text_structure.xml 23.5 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Otwieram posiedzenie Komisji Skarbu Państwa. Witam państwa posłów oraz zaproszonych gości z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa panem Adamem Leszkiewiczem oraz prezesem Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa panem Marcinem Dziurdą. Witam przedstawicieli Najwyższej Izby Kontroli.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie projektu ustawy budżetowej na rok 2011 (druk nr 3429) w zakresie: 1) część budżetowa 36 – Skarb Państwa, a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2, b) dotacje podmiotowe i celowe z zał. nr 8, c) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10, 2) przychody i rozchody budżetu państwa z zał. nr 5 – w zakresie przychodów z prywatyzacji i ich rozdysponowania wraz z kierunkami prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w 2011 r., 3) przychody i wydatki państwowych funduszy celowych z zał. nr 6: a) plan finansowy Funduszu Reprywatyzacji, b) plan finansowy Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców, c) ) plan finansowy Funduszu Skarbu Państwa, d) plan finansowy Funduszu Rekompensacyjnego, 4) część budżetowa 74 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa, a) wydatki z zał. nr 2, b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 10.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę zgłoszeń. Stwierdzam przyjęcie porządku dziennego.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Stwierdzam przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia wobec niewniesienia zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Proszę pana ministra Adama Leszkiewicza o przedstawienie projektu ustawy budżetowej na 2011 r. w części dotyczącej ministra Skarbu Państwa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, chciałbym przedstawić syntetyczną informację na temat projektu ustawy budżetowej na 2011 r. w zakresie części 36 – Skarb Państwa. W dzisiejszym posiedzeniu uczestniczą pracownicy Ministerstwa Skarbu Państwa wraz z dyrektorem generalnym resortu. Jeżeli państwo posłowie będą zainteresowani szczegółowymi kwestiami dotyczącymi funkcjonowania ministerstwa, dochodów i wydatków w tym zakresie, to udzielimy wyjaśnień. Przekazaliśmy Komisji materiały na piśmie, w tym dotyczący kierunków prywatyzacji w 2011 r.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">W projekcie budżetu w części 36 – Skarb Państwa na 2011 r. zaplanowano dochody w wysokości 3.342.820 tys. zł, z czego 3.300.000 tys. zł będą stanowić dochody z tytułu dywidend ze spółek Skarbu Państwa. Przypomnę, że w bieżącym roku dochody z tego tytułu wyniosły 4.000.000 tys. zł. Pozostała część kwoty planowanych na przyszły rok dochodów w wysokości 42.820 tys. zł to dochody z tytułu praw majątkowych, spadków oraz różnego rodzaju kar.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Wydatki w części budżetowej 36 – Skarb Państwa w na 2011 r. zostały zaplanowane w wysokości 82.897 tys. zł. W 2010 r. wydatki wyniosły 87.271 tys. zł. Zatem w 2011 r. wydatki zmniejszają się o prawie 5000 tys. zł. Planowana kwota wydatków jest zgodna z limitem ustalonym przez Ministerstwo Finansów. Uwzględnia także wydatki obronne w kwocie 335 tys. zł, czyli na analogicznym poziomie jak w 2010 r.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Chciałbym przedstawić kilka grup wydatków. Pierwszą stanowią wydatki bieżące oraz świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości ponad 67.000 tys. zł. Na tę kwotę składają się m.in. wynagrodzenia pracowników Ministerstwa Skarbu Państwa, kadry kierowniczej, osób nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń (czyli pracowników spoza korpusu służby cywilnej) oraz kwota na dodatkowe wynagrodzenie roczne.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Druga grupa – to wydatki majątkowe w kwocie 6250 tys. zł. Przeznaczone są głównie na inwestycje i zakupy inwestycyjne w Ministerstwie Skarbu Państwa.