text_structure.xml
39.1 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Otwieram kolejne posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, którego porządek dzienny obejmuje rozpatrzenie sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy – Prawo atomowe oraz ustawy o ochronie przeciwpożarowej (druk nr 3237).</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Bardzo serdecznie witam pana ministra Michała Kurtykę. Witam przedstawicieli Państwowej Agencji Atomistyki: pana prezesa, panią wiceprezes, państwa urzędników tej zacnej instytucji. Witam oczywiście panie i panów posłów – i proponuję, abyśmy przeszli do naszych działań.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Szanowni państwo, powołana podkomisja nadzwyczajna po szczegółowym rozpatrzeniu rządowego projektu ustawy – Prawo atomowe, przedstawia sprawozdanie. Tak się składa, że muszę tu wystąpić w podwójnej roli: prowadzącej posiedzenie Komisji i sprawozdawcy tego projektu – oczywiście, jeżeli państwo posłowie zgodzą się. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, to udzielę sobie głosu i przystąpię do przedstawiania sprawozdania podkomisji.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Sprzeciwu nie słyszę, zatem przechodzimy do rozpatrzenia sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Szanowni państwo, podkomisja obradowała na posiedzeniach w dniach: 12 marca, 2, 9 i 25 kwietnia oraz 15 maja br. Ta dosyć spora przerwa w podanych datach wynikała z tego, że czekaliśmy na notyfikację, której termin upływał 2 maja br. Dopiero po upływie przewidzianego terminu dla notyfikacji mogliśmy skonkludować nasze prace w podkomisji.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">W największym skrócie przypominam, że projekt ustawy wdraża dwie dyrektywy. Po pierwsze – dyrektywę 2013/59/Euratom, która określa podstawowe normy bezpieczeństwa przed zagrożeniami wynikającymi z narażenia na promieniowanie. Ta dyrektywa nakłada bardzo wiele obowiązków na organy publiczne. Generalnie zmiany, które są zawarte w ustawie, mają służyć zapewnieniu najwyższego poziomu ochrony radiologicznej pracownikom, pacjentom, osobom z ogółu ludności. Szczególnie te nowe przepisy, które dotyczą dawek granicznych, ograniczników dawek, poziomów odniesienia, pozwolą na lepsze kontrolowanie narażenia pracowników i osób z ogółu ludności na działanie promieniowania jonizującego. A poprzez identyfikację zagrożeń, które są związane z występowaniem naturalnie występujących substancji promieniotwórczych, np. radonu – to jest nowość, bo wcześniej nie było tego w przepisach – będzie możliwe skuteczne projektowanie i wykonywanie działań ochronnych przewidzianych w tym projekcie ustawy. Przepisy doprecyzowują również zapisy dotyczące narażenia medycznego. Powoli to uniknąć występowania ekspozycji niezamierzonych i narażeń przypadkowych, które wynikają z niewłaściwego stosowania promieniowania jonizującego. I tego, tak w największym skrócie, dotyczy ta pierwsza z wymienionych dyrektyw.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Druga dyrektywa – dyrektywa 2014/87/Euratom – jest niejako pokłosiem katastrofy w Fukushimie i ma doprowadzić do tego, że jednostka organizacyjna, która wykonuje działalność polegającą na budowie, uruchomieniu, eksploatacji, likwidacji obiektu jądrowego, oraz jej podwykonawcy i dostawcy, będą utrzymywać zasoby kadrowe na takim poziomie, który jest odpowiedni dla realizacji zadań tej jednostki organizacyjnej i, że ta jednostka będzie odpowiedzialna za działalność swoich podwykonawców. Przepisy prowadzą również do wprowadzania obowiązku stosowania w procesie lokalizacji i projektowania, budowy, rozruchu, eksploatacji, napraw i modernizacji obiektu jądrowego i w procesie jego likwidacji, takich rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które na wszystkich na etapach funkcjonowania tegoż obiektu zapewnią zapobieganie awariom, a w razie ich zajścia, ograniczenie skutków awarii i uniknięcie sekwencji zdarzeń prowadzących do uwolnienia substancji promieniotwórczych. To są najważniejsze kwestie.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Natomiast trzecia grupa zagadnień, które są zawarte w omawianych dzisiaj przepisach, ma odniesienia do bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej i wychodzi jakby naprzeciw wskazaniom kontroli IRRS, przeprowadzonej w Polsce w 2013 r. przez Międzynarodową Agencję Energii Atomowej.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Szanowni państwo, przepisy wprowadzają również pewną rolę dla krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, którego uczestnicy będą brać udział w likwidacji awarii. To jest nałożenie pewnych nowych obowiązków.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">I tego właśnie, w największym skrócie, dotyczą stanowione przepisy.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Proponuję, jeśli nie usłyszę sprzeciwu z państwa strony, żebyśmy przystąpili do szczegółowego omawiania tych przepisów.</u>
<u xml:id="u-1.11" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy do tytułu ustawy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-1.12" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma. Uznaję, że przyjęliśmy tytuł ustawy.</u>
<u xml:id="u-1.13" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Art. 1 odnosi się i zawiera kilkadziesiąt zmian do ustawy – Prawo atomowe. W toku prac pojawiły się jeszcze 4 poprawki, które proponuje grupa posłów, które zaraz omówimy szczegółowo. Mamy też poprawkę legislacyjną, którą proponuje Biuro Legislacyjne.</u>
