text_structure.xml 23 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Otwieram posiedzenie Komisji Infrastruktury. Witam bardzo serdecznie państwa posłów. Na dzisiejszym posiedzeniu resort infrastruktury i rozwoju jest reprezentowany przez sekretarza stanu w tym ministerstwie, pana Zbigniewa Rynasiewicza. Witam pana, panie ministrze, wraz z zespołem współpracowników. Witam także przedstawicieli Polskich Kolei Państwowych oraz reprezentantów organizacji zawodowych i społecznych.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje, po pierwsze, rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim, są to druki nr 2080 i 205 oraz, po drugie, pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym, druk nr 2191. Czy są uwagi do zaproponowanego porządku obrad? Nie ma uwag. Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek w zaproponowanym brzmieniu.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. W pierwszej kolejności rozpatrzymy poprawki zgłoszone w drugim czytaniu do projektu ustawy o bezpieczeństwie morskim. Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos w związku z poprawką nr 1? Bardzo proszę, przedstawiciel Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Panie przewodniczący, szanowni państwo, Biuro Legislacyjne zwraca uwagę, że do poprawki nr 1 wkradła się literówka. Proponowana część druga powinna brzmieć „opłaty za wystawianie dokumentów kwalifikacyjnych” zamiast określenia „opłaty za wystawienie dokumentów kwalifikacyjnych”. Kwestia jest dość oczywista. Biuro wprowadzi stosowną korektę. Zwracamy także uwagę, że dwie poprawki, tzn. poprawkę nr 1 i poprawkę nr 2, należy rozpatrywać łącznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję za uwagi Biura Legislacyjnego. Jakie jest stanowisko rządu wobec zgłoszonych poprawek? Bardzo proszę, pan minister Rynasiewicz.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieInfrastrukturyiRozwojuZbigniewRynasiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, stanowisko rządu wobec poprawek zgłoszonych w drugim czytaniu jest negatywne. Naszym zdaniem, pierwotne brzmienie projektu zawiera wszystkie wątpliwości, do których odnosiły się zgłoszone poprawki. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu ministrowi, znamy już stanowisko rządu. Udzielam głosu panu przewodniczącemu Tchórzewskiemu. Proszę, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Dziękuję, panie przewodniczący. Wysoka Komisjo, chcę powiedzieć, że poprawki do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim, zgłoszone przez mój klub parlamentarny, dopełniają przewidziany do uporządkowania zakres spraw. Dokonuje się to poprzez zastąpienie wstępnie proponowanych jednostek złotówkami. Faktycznie jednak stawki są utrzymane w tej samej wysokości i z tego punktu widzenia nie ma żadnej zmiany.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Intencja rządu była taka, aby podstawowo zmienić jednostki na złotówki. Zaproponowane przez nas poprawki zostały zgłoszone w celu wyjaśnienia i wykazania, że w wielu przypadkach, co wykazały konsultacje środowiskowe, podniesienie tych stawek było o wiele za wysokie. Mam na myśli ocenę osób, które podlegają proponowanym poszczególnym opłatom. Taka była przyczyna zgłoszonych poprawek.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Wydaje mi się również, że pod uwagę należy wziąć fakt, iż w budżecie na rok bieżący tego rodzaju dodatkowe dochody nie zostały uwzględnione. Jeśli teraz zostałyby one wprowadzone, stałyby się dodatkowymi dochodami budżetu państwa. Utrzymanie dotychczasowej sytuacji i nieobciążanie osób egzaminowanych dodatkowymi opłatami jest w obecnej sytuacji jak najbardziej wskazane. Taka była intencja, która przyświecała naszemu klubowi. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję, panie przewodniczący. Przypominam, że zgodnie z sugestią Biura Legislacyjnego obie poprawki są rozpatrywane łącznie. Po wysłuchaniu stanowiska rządu i wyjaśnień pana posła Tchórzewskiego stawiam wniosek o negatywną rekomendację dla obu poprawek. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przychyliła się do postawionego wniosku. Czy jest sprzeciw?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Sprzeciw, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Został zgłoszony sprzeciw. W związku z zaistniałą sytuacją poddaję wniosek pod głosowanie. Kto z państwa posłów jest za negatywną rekomendacją Komisji dla obydwu poprawek do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu? Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#SekretarzKomisjiMarcinMykietyński">Za wnioskiem głosowało 9 posłów, przeciwko 3, nie było głosów wstrzymujących się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję bardzo. Pan poseł Tchórzewski, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Panie przewodniczący, stawiam wniosek o sprawdzenie kworum.