowych ponad 4 lata, a my chcemy zmienić ją jednym przepisem. Niestety, nie jest to możliwe. Ponadto, jutro mamy zająć się powyższą ustawą. Będzie czas na takie rozważania. Bardzo proszę, pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-107">
<u xml:id="u-107.0" who="#MieczysławKasprzak">Poprawka jest słuszna. Pan poseł Borkowski jako doświadczony przedsiębiorca doskonale zna ten problem. Trudno odnieść się do proponowanych zmian, ponieważ nie analizowaliśmy tych przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-108">
<u xml:id="u-108.0" who="#AdamSzejnfeld">Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-109">
<u xml:id="u-109.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Panie przewodniczący, możemy narazić się na zarzut obejścia procedury pierwszego czytania i pracy w podkomisji. Poprawki nr 21 i 22 wiążą się ze zmianą nr 76. Powinniśmy je rozpatrzyć łącznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-110">
<u xml:id="u-110.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy wprowadzenie zmian proponowanych przez posła Borkowskiego w pełni załatwia sprawę?</u>
</div>
<div xml:id="div-111">
<u xml:id="u-111.0" who="#ElżbietaWitczakBielecka">Ciężko powiedzieć. Nie chcemy wypowiadać się merytorycznie. Wydaje się, że nie powinny powodować problemów.</u>
</div>
<div xml:id="div-112">
<u xml:id="u-112.0" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do głosowania. Czy jest sprzeciw wobec łącznego głosowania nad poprawkami nr 21, 22 i 76? Nie słyszę sprzeciwu. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-112.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawki zostały odrzucone, przy 1 głosie za, 3 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-112.2" who="#AdamSzejnfeld">Proponuję podjąć ten temat na jutrzejszym posiedzeniu. Przechodzimy do poprawki nr 24. Chodzi o wycofanie przepisów dotyczących inspekcji handlowej. Czy są uwag? Strona rządowa jest przeciwna. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Mamy sprzeciw. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-112.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została jednogłośnie odrzucona.</u>
<u xml:id="u-112.4" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 26? Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-113">
<u xml:id="u-113.0" who="#JacekŻalek">Poprawka ma na celu przywrócenie prezesowi Polskiego Klubu Wyścigów Konnych możliwość zatwierdzania rocznego planu gonitw, zgodnie z dyrektywą Rady Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-114">
<u xml:id="u-114.0" who="#AdamSzejnfeld">Dziękuję bardzo. Czy są uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-115">
<u xml:id="u-115.0" who="#ArturKopijkowskiGożuch">Akceptujemy zmiany.</u>
</div>
<div xml:id="div-116">
<u xml:id="u-116.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-116.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-116.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 34. Jest to zmiana redakcyjna. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-116.3" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-116.4" who="#AdamSzejnfeld">Przystępujemy do pracy nad poprawką nr 39. Czy są uwagi? Nie słyszę. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Mamy sprzeciw. Kto jest za przyjęciem poprawki? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-116.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została jednogłośnie odrzucona.</u>
<u xml:id="u-116.6" who="#AdamSzejnfeld">Mamy teraz poprawkę nr 61. Bardzo proszę, pan poseł Żalek.</u>
</div>
<div xml:id="div-117">
<u xml:id="u-117.0" who="#JacekŻalek">Jest to rezygnacja z poświadczenia za zgodność kopii dowodu wniesienia opłaty za dokonanie wpisu do rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową.</u>
</div>
<div xml:id="div-118">
<u xml:id="u-118.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy są uwagi? Nie słyszę uwag. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-118.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-118.2" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do poprawki nr 75. Bardzo proszę, pan poseł Borkowski.</u>
</div>
<div xml:id="div-119">
<u xml:id="u-119.0" who="#KrzysztofBorkowski">Dziękuję bardzo. Nie pracowaliśmy nad powyższym artykułem. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zwróciło się z prośbą, aby dokonać nowelizacji. Chodzi o możliwość wydawania rozporządzeń dotyczących odstępstw od warunków produkcji ekologicznej wskazując jej zakres i specyfikę. Dotychczas było tak, że dla każdego przypadku wydawano indywidualną decyzję. Całość nadzorował Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Proponujemy zmienić to na rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi.</u>
</div>
<div xml:id="div-120">
<u xml:id="u-120.0" who="#AdamSzejnfeld">Trudno zaakceptować to z powodów formalnych. Poprawka odnosi się do ustawy, która nie została uwzględniona w projekcie. Bardzo proszę, pan minister.</u>
</div>
<div xml:id="div-121">
<u xml:id="u-121.0" who="#MieczysławKasprzak">Nie jest to sprawa dotycząca tylko Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, jest to kwestia tych, którzy prowadzą produkcję ekologiczną. Poprawka jest słuszna. Natomiast jej umiejscowienie może budzić wątpliwości. Prosiłbym o zabranie głosu przedstawicieli resortu rolnictwa i rozwoju wsi.</u>
</div>
<div xml:id="div-122">
<u xml:id="u-122.0" who="#MichałRzytki">Szanowni państwo, rozporządzenie mówi, że każdy, kto spełnia wymogi ma zgodę na utrzymanie np. bydła na uwięzi, czy inne odstępstwo od produkcji ekologicznej. Nie jest to zmniejszenie praw dla producentów. Znosimy obowiązek składania raz po raz wniosków o otrzymanie zgody.</u>
</div>
<div xml:id="div-123">
<u xml:id="u-123.0" who="#AdamSzejnfeld">Proponuję przygotować projekt ustawy i złożyć go na jednym z następnych posiedzeń Komisji. Przechodzimy do głosowania. Kto jest za poprawką nr 75? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-123.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że poprawka została odrzucona, przy 1 głosie za, 3 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-123.2" who="#AdamSzejnfeld">Pozostaje nam wybór posła sprawozdawcy.</u>
</div>
<div xml:id="div-124">
<u xml:id="u-124.0" who="#JacekŻalek">Zgłaszam kandydaturę pana przewodniczącego Szejnfelda.</u>
</div>
<div xml:id="div-125">
<u xml:id="u-125.0" who="#AdamSzejnfeld">Czy jest sprzeciw wobec powyższej kandydatury? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-125.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że zostałem posłem sprawozdawcą Komisji. Proszę o opinię Ministerstwa Spraw Zagranicznych do jutro, do godziny 12:00.</u>
</div>
<div xml:id="div-126">
<u xml:id="u-126.0" who="#KrzysztofBorkowski">Jesteśmy już po głosowaniu. Muszę powiedzieć, że według opinii Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego złamaliśmy w 13 miejscach Konstytucję RP. Dotyczy to kwestii spółdzielni.</u>
</div>
<div xml:id="div-127">
<u xml:id="u-127.0" who="#AdamSzejnfeld">Czytałem powyższą opinię. Brak mi słów.</u>
<u xml:id="u-127.1" who="#AdamSzejnfeld">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>