text_structure.xml
26 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#MarekSuski">Szanowni państwo, mam sygnał, że mamy kworum, a zatem możemy rozpocząć posiedzenie. W związku z tym oficjalnie otwieram wspólne posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych. Witam państwa posłów oraz wszystkich gości biorących udział w dzisiejszym posiedzeniu.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#MarekSuski">Porządek dzienny przewiduje rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1783). Senat zaproponował 43 poprawki.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#MarekSuski">Serdecznie witam na naszym posiedzeniu pana Ireneusza Zyskę, sekretarza stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska; pana Szymona Bylińskiego, dyrektora Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodnej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska; pana Rafała Kręcisza, dyrektora Departamentu Transportu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; pana Sławomira Lewandowskiego, radcę ministra w Departamencie Strategii Transportu w Ministerstwie Infrastruktury; pana Zdzisława Murasa, dyrektora Departamentu Prawnego i Rozstrzygania Sporów w Urzędzie Regulacji Energetyki; pana Marka Popiołka, naczelnika Wydziału Elektromobilności Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska; pana Piotra Wróbla, dyrektora Departamentu Prawnego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; pana Rafała Żebrowskiego, radcę prawnego w Departamencie Prawnym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#MarekSuski">Przechodzimy do procedowania. Senat zaproponował 43 poprawki. Teraz mam pytanie do Biura Legislacyjnego. Czy możemy nad jakimiś poprawkami głosować łącznie? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#KonradNietrzebka">Dzień dobry. Konrad Nietrzebka, Biuro Legislacyjne. Panie przewodniczący, szanowni państwo, jeśli chodzi o możliwości łączenia poprawek, to oczywiście mamy tutaj pewną koncepcję, natomiast trudno nam ją w tej chwili przedstawić, nie znając stanowiska strony rządowej co do tego, które poprawki znajdują uznanie w oczach strony rządowej, a które nie, jednakże po ewentualnym przedstawieniu tego, które poprawki w ocenie strony rządowej nie byłyby do zaakceptowania, możemy zaprezentować taką próbę połączenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Dziękuję bardzo. W takim razie poproszę o stanowisko pana ministra.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#IreneuszZyska">Panie przewodniczący, szanowni państwo, dobry wieczór. Odnośnie do procedowanego projektu ustawy o zmianie ustawy o elektromobilnosci i paliwach alternatywnych w związku z przyjęciem przez Senat poprawek, proponujemy i rekomendujemy Wysokiej Komisji przyjęcie poprawek legislacyjnych i doprecyzowujących. To są poprawki redakcyjne, które zgłosiło Biuro Legislacyjne Senatu. One są o numeracji od 1 do 21 i nad tymi proponujemy głosować łącznie, następnie poprawka nr 25, poprawki nr 27–30, i tutaj też byłoby głosowanie łączne, poprawka nr 32, poprawka nr 33 oraz poprawki nr 36–43, też głosowane łącznie.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#IreneuszZyska">Jeżeli już jestem przy głosie, chciałbym przedstawić panu przewodniczącemu nasze stanowisko odnośnie do poprawek merytorycznych, zgłoszonych przez Komisję Nadzwyczajną do spraw Klimatu, której przewodniczącym jest pan senator Stanisław Gawłowski. Tutaj jesteśmy za odrzuceniem wszystkich poprawek merytorycznych. Są to poprawki nr: 22, 23, 24, 26, 31, 34 oraz 35. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#MarekSuski">Dziękuję bardzo. W takim razie poproszę o głos Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#KonradNietrzebka">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący. Szanowni państwo, biorąc pod uwagę to, co przed momentem zaprezentował pan minister, mamy następujące propozycje łączenia poprawek. Pierwszy blok poprawek, tak jak przed momentem nadmienił pan minister, ma charakter doprecyzowujący. Proponujemy, żeby nad poprawkami nr 1–5, 9–12, 14, 16, 17, 19–21, 25, 27–30, 32, 33, 37–39 oraz 41 i 42, biorąc pod uwagę celowościowe łączenie tych poprawek, można było głosować łącznie. To byłby pierwszy blok, tak jak powiedziałem, o charakterze doprecyzowującym.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#KonradNietrzebka">W drugim bloku poprawek byłyby poprawki nr 8, 15 i 36. To są poprawki o charakterze stricte legislacyjnym. Tutaj również rekomendacja byłaby taka, aby możliwe było głosowanie nad tymi poprawkami łącznie.