<u xml:id="u-1.14" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Proponuję zatem, abyśmy, po omówieniu i przyjęciu tych wszystkich poprawek, przyjęli cały art. 1, jeśli nie usłyszę sprzeciwu ze strony państwa posłów. Chodzi o to, żebyśmy tej ogromnej liczby zmian w art. 1 już bezpośrednio nie omawiali, bo zrobiliśmy to bardzo dokładnie na posiedzeniach podkomisji.</u>
<u xml:id="u-1.15" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, będę uważała, że taki tok postępowania Komisja uznaje za właściwy.</u>
<u xml:id="u-1.16" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Sprzeciwu nie słyszę, zatem przechodzę do omawiania poprawek.</u>
<u xml:id="u-1.17" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Poprawka nr 1 odnosi się do art. 1 do zmiany 10 i brzmi: „W art. 1 w pkt 10 w lit. c, w art. 71 w ust. 10, zdaniu drugiemu nadać brzmienie: »Opłatę zwraca się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, na wskazany we wniosku rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.«”.</u>
<u xml:id="u-1.18" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Uzasadnienie. Rachunki płatnicze osób fizycznych prowadzone są nie tylko w bankach, ale także w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, dlatego zasadne jest zapewnienie osobom fizycznym możliwości otrzymania zwrotu opłaty wskazanej we wniosku także na rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej. Omawialiśmy te kwestie w toku prac podkomisji.</u>
<u xml:id="u-1.19" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy w sprawie przedstawionej poprawki ktoś z państwa chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-1.20" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.21" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 1?</u>
<u xml:id="u-1.22" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma, dziękuję bardzo – przyjęliśmy poprawkę nr 1.</u>
<u xml:id="u-1.23" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do poprawki nr 2. Poprawka dotyczy zmiany 19 i brzmi: „W art. 1 w pkt 19 w lit. f, w art. 12a w ust. 13 zdaniu drugiemu nadać brzmienie: »Opłatę zwraca się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, na wskazany we wniosku rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.«”. Uzasadnienie jest dokładnie takie samo, jak w przypadku poprawki nr 1. Za każdym razem, podmiot zobowiązany może otrzymać zwrot na konto w takiej instytucji, w której to konto posiada.</u>
<u xml:id="u-1.24" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy w sprawie poprawki nr 2 ktoś chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-1.25" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie słyszę, zatem – czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 2? Nie ma. Przyjęliśmy poprawkę nr 2.</u>
<u xml:id="u-1.26" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do poprawki nr 3. Poprawka dotyczy zmiany 106, czyli samej końcówki art. 1. Jak mówiłam, art. 1 jest bardzo obszerny, tych zmian jest wiele. Zmiana 106 jest na str. 176 sprawozdania podkomisji. Poprawka brzmi: „W art. 1 w pkt 106, w art. 96 w ust. 6 w pkt 1 lit.b nada brzmienie: »b) III lub IV kategorii zagrożeń – nie rzadziej niż co 2 lata;«”.</u>
<u xml:id="u-1.27" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Uzasadnienie. W przedłożeniu rządowym przepis art. 96 ust. 6 pkt 1 lit. b ustawy – Prawo atomowe nakłada obowiązek przeprowadzania okresowych ćwiczeń w celu przeglądu i aktualizacji planów postępowania awaryjnego między innymi na jednostki organizacyjne prowadzące działalność zakwalifikowaną zgodnie z załącznikiem nr 5 do ustawy – Prawo atomowe do V kategorii zagrożeń. Z uwagi na fakt, że te jednostki to reaktory jądrowe zlokalizowane poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w odległości do 300 km od granicy RP przepis ten nie może mieć do nich zastosowania, gdyż przepisy prawa polskiego nie mogą nakładać obowiązków administracyjnych na jednostki organizacyjne usytuowane poza terytorium RP. Wobec powyższego, w projektowanym art. 96 ust. 6 pkt 1 lit. b ustawy – Prawo atomowe należy obowiązek przeprowadzania okresowych ćwiczeń w celu przeglądu i aktualizacji planów postępowania awaryjnego odnieść jedynie do jednostek organizacyjnych prowadzących działalność zakwalifikowaną zgodnie z załącznikiem nr 5 do ustawy – Prawo atomowe do III lub IV kategorii zagrożeń.</u>
<u xml:id="u-1.28" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w sprawie tej poprawki?</u>
<u xml:id="u-1.29" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.30" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 3?</u>
<u xml:id="u-1.31" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy poprawkę nr 3.</u>
<u xml:id="u-1.32" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Poprawka nr 4. Poprawka dotyczy zmiany 115, która znajduje się na str. 184 naszego sprawozdania. Poprawki brzmi: „W art. 1 w pkt 115 w lit. a, w art. 123 w ust. 1 w pkt 6 po wyrazach »odpadami promieniotwórczymi« wyraz »i« zastąpić wyrazem »lub«”. Krótko mówiąc, zamiast rozłącznej alternatywy jest łączna. Proponowana poprawka jest zgodna z pierwotnym przedłożeniem rządowym. Zamiarem strony rządowej była penalizacja deliktów administracyjnych polegających na niedopełnieniu obowiązków przy pracy choćby w jednym z wymienionych w przepisie materiałów. Myślę, że ta kwestia nie budzi żadnych wątpliwości: zamiast „i” dajemy „lub” i w każdym przypadku przepis działa.</u>
<u xml:id="u-1.33" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy w tej sprawie ktoś chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-1.34" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.35" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia poprawki nr 4?</u>