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">W budżecie ministra Skarbu Państwa – jak co roku – zaplanowano dotację celową w wysokości 865 tys. zł dla Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych w Otwocku-Świerku. Ta pozycja co roku znajduje się w budżecie ministra Skarbu Państwa. Dotacja celowa przeznaczona jest na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z wykonywaniem podstawowej działalności tego zakładu.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Ponadto w budżecie ministra Skarbu Państwa zaplanowano dotacje podmiotowe w wysokości 9514 tys. zł. Przewidziano dotację podmiotową dla wspomnianego wyżej Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych w Otwocku-Świerku w wysokości 7014 tys. zł. Przypominam, że udzielenie tej dotacji wynika z ustawy – Prawo atomowe. Zaplanowano również dotację dla Polskiej Agencji Prasowej w kwocie 2500 tys. zł, czyli na analogicznym poziomie jak w 2010 r. Dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie działalności PAP, zwłaszcza związanej z realizacją celów o charakterze publicznej misji informacyjnej.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Chciałbym teraz omówić kwestie zatrudnienia i wynagrodzeń w Ministerstwie Skarbu Państwa. Na 2011 r. zaplanowano na ten cel kwotę w wysokości 41.714 tys. zł. Jest to kwota zbliżona do planowanej na 2010 r. Ok. 1000 tys. zł zaplanowano na wynagrodzenia osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w resorcie – 7 etatów. Na wynagrodzenia osób nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zaplanowano 1200 tys. zł. Są to m.in. pracownicy obsługi i osoby zatrudnione w gabinecie politycznym. Kwoty i etaty są na analogicznym poziomie jak w 2010 r. Na wynagrodzenia pracowników korpusu służby cywilnej zaplanowano kwotę ponad 36.000 tys. zł. Chciałbym zwrócić uwagę, że w 2010 r. w Ministerstwie Skarbu Państwa nastąpiła redukcja etatów o 84 oraz nieco mniejsza redukcja liczby pracowników. Na początku 2011 r. planujemy zatrudnienie w wysokości nieco ponad 701 etatów.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Średnia płaca w MSP wynosi 3796 zł. Jest to najniższa średnia płaca wśród wszystkich resortów. Ta tendencja utrzymuje się od kilku lat.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Komisja otrzymała dokument „Kierunki prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w   2011 r.”, do przedłożenia którego jesteśmy zobowiązani. Zakładamy, że w 2011 r. przychody z prywatyzacji wyniosą brutto 15.000.000 tys. zł. Kwota netto jest mniejsza, ponieważ wiele z tych środków jest odpisywanych na różnego rodzaju fundusze: Fundusz Rezerwy Demograficznej, Fundusz Reprywatyzacji, Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców, Fundusz Skarbu Państwa, Fundusz Nauki i Technologii Polskiej. Przychody netto z prywatyzacji wyniosą ok. 7.700.000 tys. zł. W „Kierunkach prywatyzacji...” opisaliśmy wybrane najważniejsze sektory, w których planujemy prowadzić działania prywatyzacyjne.</u>
          <u xml:id="u-2.10" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Chciałbym teraz przejść do kwestii przychodów i wydatków państwowych funduszy celowych. W dyspozycji ministra Skarbu Państwa są cztery fundusze celowe. Trzy – Fundusz Skarbu Państwa, Fundusz Reprywatyzacji, Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców zostały utworzone na podstawie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji. Czwarty – Fundusz Rekompensacyjny został utworzony na podstawie ustawy o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Chodzi o tzw. mienie zabużańskie. W przedłożonym materiale przedstawiliśmy stan środków pieniężnych w poszczególnych funduszach planowany na dzień 1 stycznia 2011 r. i 31 grudnia 2011 r.</u>