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#KonradNietrzebka">Trzeci blok poprawek to poprawki nr 40 i 43, nad którymi z uwagi na ich charakter należy bezwzględnie głosować łącznie. Bardzo dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#MarekSuski">Jest tak, że pan mecenas dyktował tak szybko, że nie zapisałem wszystkich poprawek, nad którymi można by głosować łącznie w pierwszym głosowaniu. Czy jest zgoda na połączenie głosowań? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#MirosławaNykiel">Wypowiedź poza mikrofonem.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#MarekSuski">Zestawienie poprawek jest w Senacie.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#MirosławaNykiel">Dobrze, ale teraz nastąpiła zmiana. Prawda?</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#MarekSuski">Nie. Nie, macie państwo wszystkie poprawki, tylko jest propozycja, żeby głosować nad nimi łącznie. To poprawki nr: 1–5, 9–12, 14, 16, 17, 19–21, 25, 27–30, 32, 33, 37–39, 41 i 42.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#MirosławaNykiel">Głosujemy za.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#MarekSuski">Jeszcze nie głosujemy. Na razie pytam, czy nie ma sprzeciwu do łącznego głosowania. Jeśli nie ma, to przechodzimy do głosowania i będziemy głosować łącznie. Czy stanowisko rządu do poprawek w bloku 1–5, 9–12, 14, 16, 17, 19–21, 25, 27–30, 32, 33, 37–39, 41 i 42 jest pozytywne?</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#IreneuszZyska">Tak, panie przewodniczący, pozytywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Proszę o przygotowanie przycisków do głosowania. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki i naciśnięcie guziczka. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszystkim się udało? Pani poseł, czy udało się oddać głos? Dobrze. W takim razie dziękuję i proszę o podanie wyników. Za było 49 posłów. Dziękuję bardzo. Przyjęliśmy ten blok poprawek.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#MarekSuski">Kolejny blok poprawek legislacyjnych to poprawki nr 8, 15 i 36. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#KonradNietrzebka">Panie przewodniczący, biorąc pod uwagę blokowania, to, nad czym należałoby teraz głosować, to poprawki w kolejności. Byłaby to poprawka nr 6. Jej w tym bloku nie ma. Chronologicznie rzecz ujmując, należałoby w tej chwili przegłosować poprawkę nr 6, następnie poprawkę nr 7, a dopiero potem, przy poprawce nr 8, następny blok.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#MarekSuski">Czyli teraz głosujemy nad poprawką nr 6 i nad poprawką nr 7, ale nad każdą z nich osobno. W takim razie poproszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#IreneuszZyska">Akceptujemy stanowisko Biura Legislacyjnego.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#MarekSuski">Nie. Chodzi mi o to, czy jesteście za poprawkami, czy przeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#IreneuszZyska">Tak, panie przewodniczący, jesteśmy za poprawkami.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Stanowisko rządu to „za”. W takim razie proszę o przygotowanie guziczków do głosowania. Kto jest za poprawką nr 6? Dziękuję. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Nikt nie zgłasza, że nie oddał głosu. Dziękuję. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników. Jest 49 głosów za. Tym samym Komisja pozytywnie zaopiniowała senacką poprawkę nr 6.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#MarekSuski">Poprawka nr 7. Bardzo proszę o wyświetlenie przycisków do głosowania. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki i głosowanie. Dziękuję. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Chyba wszyscy, zatem zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników. Jest 49 głosów za, tym samym Komisja pozytywnie zaopiniowała poprawkę nr 7.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#MarekSuski">Przechodzimy do poprawek nr 8, 15 i 36. To są poprawki legislacyjne, tak jak już było mówione. Poproszę o stanowisko rządu. Zgłasza się jeszcze pan mecenas. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#IreneuszZyska">Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, odnośnie do poprawki nr 8, jesteśmy za jej przyjęciem. Uważamy, że określenie liczbą „3 miesiące” jest poprawne i tutaj zgadzamy się z poprawką Biura Legislacyjnego Senatu i poprawką przyjętą przez Senat. Co do poprawki nr 15 również wyrażamy akceptację dla poprawki przyjętej przez Senat. Jest to doprecyzowanie, które wskazuje, że dotyczy to konkretnie tego przepisu. W poprawce nr 36 bylibyśmy natomiast skłonni uznać przedstawione obecnie stanowisko Biura Legislacyjnego Sejmu, czyli chodzi o odrzucenie poprawki Senatu.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#MarekSuski">W takim razie nie możemy głosować nad tymi poprawkami łącznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#IreneuszZyska">Wtedy akceptowalibyśmy powrót do określenia przepisów.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#MarekSuski">Czyli nad poprawkami nr 8 i 15 głosujemy razem, a nad poprawką nr 36 osobno.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#IreneuszZyska">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#MarekSuski">Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#KonradNietrzebka">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący. Otóż poprawki, które zostały określone jako poprawki legislacyjne, zostały połączone w ten sposób, bowiem chcielibyśmy wyrazić negatywne stanowisko co do tych poprawek. Tak jak przed momentem wspomniał pan minister, poprawka nr 36, która została określona w uzasadnieniu uchwały Senatu jako poprawka redakcyjna, de facto nie jest spójna z już obowiązującymi przepisami, np. z art. 74, gdzie mamy podobną sytuację, a tutaj Senat nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń przy procedowanej ustawie-matce, czyli przy ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Tam mamy taką samą kwestię, jaką mamy w ustawie, którą obecnie procedujemy.</u>
<u xml:id="u-28.1" who="#KonradNietrzebka">Dalej, jeśli chodzi o poprawkę nr 15, chcielibyśmy zwrócić uwagę, że owszem, być może można byłoby tutaj powiedzieć o tym, że poprawka ta ma charakter doprecyzowujący treść przepisów, ale jednocześnie prosimy zwrócić uwagę na brzmienie tego przepisu. Art. 28d ust. 2 pkt 1 stanowi o tym, jakie obowiązki ma operator punktu bunkrowania skroplonego gazu ziemnego LMG. Gdy spojrzymy na konstrukcję, która została przyjęta w poprawce Senatu, a więc de facto na dodanie po wyrazach „wymagania określone w ust. 1” wyrazów po przecinku, to możemy mieć wątpliwości co do gramatycznej poprawności tej poprawki. To jest pierwsza kwestia.</u>
<u xml:id="u-28.2" who="#KonradNietrzebka">Druga kwestia to to, że to doprecyzowanie, uszczegółowienie jest w zasadzie powtórzeniem tego, co wynika z normy ust. 1, a więc jest to obowiązek operatora. Co więcej nawet z brzmienia pkt 1 wynika, że w obecnym brzmieniu istnieje taka właśnie norma. W związku z tym uważamy, że jest to doprecyzowanie zbyteczne.</u>
<u xml:id="u-28.3" who="#KonradNietrzebka">Jeśli chodzi natomiast o poprawkę nr 8, to tutaj oczywiście pomijam kwestię próby ujednolicenia sposobu podawania określonych wartości, natomiast zwracamy uwagę, że ustawa nie jest w tym zakresie konsekwentna. Proszę zwrócić uwagę np. na art. 39 ust. 7 pkt 2 lub na art. 12b ust. 1, gdzie wartości mamy podawane w inny sposób niż to, co jest w stanowisku Senatu. Panie przewodniczący, poprawki zostały skumulowane w ten sposób, bowiem mamy tutaj negatywne stanowisko.</u>
<u xml:id="u-28.4" who="#KonradNietrzebka">Jeśli chodzi natomiast o to, co przed momentem zaprezentował pan minister, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby głosować nad tymi poprawkami również w inny sposób, a więc blokować poprawki nr 8 i 15 i ewentualnie oddzielić poprawkę nr 36, natomiast z naszej perspektywy, czyli biorąc pod uwagę kwestie legislacyjne, wydaje nam się, że można nad nimi głosować łącznie. Oczywiście decyzja w tym zakresie należy do Wysokiej Komisji. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#MarekSuski">Rozumiem, że zapisanie „trzy” słownie lub cyfrą oznacza trzy, ale jeżeli jest tak, że rząd przychyla się do poprawek nr 8 i 15…</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#IreneuszZyska">Panie przewodniczący, czy można?