text_structure.xml
22.6 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Otwieram posiedzenie Komisji. Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia obejmuje przeprowadzenie pierwszego czytania komisyjnego projektu ustawy, druk nr 2265, powstałego w konsekwencji wizytacji Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym, gdzie zapoznaliśmy się z problemami związanymi z funkcjonowaniem tego typu jednostek. Projekt ustawy idzie w kierunku umożliwienia skutecznego działania CLK. W tym momencie chciałbym też powiedzieć coś ważnego – za dwa tygodnie, na prośbę państwa posłów, zwłaszcza – wydaje mi się – posła Artura Górskiego, odbędzie się wizytacja w oddziałach prewencji, w związku z czym prosiłbym, aby chętni zgłaszali się do Sekretariatu.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Wracając do projektu ustawy: chodzi nam przede wszystkim o to, aby stworzyć możliwość utworzenia w strukturze organizacyjnej Policji jednostki badawczo-rozwojowej. Poza tym zmiana w art. 13 tejże ustawy ma umożliwić jednostkom badawczo-rozwojowym, wchodzącym w skład Policji, otrzymywanie z budżetu państwa dotacji podmiotowej na finansowanie działalności bieżącej związanej z wykonywaniem ustawowych działań Policji.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Witam bardzo serdecznie pana ministra, pana komendanta, przedstawicieli CLK oraz panią Alfredę Berger – zastępcę dyrektora Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej Ministerstwa Finansów.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Państwo znacie temat, który jest przedmiotem naszego posiedzenia, dlatego nie będę go szczególnie rozwijał. Wiem, że państwa niepokój budziła kwestia, czy jeżeli CLK zostanie przekształcone w jednostkę badawczo-rozwojową, to nadal będzie mogło nieodpłatnie świadczyć swoje usługi – zresztą na wysokim poziomie – dla Policji. Dlatego pozwolicie państwo, że w tej chwili oddam głos panu ministrowi i panu komendantowi, którzy pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapraszam państwa do zadawania pytań.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Proszę bardzo, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawWewnetrznychiAdministracjiZbigniewSosnowski">Panie przewodniczący, Wysokie Prezydium, panie i panowie posłowie, dostojni goście, szanowni państwo! Projekt ustawy został omówiony przez pana przewodniczącego, ja chciałbym tylko dodać, że nie ma stanowiska rządu w sprawie powyższego projektu ustawy. Mogę tylko powiedzieć, że MSWiA odnosi się do niego bardzo pozytywnie i ciepło, i że jest on oczekiwany przede wszystkim przez Policję. Oczywiście jeżeli będziecie państwo mieli jakieś szczegółowe pytania – choć pan przewodniczący już wspominał o całej serii pytań, które były zadawane podczas pierwszego posiedzenia i na które pisemnie odpowiedział państwu pan komendant. Jednak jeśli pojawiły się jakieś nowe okoliczności, nowe wątpliwości, to bardzo proszę, w sposób bardzo rzeczowy i szczegółowy na wszystkie pytania odpowie zastępca Komendanta Głównego Policji pan inspektor Trela. Dziękuję serdecznie.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Podkreślam jeszcze raz, że jest to projekt naszej Komisji, który idzie w dobrym kierunku, ponieważ wiadomo, że zmiana statusu CLK na jednostkę badawczo-rozwojową jest bardzo korzystna ze względu na możliwości finansowania oraz na możliwości konsumpcji środków unijnych, co przede wszystkim nas interesowało. Poza tym, co ważne, idzie w kierunku zmian w Komendzie Głównej Policji, które były przez wszystkie ugrupowania, przez wszystkich państwa posłów postulowane, a które dotyczyły tego, aby kompetencje KGP były bardziej określone i bardziej jasne, oraz by Komenda w jakiś sposób została „odchudzona”.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Bardzo proszę państwa posłów o zadawanie pytań.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Po pierwsze, panie przewodniczący, chciałabym, aby to, co w tej chwili powiem, zostało odnotowane, bowiem odpowiedzi na nasze pytania udzielone przez pana komendanta w formie pisemnej są niezwykle wyczerpujące. To jest naprawdę warte odnotowania.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselKrystynaLybacka">Mam pytanie natury zasadniczej: czy przechodzimy do czytania projektu?</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Jak skończymy, to tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Wobec tego nie mam w tej chwili więcej pytań.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy ktoś z państwa posłów ma jeszcze jakieś pytania? Proszę pamiętać o tym, że jest to nasz projekt.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselStanislawWziatek">Proszę państwa, tak naprawdę bardzo dokładnie zapoznaliśmy się z problemem, kiedy wizytowaliśmy Laboratorium. Muszę przyznać, że byliśmy wtedy pod dużym wrażeniem sprawności działania, dużych możliwości, a jednocześnie wielkich potrzeb. Ale w tej chwili chciałbym zapytać pana ministra, czy przewiduje, że uprawnienia dotyczące nadzoru i bezpośredniego kierowania jednostką zostaną przekazane Komendantowi Głównemu Policji, czy też pan minister sam będzie nadzorował działalność jednostki, bo dotychczas nadzór sprawował Komendant Główny Policji, a po przekształceniu w jednostkę będzie robił to Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Dziękuję. Bardzo proszę, panie ministrze, o ustosunkowanie się do pytania.