          <u xml:id="u-2.11" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Chciałbym dodać, że w dyspozycji ministra Skarbu Państwa jest rezerwa celowa w wysokości 8550 tys. zł przeznaczona na opłatę na rzecz Gminy Różan z tytułu lokalizacji na jej terenie Krajowego Składowiska Odpadów Promieniotwórczych. Jest to stała pozycja z budżecie ministra Skarbu Państwa. Zgodnie z ustawą – Prawo atomowe, wysokość tej opłaty wynosi 400% dochodów gminy z tytułu podatku od nieruchomości uzyskanych w roku poprzednim. Ale wysokość opłaty nie może przekraczać 8550 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-2.12" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-2.13" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaAdamLeszkiewicz">Jesteśmy gotowi do udzielenia odpowiedzi na pytania państwa posłów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję, panie ministrze.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Otwieram dyskusję.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Kto z państwa chciałby zabrać głos?</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Pan przewodniczący Włodzimierz Karpiński, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, panie ministrze, w bieżącym roku Sejm zmienił ustawę o komercjalizacji i prywatyzacji oraz ustawę – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych. Odpis na Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców został zmniejszony z 15% do 3% przychodów uzyskanych z prywatyzacji. Czy – zdaniem pana ministra – zmniejszone wpływy pokryją zapotrzebowanie, które oczywiście hipotetycznie trudno szacować?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję, panie pośle.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Kto z państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Chciałbym zapytać pana ministra o zmiany w strukturze organizacyjnej resortu Skarbu Państwa. Media informują o działaniach ministra w tym zakresie. W jaki sposób te zmiany wpłyną na wydatki ministerstwa dotyczące wynagrodzeń?</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Nie widzę innych zgłoszeń do dyskusji.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Zamykam dyskusję w tej części. Proszę pana ministra o udzielenie odpowiedzi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, chciałbym podkreślić, że zmniejszenie odpisu na Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców, podobnie zresztą jak na pozostałe fundusze, było naszą inicjatywą. Planowana kwota przychodów z prywatyzacji w latach 2010-2011 jest dużo wyższa niż w latach wcześniejszych. Przypomnę, że w 2009 r. wpływy z prywatyzacji wyniosły ok. 3.000.000 tys. zł. W 2010 r. planujemy przychody z prywatyzacji w kwocie 25.000.000 tys. zł., w 2011 r. – 15.000.000 tys. zł. W 2012 r. wstępnie szacujemy kwotę ok. 10.000.000 tys. zł. Ta kwota została ujęta w wieloletnim planie finansowym przyjętym przez Radę Ministrów.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Wystąpiliśmy z inicjatywą zmniejszenia odpisów na fundusze. Przy planowanych przychodach z prywatyzacji zmniejszenie wskaźnika odpisów faktycznie nie wpłynie na zmniejszenie środków, które powinny być w dyspozycji poszczególnych funduszy.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Jeśli chodzi o Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców, to planujemy, aby stan środków pieniężnych na dzień 1 stycznia 2011 r. wynosił ok. 612.000 tys. zł. Szacujemy, że na koniec roku przyszłego – po różnych działaniach związanych z rozdysponowaniem środków dla przedsiębiorców wymagających restrukturyzacji i finansowaniu tych przedsięwzięć – stan środków wyniesie ponad 200.000 tys. zł. Obecnie – na dzień wczorajszy – stan środków na tym funduszu wynosi ok. 1.500.000 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Odpowiadając na pytanie o zmiany struktury organizacyjnej MSP, chciałbym wyjaśnić, że od 4 października br. obowiązuje nowy statut. Zmniejszyliśmy liczbę jednostek organizacyjnych oraz liczbę stanowisk kierowniczych. Stworzyliśmy bardziej przejrzystą strukturę wewnętrzną. Przypomnę, że dotychczas funkcjonowały np. cztery departamenty zajmujące się nadzorem właścicielskim i prywatyzacją. Niezależnie od nich działał departament, który zajmował się tzw. resztówkami, czyli pakietami do 10%.