</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#MarekSuski">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#IreneuszZyska">Argumentacja pana mecenasa jednak przekonuje mnie odnośnie do poprawki nr 15. W tej sytuacji bylibyśmy skłonni to uznać i głosować łącznie nad poprawkami nr 15 i 36 w kierunku odrzucenia poprawek Senatu…</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#MarekSuski">Jak rozumiem, rząd jest za poprawką nr 8…</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#IreneuszZyska">Poprawkę nr 8 chcielibyśmy przyjąć. Jeśli pan przewodniczący byłby uprzejmy wysłuchać, dlaczego powiem, ponieważ w przepisie art. 3b mamy termin napisany liczbą, czyli „5 lat”, w ust. 4 mamy „12 miesięcy” też pisane liczbą, z kolei z ust. 3, którego poprawka dotyczy, jest sformułowanie „trzy miesiące” słownie i jest to niekonsekwencja. Tutaj przychylamy się do poprawki Senatu, czyli do pisania cyfrą „3 miesiące”. Tak według nas powinien być zapisany termin. Reasumując, nad poprawką nr 8 powinno być osobne głosowanie w kierunku przyjęcia poprawki Senatu, zaś nad poprawkami nr 15 i 36 powinno być głosowanie łączne w kierunku odrzucenia poprawek Senatu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Będziemy głosować teraz osobno nad poprawką nr 8. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#MarekSuski">Mamy 42 głosy za, 1 osoba była przeciw, 1 osoba wstrzymała się, tym samym poprawka została pozytywnie zaakceptowana przez Komisję.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#MarekSuski">Teraz głosujemy łącznie nad poprawkami nr 15 i 36, wobec których rząd… Bardzo proszę, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#KonradNietrzebka">Panie przewodniczący, czy moglibyśmy prosić, aby to dalej następowało w kolejności chronologicznej? Teraz Wysoka Komisja mogłaby przystąpić do rekomendacji poprawki nr 13, a potem dopiero byłaby poprawka nr 15 głosowana razem z poprawką nr 36.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Rzeczywiście jest przerwa pomiędzy poprawkami nr 12, 14 i 16. Teraz głosowalibyśmy nad poprawką nr 13. Jakie jest stanowisko rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#IreneuszZyska">Jesteśmy za przyjęciem poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Dziękuję bardzo. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#MarekSuski">Za były 42 osoby, nikt nie był przeciw, 1 osoba wstrzymała się, tym samym poprawka nr 13 została zaopiniowana pozytywnie.</u>
<u xml:id="u-39.2" who="#MarekSuski">Nad poprawką nr 14 głosowaliśmy w bloku. Teraz poprawka nr 15 łącznie z poprawką nr 36. Bardzo proszę o wyświetlenie guziczków. Tutaj stanowisko rządu jest negatywne. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki. Kto jest przeciw? Też proszę o podniesienie ręki. Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Chyba wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-39.3" who="#MarekSuski">Za 15 głosów, przeciw 28, nikt się nie wstrzymał. Poprawka uzyskała negatywną rekomendację.</u>
<u xml:id="u-39.4" who="#MarekSuski">Teraz byłaby chyba poprawka nr 18. Tak mi się wydaje.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#KonradNietrzebka">Tak, oczywiście.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#MarekSuski">Stanowisko rządu?</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#IreneuszZyska">Jesteśmy za przyjęciem poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Nie łączymy jej, bo nad poprawkami nr 19–21 głosowaliśmy w bloku głosowań. Proszę o wyświetlenie guziczków do głosowania. Stanowisko rządu jest pozytywne. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#MarekSuski">Mamy 41 głosów za, nikt nie był przeciw, nikt się nie wstrzymał. Poprawka uzyskała akceptację Komisji.</u>
<u xml:id="u-43.2" who="#MarekSuski">Z moich wyliczeń wynika, że teraz będzie poprawka nr 22, bo poprawki nr 19–21 już przyjęliśmy. Pan legislator kiwa głową. Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#IreneuszZyska">Jesteśmy za odrzuceniem tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#MarekSuski">Jest pytanie, czy można połączyć poprawki nr 22, 23 i 24. Czy można połączyć te poprawki w głosowaniu, czy raczej nie? Bardzo proszę, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#KonradNietrzebka">Panie przewodniczący, tak jak pan minister wspomniał na początku posiedzenia, te poprawki, a więc poprawki nr 22, 23, 24, 26, 31, 34 i 35, mają charakter merytoryczny, więc tutaj przyjęliśmy zasadę, że nad każdą z tych poprawek głosowałoby się osobno, natomiast decyzją Komisji jest to, jak ta rekomendacja, jak to łączenie może przebiegać.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#MarekSuski">Dobrze. Słyszeliśmy już stanowisko rządu do tych poprawek. Jest negatywne. Nie jest ich szalenie dużo, to może zagłosujemy nad każdą z osobna. Teraz poprawka nr 22. Przypominam, że stanowisko rządu jest negatywne. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję bardzo. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-47.1" who="#MarekSuski">Mamy 12 głosów za, 27 przeciw, 1 osoba wstrzymała się. Komisja negatywnie zaopiniowała poprawkę nr 22.</u>