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Został zgłoszony wniosek o sprawdzenie kworum. Proszę o przeliczenie posłów znajdujących się na sali obrad. Czy jest kworum?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#SekretarzKomisjiMarcinMykietyński">Jest obecnych 12 posłów, członków Komisji. Brak kworum.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Ponieważ nie ma wymaganego kworum, przeprowadzone głosowanie jest nieważne. Zarządzam 10 minut przerwy w obradach Komisji.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Wznawiam obrady po przerwie. Proszę o ponowne sprawdzenie kworum. Dziękuję. W tej chwili mamy już wymagane kworum, a zatem po raz kolejny poddaję pod głosowanie wniosek o negatywną rekomendację Komisji dla obu poprawek.</u>
          <u xml:id="u-15.3" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał od głosu? Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#SekretarzKomisjiMarcinMykietyński">Za wnioskiem głosowało 10 posłów, przeciwko 7, nie było głosów wstrzymujących się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję bardzo. Stwierdzam, że poprawka nr 1 i poprawka nr 2, zgłoszone w drugim czytaniu do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim, uzyskały negatywną opinię Komisji Infrastruktury.</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Pozostaje nam jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia wyboru posła sprawozdawcy. Ustawę prowadził dotychczas pan poseł Arkadiusz Litwiński. Proponuję, aby tę pracę kontynuował i został sprawozdawcą do tego projektu. Czy są inne propozycje? Nie ma. Czy jest sprzeciw wobec kandydatury pana posła Litwińskiego? Nie słyszę. Dziękuję. Stwierdzam, że sprawozdawcą Komisji został pan poseł Arkadiusz Litwiński.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">O opinię Ministerstwa Spraw Zagranicznych poprosimy do dnia 17 marca.</u>
          <u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Wysoka Komisjo, na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek zgłoszonych w drugim czytaniu do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim, co oznacza, że zrealizowaliśmy pkt 1 porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-17.4" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Przechodzimy do pkt 2. Zgodnie z tym, co podałem państwu na wstępie posiedzenia, przewiduje on pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym. Przypominam państwu, że Komisja wyznaczyła panią poseł Elżbietę Apolonię Pierzchałę do reprezentowania stanowiska Komisji w czasie prac legislacyjnych nad tym projektem. Pani poseł Pierzchała złożyła jednak, na ręce przewodniczącego Komisji, rezygnację z prowadzenia tej ustawy. W związku z powyższym Komisja jest zobligowana do wyznaczenia innego posła, który będzie reprezentował jej stanowisko. Proponuję, aby nowym przedstawicielem Komisji został pan poseł Stanisław Lamczyk. Czy są inne kandydatury? Nie ma. Czy pan poseł Lamczyk wyraża zgodę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PosełStanisławLamczyk">Tak, panie przewodniczący, wyrażam zgodę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję. Czy jest sprzeciw w kwestii reprezentowania Komisji w pracach nad tym projektem przez pana posła Lamczyka? Nie ma sprzeciwu. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Przystępujemy do merytorycznej pracy w pkt 2 porządku dziennego. O przedstawienie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym proszę pana posła Stanisława Lamczyka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PosełStanisławLamczyk">Dziękuję, panie przewodniczący. Panie ministrze, panie i panowie posłowie, szanowni państwo, w proponowanym projekcie ustawy chodzi głównie o kwestie związane z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczącym dostępności do infrastruktury kolejowej. W grudniu ubiegłego roku Trybunał Sprawiedliwości sprawił, że nasze stawki zostały podniesione, a celem nowelizacji jest w tej chwili obniżenie tychże stawek o ok. 20%. Zasądzoną spłatę mamy zrealizować za trzy lata wstecz. Podważono zwłaszcza koszty stałe, takie jak amortyzacja, koszty finansowe oraz koszty związane ze Służbą Ochrony Kolei. Poza tym pojawiła się luka prawna w chwili, gdy Urząd Transportu Kolejowego nie zatwierdził proponowanych stawek. Nie było więc wiadomo, jak postępować w takiej sytuacji. Trzecia przyczyna to wykup akcji PLK. Wiadomo, że z Funduszu Kolejowego ok. 500 mln zł rocznie przechodziło na wykup akcji PLK. Ta sprawa również została podważona.