text_structure.xml 21.5 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełMarekSawicki">Witam wszystkich państwa na kolejnym posiedzeniu Komisji. Jej porządek został państwu posłom doręczony. Mamy do rozpatrzenia odpowiedzi Ministra Finansów oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej na opinię nr 9 Komisji, uchwaloną w dniu 18 maja br. oraz odpowiedź Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na dezyderat nr 2 Komisji, uchwalony także w dniu 18 maja br.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PosełMarekSawicki">Czy są uwagi lub propozycje do porządku obrad? Nie widzę, wobec tego rozpoczynamy realizację pierwszego punktu posiedzenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Opinia Komisji dotycząca sytuacji Inspekcji Handlowej, możliwości zwiększenia jej stanu osobowego o 50%, jak również zwiększenia środków na wydatki bieżące i inwestycyjne Inspekcji jest opinią, która wymaga kilku słów komentarza.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">W piśmie, jakie Minister Finansów przekazał na ręce marszałka sejmu wyjaśniamy, jak wygląda finansowanie Inspekcji Handlowej w roku 1999 w ustawie budżetowej. Układ, jaki został zastosowany, był układem analogicznym do wszystkich innych instytucji rządowych. Budżet 1999 r. przewidywał dla części „wynagrodzenia” zwiększenie wydatków w ten sposób, aby sfinansować przewidywany wzrost wynagrodzeń w sferze budżetowej, a więc o 2 pkt. ponad przewidywany poziom inflacji. Inflacja planowana w ustawie budżetowej wynosiła 8,5%. Natomiast wynagrodzenia miały rosnąć o 2 pkt. ponad ten poziom, a więc wzrost środków na wynagrodzenia miał wynieść 10,5%. W ten sposób został utworzony zasób środków na wynagrodzenia Inspekcji, zarówno dla jej centralnej części, jak i dla części wojewódzkich. Jeśli chodzi o wydatki Inspekcji, to planowane były one w dwóch układach. Jeden, taki, jak dla wszystkich innych jednostek budżetowych, gdzie zakładało się, że następuje w roku 1999 ograniczenie wydatków bieżących do 75% ich realnej wartości z roku 1998, i drugi element, który już nie był udziałem wszystkich jednostek, a był udziałem Inspekcji, a mianowicie przeznaczenie rezerwy 2 mln 100 tys. zł na dofinansowanie wydatków inwestycyjnych. Chodziło o to, by kontynuować zamierzenia, które towarzyszyły kreacji laboratoriów i punktów kontrolnych Inspekcji. Wówczas jeszcze, kiedy działała ona w układzie 49 województw, niektóre ośrodki pełniły rolę lepiej wyposażonych laboratoriów, inne zaś były wyposażone znacznie słabiej. To budowanie silnych centrów było również wyjściem naprzeciw oczekiwanej zmianie, że reforma administracji rządowej spowoduje reorganizację podziału kraju na województwa. Chodziło o to, by nakłady pozostały w przyszłych centrach wojewódzkich, tam, gdzie niewątpliwie będzie skupiała się praca Inspekcji. Taki zamiar został zaakceptowany zarówno w roku 1997, 1998, jak i w 1999 przez Radę Ministrów, a następnie zyskał aprobatę Sejmu. Tyle miałabym do wyjaśnienia w kwestii związanej z założeniami wynikającymi z budżetu.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Jeśli porównamy założenia budżetu z realizacją bieżącą, to chciałabym poinformować państwa, że Inspekcja w całym swoim układzie dysponuje wyższą liczba etatów kalkulacyjnych, niż rzeczywiście zatrudnia osób. To ważne, gdyż przy rozważaniu państwa opinii w kwestii zwiększenia o 50% liczby osób zatrudnionych, powstaje pytanie, czy należy odnosić się do liczby osób faktycznie zatrudnionych, w przeliczeniu na pełne etaty, czy też należy rozważać tę sprawę w odniesieniu do liczby etatów kalkulacyjnych?</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">W roku 1999 budżet państwa dysponuje bardzo ograniczoną rezerwą na nowe zadania i cele organizacyjne, jeśli chodzi o zwiększanie liczby zatrudnionych. W całej skali administracji rządowej, czy dokładniej w całej sferze budżetowej, ta rezerwa etatowa wynosiła 400 osób. W tej chwili jesteśmy w drugim półroczu i Rada Ministrów podjęła już dwa rozporządzenia o wykorzystaniu rezerwy tam, gdzie faktycznie występuje zwiększenie zadań.