<u xml:id="u-47.2" who="#MarekSuski">Poprawka nr 23. Tu też stanowisko rządu jest negatywne. Proszę o wyświetlenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#IreneuszZyska">Tak, panie przewodniczący, stanowisko jest negatywne.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#MarekSuski">Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Nikt nie zgłasza. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.1" who="#MarekSuski">Mamy 14 głosów za, 26 przeciw, 1 osoba wstrzymała się. Stwierdzam, że poprawka nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.2" who="#MarekSuski">Przechodzimy do poprawki nr 24. Stanowisko rządu jest negatywne. Bardzo proszę o wyświetlenie guzików. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.3" who="#MarekSuski">Za 12 głosów, 27 przeciw, 2 osoby wstrzymały się. Stwierdzam, że poprawka nr 24 nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.4" who="#MarekSuski">Nad poprawką nr 25 głosowaliśmy w bloku głosowań. Przechodzimy do poprawki nr 26. Stanowisko rządu też jest negatywne. Bardzo proszę. Kto jest za poprawką nr 26? Proszę o podniesienie ręki. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Dziękuję. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.5" who="#MarekSuski">Za 11 głosów, 29 przeciw, 0 wstrzymało się, tym samym poprawka nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.6" who="#MarekSuski">Poprawki nr 27–30 zostały przyjęte w bloku głosowań. Do poprawki nr 31 stanowisko rządu jest negatywne. Proszę o wyświetlenie guziczków. Kto jest za poprawką nr 31? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Widzę, że tak. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.7" who="#MarekSuski">Za 12 głosów, 29 przeciw, 0 wstrzymujących. Stwierdzam, że poprawka nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.8" who="#MarekSuski">Nad poprawkami nr 32 i 33 już głosowaliśmy. Do poprawki nr 34 stanowisko rządu jest negatywne. Proszę o wyświetlenie guziczków. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.9" who="#MarekSuski">Za 10 głosów, 26 przeciw, 1 osoba wstrzymała się. Stwierdzam, że poprawka nr 34 nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.10" who="#MarekSuski">Stanowisko rządu do poprawki nr 35 też jest negatywne. Proszę o wyświetlenie guziczków. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-49.11" who="#MarekSuski">Mamy 9 głosów za, przeciw 32, nikt się nie wstrzymał. Stwierdzam, że poprawka nie uzyskała akceptacji Komisji.</u>
<u xml:id="u-49.12" who="#MarekSuski">Poprawkę nr 36 odrzuciliśmy. Łącznie głosowaliśmy już nad poprawkami nr 37–39. Nie widzę, żebyśmy głosowali nad poprawką nr 40.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#KonradNietrzebka">Nad poprawką nr 40 należy bezwzględnie głosować łącznie z poprawką nr 43.</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#MarekSuski">Poprawki nr 41 i 42 już przyjęliśmy. To są ostatnie poprawki i nad nimi trzeba głosować łącznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#IreneuszZyska">Jesteśmy za przyjęciem tych poprawek, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#MarekSuski">Stanowisko rządu jest pozytywne. W takim razie proszę o wyświetlenie guziczków do głosowania. Kto jest za? Proszę o podniesienie ręki i głosowanie. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Czy wszyscy oddali głos? Wszyscy. Zamykam głosowanie. Proszę o podanie wyników.</u>
<u xml:id="u-53.1" who="#MarekSuski">Mamy 40 głosów za, nikt nie był przeciw, nikt się nie wstrzymał, tym samym poprawki nr 40 i 43 uzyskały akceptację Komisji.</u>
<u xml:id="u-53.2" who="#MarekSuski">Szanowni państwo, na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek. Pozostaje jeszcze wybranie posła sprawozdawcy. Proponuję, aby był nim nadal pan poseł Piotr Król. Czy pan poseł wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#PiotrKról">Zgadzam się, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#MarekSuski">Wyraża. Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji? Nie widzę, zatem wybraliśmy pana posła Piotra Króla na sprawozdawcę połączonych komisji. Bardzo państwu dziękuję za pracę. Za wielką pomoc dziękuję również Biuru Legislacyjnemu. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>