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAZbigniewSosnowski">Panie przewodniczący, panie i panowie posłowie! Odpowiadając na pytanie, chcę zaznaczyć, iż zgodnie z ustawą, nadzór nad jednostką badawczo-rozwojową może sprawować sam minister bądź też minister może powierzyć funkcję kontroli jednostki Komendantowi Głównemu Policji. Na dzień dzisiejszy nie zapadły jeszcze żadne ostateczne decyzje w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#AndrzejTrela">Panie przewodniczący, szanowni państwo! Oczywiście rzecz jest fundamentalna. Nadzór jest sprawowany przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Komendant Główny Policji może sprawować nadzór w imieniu ministra i zapewne będziemy proponować takie rozwiązanie, bo jest ono praktyczne, ale powiadam: mimo że są to rzeczy ważne, to jednak szczegółowe, i dlatego decyzje w tej sprawie zapadną w późniejszym terminie.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Zgodnie z obowiązującą ustawą o jednostkach badawczo-rozwojowych i tworzoną nową ustawą o instytutach, nadzór będzie sprawował tzw. minister nadzorujący, właściwy dla problematyki. Jednak w statucie jednostki, który musi być nadany przez ministra, minister nadzorujący może powierzyć bezpośredni nadzór Komendantowi Głównemu Policji.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAZbigniewSosnowski">Nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy są jeszcze jakieś pytania?</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Proszę, pan poseł Edward Siarka.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PoselEdwardSiarka">Ponieważ wiadomo, że przyjmujemy nową ustawę o finansach publicznych, chciałbym zapytać, czy omawiany projekt był w jakiś sposób od tej strony badany, czy nowelizowana ustawa o finansach ewentualnie stwarza jakieś zagrożenia dla rozwiązań, które proponujemy? Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Chciałabym nawiązać do pytania mojego szanownego przedmówcy, ale po części, jeśli pan przewodniczący pozwoli, również udzielić na nie odpowiedzi. Nie tylko ustawa o finansach publicznych, ale także nowa ustawa o instytutach badawczych będzie niewątpliwie w przyszłości wymagała nowelizacji. Jednak, jak sądzę, zbiegnie się to z nową, przygotowywaną ustawą o Policji i tam będzie można skonsumować już te rozwiązania, które pojawią się w nowej ustawie o finansach i w zupełnie nowej ustawie o instytutach badawczych. Dlatego nie ma powodu, żebyśmy teraz czekali, nie dając Policji możliwości rozszerzonych działań, szczególnie w zakresie tak niezbędnych w Polsce innowacji.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Z tego, co wiem, chodzi też o aplikację środków unijnych. Jeżeli będziemy czekać, to środki te zostaną rozdysponowane.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Może pani dyrektor z Ministerstwa Finansów chciałaby się wypowiedzieć?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejMinisterstwaFinansowAlfredaBerger">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo! Ministerstwo Finansów jest przeciwne proponowanym rozwiązaniom właśnie z uwagi na ustawę o finansach publicznych, która wyłącza jednostki badawczo-rozwojowe poza system sektora finansów publicznych. Poza tym omawiany projekt ustawy przewiduje, że jednostki badawczo-rozwojowe mogą otrzymywać dotacje podmiotowe i celowe na finansowanie działalności bieżącej. Nie wskazano jednak, które zadania miałyby być finansowane dotacjami celowymi, a które podmiotowymi. Do tej pory jednostki nie otrzymywały dotacji podmiotowej, i myślę, że w projekcie ustawy budżetowej nie została wyodrębniona taka dotacja.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Ale w nowej może zostać wyodrębniona.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Proszę bardzo, panie komendancie.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#AndrzejTrela">Szanowni państwo, zgodnie z aktualną ustawą o Policji, jednostka badawczo-rozwojowa jest jedną z jednostek organizacyjnych Policji – to po pierwsze. Po drugie, zmiana, którą zaproponowała Wysoka Komisja i która jest niezwykle pożądana przez Policję, daje możliwość przekazania z budżetu Policji – mówiąc wprost – lub z budżetu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, który w tej chwili jest dysponentem części głównej budżetu, dotacji podmiotowej i dotacji celowej dla tejże jednostki organizacyjnej Policji. Jednostka badawczo-rozwojowa, w którą ma zostać przekształcone CLK, jest niczym innym, jak jednostką porównywalną do Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie czy do innej jednostki organizacyjnej. Dotacja celowa stanowi tę część budżetu, która dzisiaj przeznaczana jest na funkcjonowanie CLK, czyli wszystko to, co