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Budżet państwa nie dysponuje w roku 1999 środkami, ponad te, które przewidziano w ustawie budżetowej, a które można byłoby przeznaczyć na sfinansowanie czy to wydatków bieżących, czy też inwestycyjnych Inspekcji, ponieważ wszystkie środki, jakie znajdują się w rezerwie ogólnej budżetu państwa, zostały zablokowane przez pana premiera z chwilą, kiedy pojawiły się problemy związane z konfliktem w Kosowie. Środki te są wykorzystywane w tej chwili na realizację naszych zobowiązań międzynarodowych, jeśli chodzi o udział sił zbrojnych w Kosowie i finansowanie pobytu uchodźców z Kosowa u nas w kraju. Rezerwy nie wykorzystujemy na cele krajowe. Jest odłożona suma około 5 mln zł na nieprzewidziane, a konieczne wydatki państwa. Tak wygląda sprawa roku 1999.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#WiceministerfinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Jeśli chodzi o rok 2000, to do rozstrzygnięcia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także przez Inspekcję Handlową pozostaje kwestia organizacji Inspekcji w nowym podziale administracyjnym kraju i ocenienie środków oraz konieczności rozwoju tej instytucji. Na razie, jeśli porównamy zadania Inspekcji, a nie mówię tu o ilości zadań, lecz o zakresie zadań w roku bieżącym i w roku 1998, to nie ma rozszerzenia ich wachlarza tak dużego, aby uzasadniało tak znaczące zwiększenie budżetu Inspekcji. Chciałabym powiedzieć, jaka to jest skala zwiększenia, bo 50% większy stan osobowy, to jedno, natomiast kwestia wymiaru zwiększenia złotowego, to drugie. Otóż w roku 1999, łącznie z tym, co jest w rezerwie celowej, budżet Inspekcji Handlowej można szacować na około 49 mln zł. Po to, aby sprostać propozycji Komisji, należałoby zwiększyć ten budżet w roku 2000 ponad zwiększenie normalne, wynikające ze zmian związanych z inflacją, o prawie 35,5 mln zł. Jest to już w budżecie państwa kwota bardzo znacząca.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#WiceministerPracyiPolitykiSpołecznejElżbietaSobótka">Chciałabym w swojej wypowiedzi ograniczyć się do omówienia możliwości przeznaczenia części rezerwy etatów, która jest zawarowana w budżecie na zmiany organizacyjne i wykorzystania jej na potrzeby Inspekcji Handlowej. Pozwólcie państwo, że powiem kilka słów na temat tego, jak wygląda rozdysponowanie tych 400 etatów wedle stanu na dzień dzisiejszy, na jaką sumę opiewa te 400 etatów i jak wygląda na tym tle sytuacja wniosku złożonego wcześniej przez Inspekcję.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#WiceministerPracyiPolitykiSpołecznejElżbietaSobótka">Otóż ta rezerwa przeznaczona jest na zmiany organizacyjne i na realizację dodatkowych zadań związanych z przeprowadzanymi zmianami organizacyjnymi, co jest warunkiem uruchomienia tych środków. Dotychczas wydane zostały dwa rozporządzenia, trzecie zaś jest w trakcie uzgodnień międzyresortowych. Pierwsze zostało wydane 20 maja, a drugie 22 czerwca br. Jeśli, zgodnie z naszym wnioskiem, trzecie rozporządzenie zostanie przyjęte przez Radę Ministrów, wówczas w tej rezerwie, liczącej na początku 400 etatów, zostanie do dyspozycji 80 etatów.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#WiceministerPracyiPolitykiSpołecznejElżbietaSobótka">Na te 400 etatów zostało złożone wnioski opiewające w sumie na 2700 etatów. Jeśli chodzi o główne obszary, które zostały zaspokojone, to w pierwszym rozporządzeniu nacisk położono na problematykę integracyjną, czyli zadania wynikające z procesu integracji europejskiej. Szereg resortów zostało doposażonych w dodatkowe etaty, aby móc te zadania realizować. Stałym programem od lat dwóch jest odbudowa i modernizacja regionów popowodziowych. Tutaj też, wzorem lat ubiegłych, aby umożliwić realizację tych zadań, przeznaczono dodatkowe etaty. Są również nowe zadania wynikające ze zmian organizacyjnych w kilku resortach. Istotna też była kontynuacja tych zadań, na których realizację przyznane były etaty wprawdzie w roku ubiegłym, ale stało się to w ostatnim miesiącu, już po przyjęciu ustawy budżetowej. Aby mogła nastąpić kontynuacja tych zadań, musiało nastąpić uruchomienie tej rezerwy etatowej. Takim ważnym zadaniem była między innymi rezerwa na realizację rekompensat i tutaj Ministerstwo Skarbu dostało, ze względu na zmiany organizacyjne, kilka etatów. Kilka etatów zostało tez przeznaczonych na tzw. R-ki.