text_structure.xml
22.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#SławomirPiechota">Dzień dobry, chciałbym, abyśmy możliwie sprawnie przeprowadzili posiedzenie Komisji, gdyż jestem przekonany, iż większość z państwa chciałaby uczestniczyć w debacie o ustawach emerytalnych, a ta debata planowana jest o godzinie 12.45. Nie wiem na ile idzie to na bieżąco – tak, idzie to na bieżąco – należy się więc spodziewać, że o tej godzinie debata się rozpocznie. Natomiast projekt, który dzisiaj jest przedmiotem prac naszej Komisji, był już po wielekroć oglądany i analizowany przez nas, mam więc nadzieję, że dzisiaj nie będzie dodatkowych wątpliwości i kontrowersji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#SławomirPiechota">Szanowni państwo, a zatem, witam i otwieram posiedzenie Komisji Polityki Społecznej i Rodziny. W projekcie porządku dzisiejszego posiedzenia mamy rozpatrzenie sprawozdania podkomisji stałej do spraw rynku pracy o rządowym projekcie ustawy o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, druk nr 120.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#SławomirPiechota">Czy są uwagi do takiego porządku posiedzenia? Uwag nie słyszę, stwierdzam, że Komisja przyjęła taki porządek posiedzenia. Przystępujemy do jego realizacji.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#SławomirPiechota">Przypomnę tylko państwu, że pierwsze czytanie tego projektu odbyło się na 6. posiedzeniu Sejmu, w dniu 26 stycznia, a następnie, po rozpatrzeni go na posiedzeniu naszej Komisji, został on skierowany do podkomisji stałej do spraw rynku pracy.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#SławomirPiechota">Bardzo proszę panią przewodniczącą Katarzynę Mrzygłocką o informację o pracach nad tym projektem.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Dziękuję bardzo. Rzeczywiście, projekt został skierowany do podkomisji stałej do spraw rynku pracy. Podkomisja stała spotkała się trzy razy, 14 i 15 marca oraz 11 kwietnia.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">O opinię została poproszona także Komisja Nadzwyczajna do spraw zmian w kodyfikacjach. Komisja Nadzwyczajna taką opinię przedstawiła, sugerując pewne zmiany, które został zaakceptowane przez podkomisję stałą do spraw rynku pracy.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W związku z tym, że projekt ustawy wprowadza zmiany do wielu ustaw, do tytułu dodano odnośnik nr 2, w którym wskazano te ustawy zmieniane przedmiotowym projektem.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Komisja Nadzwyczajna przedstawiając opinię zasugerowała szereg poprawek do projektu, do których podkomisja przychyliła się.</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W związku z modyfikacją art. 4 i 5 projektu ustawy numeracja artykułów uległa zmianie.</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Najbardziej problematyczny okazał się zapis art. 5. Wątpliwości dotyczyły charakteru istoty zakazów, które wprowadziłby proponowany art. 5. Jakie środki represyjne w zakresie zakazu dostępu do środków pomocowych i obowiązku ich zwrotu niósłby za sobą zapis art. 5, czy odpowiedzialność administracyjną, finansową, czy też karną? Nieprecyzyjność przepisu zmusiła do modyfikacji jego formy i przeniesienia zapisów do art. 11.</u>
<u xml:id="u-2.6" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Porządkując projekt, w art. 11 powołano się na ustawę o finansach publicznych, która reguluje kwestie dostępu do środków pomocowych oraz precyzuje zakres środków, o których mówi przedłożenie rządowe. Wskazano również, że to sąd, orzekając zakaz dostępu lub obowiązek zwrotu środków pomocowych, określa formę pomocy, która objęta jest zakazem lub obowiązkiem zwrotu.</u>
<u xml:id="u-2.7" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Uwzględniając element zróżnicowania podmiotowego w ust. 3 art. 11 okres sankcji wyznaczono od roku do lat pięciu.</u>
<u xml:id="u-2.8" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Należy podkreślić, że sąd ma możliwość, a nie ma obowiązku sankcjonowania.</u>
<u xml:id="u-2.9" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Komisja Nadzwyczajna do spraw zmian w kodyfikacjach analizując przedłożenie rządowe zajmowała się w szczególności przepisami typowo merytorycznymi, to jest art. 4 i 5, które nie określiły zasad, trybu i sposobu dochodzenia do proponowanych rozwiązań, budząc tym samym wątpliwości Komisji, co do konstytucyjności tych rozwiązań.</u>
