text_structure.xml 5.23 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselJacekPiechota">Przygotowany przez nas projekt otrzymali państwo na piśmie. Mogę powiedzieć tylko tyle, że ta krótka nowelizacja wywołała wiele dyskusji na temat kierunku budowania systemu wspierania przedsiębiorczości i roli w nim funduszy poręczeń kredytowych. Muszę również powiedzieć, że dyskusja była bardzo konstruktywna, a wszystkie strony wykazały dużą otwartość i elastyczność w podejście do problemu. W efekcie zakres możliwości działania Krajowego Funduszu Poręczeń Kredytowych i podobnych instytucji lokalnych został maksymalnie rozszerzony.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PoselJacekPiechota">Jakie zmiany proponujemy w stosunku do inicjatywy ustawodawczej Komisji Małych i Średnich Przedsiębiorstw i stanowiska rządu? Wszystkie zmiany dotyczą art. 1 naszego sprawozdania. Po pierwsze, w pkt. 1 proponujemy zupełnie nowy zapis będący propozycją rządową. Ta kwestia wzbudziła kontrowersje, czy potrzebne jest w tej ustawie odwoływanie się do ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców. W związku z wyraźnym i zdecydowanym stanowiskiem rządu w tej sprawie podkomisja proponuje przyjęcie tego zapisu, bo jednoznacznie usuwa on wątpliwości co do zakresu poręczeń i gwarancji, które mogą być udzielane. To rozwiązanie uzyskało również akceptację Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest gospodarzem ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PoselJacekPiechota">Pkt 2 dotyczący art. 35 został również zmieniony zgodnie z propozycjami rządu. Przypominam, że wcześniejsza inicjatywa ustawodawcza zmierzała w nieco innym kierunku.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PoselJacekPiechota">Jeżeli chodzi o pkt 3 i 4 to, poza drobnymi korektami, pozostały one zgodne z zapisami z inicjatywy ustawodawczej Komisji Małych i Średnich Przedsiębiorstw.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PoselJacekPiechota">Wiele pracy poświęciliśmy pkt. 5 dotyczącemu art. 38, który określa zakres możliwych działań KFPK. Ostatecznie udało się nam uzgodnić, że szczegółowe warunki i tryb udzielania poręczeń lub gwarancji określi umowa pomiędzy ministrem właściwym ds. finansów publicznych a Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Podkomisja uznała jednak, że zakres działania KFPK powinien być szerszy i nie ograniczać się tylko do kredytów, pożyczek bankowych na finansowanie inwestycji, czy też zakup materiałów i surowców do produkcji. W naszej propozycji jest też świadczenie usług i zakup towarów przez małych i średnich przedsiębiorców, których definicję zawiera Prawo działalności gospodarczej. Ten zapis dotyczy tworzenia nowych miejsc pracy. Wyszliśmy z założenia, że szczegółowe przepisy w tym zakresie określane przez ministrów: pracy i polityki społecznej oraz rolnictwa, którzy dysponują środkami na wspieranie tworzenia nowych miejsc, są dostatecznie precyzyjne, aby wyeliminować różnego rodzaju nadużycia i nieporozumienia.  Jak widać uznaliśmy, że przy okazji tej nowelizacji tej ustawy należy rozszerzyć możliwości działania KFPK.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#PoselJacekPiechota">Poseł Adam Szejnfeld /niez./: Czy ktoś chce zabrać głos na temat sprawozdania podkomisji? Nie słyszę. Przechodzimy do procedowania. Będziemy omawiać artykuł po artykule, a głosować będziemy tylko w przypadku zgłoszenia sprzeciwu lub wniosku o zmianę zapisu.</u>
          <u xml:id="u-1.6" who="#PoselJacekPiechota">Czy ktoś ma uwagi do tytułu ustawy? Nie słyszę. Stwierdzam, że tytuł ustawy został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.7" who="#PoselJacekPiechota">Czy ktoś ma uwagi do art. 1 pkt 1, 2, 3, 4 i 5. Nie słyszę. Stwierdzam, że pkt 1, 2, 3, 4 i 5 w art. 1 zostały przyjęte.</u>
          <u xml:id="u-1.8" who="#PoselJacekPiechota">Art. 2 dotyczy terminu wejścia ustawy w życie. Czy są uwagi do tego artykułu? Nie słyszę.  Stwierdzam, że art. 2 został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-1.9" who="#PoselJacekPiechota">Stwierdzam, że połączone Komisje: Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Finansów Publicznych przyjęły projekt ustawy opracowany przez podkomisję. Kierujemy go do drugiego czytania.</u>
          <u xml:id="u-1.10" who="#PoselJacekPiechota">Wybór posła sprawozdawcy. Proponuję, aby nadal reprezentował nas pan poseł Jacek Piechota. Czy pan poseł przyjmuje tę propozycję? Tak. Czy są inne propozycje? Nie ma.</u>
          <u xml:id="u-1.11" who="#PoselJacekPiechota">Stwierdzam, że pan poseł Jacek Piechota został wybrany na posła sprawozdawcę.</u>
          <u xml:id="u-1.12" who="#PoselJacekPiechota">Urzędowi Komitetu Integracji Europejskiej na wydanie opinii o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej wyznaczam termin tygodniowy, oczywiście z wyłączeniem świąt.  Zamykam posiedzenie połączonych Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>