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#WiceministerPracyiPolitykiSpołecznejElżbietaSobótka">W ostatnio wydanym rozporządzeniu, z dnia 22 czerwca br., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów został dodatkowo wyposażony w 5 etatów na bieżące potrzeby związane z przejęciem przez Urząd od Ministra Gospodarki spraw dotyczących pomocy państwa. Jeżeli byłaby taka potrzeba, dysponuję dokładnym zestawieniem ilustrującym, jak w ramach tych 400 etatów, te 320 zostało już rozdysponowanych. Natomiast czym jeszcze Rada Ministrów kierowała się akceptując określony wniosek? Otóż badano stopień wykorzystania etatów, które dana jednostka ma do dyspozycji, czyli tzw. poziom rzeczywistego zatrudnienia i tutaj statystyka jest następująca: Inspekcja Handlowa wykorzystała te możliwości na poziomie 93%, co oznacza, że w ramach tej instytucji są jeszcze rezerwy do wykorzystania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełMarekSawicki">Dziękuję paniom minister. Otwieram dyskusję. Czy państwo posłowie mają pytania? Nie widzę, wobec tego oddam głos pani inspektor Krajewskiej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#ZastępcaGłównegoInspektoraInspekcjiHandlowejDorotaKrajewskaKekusz">Chciałam odnieść się do wypowiedzi pań minister, ale na początku przede wszystkim podziękować Komisji za sformułowanie i przekazanie opinii nr 9 i dezyderatu. Dziękuję również za uzyskane odpowiedzi i za komentarz do tych odpowiedzi. Ponieważ rzeczywiście wymagają one pewnego odniesienia się ze strony Inspekcji Handlowej, pozwolę sobie powiedzieć parę zdań na ten temat.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#ZastępcaGłównegoInspektoraInspekcjiHandlowejDorotaKrajewskaKekusz">Padło stwierdzenie, iż wykorzystaliśmy tylko 93% etatów. Wykorzystanie etatów jest ściśle związane ze średnią wysokością kwoty wynagrodzenia przypadającego na etat. Inspekcja jest instytucją kontrolną i potrzebni są nam ludzie z określonymi kwalifikacjami, prawnicy, branżyści, którzy sprostają zadaniom kontrolnym w konfrontacji z przedsiębiorcami, z produktami na rynku. Szukamy odpowiednich kadr, często ze skutkiem dość marnym, gdyż pensja, która jest o 1/3 niższa od średniej krajowej, nie daje możliwości pozyskania osób o odpowiednich kwalifikacjach. Jeśli chodzi o doświadczenia w tej dziedzinie Głównego Inspektoratu, to mamy duże zapotrzebowanie na prawników. Jesteśmy organem nadzorczym nad postępowaniem kontrolnym i odpowiednie kadry są nam niezbędne. Przez cały ubiegły rok prowadziliśmy rozmowy z kandydatami, które kończyły się po przedstawieniu przez nas propozycji finansowej. Wykorzystanie etatów jest związane, jak już wspomniałam, z kwotą przypadającą na jeden etat.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#ZastępcaGłównegoInspektoraInspekcjiHandlowejDorotaKrajewskaKekusz">Pani minister Sobótka powiedziała, że rozdysponowanie rezerwy jest związane z pracami dotyczącymi integracji europejskiej. Inspekcja Handlowa, od 1 stycznia 1999 r. uzyskała nowe kompetencje dotyczące między innymi prowadzenia polubownych sądów konsumenckich, a także dotyczące mediacji, prowadzenia polityki informacyjnej. Na te nowe zadania nie otrzymaliśmy dodatkowych etatów.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#ZastępcaGłównegoInspektoraInspekcjiHandlowejDorotaKrajewskaKekusz">Jeśli chodzi o zadania związane z integracją europejską, które wchodzą w życia od 1 stycznia 1999 r., to chcę powiedzieć, że w ustawie o ogólnym bezpieczeństwie produktu i w aktach wykonawczych do tej ustawy, która ma wejść w życie od 1 stycznia 2000 r. Inspekcja Handlowa jest przewidziana jako organ koordynujący tzw. system REPEX, czyli system wczesnego ostrzegania. Stworzenie takiego systemu jest niezbędne z punktu widzenia integracji z Unią Europejską. Tak więc, jeśli chodzi o wykorzystanie stanu osobowego właśnie w zakresie zadań związanych z implementacją przepisów unijnych do naszego prawa, to również tutaj te etaty są nam potrzebne i z pewnością znalazłoby się uzasadnienie na przyznanie nam ich.