<u xml:id="u-2.10" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W konsekwencji prac Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach zasugerowano wykreślenie art. 4 i 5, jednakże w trakcie procedowania podkomisji stałej do spraw rynku pracy treść tych artykułów przystosowano do wcześniej zgłoszonych poprawek oraz przeniesiono – kolejno – do art. 12 i art. 11, zmieniając tym samym numerację artykułów projektu ustawy.</u>
<u xml:id="u-2.11" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W wyniku przeprowadzonych zmian dotyczących art. 4 i 5 skreślono pkt 2 ust. 1 w art. 8 i 9, mówiący o karze grzywny z tytułu powierzania wykonywania pracy cudzoziemcowi przebywającemu bez ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.</u>
<u xml:id="u-2.12" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Zgodnie z duchem dyrektywy projekt przewiduje nałożenie proporcjonalnych, a zarazem odstraszających, sankcji z tytułu nielegalnego zatrudnienia osób przebywających wbrew prawu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.</u>
<u xml:id="u-2.13" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Z proponowanego wprowadzenia zmian do Kodeksu karnego częściowo zrezygnowano.</u>
<u xml:id="u-2.14" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">I tak, brzmienie art. 13 przedłożenia rządowego, poruszającego m.in. kwestię warunków szczególnego wykorzystania, w konsekwencji doprecyzowano, zastępując m.in. słowo „wyzysk” słowem „wykorzystanie”.</u>
<u xml:id="u-2.15" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Zmodyfikowane brzmienie art. 13 przeniesiono do art. 9 projektu ustawy.</u>
<u xml:id="u-2.16" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Zrezygnowano również z wprowadzenia nowo projektowanych artykułów do Kodeksu karnego, tj. poszerzenia katalogu przestępstw i wykroczeń, m.in. o takie czyny, jak powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi przebywającemu bez ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zostały one uwzględnione w art. 8 i 9 projektowanej ustawy, wraz z proponowanym wymiarem kary.</u>
<u xml:id="u-2.17" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Art. 10 ust. 1 projektu ustawy rozstrzyga o podleganiu karze grzywny do 10 tys. zł za uporczywe powierzanie pracy cudzoziemcowi przebywającemu bez ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Ust. 2 art. 10 przewiduje zaś, że podżeganie i pomocnictwo do czynu, o którym mowa w ust. 1, są karalne.</u>
<u xml:id="u-2.18" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Projekt rządowy przewidywał dodanie tych przepisów do art. 120 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Pierwotnie proponowano też inne sformułowanie wymiaru kary, to jest karę grzywny nie niższą niż 3 tys. zł, albo karę ograniczenia wolności. Analiza projektu wykazała, że sankcje dla podmiotów powierzających wykonanie pracy cudzoziemcowi określone zostały przede wszystkim w poszczególnych zmienianych ustawach, a nie w projektowanej ustawie, dlatego w toku prac postanowiono wprowadzić proponowane zmiany do projektu.</u>
<u xml:id="u-2.19" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Implementacja dyrektywy wprowadza również zmiany do ustawy z dnia 12 października 1990 roku o Straży Granicznej, o których mowa w art. 14 sprawozdania podkomisji.</u>
<u xml:id="u-2.20" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Komisja Nadzwyczajna do spraw zmian w kodyfikacjach zaproponowała zmianę pierwotnego brzmienia tego artykułu. Podkomisja przyjęła opinię w tej kwestii. Dlatego też zrezygnowano z wprowadzenia nowego typu wykroczeń do Kodeksu karnego. W konsekwencji zapis art. 14 umożliwia ściganie przez funkcjonariuszy Straży Granicznej przestępstw wymienionych w art. 8 i 9 oraz wykroczeń określonych w art. 10 projektu ustawy.</u>
<u xml:id="u-2.21" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Z projektu rządowego wykreślony został zapis przewidujący obowiązek współpracy Straży Granicznej m.in. z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych. Budziło to wątpliwości, przede wszystkim dlatego, że przewidywano tu obowiązek współpracy pomiędzy organem nadrzędnym i jemu podległym.</u>
