text_structure.xml 10.2 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#komentarz">(Początek posiedzenia o godzinie 13 minut 30)</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#komentarz">(Posiedzeniu przewodniczy przewodniczący Komisji Nauki, Edukacji i Sportu Kazimierz Wiatr)</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, otwieram wspólne posiedzenie Komisji Nauki, Edukacji i Sportu oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej, poświęcone rozpatrzeniu wniosków do ustawy – Prawo oświatowe, druk senacki nr 375, oraz do ustawy – Przepisy wprowadzające – Prawo oświatowe, druk senacki nr 376.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Bardzo serdecznie witam panią minister Marzennę Drab, podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Witam panią Katarzynę Mańko-Żabowską, radcę prawnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej, i panią Ewę Staniszewską, zastępcę dyrektora w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Witam naszych legislatorów, witam panów senatorów oraz sekretarzy komisji.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, w czasie debaty zostały zgłoszone wnioski przez pana senatora Wacha i przez pana senatora marszałka Borusewicza. Mamy też wnioski o przyjęcie ustaw bez poprawek, przyjęte na poprzednim posiedzeniu komisji, i wnioski o odrzucenie ustaw, poparte na poprzednim posiedzeniu komisji przez mniejszość komisji.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Sposób postępowania w czasie naszego posiedzenia będzie taki, że w pierwszej kolejności będziemy głosowali nad ustawą – Prawo oświatowe, najpierw nad wnioskiem o odrzucenie ustawy, a jeśli on nie zostanie przyjęty, to nad wnioskiem o przyjęcie ustawy bez poprawek, jeśli zaś i on nie zostanie przyjęty, to przegłosujemy wnioski o wprowadzenie poprawek. No i podobne postępowanie będzie dotyczyło ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Dyskusja na posiedzeniu komisji była dość obszerna, podobnie na posiedzeniu Senatu – na posiedzeniu Senatu trwała od 20.00 do prawie 3.00 w nocy – więc myślę, że padły wszystkie argumenty. Dlatego proponuję ograniczyć się do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Niemniej jednak chciałbym udzielić głosu pani minister, jeśliby chciała coś krótko powiedzieć.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzStanuwMinisterstwieEdukacjiNarodowejMarzennaDrab">My podtrzymujemy swoje wcześniejsze stanowisko.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Bardzo dziękuje.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Czy panowie senatorowie jeszcze chcieliby coś powiedzieć, czy możemy przystąpić do głosowania?</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#Gloszsali">Możemy głosować.</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, zatem przystępujemy do głosowania. W pierwszym rzędzie przegłosujemy ustawę – Prawo oświatowe, druk senacki nr 375. Najpierw wniosek o odrzucenie tej ustawy.</u>
          <u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest za tym wnioskiem? Proszę o podniesienie ręki.</u>
          <u xml:id="u-5.5" who="#komentarz">(3)</u>
          <u xml:id="u-5.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest przeciwny?</u>
          <u xml:id="u-5.7" who="#komentarz">(10)</u>
          <u xml:id="u-5.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-5.9" who="#komentarz">(0)</u>
          <u xml:id="u-5.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Wniosek…</u>
          <u xml:id="u-5.11" who="#SenatorPiotrFlorek">Mam pytanie do pana przewodniczącego.</u>
          <u xml:id="u-5.12" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Proszę bardzo.</u>
          <u xml:id="u-5.13" who="#SenatorPiotrFlorek">Rozumiem, że ten wniosek mniejszości w dalszym ciągu…</u>
          <u xml:id="u-5.14" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Tak, ale trzeba go podtrzymać.</u>
          <u xml:id="u-5.15" who="#SenatorPiotrFlorek">To znaczy jest podtrzymany, tak?</u>
          <u xml:id="u-5.16" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Czy wniosek mniejszości jeszcze raz trzeba zgłosić?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#GlownyLegislatorwBiurzeLegislacyjnymwKancelariiSenatuBeataMandylis">Jeżeli państwo macie życzenie, aby ten wniosek mniejszości pozostał poparty przez mniejszość, trzeba go na nowo zgłosić. Wtedy…</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#komentarz">(Wypowiedź poza mikrofonem)</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#GlownyLegislatorwBiurzeLegislacyjnymwKancelariiSenatuBeataMandylis">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#SenatorPiotrFlorek">W takim razie zgłaszam go ponownie z senatorem…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Tak. Zostało to wyjaśnione, oczywiście.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Zatem, proszę państwa, przystępujemy do głosowania nad wnioskiem o przyjęcie ustawy bez poprawek.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest za tym wnioskiem? Proszę o podniesienie ręki.</u>
