text_structure.xml 27.2 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dzień dobry. Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. Witam członków Komisji, witam szanownych państwa gości.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Stwierdzam kworum.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o utworzeniu Akademii Mazowieckiej w Płocku (druk nr 2385). Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie ma uwag. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego. Marszałek Sejmu skierowała w dniu 29 czerwca 2022 r. do Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży do pierwszego czytania poselski projekt ustawy o utworzeniu Akademii Mazowieckiej w Płocku (druk nr 2385). Przypominam, że zgodnie z art. 39 ust. 1 regulaminu Sejmu pierwsze czytanie obejmuje uzasadnienie projektu przez wnioskodawcę, debatę w sprawach ogólnych zasad projektu oraz pytania posłów i odpowiedzi wnioskodawców.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Bardzo proszę wobec tego o zabranie głosu przedstawiciela wnioskodawców, pana posła Piotra Zgorzelskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełPiotrZgorzelski">Bardzo dziękuję, pani przewodnicząca. Wysokie prezydium, szanowne panie posłanki i panowie posłowie, członkowie Komisji, Mazowsze płockie to region o pięknych tradycjach edukacyjnych sięgających czasów średniowiecznych. Perłą w koronie regionu jest Liceum Ogólnokształcące im. Marszałka Stanisława Małachowskiego w Płocku. To najstarsza w Polsce, istniejąca nieprzerwanie od 1180 r. szkoła. Nasza duma! Ta tradycja zobowiązuje.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełPiotrZgorzelski">Dlatego wśród mieszkańców naszego regionu żywe są ambicje, aby Płock, miasto o tak bogatej historii i niepodważalnym znaczeniu, obok filii Politechniki Warszawskiej czy też wyższych uczelni prywatnych, posiadał własną autonomiczną uczelnię akademicką, a docelowo uniwersytet, który jest marzeniem pokoleń płocczan. Reforma administracyjna z 1998 r. odebrała nam historyczne woj. płockie, a w ramach rekompensaty stworzyła szansę na osadzoną w realiach regionu szkołę, która dawała możliwość uzyskiwania dyplomu uczelni naszej młodzieży.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PosełPiotrZgorzelski">W czerwcu 1998 r. wojewoda płocki Andrzej Drętkiewicz powierzył kuratorowi oświaty w Płocku Tadeuszowi Rutkowskiemu i profesorowi Kazimierzowi Włodarczykowi zadanie przygotowania pakietu dokumentów założycielskich, które to wojewoda wręczył ministrowi edukacji narodowej Mirosławowi Handke we wrześniu 1998 r. przy okazji inauguracji nowego roku szkolnego w woj. płockim. Dotyczyło to przyszłej państwowej wyższej szkoły zawodowej, która miała powstać na bazie Kolegium Języków Obcych i Kolegium Nauczycielskiego. Nieocenioną pomoc w jej powstaniu wnieśli: ordynariusz diecezji płockiej bp Zygmunt Kamiński, posłanka na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Maria Żółtowska, przewodniczący NSZZ „Solidarność” regionu płockiego Krzysztof Zywer, senator Rzeczypospolitej Polskiej i radny woj. mazowieckiego Adam Struzik, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego regionu płockiego i radna woj. mazowieckiego Zofia Kapturowska.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PosełPiotrZgorzelski">Gorącym zwolennikiem powołania państwowej wyższej szkoły zawodowej był także dr Jakub Chojnacki, ówczesny prezes Płockiego Towarzystwa Naukowego, jednej z najstarszych tego typu instytucji – założone zostało w 1820 r. Pierwszym rektorem został nieoceniony naukowiec i człowiek wielkiego formatu prof. dr hab. Kazimierz Włodarczyk. Kontynuator tego dzieła, piastujący obecnie funkcję rektora, prof. dr hab. Maciej Słodki jest dziś wśród nas. Witam pana rektora bardzo serdecznie.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PosełPiotrZgorzelski">Wspólna praca wielu ludzi zaowocowała powstaniem uczelni, która tak wspaniale się rozwija. Do 2019 r. nazwa uczelni brzmiała Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku. Kolejnym etapem w rozwoju naszej regionalnej edukacji jest Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku. Od ponad 20 lat uczelnia jest ważnym ośrodkiem akademickim w regionie. Od 2014 r. kształci młodych mieszkańców ziemi płockiej na wielu wydziałach drugiego stopnia, a już wkrótce planuje otworzyć wydział lekarski.