<u xml:id="u-1.36" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy poprawkę nr 4.</u>
<u xml:id="u-1.37" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Teraz proszę panów mecenasów o przedstawienie poprawki przez nich przygotowanej.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymKancelariiSejmuMariuszPrzerwa">Dziękuję, pani przewodnicząca.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymKancelariiSejmuMariuszPrzerwa">Biuro ma pytanie do zmiany 42 do art. 33h ust. 2 pkt 4. Otóż mamy tam następujące stwierdzenie: „w przypadku badania diagnostycznego lub leczenia za pomocą izotopów promieniotwórczych – udzielanie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu oraz osobom przez niego upoważnionym” – i tu mamy wątpliwość co do sformułowania „oraz osobom przez niego upoważnionym”. Czy to są osoby upoważnione przez pacjenta, czy przez przedstawiciela ustawowego, czy przez dwie te osoby?</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#LegislatorwBiurzeLegislacyjnymKancelariiSejmuMariuszPrzerwa">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Bardzo proszę stronę rządową o odniesienie się do tej wątpliwości.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieŚrodowiskaMichałKurtyka">Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieŚrodowiskaMichałKurtyka">Chodzi oczywiście o dwie osoby, to znaczy możliwość upoważnienia zarówno przez pacjenta, jak i przez jego ustawowego przedstawiciela.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Bardzo proszę, Biuro.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">W związku z tym, Biuro proponuje, aby wyrazy: „oraz osobom przez niego upoważnionym” zastąpić wyrazami: „oraz osobom upoważnionym przez pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego” – i dalej bez zmian.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy to jest poprawka legislacyjna? Czy powinniśmy ją przegłosować?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorMariuszPrzerwa">Trzeba przegłosować.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Biuro przygotuje treść poprawki, tak?</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Już jest – wyrazy: „oraz osobom przez niego upoważnionym” zastępujemy wyrazami: „oraz osobom upoważnionym przez pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego”.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Chyba wypadałoby to autoryzować? Wystarczy jeden podpis? Nie, trzy podpisy. Wobec tego bardzo proszę pana przewodniczącego, żeby tu mi pomógł i jeszcze proszę kogoś z państwa posłów – panie pośle Duda, pan ma najbliżej, zapraszam.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Poprawka została złożona przez trójkę posłów.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy mam ją jeszcze raz przytaczać?</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nikt z państwa posłów nie wyraża takiej potrzeby.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia tej poprawki?</u>
<u xml:id="u-9.7" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, poprawka została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-9.8" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Wobec tego myślę, że możemy przystąpić do przyjęcia w całości art. 1. Przypominam, że art. 1 ma 119 zmian i kończy się na str. 188 sprawozdania podkomisji.</u>
<u xml:id="u-9.9" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 1 z pięcioma przyjętymi uprzednio poprawkami?</u>
<u xml:id="u-9.10" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że art. 1 został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-9.11" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 2. Art. 2 zawiera zmiany do ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.</u>
<u xml:id="u-9.12" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Tu są dwie zmiany. Czy do zmiany 1. są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.13" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.14" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec jej przyjęcia?</u>
<u xml:id="u-9.15" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, zmiana 1. przyjęta.</u>
<u xml:id="u-9.16" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy do zmiany 2. są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.17" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.18" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec jej przyjęcia?</u>
<u xml:id="u-9.19" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, zmiana 2. przyjęta.</u>
<u xml:id="u-9.20" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 2?</u>
<u xml:id="u-9.21" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 2.</u>
<u xml:id="u-9.22" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 3, to już są przepisy intertemporalne. Czy do art. 3 są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.23" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.24" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 3 w brzmieniu zaproponowanym przez podkomisję?</u>
<u xml:id="u-9.25" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 3.</u>
<u xml:id="u-9.26" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 4, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.27" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Bardzo proszę państwa posłów o powstrzymanie się od rozmów. Działam tak, żebyśmy bez zbędnej zwłoki zakończyli nasze prace – proszę o koncentrację.</u>