</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Obecnie jest jeden departament, do którego kompetencji należy prywatyzacja oraz jeden departament, który zajmuje się nadzorem właścicielskim. Oddzieliliśmy te dwa procesy. Utworzyliśmy dodatkowy departament restrukturyzacji. Do jego kompetencji należą spółki, które są w trudnej sytuacji ekonomicznej i finansowej. Jest blisko 100 takich podmiotów, którymi ten departament będzie zajmował się w szczególny sposób. Dysponuje on Funduszem Restrukturyzacji Przedsiębiorców. Będzie pomagał spółkom Skarbu Państwa wychodzić z trudnej sytuacji.</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Chciałbym podkreślić, że te zmiany nie spowodowały wzrostu zatrudnienia w resorcie. Planujemy kolejne zmniejszenie liczby etatów w Ministerstwie Skarbu Państwa. Na jutrzejszym posiedzeniu Komitetu Stałego Rady Ministrów będzie omawiany projekt ustawy o racjonalizacji zatrudnienia, który przewiduje redukcję etatów. Być może w ramach tego procesu będziemy zmniejszać zatrudnienie w Ministerstwie Skarbu Państwa. Na prośbę pana przewodniczącego przygotowujemy dla Komisji Skarbu Państwa szczegółową informację pisemną w tym zakresie.</u>
          <u xml:id="u-6.6" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Zmiany nie powodują żadnych dodatkowych kosztów. Prowadzone są z wykorzystaniem własnych zasobów.</u>
          <u xml:id="u-6.7" who="#PodsekretarzstanuwMSPAdamLeszkiewicz">Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję, panie ministrze.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przechodzimy do rozpatrzenia części budżetowej 74 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa. Proszę o zabranie głosu pana prezesa Marcina Dziurdę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaMarcinDziurda">Panie przewodniczący, szanowni państwo, projekt ustawy budżetowej na 2011 r. w części 74 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa przewiduje jedynie wydatki. Natomiast nie zaplanowano dochodów. Wynika to – co wielokrotnie podkreślałem – z charakteru działalności Prokuratorii. Ustawa przewiduje, że kwoty zasądzone na rzecz Skarbu Państwa w sprawach prowadzonych przez Prokuratorię są przekazywane na rachunki poszczególnych jednostek reprezentowanych przez Prokuratorię. W 2009 r. były to znaczne kwoty – ponad 80.000 tys. zł i ponad 25.000 tys. euro.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaMarcinDziurda">Plan wydatków – pomijając niewielką kwotę przeznaczoną na dział 752 – Obrona narodowa – obejmuje wydatki na administrację publiczną. Wydatki na 2011 r. zaplanowano w wysokości 40.600 tys. zł, bez uwzględnienia działu 752 – Obrona narodowa. Ta kwota jest wyższa niż zakładana w pierwotnym planie na 2010 r. Natomiast jest o ponad 2000 tys. zł (5%) niższa od obecnego zwiększonego planu wydatków Prokuratorii Generalnej. Wszystkie pojawiające się arbitraże międzynarodowe przekazywane są przez poszczególne ministerstwa do Prokuratorii, co w bieżącym roku dwukrotnie spowodowało konieczność zwiększenia przez Radę Ministrów wydatków na usługi prawnicze z rezerwy budżetowej. Ta okoliczność została uwzględniona przez Ministerstwo Finansów. Stąd plan wydatków na  2011 r. jest zbliżony do ostatecznego realnego planu wydatków na bieżący rok. Jeżeli nie wystąpi nadzwyczajna liczba nowych postępowań arbitrażowych, to zaplanowana kwota powinna być wystarczająca.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaMarcinDziurda">Wzrost wydatków na 2011 r. w niektórych pozycjach wynika z gwałtownego wzrostu liczby spraw prowadzonych przez Prokuratorię Generalną. W I półroczu 2010 r. do Prokuratorii wpłynęło o 216% więcej nowych spraw niż w I półroczu 2009 r. Zatem jest to ponad trzykrotny wzrost, co wiąże się – sygnalizowałem to w biegłym roku – z bardzo dużą liczbą pozwów osób osadzonych w zakładach karnych i aresztach śledczych. Po orzeczeniach Trybunału Konstytucyjnego i Europejskiego Trybunału Praw Człowieka osadzeni domagają się od Skarbu Państwa zadośćuczynienia albo odszkodowania. Takich spraw jest tysiące. Trafiają do sądów i w konsekwencji do Prokuratorii Generalnej. Stąd bardzo wyraźny wzrost wydatków m.in. na podróże służbowe. Prokuratoria nadal nie posiada oddziałów. Sądzę, że przy obecnym stanie budżetu państwa nie ma szans na zmianę tego stanu. Główny urząd z siedzibą w Warszawie wykonuje zastępstwo procesowe we wszystkich sądach okręgowych w kraju. Dlatego wzrosły wydatki na podróże służbowe. Ale realnie nie jest to wielka kwota. Mimo wzrostu wydatki na podróże służbowe wynoszą ok. 500 tys. zł. Jest to kwota nieporównywalnie niższa od kosztu utworzenia oddziałów.</u>