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PosełPiotrZgorzelski">Tak jak ćwierć wieku temu zupełnie ponad podziałami politycznymi, tak i teraz misję rozwoju naszej uczelni wspierają ludzie dobrej woli: marszałek Sejmu pani Elżbieta Witek, parlamentarzyści okręgu płocko-ciechanowskiego wszystkich opcji politycznych, minister edukacji narodowej pan Przemysław Czarnek, obecny wśród nas pan minister Bernacki, marszałek województwa mazowieckiego pan Adam Struzik, prezydent miasta Płocka pan Andrzej Nowakowski, starosta płocki pan Sylwester Ziemkiewicz, wójtowie, burmistrzowie Mazowsza płockiego i wiele innych osób. Wszystkim im bardzo serdecznie dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PosełPiotrZgorzelski">Pani przewodnicząca, zgodnie przepisami utworzenie publicznej uczelni akademickiej następuje w drodze ustawy. Należy podkreślić, że Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku spełnia wszystkie kryteria wymagane przepisami prawa. Na podstawie decyzji ministra edukacji narodowej – o tym z pewnością powie jeszcze pan minister – uzyskała w parametryzacji w 2022 r. kategorie naukową B+ w dyscyplinie naukowej nauki o polityce i administracji. W związku z tym na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej i na podstawie art. 32 ust. 2 regulaminu Sejmu posłowie wnioskodawcy za moim pośrednictwem zwracają się do pani przewodniczącej o procedowanie projektu ustawy o utworzeniu Akademii Mazowieckiej w Płocku. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję bardzo. Proszę o zabranie głosu pana ministra Włodzimierza Bernackiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWłodzimierzBernacki">Dzień dobry. Pani przewodnicząca, panie marszałku, Wysoka Komisjo, informacja, która płynie ze strony ministerstwa to, po pierwsze, wskazanie, że Mazowiecka Uczelnia Publiczna poddała się ewaluacji w trzech dyscyplinach. Po pierwsze, w zakresie nauki o polityce i administracji, po drugie, w zakresie pedagogiki oraz nauki o zdrowiu.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWłodzimierzBernacki">Pozwolę sobie tutaj przeczytać fragment decyzji ministra edukacji i nauki: „Decyzja nr 24/505/2022. Na podstawie art. (może nie będę czytał w pełni) ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce przyznaję Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku kategorię naukową B+ w dyscyplinie nauki o polityce i administracji. Kategorię przyznaje się na okres do dnia, w którym decyzja o przyznaniu kategorii naukowej w ramach kolejnych ewaluacji staje się ostateczna. W przypadku, gdy podmiot nie będzie objęty kolejną ewaluacją danej dyscypliny, traci kategorię naukową z końcem roku, w którym rozpoczęła się ewaluacja”. Tutaj następuje treść: precyzyjny opis dotyczący tych wszystkich parametrów i składników, które tworzą ogólną ocenę B+.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWłodzimierzBernacki">Zatem z punktu widzenia ministerstwa i wypełnienia tego podstawowego wymogu, a więc posiadania kategorii B+ w jednej z dyscyplin, Mazowiecka Uczelnia Publiczna ten warunek spełnia. Ze swojej strony chciałbym też bardzo mocno zaznaczyć, że Ministerstwo Edukacji i Nauki zawsze jest otwarte na propozycje przekształceń, a więc budowania autorytetu i statusu szkół lokalnych, regionalnych, takich jak Mazowiecka Uczelnia Publiczna. Takie uczelnię stają się centrum nie tylko intelektualnym, ale także takim centrum debaty i dyskusji w wymiarze czysto merytorycznym.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWłodzimierzBernacki">Wreszcie, dziękując parlamentarzystom jeszcze raz za tę inicjatywę, chciałbym powiedzieć, że uzyskanie takiej kategorii przez uczelnię, która przez lata, niestety, mogła być – tak pewnie to odczuwano – spychana na margines, a więc jedynie realizowanie polityki czysto dydaktycznej… Ta uczelnia ma teraz – i mam nadzieję, że będzie miała – możliwość, zapewne od 1 października, stać się uczelnią nie tylko realizującą aspiracje dydaktyczne czy zaspokajającą potrzeby dydaktyczne regionu, ale przede wszystkim również zajmującą się prowadzeniem badań naukowych. Mam nadzieję, że te dyscypliny, które uzyskały nieco niższą ocenę, w kolejnej ewaluacji będą tymi, które wzmocnią i tak silny zasób intelektualny Mazowieckiej Uczelni Publicznej.