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełMarekSawicki">Czy są jeszcze jakieś pytania? Nie widzę. Chciałbym powiedzieć tylko tyle, że niewątpliwie służby kontrolne, a do takich Inspekcja Handlowa z pewnością należy, jeśli mają być skuteczne i dobrze pracować, to zarówno w zakresie etatowym, jak i uposażenia musi się w tych służbach poprawić. Wysokiej klasy fachowiec po prostu nie przyjdzie pracować za mniejsze pieniądze, niż te, które może mu zapłacić producent lub dobrze prosperująca firma innego typu. Wydaje mi się, że ten problem powinien być wcześniej czy później całościowo załatwiony. Na razie powinien on jednak być przynajmniej drążony na Komisji Finansów Publicznych i w innych komisach choćby po to, aby inspekcje państwowe - i ta, i inne, o charakterze policyjnym, były należycie uposażone i dobrze wypełniały swoje funkcje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PosełWładysławKielian">Sądzę, że nasz dezyderat jest sygnałem, który mówi o tym, że trzeba zwiększyć środki na Inspekcję. Pani inspektor mówi, że są potrzebni fachowcy. Zaoferowane przez państwa pieniądze są tak niewielkie, że dobrzy fachowcy nie przyjdą. Trzeba zwrócić się o zwiększenie środków, bo gdyby one były większe, to Inspekcja z pewnością wykorzystałaby posiadane etaty w 100%.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#WiceministerFinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Wydaje mi się, że powinniśmy wspólnie wyjaśnić trzy sprawy. Nikt nie kwestionuje tego, że dobrze byłoby, aby administracja rządowa, w tym jej służby kontrolne, mogły mięć większe wynagrodzenia, ale tu dochodzimy do pewnego przypadku, o którym dziś rozmawiamy. Trzeba bowiem dostrzegać problem całościowo. W określonych warunkach i przy określonych możliwościach budżetu, zwiększenie środków na wynagrodzenia może się odbywać tylko kosztem zmniejszenia wydatków na cele rzeczowe i inwestycyjne. Efekt więc jest wówczas taki, że zaczynamy mieć wynaturzone struktury. Mówię o tym z przykrością, bo przecież chodzi o to, aby budżet realizował się sensownie. Rzecz w tym, by nie powstała sytuacja tego rodzaju, że wprawdzie będziemy mieli dobrze opłaconych pracowników, tylko brak będzie środków na ich działanie. Dlatego należy tu poszukiwać równowagi. Rozumiem problem wynagrodzeń, to nie jest sprawa tylko Inspekcji, to w dużej mierze jest problem całej administracji rządowej. Trzeba temu będzie przeciwdziałać systemowo, powinna tę rolę spełnić nowa ustawa o urzędnikach i służbie cywilnej. Niewątpliwie w jakiejś mierze zmieni ona system. Jeśli przyjrzymy się bliżej strukturze Głównego Inspektoratu i całej Inspekcji, to trzeba zauważyć, że jest bardzo duża różnica pomiędzy wysokością płac w Głównym Inspektoracie i w terenie. Głowny Inspektorat to niewielka jednostka. Płace planistyczne wynosiły w ubiegłym roku 1936 zł przeciętnie na osobę, a rzeczywiście zrealizowane 2003 zł na osobę. A więc jedne i drugie były zdecydowanie wyższe od przeciętnej, która istniała w przedsiębiorstwach gospodarki narodowej, a już tym bardziej w sferze budżetowej w roku 1998. W wojewódzkich częściach Inspekcji to planistyczne wynagrodzenie wynosiło 1002 zł, a rzeczywiste - 1077 zł. W Inspekcji pracują nie tylko prawnicy, ale także na przykład laboranci i średnia tutaj jest wypadkową struktury każdej jednostki.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#WiceministerFinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Mówię o tym dlatego, że trzeba się zastanowić, jak ewentualne zmiany dobrze przeprowadzić. Ta duża różnica między płacą w głównej jednostce i płacami w województwach nie zanikła w roku bieżącym. Moim zdaniem jest to jeden z tych elementów, które powinny być przedmiotem troski Inspekcji oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#WiceministerFinansówHalinaWasilewskaTrenkner">Jeśli chodzi o sprawę realizacji zadań związanych z naszym akcesem do Unii Europejskiej, to na te cele budżet będzie dysponował pewną rezerwą uruchamianą w miarę postępu porozumień negocjacyjnych oraz uruchamiania środków pomocowych. To także jest ważne, gdyż stanowi to element wskazujący kierunek działań rządu. Musimy działać bardzo wybiórczo, ale staramy się, aby te wybory były sensowne, to znaczy uwzględniały nowe elementy, nowe zdarzenia, które będą miały miejsce.