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PosełStanisławLamczyk">Tak wyglądają, oczywiście w dużym skrócie, przyczyny proponowanej nowelizacji ustawy. Na jej podstawie mają zostać opracowane stosowne rozporządzenia. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu posłowi. Proszę o przedstawienie stanowiska rządu wobec omawianego projektu ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#SekretarzstanuwMIRZbigniewRynasiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, na wstępie chciałbym podziękować Komisji za podjętą inicjatywę. Omawiany projekt, bardzo istotny i ważny, jest projektem komisyjnym. Wysoka Komisja zauważyła sytuację, jaka powstała po wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE i zareagowała na nią. Uważam to za słuszne działanie, służące ucywilizowaniu zaistniałej sytuacji. Moim zdaniem, wskazane jest opracowanie stosownych przepisów ustawowych, które w prawidłowy sposób wykonają wyrok Trybunału Sprawiedliwości i odpowiednio ułożą relacje pomiędzy zarządcą i regulatorem oraz przyczynią się do tego, iż sposób tworzenia stawek będzie jasny, czytelny i transparentny. Rząd pozytywnie ocenia przedmiotowy projekt, a ja ze swojej strony jeszcze raz dziękuję Komisji za podjęcie inicjatywy ustawodawczej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu ministrowi. Otwieram dyskusję. Proszę o zgłaszanie się do udziału w dyskusji. Jako pierwszy pan przewodniczący Tchórzewski. Proszę, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Szanowni państwo, sytuacja wygląda tak, że rzeczywiście Komisja wyraziła zgodę, aby omawiany projekt wszedł w trybie zgłoszenia go przez Komisję. Chodziło przede wszystkim o przyspieszenie wyjścia naprzeciw wymogom płynącym z wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który zgłosił zastrzeżenia w sprawie braku zachęt do obniżania stawek za dostęp. Opisane uwarunkowania sprawiają, że przepisy regulujące dotychczas tę dziedzinę muszą zostać znacząco zmienione.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Musimy sobie jednak jasno powiedzieć, że projekt został przez Komisję przyjęty, ale wcześniej, wstępnie został on zredagowany przez resort infrastruktury. Tak więc, mimo że projekt nie posiada klasycznych cech projektu rządowego, to jednak w znacznej mierze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zgłaszanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Jeżeli spojrzymy na projekt z tej perspektywy to zauważymy, że wymaga ona jeszcze określonej pracy. Zwróćmy uwagę, że nawet po lekturze prognozowanych skutków wprowadzenia tejże regulacji nadal nie wiemy do końca, jak to wszystko ma wyglądać. Opinie przygotowane przez Biuro Analiz Sejmowych wskazują, że zwłaszcza należy zmienić wytyczne do rozporządzenia, ponieważ zasadniczo, jeśli chodzi o art. 7 ust. 3 dyrektywy, to wskazuje się naruszenia, które zaszły w rozporządzeniu. Wynika stąd, że parlament nie przyjął właściwych wytycznych do rozporządzenia, co pozwoliło na odejście od regulacji zwartych w dyrektywie w treści rozporządzenia. Moim zdaniem, do tej sprawy również należałoby się odnieść.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Jeszcze jedna uwaga, dotycząca odniesienia się do skutków regulacji. Jest to odniesienie, które pokazuje, że nie wszystko załatwiamy. A skoro tak, to pojawia się pytanie – dlaczego tak się dzieje? W ocenie skutków regulacji podajemy, jako Komisja, stwierdzenia wypływające z propozycji resortu. Piszemy m.in., że projekt częściowo zapobiega nałożeniu kar na Rzeczypospolitą. Moim zdaniem, należy to zagadnienie przepracować na tyle, aby można było dojść do punktu, w którym stwierdzimy, że uwolniliśmy się od widma kar. Wiadomo, że nie zmienimy tego, co dotyczy przeszłości, ale jeśli chodzi o przyszłość, to naszym celem powinno być skuteczne wyeliminowanie jakichkolwiek kar.</u>
          <u xml:id="u-24.3" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">W związku z powyższym, wnoszę o powołanie podkomisji nadzwyczajnej, która wspólnie z przedstawicielami resortu infrastruktury popracuje nad treścią projektu. Celem prac powinno być opracowanie takiego projektu, który rozwiąże istniejące problemy w sposób właściwy i do samego końca. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu posłowi. O zabranie głosu proszę pana posła Rzońcę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PosełBogdanRzońca">Dziękuję, panie przewodniczący. Panie ministrze, chciałbym pana zapytać o to, jak wielka jest skala roszczeń? Czy wiemy już, kto ma roszczenia wobec budżetu i na jaką kwotę one opiewają? Zdaje się, że sprawa jest rozwojowa, a przynajmniej z artykułów prasowych wynika, że kolejne podmioty będą występować z roszczeniami i żądać zwrotu nienależnie wpłaconych środków. Proszę o informację na ten temat, o ile pan minister jest w stanie udzielić mi dziś takiej informacji. Zakładam, że może pan jeszcze nie posiadać tej wiedzy, ale jeśli jest panu znana skala roszczeń, to będę zobowiązany za przedstawienie jej Wysokiej Komisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu posłowi. Czy są inne osoby chętne do zabrania głosu w dyskusji? Nie widzę. W takim razie, proszę pana ministra o odniesienie się do poruszonych kwestii.