</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieEdukacjiiNaukiWłodzimierzBernacki">Zatem wnioskuje i proszę Wysoką Komisję o nadanie dalszego toku procedowania temu projektowi. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Szanowni państwo, otwieram dyskusję. Bardzo proszę, głos chce zabrać pan przewodniczący Dariusz Klimczak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełDariuszKlimczak">Dziękuję, pani przewodnicząca. Wszyscy wiemy doskonale, że Płock od zawsze był niezwykle ważnym miejscem na mapie naszego kraju. Do dzisiaj pełni niezwykle istotną funkcję, jeżeli chodzi o region mazowiecki. To jest ośrodek, który tętni życiem, jest niezwykle istotny z punktu widzenia gospodarczego, a zawsze, nie tylko w najnowszej historii, rozwój gospodarki łączył się z odpowiednią edukacją, nauką.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PosełDariuszKlimczak">Dlatego dzisiaj chciałbym bardzo serdecznie podziękować za tę inicjatywę panu marszałkowi Piotrowi Zgorzelskiemu, bo to on de facto był inicjatorem. Od zawsze lobbował na rzecz podwyższenia tych standardów, które mieli możliwość realizować wszyscy pogłębiający naukę właśnie w swoim rodzinnym Płocku i w miejscowościach, które są do niego przyciągane jak magnes. Zapowiedź dotycząca wydziału lekarskiego, włącznie z dzisiejszą decyzją, którą, mam nadzieję, zgodnie przeprocedujemy, ma szansę zaistnieć, mimo że jest to niezwykle ambitne i trudne wyzwanie. Trzymam kciuki za utworzenie tego wydziału.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PosełDariuszKlimczak">Mam nadzieję, że taką samą drogą jak Płock pójdzie chociażby Piotrków Trybunalski, który stara się także o przekształcenie filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego z Kielc w odrębną autonomiczną Akademię Piotrkowską. Mam nadzieję, że będziemy to procedować w tak samo w przyjemnych okolicznościach jak dzisiaj. Dziękuję, oczywiście, także za przychylność Ministerstwa Edukacji i Nauki. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Szanowni państwo, nikt z państwa nie chce zabrać głosu?</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Bardzo proszę, pani poseł Elżbieta…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PosełElżbietaGapińska">Gapińska.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Gapińska, przepraszam.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PosełElżbietaGapińska">Dziękuję, pani przewodnicząca. Chciałabym zabrać głos, żeby podziękować wszystkim parlamentarzystom, którzy podpisali się pod tym projektem ponad podziałami partyjnymi. Właściwie wszyscy parlamentarzyści okręgu 16 – płocko-ciechanowskiego – wyrazili swoją aprobatę.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PosełElżbietaGapińska">Rzeczywiście uczelnia na to zasługuje, ponieważ spełnia wszystkie standardy. Obserwowałam, jak ta uczelnia, że tak powiem, się rodziła, czyli jej powstawanie od państwowej wyższej szkoły zawodowej, a przedtem jeszcze kolegium nauczycielskiego, potem przekształcenie się w Mazowiecką Uczelnię Publiczną, a teraz jest kolejny etap. Wydaje mi się, że to jest bardzo ważny ośrodek naukowy w rejonie północnego Mazowsza, więc dziękuję. Tym bardziej że rzeczywiście bardzo nam zależy, żeby północne Mazowsze się rozwijało, a nie mamy takiej uczelni, która przyciągałaby tak wielu studentów, szczególnie w momencie, w którym będziemy mieli możliwość jeszcze kształcenia lekarzy.