<u xml:id="u-2.22" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Postanowiono też zmienić ust. z 1a na 23a. Wynikało to z faktu, że dopiero w końcowych etapach art. 10d ustawy o Straży Granicznej ujęta jest sprawozdawczość, do której dodano nowy zapis. Ust. 23a nakłada na komendanta Straży Granicznej obowiązek przekazywania wskazanym resortom zbiorczych wyników kontroli, o której mowa w ust. 1, w zakresie dotyczącym powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym bez ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.</u>
<u xml:id="u-2.23" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W art. 18 regulującym zmiany do ustawy z dnia 28 października 2002 roku o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych poprawiono, analogicznie do wcześniej wprowadzonych poprawek, brzmienie art. 9, poruszającego kwestię sposobu penalizowania w przypadku skazania osoby za przestępstwo, o którym mowa w art. 8 lub art. 9 proponowanej ustawy. Przypomnę, za tego rodzaju przestępstwa przewidziano zakaz dostępu do środków, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.</u>
<u xml:id="u-2.24" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Do ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych dodano w art. 16 pkt 9a, który wyszczególnia również, że podmiot zbiorowy podlega odpowiedzialności na podstawie ustawy za przestępstwa przeciwko rodzinie i opiece, określone w art. 211a Kodeksu karnego.</u>
<u xml:id="u-2.25" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W ramach konsultacji w trakcie prac doprecyzowano brzmienie art. 10 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 roku o cudzoziemcach, to jest dodano do pkt 2 ust. 1a, ppkt a, umożliwiający cudzoziemcowi, który występuje w charakterze pokrzywdzonego, otrzymanie tymczasowego zezwolenia na zamieszkanie, przez okres trwania postępowania karnego toczącego się przeciwko podmiotowi powierzającemu wykonanie pracy w warunkach szczególnego wyzysku.</u>
<u xml:id="u-2.26" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W dodanym podpunkcie 3b do art. 53a, w ust. 1 dookreślone zostało pojęcie podmiotu.</u>
<u xml:id="u-2.27" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W ustawie z dnia… Już kończę. W ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych zmianie uległo brzmienie art. 24.</u>
<u xml:id="u-2.28" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W dyskusji nad projektem skreślono pkt 3 artykułu 18 przedłożenia rządowego, który miał wprowadzać nowe wykroczenie w ust. 1a art. 120 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, a art. 10 projektu przejął zapisy proponowane w pkt 3.</u>
<u xml:id="u-2.29" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Po raz ostatni podkomisja zebrała się 11 kwietnia, ponieważ w dniu 28 marca podczas posiedzenia Komisji zostały zaproponowane dodatkowe poprawki i decyzją Komisji projekt z powrotem powrócił do prac w podkomisji.</u>
<u xml:id="u-2.30" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Poprawki dotyczyły – w głównej mierze – kwestii uprawnień Straży Granicznej w roli oskarżyciela publicznego. Do ustawy o Straży Granicznej w art. 10d dodano ust. 21, umożliwiający Straży Granicznej dokonującej kontroli wystąpienie z wnioskiem do właściwego sądu rejonowego o ukaranie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości.</u>
<u xml:id="u-2.31" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Istotne zmiany wprowadzono również odnośnie do dostępu i zakazu dostępu do środków publicznych, to jest do art. 5 przedłożenia rządowego, którego brzmienie przeniesiono częściowo do art. 11 projektu.</u>
<u xml:id="u-2.32" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Kompetencje sądu uzupełniono o możliwości zasądzenia na rzecz Skarbu Państwa kwoty stanowiącej równowartość środków publicznych otrzymanych w okresie 12 miesięcy poprzedzających wydanie wyroku, w przypadku skazania za przestępstwo.</u>
<u xml:id="u-2.33" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">W wyniku prac podkomisji skreślono art. 13, dotyczący nakazu przekazywania przez sąd informacji o prawomocnym skazaniu za przestępstwo określone w art. 8 lub 9 właściwej instytucji zarządzającej środkami publicznymi.</u>
<u xml:id="u-2.34" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Poprawki do sprawozdania miały także, m.in., charakter redakcyjny.</u>
<u xml:id="u-2.35" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Doprecyzowujący charakter ma poprawka brzmienia art. 19, wprowadzającego zmiany do ustawy o cudzoziemcach.</u>
