text_structure.xml 6.22 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dzień dobry, otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Witam członków Komisji i zaproszonych gości. Stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o wsparciu kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli (druki nr 3244 i 3296). Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego. Przypomnę, że zwięźle prezentujemy poprawki: głos za, głos przeciw i tyle.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Bardzo proszę, poprawka nr 1. Panowie ministrowie, może będzie prościej, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PawełLewandowski">Dziękuję, pani przewodnicząca.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PawełLewandowski">Poprawkę nr 1 należy głosować łącznie z poprawką nr 3. Istotą tej poprawki jest włączenie do tej ustawy także szkolnictwa artystycznego. Po prostu poprzednio wydawało nam się, że jest objęte tą ustawą, a okazuje się, że literalnie trzeba to szkolnictwo artystyczne do niej wpisać. To jest istota tej poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy Biuro Legislacyjne ma uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#RadosławIłowiecki">Dziękuję. Wszystkie poprawki zgłoszone podczas drugiego czytania mają charakter merytoryczny, tak że nie będę zgłaszał uwag. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Zatem czy popieracie państwo tę poprawkę czy jest sprzeciw? Popieracie, dziękuję. Stwierdzam, że przyjęliśmy poprawkę nr 1 łącznie z poprawką nr 3.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do poprawki nr 2. Klub Koalicja Obywatelska, bardzo proszę króciutko zaprezentować tę poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#ElżbietaGapińska">Pani przewodnicząca, chcemy, żeby dokonywać zakupu nie tylko laptopów, ale także tabletów. Byłoby to opcjonalne, dlatego że uważamy, że nie wszędzie jest jeszcze możliwy dostęp do internetu, a w przypadku tabletu jest możliwość, żeby na przykład samorząd zasponsorował danemu dziecku, które w domu nie ma dostępu do internetu, właśnie taki internet. Ja rozumiem, że już odbywa się przetarg, ale chcemy, żeby ten zapis znalazł się w projekcie ustawy na przyszłość. Na przyszłość przetargi można byłoby rozstrzygać i na laptopy, i na tablety.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Proszę o uwagę pana ministra.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PawełLewandowski">Na tym etapie prac, jeśli chodzi o włączenie do ustawy tabletów, nasze stanowisko jest negatywne z uwagi na fakt, że to są zobowiązania, które mamy z UE. Realizujemy ten program na razie pod tym kątem. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Biuro Legislacyjne nie ma uwag. Rozumiem, że przegłosujemy tę poprawkę? Bardzo proszę, głosujemy. Przypomnę, że poprawka jest zaproponowana przez Koalicję Obywatelską.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Kto z państwa jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o wyniki. Głosowało 28 posłów. Za – 9, przeciw – 17, wstrzymało się – 2. Stwierdzam, że nie przyjęliśmy poprawki nr 2.</u>
          <u xml:id="u-9.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do poprawki nr 4. Panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PawełLewandowski">Poprawka legislacyjna, po wyrazie „wygasa” dodać wyrazy „z końcem dnia”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Można powiedzieć, że jest ona porządkująca. Czy są uwagi, sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 4.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Poprawka nr 5.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PawełLewandowski">Ona ma taki sam charakter.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki? Nie widzę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 5.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Poprawka nr 6.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PawełLewandowski">Również ma taki sam charakter.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy jest sprzeciw? Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja przyjęła poprawkę nr 6.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Posłem sprawozdawcą byłam ja. Czy zgadzacie się państwo, żebym dalej była posłem sprawozdawcą? Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany. Zamykam posiedzenie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>