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PosełMarekSawicki">Dziekuję bardzo pani minister, chciałbym podkreślić, że również i my rozumiemy trudną sytuację budżetu. Zajęliśmy się akurat Inspekcją Handlową, gdyż znajduje się ona w kręgu zainteresowań naszej Komisji. Nie zajmowaliśmy się innymi inspekcjami i policjami, choć oczywiście równie dobrze ich też dotyczą podobne problemy. Mimo wszystko, kiedy porównamy zarobki pracowników Inspekcji Handlowej ze średnią krajową, to musimy dojść do wniosku, że one muszą być wyższe. Pracują tam osoby, których poziom wykształcenia jednak jest wyższy, niż ten, jaki przeciętnie występuje u zatrudnionych w całej gospodarce.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PosełMarekSawicki">Jeśli nie ma dodatkowych pytań, ani uwag, to wobec ich niewniesienia Komisja przyjmuje odpowiedzi Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej na opinię nr 9 Komisji z dnia 18 maja 1999 r.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#PosełMarekSawicki">Przechodzimy teraz do pkt. 2 porządku dziennego, proszę o zabranie głosu przedstawiciela Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#WiceministerSprawWewnętrznychiAdministracjiJózefPłoskonka">Dezyderat Komisji dotyczył ujednolicenia struktur Inspekcji Handlowej w ramach odpowiednich przepisów, zawartych w statutach urzędów wojewódzkich. Tak, jak rozumiemy logikę tego dezyderatu, chodziło o to, aby te struktury, w skali kraju, były w miarę jednolite, bądź, aby sposób jednolity były kreowane przez wojewodów. W odpowiedzi, której udzielił pan minister Tomaszewski, jest informacja, w jaki sposób te struktury formalne są powoływane, że wojewoda, który jest organem zespolonej administracji rządowej, nadaje urzędowi wojewódzkiemu statut i wojewoda też jest uprawniony do tego, by samodzielnie kształtować struktury organizacyjne w zależności od tego, w jaki sposób postrzega ukształtowanie poszczególnych struktur na terenie swojego województwa. Na dobrą sprawę, to jest to clou odpowiedzi na ten dezyderat. Natomiast chciałbym państwa poinformować, że Inspekcja Handlowa działa obecnie już we wszystkich 16 województwach i we wszystkich też, z wyjątkiem dwóch, są delegatury Inspekcji Handlowej. W 16 centralach, w dniu 1 stycznia 1999 r., pracowało 951 osób, a w delegaturach - 608. Na dzień 31 marca br. zmiany były w zasadzie kosmetyczne, to znaczy w centralach pracowały 974 osoby, o 23 osoby więcej, a w delegaturach 586 osób, czyli o około dwudziestu kilku osób mniej. Trochę niepokoi mnie ta struktura, muszę powiedzieć, że czekam na dane z dnia 1 lipca br., by zobaczyć, w jaki sposób i w jakim kierunku pójdą zmiany.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PosełMarekSawicki">Otwieram dyskusję, czy są pytania lub uwagi? Nie widzę. W tej sytuacji, wobec niewniesienia uwag w sprawie odpowiedzi na dezyderat nr 2 Komisji z dnia 18 maja 1999 r., odpowiedź Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji uważam za przyjętą. Czy w sprawach różnych są pytania? Jeśli nie, to informuję, że w bieżącym tygodniu czekają nas dwa posiedzenia: 8 lipca br. o godz. 8.30, wspólne z Komisją Małych i Średnich Przedsiębiorstw i z Komisją Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, w sprawie poprawek do projektu ustawy o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych. Natomiast jutro, czyli 7 lipca br., o godz. 14.00 odbędzie się posiedzenie trzech połączonych Komisji w sprawie poprawek do ustawy o języku polskim. Czy są jeszcze jakieś uwagi, pytania propozycje? Nie widzę. Wobec tego zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>