text_structure.xml
5.21 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PoselJanuszSzymanski">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PoselJanuszSzymanski">W porządku obrad mamy ponowne rozpatrzenie uchwały Senatu w sprawie ustawy o zmianie Kodeksu postępowania cywilnego, rozporządzeń Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - Prawo upadłościowe i Prawo o postępowaniu układowym, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych oraz niektórych innych ustaw.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PoselJanuszSzymanski">Dokładnie chodzi o poprawki Senatu nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15b, 17, których na poprzednim posiedzeniu Komisje postanowiły nie rozpatrywać. Komisje powinny ponownie zająć się tą sprawą, ponieważ te poprawki są logiczną konsekwencją uchwalonej przez Sejm zmiany art. 87 kpc.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PoselJanuszSzymanski">Poproszę pana posła sprawozdawcę o przedstawienie sprawy i zaproponowanie konkluzji.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselAleksanderBentkowski">Mogę tylko dodać, że Biuro Legislacyjne Kancelarii Sejmu popełniło błąd nie uwzględniając tych stylistycznych poprawek, kiedy ustawa była w pierwszym czytaniu w Sejmie. Senat nam to uzmysłowił. Z drugiej strony proponowane poprawki faktycznie dotyczą artykułów nie nowelizowanych przez Sejm i łamane są tu pewne zasady ustalone w relacjach między Sejmem i Senatem.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselAleksanderBentkowski">Jest jednak jeszcze jedna sprawa. Senat w konsekwencji swoich zmian nie wprowadził w art. 14 uchwały Sejmu nowej ich numeracji. Gdybyśmy przyjęli poprawki senackie musielibyśmy zmienić art. 14, który nie był zmieniany przez Senat. Moglibyśmy to jednak potraktować jako schematyczne naniesienie zmian przyjętych przez Sejm.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PoselJanuszSzymanski">Proponuję najpierw ustalić stanowisko co do zmiany stosunku do poprawek nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17, a potem głosować rekomendację ich przyjęcie przez Sejm. Otwieram dyskusję w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselKazimierzPantak">Przypominam, że na poprzednim posiedzeniu w tej sprawie nie zgłaszano uwag merytorycznych do tych poprawek. Posłowie przegłosowali pozostawienie tych poprawek bez rozpatrzenia przy argumentacji, że można je nanieść przy okazji przy dokonywaniu zmian w ustawach o adwokaturze i radcach prawnych. Niestety, nowelizacja kodeksu wymaga zebrania Komisji Nadzwyczajnej.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PoselJanuszSzymanski">Stawiam wniosek: kto z państwa wyraża zgodę na dokonanie reasumpcji poprzedniego stanowiska Komisji w stosunku do poprawek nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17?</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PoselJanuszSzymanski">Posłowie większością głosów wyrazili zgodę na reasumpcję.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PoselJanuszSzymanski">Proponuję teraz głosować rekomendację Sejmowi przyjęcia poprawek Senatu: nr 2, 5, 6, 8, 9, 12, 15 i 17. Większością głosów posłowie postanowili zarekomendować Sejmowi przyjęcie tych poprawek.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PoselJanuszSzymanski">Proszę przedstawiciela Biura Legislacyjnego o wyjaśnienie wątpliwości posła Bentkowskiego dotyczących art. 14.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#DyrektorBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Podam prosty przykład: poprawka nr 6 dodaje pkt 11a, zmienia się numeracja kolejnych zmian. W art. 14 nie uwzględnia się wprowadzonych zmian w numeracji.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PoselJanuszSzymanski">Mamy trudną sytuację. Nie możemy tworzyć nowych poprawek nawet takich, które byłyby konsekwencją poprawek wcześniej przyjętych przez Senat i zaakceptowanych przez Sejm. Uważam, że w tej sytuacji następuje naprawa oczywistego błędu.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PoselJanuszSzymanski">Zmiana art. 14 jest koniecznym skutkiem przyjęcia poprawek, które Senat powinien umieścić w katalogu swoich propozycji.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#PoselJanuszSzymanski">Posłem sprawozdawcą nadal będzie pan poseł Bentkowski. Przedstawi on stanowisko Komisji w formie nowego sprawozdania z indeksem "a". Jak rozwiążemy art. 14?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#DyrektorBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmu">Wczoraj w rozmowie z marszałkiem Sejmu ustalono, że na końcu poda on informację, iż upoważnia się za zgodą Sejmu Biuro Legislacyjne do usystematyzowania numeracji.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PoselJanuszSzymanski">Na tym zakończymy nasze spotkanie. Zamykam posiedzenie.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>