<u xml:id="u-9.28" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy do art. 4 są jakieś uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.29" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.30" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 4 w wersji zaproponowanej w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.31" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 4.</u>
<u xml:id="u-9.32" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 5, czy do art. 5 są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.33" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.34" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 5 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.35" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 5.</u>
<u xml:id="u-9.36" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 6, czy są uwagi do art. 6?</u>
<u xml:id="u-9.37" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.38" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 6 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.39" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 6.</u>
<u xml:id="u-9.40" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 7, czy są uwagi do art. 7?</u>
<u xml:id="u-9.41" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.42" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 7?</u>
<u xml:id="u-9.43" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 7.</u>
<u xml:id="u-9.44" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 8, czy są uwagi do art. 8?</u>
<u xml:id="u-9.45" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.46" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 8 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.47" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 8.</u>
<u xml:id="u-9.48" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 9, czy są uwagi do art. 9?</u>
<u xml:id="u-9.49" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.50" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 9 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.51" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 9.</u>
<u xml:id="u-9.52" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 10, czy są uwagi do art. 10?</u>
<u xml:id="u-9.53" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.54" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 10 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.55" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 10.</u>
<u xml:id="u-9.56" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 11, czy są uwagi do art. 11? Czy są uwagi? Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 11 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.57" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 11.</u>
<u xml:id="u-9.58" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 12, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.59" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.60" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 12 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.61" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 12.</u>
<u xml:id="u-9.62" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 13, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.63" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.64" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 13 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.65" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 13.</u>
<u xml:id="u-9.66" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 14, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.67" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.68" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 14 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.69" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 14.</u>
<u xml:id="u-9.70" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 15, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.71" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.72" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 15 w brzmieniu zaproponowanym w sprawozdaniu podkomisji?</u>
<u xml:id="u-9.73" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 15.</u>
<u xml:id="u-9.74" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 16, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.75" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.76" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 16?</u>
<u xml:id="u-9.77" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 16.</u>
<u xml:id="u-9.78" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 17, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.79" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.80" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 17?</u>
<u xml:id="u-9.81" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 17.</u>
<u xml:id="u-9.82" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 18, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.83" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.84" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 18?</u>
<u xml:id="u-9.85" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 18.</u>
<u xml:id="u-9.86" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 19, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.87" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.88" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 19?</u>
<u xml:id="u-9.89" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 19.</u>