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PosełElżbietaGapińska">Chciałabym też, pani przewodnicząca, po to też zabrałam głos, żeby państwo pozwolili powiedzieć chociaż dwa zdania panu rektorowi prof. Maciejowi Słodkiemu, za którego kadencji ta uczelnia naprawdę nabrała wielkiego rozpędu. Zatem warto byłoby, żeby może tak dwa zdania powiedział pan dyrektor, który się pofatygował na nasze dzisiejsze spotkanie i też chciałby zabrać głos. Dziękuję serdecznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. To najpierw, jeśli pan pozwoli, panie profesorze, jednak posłowie. Pani Joanna Fabisiak, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PosełJoannaFabisiak">Bardzo dziękuję. Akurat to moje pytanie wprowadzi w odpowiedź pana rektora.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PosełJoannaFabisiak">W uzasadnieniu znajdujemy informację, że uczelnia w tej chwili jest jeszcze doskonale przygotowana do prowadzenia zajęć praktycznych, dydaktycznych. Jednocześnie chciałabym spytać o to, jakie są to te dwa kierunki czy wydziały, na których prowadzone są jednolite studia magisterskie o profilu praktycznym? Dokładnie, jak rozumieć te studia o profilu praktycznym, studia drugiego stopnia? Gdyby pan rektor był łaskaw wkomponować tę informację o przygotowaniu, rzekłabym, instrumentalnym do wprowadzenia studiów praktycznych. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Pani poseł Anna Cicholska, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PosełAnnaCicholska">Dziękuję. Szanowna pani przewodnicząca, Wysoka Izbo, panie ministrze, panie marszałku, Wysoka Komisjo, chciałabym podziękować panu marszałkowi Piotrowi Zgorzelskiemu za tę inicjatywę. Rzeczywiście ponad wszelkimi podziałami politycznymi poparliśmy, też moi koledzy klubowi, tę inicjatywę, więc dziękuję też w imieniu kolegów. Wspólnie możemy rzeczywiście wzmocnić uczelnię płocką.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PosełAnnaCicholska">Od chwili kiedy jestem posłem, wspieram, tak jak kolega, pana rektora Słodkiego. Mogę wydać tylko pozytywną opinię, jeżeli chodzi o pracę naukową, o zarządzanie tą uczelnią. Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku od 23 lat realizuje cele związane z wykształceniem wyższym, jak również podyplomowym. Działania podejmowane w tym zakresie służą rozwojowi zarówno regionu płockiego, jak i Mazowsza i Polski. Uczelnia w sposób istotny przyczyniła się do podniesienia poziomu wykształcenia społeczeństwa. Było już mówione na ten temat, nie będę powtarzała, jak ogromną rolę pełnią tego typu uczelnie w środowisku społecznym, w środowisku lokalnym, takim jakim jest Płock. Dla mnie, absolwentki płockiej Małachowianki, jest to wielki zaszczyt i ze wszech miar będę wspierała rozwój i działania tej uczelni. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Pani poseł Teresa Wargocka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PosełTeresaWargocka">Pani przewodnicząca, Wysoka Komisjo, projekt utworzenia Akademii Mazowieckiej jest projektem, który wpisuje się w politykę edukacyjną rządu. To jest również ogromne wsparcie polityki zrównoważonego rozwoju. Jest to kolejny przykład tego, że doceniamy wszystkie inicjatywy, które służą rozwojowi regionów. Wyższa uczelnia akademicka w Płocku, uczelnia, która istnieje ponad 20 lat, wypracowała sobie odpowiedni poziom działania i poziom edukacji, żeby otrzymać status akademii. Członkowie Komisji Polityki Społecznej Prawa i Sprawiedliwości, tak jak w każdym innym poprzednim wypadku złożenia takiej inicjatywy, popierają tę inicjatywę. Bardzo dziękujemy panu rektorowi za tę inicjatywę, popieramy w całości. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Panie rektorze, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PosełTeresaWargocka">Przepraszam bardzo, zmiana do protokołu. Polityka społeczna dzisiaj mi uderzyła do głowy – członkowie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#MaciejSłodki">Dziękuję bardzo. Szanowna pani przewodnicząca, jeszcze raz dziękuję za zaproszenie na dzisiejsze posiedzenie Komisji. Panie marszałku, szanowne panie i szanowni panowie posłowie, może na początku odpowiem na pytanie pani poseł odnośnie do przygotowania uczelni do prowadzenia studiów o profilu praktycznym.