text_structure.xml 5.01 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dzień dobry. Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Witam członków Komisji i zaproszonych gości. Stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe (druki 2323 i 2424). Spokojnie. Czy są uwagi do porządku? Nie ma uwag.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Stwierdzam, że Komisje przyjęły porządek dzienny. Przechodzimy do jego realizacji i przechodzimy do poprawki.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Poprawka zgłoszona przez klub Prawo i Sprawiedliwość. Bardzo proszę Biuro Legislacyjne o opinię. Bardzo proszę o chwilę koncentracji. Za trzy minuty wychodzimy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#MariaIwaszkiewicz">Dzień dobry, pani przewodnicząca. Dzień dobry państwu. Poprawki zostały podzielone na cztery. Zostały zgłoszone jako jedna poprawka, ale ze względów technicznych, czysto technicznych, zostały podzielone przez Biuro Legislacyjne na cztery poprawki. Z tym że wszystkie one są do głosowania łącznego, ponieważ jest to jedna spójna koncepcja dotycząca dotacji na podręczniki. Jeżeli już jestem przy głosie, czy mogę kontynuować?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#MariaIwaszkiewicz">Biuro Legislacyjne chciało zauważyć, że…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Proszę państwa, naprawdę dwie minuty. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#MariaIwaszkiewicz">…poprawki wykraczają poza zakres przedmiotowy ustawy, bo dotyczą zupełnie innej ustawy – zmienia nam się tytuł, dotyczą również zupełnie innej materii. Komisja może oczywiście spotkać się z zarzutem obejścia trzech czytań. Zatem tylko na to zwracam państwu uwagę. Biuro Legislacyjne chciałoby na to uczulić. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy mogę prosić panią minister o odniesienie się również do tych uwag, które usłyszeliśmy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#MarzenaMachałek">Pani przewodnicząca, Wysoka Komisjo, pani legislator, rzeczywiście ta zmiana dotyczy materii dotacji podręcznikowej i limitów w związku z nadzwyczajną sytuacją – zwiększeniem o 200 tys. liczby uczniów w polskich szkołach. To jest tak naprawdę umożliwienie wydatkowania dodatkowych środków na podręczniki dla uczniów w szkołach. Jest to więc niezwykle ważna i potrzebna materia. Dlatego proszę o głosowanie za, bo pieniądze są. To jest kwestia pewnych… To jest kwestia uregulowania możliwości wydatkowania tych środków.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Czy ktoś z państwa posłów chce zabrać głos za albo przeciw? Nie widzę takiej potrzeby. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Wobec tego głosujemy. System działa. Możemy głosować elektronicznie. Dobrze. Dobrze, kochani, myślę, że ręcznie będzie szybciej. Zgadzacie się państwo? Czy wszyscy są gotowi, żeby podnieść rękę? Wobec tego głosujemy. Kto jest za przyjęciem poprawek zblokowanych w jedną poprawkę? Dziękuję. Czy ktoś jest przeciw? Nikt się nie wstrzymał, jak rozumiem. Wstrzymał się. Panie przewodniczący, jak mogłam? Dla higieny. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Wobec tego poprawka została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-9.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Posłem sprawozdawcą był pan poseł Zbigniew Dolata.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#MarzenaMachałek">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Reprezentuje nas dalej.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany. Zamykam posiedzenie. Dziękuję państwu bardzo.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>