<u xml:id="u-2.36" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Ostatnia poprawka dotyczyła rozwinięcia art. 18 przedłożenia rządowego.</u>
<u xml:id="u-2.37" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Mam nadzieję, że wszystkie poprawki omówiłam. Może którąś pominęłam?</u>
<u xml:id="u-2.38" who="#IzabelaKatarzynaMrzygłocka">Dziękuję za uwagę i wnoszę o przyjęcie sprawozdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję pani przewodniczącej za tak skrupulatne przedstawienie projektu.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#SławomirPiechota">Czy pani minister Ostrowska na tym etapie chciałaby zabrać głos?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#CzesławaOstrowska">Nie, wszystko jest zaakceptowane przez stronę rządową.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#SławomirPiechota">Bardzo dziękuję. Zatem, przystępujemy do rozpatrzenia sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#SławomirPiechota">Tytuł ustawy, czy są uwagi do tytułu? Czy jest sprzeciw wobec zamiaru przyjęcia tytułu ustawy? Nie słyszę, zatem tytuł ustawy jest przyjęty.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#SławomirPiechota">Art. 1, czy są uwagi do art. 1? Czy jest sprzeciw wobec zamiaru jego przyjęcia? Nie słyszę, zatem jest przyjęty.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#SławomirPiechota">Art. 2, czy są uwagi do art. 2? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę; przyjęty.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#SławomirPiechota">Art. 3, czy są uwagi do art. 3? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę; przyjęty.</u>
<u xml:id="u-5.5" who="#SławomirPiechota">Art. 4.</u>
<u xml:id="u-5.6" who="#SławomirPiechota">Bardzo proszę, pan przewodniczący Stanisław Szwed.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#StanisławSzwed">Ja wprawdzie nie powinienem w ogóle pytać, jestem członkiem podkomisji, ale jak jeszcze raz czytam ten art. 4, pkt 1: „Cudzoziemcowi przebywającemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez ważnego dokumentu uprawniającego do pobytu, któremu powierzono wykonywanie pracy, przysługuje roszczenie o wypłatę zaległego wynagrodzenia i związanych z nim świadczeń”, to intencję znam, ale tak zapisany przepis robi wrażenie, że z jednej strony zatrudnia się, cudzoziemiec musi mieć ważny dokument uprawniający do pobytu, nie ma tego dokumentu, ale w zamian za to może występować z roszczeniem. Czyli, jest tu jakaś sprzeczność w tym zapisie.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#StanisławSzwed">Nie wiem, czy jesteśmy w stanie inaczej to zapisać, ale mówię, że jak to się czyta, to wynika tak, że nagradzamy tego, który przebywa nielegalnie w Polsce, nagradzamy go tym, że może występować o roszczenie.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#SławomirPiechota">Tylko, to nie tyle jest nagroda, co prawo do wynagrodzenia za wykonaną pracę, niezależnie od tego, że bez ważnego dokumentu przebywał na terytorium Polski.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#SławomirPiechota">Czy jest sprzeciw wobec zamiaru przyjęcia art. 4? Nie słyszę, zatem art. 4 jest przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#SławomirPiechota">Ale – jak rozmawialiśmy z panem przewodniczącym – jesteśmy przekonani, że praktyka dopiero pokaże, na ile te zapisy, sformułowania i rozwiązania będą przez tę praktykę właściwie wdrażane, a na ile ujawnią się problemy.</u>
<u xml:id="u-7.3" who="#SławomirPiechota">Art. 5, czy są uwagi do art. 5? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.4" who="#SławomirPiechota">Art. 6, czy są uwagi do art. 6? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.5" who="#SławomirPiechota">Art. 7, czy są uwagi do art. 7? Nie słyszę, uznaję, że przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.6" who="#SławomirPiechota">Art. 8, czy są uwagi do art. 8? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę, zatem art. 8 przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.7" who="#SławomirPiechota">Art. 9, czy są uwagi do art. 9? Nie słyszę, zatem przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.8" who="#SławomirPiechota">Art. 10, czy są uwagi do art. 10? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.9" who="#SławomirPiechota">Art. 11, czy są uwagi do art. 11? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.10" who="#SławomirPiechota">Art. 12, czy są uwagi do art. 12? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.11" who="#SławomirPiechota">Art. 13, czy są uwagi do art. 13? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.12" who="#SławomirPiechota">Art. 14, czy są uwagi do art. 14? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.13" who="#SławomirPiechota">Art. 15, czy są uwagi do art. 15? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.14" who="#SławomirPiechota">Art. 16, czy są uwagi do art. 16? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.15" who="#SławomirPiechota">Art. 17, czy są uwagi do art. 17? Nie słyszę, zatem przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.16" who="#SławomirPiechota">Art. 18, czy są uwagi do art. 18? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.17" who="#SławomirPiechota">Art. 19, czy są uwagi do art. 19? Nie słyszę, zatem przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.18" who="#SławomirPiechota">Art. 20, czy są uwagi do art. 20? Nie słyszę, zatem przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.19" who="#SławomirPiechota">Art. 21, czy są uwagi do art. 21? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.20" who="#SławomirPiechota">Art. 22, czy są uwagi do art. 22? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.21" who="#SławomirPiechota">Art. 23, czy są uwagi do art. 23? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.22" who="#SławomirPiechota">Art. 24, ostatni; czy są uwagi do art. 24? Nie słyszę, przyjęty.</u>
<u xml:id="u-7.23" who="#SławomirPiechota">Przystępujemy do głosowania nad całym projektem ustawy.</u>
<u xml:id="u-7.24" who="#SławomirPiechota">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem projektu ustawy, który dzisiaj rozpatrujemy?</u>
<u xml:id="u-7.25" who="#SławomirPiechota">Dziękuję, czy jest ktoś przeciw? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-7.26" who="#SławomirPiechota">Czy ktoś wstrzymał się od głosu? Również nie wiedzę.</u>
<u xml:id="u-7.27" who="#SławomirPiechota">Proszę o podanie wyniku.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#ElżbietaPrzybylska">Jednogłośnie, 20 głosów za.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#SławomirPiechota">20 głosów za, nikt nie był przeciw, nikt nie wstrzymał się.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#SławomirPiechota">Głosowaliśmy w obecności gościa specjalnego. Witam panią poseł do Parlamentu Europejskiego, panią poseł Danutę Jazłowiecką. Myślę, że przy rozpatrywaniu tego projektu tym bardziej cieszymy się z obecności pani poseł do Parlamentu Europejskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#DanutaJazłowiecka">Dziękuję bardzo, przepraszam, że pozwoliłam sobie zabrać głos.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#DanutaJazłowiecka">Zostałam w Parlamencie Europejskim wyznaczona do dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników. To będzie jedna z najtrudniejszych dyrektyw. Ona ma – mniej więcej – także związek z tym, o czym państwo dzisiaj mówcie. W związku z tym mam wielką nadzieję, że to doświadczenie państwa pomoże mi dobrze pracować nad tą dyrektywą. Powinnam pojawiać się częściej.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#SławomirPiechota">Dziękuję, forum naszej Komisji jest, oczywiście, zawsze otwarte. Będziemy również chętni do wymiany opinii i poglądów.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#SławomirPiechota">Szanowni państwo, proponuję, by sprawozdawcą w sprawie tego projektu była pani poseł Katarzyna Mrzygłocka. To chyba nie jest zaskakujące, zwłaszcza po tym wstępie, bo jak patrzyłem na państwa twarze, to miałem wrażenie, że większość z państwa, tak jak ja, patrzyła ze zdumieniem, o co w tym wszystkim chodzi, jak skomplikowana to materia.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#SławomirPiechota">Czy są inne propozycje? Czy jest sprzeciw? Nie słyszę. Zatem, pani poseł Katarzyna Mrzygłocka będzie sprawozdawcą Komisji w tej sprawie.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#SławomirPiechota">Wyznaczam termin na przedstawienie opinii przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych do 4 maja bieżącego roku, do godziny 16.00.</u>
<u xml:id="u-11.4" who="#SławomirPiechota">Na tym wyczerpaliśmy porządek posiedzenia. Dziękuję wszystkim. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>