          <u xml:id="u-8.3" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaMarcinDziurda">Pozostałe kwestie są opisane w materiale pisemnym przekazanym Komisji. Jeżeli byłby pytania czy wątpliwości, jestem do dyspozycji państwa posłów.</u>
          <u xml:id="u-8.4" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaMarcinDziurda">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję, panie prezesie.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Otwieram dyskusję.</u>
          <u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Kto z państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Prezentacje pana prezesa Prokuratorii Generalnej na ogół nie budziły kontrowersji na posiedzeniach Komisji. Rozumiem, że kontynuujemy dobrą tradycję.</u>
          <u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Pan przewodniczący Włodzimierz Karpiński w imieniu prezydium przedstawi projekt opinii Komisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo chciałbym przedstawić projekt opinii nr 15 Komisji Skarbu Państwa dla Komisji Finansów Publicznych o projekcie ustawy budżetowej na rok 2011 w następującym brzmieniu: „Zgodnie z postanowieniem nr 54 marszałka Sejmu z dnia 6 października 2010 r. w sprawie podziału części budżetowych i innych planów finansowych pomiędzy komisje sejmowe przy rozpatrywaniu projektu budżetu państwa na rok 2011, Komisja Skarbu Państwa na posiedzeniu w dniu 20 października 2010 r. rozpatrzyła z projektu ustawy budżetowej na rok 2011 część budżetową 36 dotyczącą Skarbu Państwa wraz z załącznikami nr 1, 2, 8 i 10, część budżetową 74 dotyczącą Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa wraz z załącznikami nr 2 i 10, przychody i rozchody budżetu państwa z zał. nr 5 – w zakresie przychodów z prywatyzacji i ich rozdysponowania wraz z kierunkami prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w 2011 r., przychody i wydatki państwowych funduszy celowych z zał. nr 6: Funduszu Reprywatyzacji, Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców, Funduszu Skarbu Państwa i Funduszu Rekompensacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">Komisja Skarbu Państwa po wysłuchaniu szczegółowych informacji dysponentów poszczególnych części budżetowych oraz przeprowadzonej analizie i dyskusji pozytywnie opiniuje wymienione części projektu ustawy budżetowej na rok 2011.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">Komisja upoważniła...”</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">Proponujemy, aby tradycyjnie pan poseł Zbigniew Konwiński...</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">...reprezentował nas przed Komisją Finansów Publicznych. Czy pan poseł Konwiński zgadza się na kontynuowanie misji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoselZbigniewKonwinski">Zgadzam się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PoselWlodzimierzKarpinski">„Komisja upoważniła posła Zbigniewa Konwińskiego do zaprezentowania stanowiska Komisji na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Czy są uwagi do projektu opinii przedstawionego przez pana posła Karpińskiego? Nie widzę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za przyjęciem opinii w brzmieniu przedstawionym przez pana przewodniczącego Włodzimierza Karpińskiego? Kto jest przeciw? Kto wstrzymał się? Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Proszę o przedstawienie wyników.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#SekretarzKomisjiIwonaKubaszewska">13 głosów za, brak przeciwnych, 4 wstrzymujące.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej na rok 2011 w zakresie części przedstawionych przez pana ministra Adama Leszkiewicza i pana prezesa Marcina Dziurdę. Gratuluję.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>