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#MaciejSłodki">Mazowiecka Uczelnia Publiczna jest w tym momencie państwową publiczną uczelnią zawodową. Publiczne szkoły zawodowe są zobligowane ustawowo do kształcenia tylko i wyłącznie na profilu praktycznym. W związku z tym wszystkie kierunki studiów, które prowadzimy na uczelni, a jest ich kilkanaście, w tym trzy kierunki jednolitych studiów magisterskich, takich jak: pedagogika specjalna, pedagogika wczesnoszkolna i od tego roku… Tutaj też bardzo miło, że mogę się dzisiaj pochwalić, ponieważ wczoraj otrzymaliśmy z Ministerstwa Edukacji i Nauki zgodę na uruchomienie psychologii, również jednolitych studiów magisterskich. Rozpoczęliśmy właśnie rekrutację na ten kierunek i w tym roku – od października, mam nadzieję – zaczniemy kształcić pierwszych studentów. Ponadto kształcimy również na studiach drugiego stopnia magisterskich – to są również wszystko profile praktyczne. Tak jak powiedziałem na wstępie, jest to formalny wymóg kształcenia w publicznych uczelniach zawodowych.</u>
          <u xml:id="u-19.2" who="#MaciejSłodki">Jeżeli powstanie Akademia Mazowiecka, to uczelnie akademickie mogą wybrać, czy chcą kształcić na danym kierunku na profilu praktycznym, czy na profilu ogólnoakademickim. Wtedy będziemy mieli tę opcję do wyboru i pewnie będziemy część kierunków wprowadzać na profilu ogólnoakademickim, natomiast to nas nie zmusza do tego, żebyśmy przekształcali wszystkie nasze kierunki na ten profil ogólnoakademicki – tego na pewno robić nie będziemy.</u>
          <u xml:id="u-19.3" who="#MaciejSłodki">Na pytanie, jak uczelnia jest przygotowana, odpowiem następująco: uczelnia pracuje nad tym 23 lata, tyle ile istnieje, przygotowuje się i wyposaża do kształcenia praktycznego. Kształcenie praktyczne polega przede wszystkim na tym, że mamy liczne pracownie dydaktyczne na praktycznie wszystkich kierunkach. Są one wyposażone w odpowiedni sprzęt: czy to fantomy na kierunkach medycznych, czy komputery i profesjonalne oprogramowania do symulacji biznesowych, czy pracownie edukacyjne na kierunkach humanistycznych. To są setki, jak nie miliony, złotych wydawane przez uczelnię na doposażenie każdego kierunku w odpowiednie pracownie. Ponadto dysponujemy, jak myślę, kilkuset porozumieniami z pracodawcami z Płocka i z regionu płockiego, u których nasi studenci regularnie odbywają praktyki studenckie i zawodowe, a które są istotnym elementem kształcenia właśnie na profilu praktycznym. Nie wiem, pani poseł, czy moja odpowiedź jest wyczerpująca? Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-19.4" who="#MaciejSłodki">Szanowni państwo, pozwólcie jeszcze, że podziękuję bardzo serdecznie panu marszałkowi Zgorzelskiemu i wszystkim parlamentarzystom, przede wszystkim ziemi płocko-ciechanowskiej. Ale nie tylko, bo pod projektem tej ustawy podpisali się również parlamentarzyści niezwiązani sensu stricto z Płockiem. Bardzo wszystkim dziękuję za to zaufanie i poparcie projektu tej ustawy.</u>
          <u xml:id="u-19.5" who="#MaciejSłodki">Z wykształcenia jestem lekarzem i dzisiaj trochę się czuję jak… Teraz już nie pracuję tak często na porodówce, ale pamiętam, jak wcześniej przyjmowałem któryś tam setny poród, to robiłem to po prostu, pracując – nie zwracałem uwagi na emocje towarzyszące rodzinom. Myślę, że teraz ja jestem takim rodzącym w emocjach, a państwo procedujecie kolejny punkt waszej pracy – za to również wam bardzo serdecznie dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Zamykam dyskusję.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Stwierdzam zakończenie pierwszego czytania projektu ustawy z druku nr 2385.</u>
          <u xml:id="u-20.2" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Proponuję kontynuowanie obrad. Nie zgłoszono wniosku o przeprowadzenie wysłuchania publicznego do projektu ustawy z druku nr 2385. Zatem proponuję przejście do rozpatrzenia projektu.</u>