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#SekretarzstanuwMIRZbigniewRynasiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, z informacji, jakie resort infrastruktury i rozwoju posiada na tę chwilę, możemy mówić o roszczeniach w wysokości ok. 2 mld zł. O takiej kwocie wiemy.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#SekretarzstanuwMIRZbigniewRynasiewicz">Chciałbym jeszcze dodać dwa słowa komentarza do wystąpienia pana przewodniczącego Tchórzewskiego. Generalnie zgadzam się z opinią zaprezentowaną przez pana przewodniczącego, a chciałbym jedynie dodać, że rozporządzenie, o którym pan wspominał, jest w tej chwili procedowane. Znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych. Myślę, że treść tego rozporządzenia zostanie państwu przekazana i dotrze do was podczas prac podkomisji, którą zapewne Wysoka Komisja powoła. Ministerstwu również bardzo zależy na tym, aby przyjęta regulacja była ostatecznym rozstrzygnięciem w tej sprawie i nie powodowała już przyszłych konsekwencji, o jakich wspominał pan przewodniczący Tchórzewski.</u>
          <u xml:id="u-28.2" who="#SekretarzstanuwMIRZbigniewRynasiewicz">Rząd uważa, że powołanie podkomisji jest wskazane, ale jednocześnie chcielibyśmy prosić, aby jej prace były maksymalnie intensywne, na tyle, na ile to będzie możliwe. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję panu ministrowi. Wobec wyczerpania głosów w dyskusji stwierdzam, że Komisja zakończyła pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym. W czasie pierwszego czytania nie zgłoszono wniosku o przeprowadzenie wysłuchania publicznego w związku z ustawą o działalności lobbingowej, został natomiast zgłoszony wniosek o powołanie podkomisji nadzwyczajnej. Proponuję, aby podkomisja liczyła dziewięciu posłów.</u>
          <u xml:id="u-29.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">W tej chwili proszę o zgłaszanie kandydatur. Jeśli chodzi o klub Platformy Obywatelskiej, to proponuję w jego imieniu: pana posła Lamczyka, panią poseł Wielichowską, pana posła Cyronia i panią poseł Gąsior-Marek. Poproszę o kandydatury klubu Prawo i Sprawiedliwość.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PosełKrzysztofTchórzewski">Posłowie: Czarnecki, Rzońca i Tchórzewski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Dziękuję. Klub SLD. Czy ktoś z SLD jest na sali? Nie słyszę. Klub PSL, proszę o kandydatury. Pan poseł Dziadzio. Dziękuję. Klub Twój Ruch – poseł Kmiecik. Dziękuję. Pozostał jeszcze klub Solidarnej Polski. Nie ma nikogo. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-31.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Zostali zgłoszeni kandydaci do pracy w podkomisji nadzwyczajnej. Jest ich dziewięcioro. Pani poseł Gąsior-Marek chciała coś powiedzieć? Bardzo proszę, pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PosełMagdalenaGąsiorMarek">Panie przewodniczący, bardzo przepraszam, ale nie mogę uczestniczyć w pracach podkomisji. Proszę o wycofanie mojej kandydatury.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Rozumiem. Kandydatura pani poseł Gąsior-Marek została wycofana. Czy jest inna kandydatura z klubu PO. Pan poseł Pietrzczyk? Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Szanowni państwo, proponuję powołać podkomisję nadzwyczajną w następującym składzie: pan poseł Henryk Kmiecik, pan poseł Dariusz Cezar Dziadzio, pan poseł Witold Czarnecki, pan poseł Bogdan Rzońca, pan poseł Krzysztof Tchórzewski, pan poseł Lucjan Marek Pietrzczyk, pan poseł Marian Cycoń, pani poseł Monika Wielichowska i pan poseł Stanisław Lamczyk. Rozumiem, że wszyscy posłowie zgadzają się na kandydowanie. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-33.2" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Wysoka Komisjo, czy jest sprzeciw wobec powołania podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym w podanym wyżej składzie? Nie ma sprzeciwu. Dziękuję bardzo. Stwierdzam, że Komisja powołała podkomisję nadzwyczajną. Po zakończeniu posiedzenia członków podkomisji zapraszam do stołu prezydialnego w celu dokonania wyboru przewodniczącego.</u>
          <u xml:id="u-33.3" who="#PrzewodniczącyposełStanisławŻmijan">Na tym wyczerpaliśmy prządek dzienny. Zamykam posiedzenia Komisji Infrastruktury.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>