<u xml:id="u-9.90" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 20, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.91" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.92" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 20?</u>
<u xml:id="u-9.93" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 20.</u>
<u xml:id="u-9.94" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 21, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.95" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.96" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 21?</u>
<u xml:id="u-9.97" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 21.</u>
<u xml:id="u-9.98" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 22, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.99" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.100" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 22?</u>
<u xml:id="u-9.101" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 22.</u>
<u xml:id="u-9.102" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 23, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.103" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.104" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 23?</u>
<u xml:id="u-9.105" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 23.</u>
<u xml:id="u-9.106" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 24, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.107" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.108" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 24?</u>
<u xml:id="u-9.109" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 24.</u>
<u xml:id="u-9.110" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 25, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.111" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.112" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 25?</u>
<u xml:id="u-9.113" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 25.</u>
<u xml:id="u-9.114" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 26, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.115" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.116" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 26?</u>
<u xml:id="u-9.117" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 26.</u>
<u xml:id="u-9.118" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 27, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.119" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.120" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 27?</u>
<u xml:id="u-9.121" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 27.</u>
<u xml:id="u-9.122" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 28, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.123" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.124" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 28?</u>
<u xml:id="u-9.125" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 28.</u>
<u xml:id="u-9.126" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 29, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.127" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.128" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 29?</u>
<u xml:id="u-9.129" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 29.</u>
<u xml:id="u-9.130" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 30, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.131" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.132" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 30?</u>
<u xml:id="u-9.133" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 30.</u>
<u xml:id="u-9.134" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 31, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.135" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.136" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 31?</u>
<u xml:id="u-9.137" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 31.</u>
<u xml:id="u-9.138" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 32, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.139" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.140" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 32?</u>
<u xml:id="u-9.141" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 32.</u>
<u xml:id="u-9.142" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 33, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.143" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.144" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 33?</u>
<u xml:id="u-9.145" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 33.</u>
<u xml:id="u-9.146" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 34, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.147" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.148" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 34?</u>
<u xml:id="u-9.149" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 34.</u>
<u xml:id="u-9.150" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 35, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.151" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.152" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 35?</u>
<u xml:id="u-9.153" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 35.</u>
<u xml:id="u-9.154" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 36, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.155" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.156" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 36?</u>
<u xml:id="u-9.157" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 36.</u>