          <u xml:id="u-20.3" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Tytuł. Czy są uwagi do tytułu? Nie ma uwag. Tytuł został rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-20.4" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Natomiast jest jedna kwestia – tutaj od razu patrzę w stronę Biura Legislacyjnego. Tytułem wyjaśnienia: macie państwo przed sobą poprawki proponowane przez Biuro Legislacyjne. Chodzi o poprawki, o których mówimy od razu, że są porządkujące, uzgodnione zarówno z wnioskodawcą, jak i z resortem, z panem ministrem. Zatem bardzo proszę o króciutkie wyjaśnienie ze strony Biura Legislacyjnego i zaraz zdecydujemy, jak to podsumujemy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymMariaIwaszkiewicz">Pani przewodnicząca, szanowni państwo, to są poprawki redakcyjno-legislacyjne, dostosowujące nazewnictwo do obowiązującej ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Przygotowując je, posłużyłyśmy się również uchwaloną rok temu ustawą o utworzeniu Akademii Zamojskiej, gdzie zostały przyjęte częściowo analogiczne rozwiązania. Jeżeli taka będzie wola Komisji, to Komisja może te poprawki przyjąć wszystkie razem, nie ma potrzeby rozpatrywania każdej oddzielnie. Oczywiście, jeżeli posłowie wyrażą na to zgodę i zaakceptują przedstawioną przez nas wersję. To tak krótko.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję bardzo. Wobec tego może już od razu na starcie pytanie: czy zgadzacie się państwo na propozycję złożoną przez Biuro Legislacyjne, żeby te wszystkie poprawki przyjąć w jednym bloku? Rozumiem, że nie ma sprzeciwu, wobec tego nie musimy też głosować? Macie państwo zgodę, żeby wprowadzić te porządkujące poprawki legislacyjne. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 1. Czy ktoś chce zabrać głos, czy są uwagi? Nie ma. Biuro nie ma uwag. Art. 1 rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.2" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 2. Czy są uwagi? Nie ma uwag... To jest w tym bloku, tak. OK, skreślony. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-22.3" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 3. Nie ma uwag. Rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.4" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 4… Tak, to wszystko jest przyjęte. Art. 4 za państwa zgodą.</u>
          <u xml:id="u-22.5" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 5. Nie ma uwag. Rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.6" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 6. Nie ma uwag. Rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.7" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 7. Nie ma uwag. Rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.8" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Art. 9. Nie ma uwag. Rozpatrzony.</u>
          <u xml:id="u-22.9" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Wobec tego głosujemy… Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia całego projektu ustawy ze strony państwa posłów? Nie ma. Czy mogę to przyjąć bez głosowania? Patrzę na Biuro Legislacyjne. To przyjmujemy.</u>
          <u xml:id="u-22.10" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Wobec niezgłoszenia ze strony kolegów posłów sprzeciwu wobec przyjęcia wniosku o uchwalenie przez Sejm poselskiego projektu ustawy o utworzeniu Akademii Mazowieckiej w Płocku stwierdzam, że Komisja wniosek przyjęła.</u>
          <u xml:id="u-22.11" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Poseł sprawozdawca. Proponuję panią poseł Annę Cicholską. Czy jest zgoda? Jest zgoda. Rozumiem, że także ze strony pani poseł. Bardzo dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-22.12" who="#PrzewodniczącaposełMirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia został wyczerpany. Zamykam posiedzenie. Dziękuję państwo, bardzo. Pięć minut higienicznej przerwy…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#MaciejSłodki">Szanowni państwo, przepraszam. Mogę jeszcze dwa słowa, pani przewodnicząca? Jeszcze raz bardzo, bardzo serdecznie państwu dziękuję za to głosowanie. Dziękuję też bardzo serdecznie panu ministrowi, że dzisiaj wsparł swoją obecnością naszą inicjatywę.</u>
          <u xml:id="u-23.1" who="#MaciejSłodki">Pozwólcie państwo, że przekażemy państwu taki drobny upominek od Mazowieckiej Uczelni Publicznej na pamiątkę tego naprawdę olbrzymiego dla nas dzisiejszego wydarzenia. Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>