          <u xml:id="u-8.3" who="#komentarz">(12)</u>
          <u xml:id="u-8.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest przeciwny?</u>
          <u xml:id="u-8.5" who="#komentarz">(4)</u>
          <u xml:id="u-8.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-8.7" who="#komentarz">(0)</u>
          <u xml:id="u-8.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Wniosek o przyjęcie ustawy – Prawo oświatowe bez poprawek został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-8.9" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Zatem przystępujemy do głosowania nad ustawą – Przepisy wprowadzające. W pierwszym rzędzie przegłosujemy wniosek o jej odrzucanie.</u>
          <u xml:id="u-8.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest za wnioskiem o odrzucenie tej ustawy? Proszę o podniesienie ręki.</u>
          <u xml:id="u-8.11" who="#komentarz">(4)</u>
          <u xml:id="u-8.12" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest przeciwny?</u>
          <u xml:id="u-8.13" who="#komentarz">(12)</u>
          <u xml:id="u-8.14" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-8.15" who="#komentarz">(0)</u>
          <u xml:id="u-8.16" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Wniosek o odrzucenie ustawy został odrzucony.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#SenatorPiotrFlorek">Ponawiam wniosek mniejszości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Bardzo proszę, wniosek mniejszości.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Zatem przystępujemy do głosowania nad wnioskiem o przyjęcie ustawy bez poprawek.</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest za takim wnioskiem? Proszę o podniesienie ręki.</u>
          <u xml:id="u-10.3" who="#komentarz">(12)</u>
          <u xml:id="u-10.4" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto jest przeciwny?</u>
          <u xml:id="u-10.5" who="#komentarz">(4)</u>
          <u xml:id="u-10.6" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-10.7" who="#komentarz">(0)</u>
          <u xml:id="u-10.8" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Dziękuję bardzo. Wniosek o przyjęcie ustawy bez poprawek został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-10.9" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, proponuję, aby sprawozdawcą połączonych komisji był pan senator Mikołajczyk.</u>
          <u xml:id="u-10.10" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Czy są inne głosy? Nie.</u>
          <u xml:id="u-10.11" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, zatem…</u>
          <u xml:id="u-10.12" who="#Gloszsali">Jeszcze sprawozdawca mniejszości.</u>
          <u xml:id="u-10.13" who="#Gloszsali">Pan Florek.</u>
          <u xml:id="u-10.14" who="#SenatorPiotrFlorek">Tak, tak.</u>
          <u xml:id="u-10.15" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Sprawozdawcą mniejszości będzie pan senator Florek.</u>
          <u xml:id="u-10.16" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Szanowni Państwo, wyczerpaliśmy w ten sposób porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-10.17" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Czy jeszcze ktoś chciałby coś powiedzieć?</u>
          <u xml:id="u-10.18" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Ja tylko dla Komisja Nauki, Edukacji i Sportu mam ogłoszenie, że we wtorek 20 grudnia, prawdopodobnie o godzinie 9.00, w sali nr 307 odbędzie się wspólne posiedzenie z Komisją Spraw Emigracji i Łączności z Polakami za Granicą dotyczące rozpatrzenia ustawy o zmianie ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego oraz niektórych innych ustaw.</u>
          <u xml:id="u-10.19" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Bardzo dziękuję, Pani Minister, dziękuję naszym gościom z Ministerstwa Edukacji Narodowej, dziękuję paniom i panom senatorom, legislatorom i sekretarzom komisji.</u>
          <u xml:id="u-10.20" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Zamykam wspólne posiedzenie Komisji Nauki, Edukacji i Sportu oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej.</u>
          <u xml:id="u-10.21" who="#PrzewodniczacyKazimierzWiatr">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#komentarz">(Koniec posiedzenia o godzinie 13 minut 37)</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>