<u xml:id="u-9.158" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 37, czy są uwagi?</u>
<u xml:id="u-9.159" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma.</u>
<u xml:id="u-9.160" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 37?</u>
<u xml:id="u-9.161" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 37.</u>
<u xml:id="u-9.162" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 38, tu zaczynamy mówić o finansach, ale już nie będziemy rozbijać tego artykułu na ustępy. W poszczególnych ustępach tegoż artykułu są przedstawione dziesięcioletnie skutki finansowe wdrażania omawianych przepisów.</u>
<u xml:id="u-9.163" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 38?</u>
<u xml:id="u-9.164" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 38.</u>
<u xml:id="u-9.165" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Przechodzimy do art. 39 – i tu jedno zdanie komentarza. Otóż, te przepisy, które wynikają z wdrożenia jednej i drugiej dyrektywy, czyli tej z 2013 r. i z 2014 r., wchodzą po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, gdyż chodzi o to, aby się wywiązać w możliwie szybkim terminie z wdrożenia prawa europejskiego. Natomiast art. 2, który dotyczy obowiązków Państwowej Straży Pożarnej i krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, który będzie uczestniczył w likwidacji zagrożeń, nie ma takiej presji czasowej, zatem wchodzi on w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.</u>
<u xml:id="u-9.166" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy w sprawie art. 39 ktoś z państwa chciałby zabrać głos?</u>
<u xml:id="u-9.167" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-9.168" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia art. 39?</u>
<u xml:id="u-9.169" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy art. 39.</u>
<u xml:id="u-9.170" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">A zatem, kto z państwa jest…a, przepraszam – stop, jeszcze załączniki.</u>
<u xml:id="u-9.171" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Załącznik nr 1, czy jest sprzeciw?</u>
<u xml:id="u-9.172" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma, przyjęliśmy załącznik nr 1.</u>
<u xml:id="u-9.173" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Załącznik nr 2 „Poziomy progowe aktywności oraz stężenia promieniotwórczego izotopów promieniotwórczych”, czy jest sprzeciw wobec jego przyjęcia?</u>
<u xml:id="u-9.174" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy załącznik nr 2.</u>
<u xml:id="u-9.175" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Załącznik nr 3 „Dawki graniczne promieniowania jonizującego”, czy jest sprzeciw wobec przyjęcia załącznika nr 3?</u>
<u xml:id="u-9.176" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy załącznik nr 3.</u>
<u xml:id="u-9.177" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Załącznik nr 4 „Kwalifikacja działalności związanej z narażeniem do kategorii zagrożeń”, czy jest sprzeciw wobec przyjęcia załącznika nr 4?</u>
<u xml:id="u-9.178" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma, przyjęliśmy załącznik nr 4.</u>
<u xml:id="u-9.179" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Załącznik nr 5 „Deklaracja przewozu zamkniętego źródła promieniotwórczego” (oczywiście, w wersji polskiej i angielskiej) – czy jest sprzeciw wobec przyjęcia załącznika nr 5?</u>
<u xml:id="u-9.180" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma sprzeciwu, przyjęliśmy załącznik nr 5.</u>
<u xml:id="u-9.181" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">I to są wszystkie załączniki.</u>
<u xml:id="u-9.182" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Zatem, kto z państwa jest za przyjęciem sprawozdania o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy – Prawo atomowe oraz ustawy o ochronie przeciwpożarowej, zawartego w sprawozdaniu Komisji?</u>
<u xml:id="u-9.183" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Kto jest przeciw?</u>
<u xml:id="u-9.184" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Kto wstrzymał się od głosu?</u>
<u xml:id="u-9.185" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#SekretarzKomisjiAnnaRajewska">Za 13 posłów, nikt nie był przeciw, 3 posłów wstrzymało się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Stwierdzam, że Komisja przyjęła sprawozdanie 13 głosami za, przy 3 wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Bardzo dziękuję państwu posłom.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Pozostaje nam wybór sprawozdawcy.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PosełDariuszBąk">Pani poseł Anna Paluch.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Jak nie ma innego wyjścia to podejmę się tej roli, chyba, że są inne propozycje?</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Nie ma, zatem będę uważała, że państwo powierzyliście mi ten obowiązek.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Proszę państwa, zakończyliśmy pracę nad ustawą.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Dziękuję państwu za uczestnictwo w obradach, kończymy pracę w dniu dzisiejszym.</u>
<u xml:id="u-13.4" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Dziękuję panu ministrowi.</u>
<u xml:id="u-13.5" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Na ręce pana prezesa składam podziękowania pracownikom Państwowej Agencji Atomistyki.</u>
<u xml:id="u-13.6" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Dziękuję wszystkim, którzy nas wspomagali w pracy.</u>
<u xml:id="u-13.7" who="#PrzewodniczącaposełAnnaPaluch">Dziękuję bardzo.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>