dotychczas jest i co będzie realizowane, finansowane będzie – krótko mówiąc – z tej części dotacji. Natomiast dotacja podmiotowa umożliwi delegowanie policjantów i pracowników Policji do tejże jednostki organizacyjnej, cały czas będącej państwową jednostką organizacyjną, w związku z czym odbywać się to będzie w ramach tych samych środków – mówiąc w uproszczeniu, bez wchodzenia w szczegóły. Mało tego, przecież ta część nie podlega również opodatkowaniu. Opodatkowaniu będzie podlegała tylko ta część, która stanowi działalność komercyjną, czyli produkcja urządzeń, aparatur, wykonywanie badań na rzecz innych podmiotów, na zewnątrz, czyli – krótko mówiąc – to, co dzisiaj jest niemożliwe. W związku z tym, z punktu widzenia organizacyjnego, prawnego oraz z punktu widzenia finansowania, nic się nie zmienia. Minister Spraw Wewnętrznych cały czas sprawuje nadzór nad jednostką, która stanowi mienie Skarbu Państwa. Nawet w przypadku likwidacji jednostki badawczo-rozwojowej jej majątek staje się własnością Skarbu Państwa, rozdysponowywanym w zależności od rodzaju.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#AndrzejTrela">Natomiast obecnie, czas jest dla nas cenny z tego względu, że w tej chwili nie możemy korzystać z tych środków, z których korzystają inne jednostki na prowadzenie działalności naukowo-badawczej, działalności prowadzącej do racjonalizacji kosztów, wydatków, zatrudnienia, czyli krótko mówiąc, nie ma możliwości powołania na mocy rozporządzenia tejże jednostki organizacyjnej Policji, która mogłaby być beneficjentem środków unijnych, jakie po aplikacji powiększą majątek Skarbu Państwa. W związku z tym z punktu widzenia Policji proponowane uregulowania prawne są niezwykle cenne i pożyteczne.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy są pytania? Nie widzę, zatem zamykamy pierwsze czytanie projektu ustawy. Nie było wniosku o wysłuchanie publiczne, zatem możemy chyba przystąpić do rozpatrzenia projektu? Nie słyszę sprzeciwu, więc przystępujemy do rozpatrzenia projektu ustawy o zmianie ustawy o Policji.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy są uwagi do tytułu ustawy? Nie widzę, zatem przyjmujemy tytuł ustawy.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Art. 1 zmiana nr 1 – czy mają państwo jakieś pytania bądź uwagi do zmiany nr 1 w art. 1? Nie widzę, zatem Wysoka Komisja przyjmuje zmianę nr 1 w art. 1.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Art. 1 zmiana nr 2 – czy są uwagi do tej zmiany? Proszę bardzo, pani profesor.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Mam uprzejme pytanie do pana ministra bądź do pana komendanta, które dotyczy zmiany nr 2. W art. 13 w ust. 1a pojawia się takie wyrażenie: „zapewnienie naukowego wsparcia”. Proszę mi wyjaśnić, czy chodzi państwu o naukowe wsparcie innych jednostek, czy o możliwość prowadzenia badań naukowych? Od odpowiedzi na to pytanie zależy to, czy zgłoszę propozycję poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#MarekPekala">Panie przewodniczący, szanowni posłowie! Wyjaśniam, że zasadniczym celem funkcjonowania jednostki badawczo-rozwojowej jest prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej, natomiast przytoczony fragment dotyczy wyłącznie wykorzystania potencjału naukowo-badawczego na wsparcie działań Policji. Ta jednostka Policji, jako jednostka badawczo-rozwojowa, prowadzi takie działania.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Przepraszam, ale nie rozumiemy się. Moje pytanie brzmi następująco: czy państwo oczekujecie, że jednostki Policji wymienione w ustawie, przekształcane w instytuty czy w instytut, będą otrzymywały naukowe wsparcie innych jednostek, czy same będą prowadziły badania na rzecz Policji? Rozumiem, że chodzi o to, że same będą prowadziły te badania?</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#MarekPekala">Same będą prowadziły badania na podstawie przepisów ustawy o jednostkach badawczo-rozwojowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Dziękuję, wobec tego mam konkretną propozycję zmiany. W art. 13, w dodanym ust. 1a pkt 1 proponuję skreślenie słów: „zapewnieniem naukowego wsparcia zgodnego z aktualnym stanem wiedzy i techniki” i zastąpienie ich słowami: „prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych” – ciąg dalszy pozostaje bez zmian. Będzie to wyrażenie znacznie szersze niż „zapewnienie naukowego wsparcia”, bo naukowym wsparciem może być wskazanie literatury.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Jakie jest stanowisko pana komendanta w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#AndrzejTrela">Tak na gorąco i szybciutko analizując: założenie jest takie, aby ta jednostka organizacyjna prowadziła zarówno prace naukowo-badawcze, jak i dostarczała wsparcia naukowego dla całej Policji, czyli krótko mówiąc…</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#MarekPekala">Wynika to ze statusu jednostki badawczo-rozwojowej i na to nie potrzeba dotacji celowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Bardzo przepraszam, że przedłużam, ale ponieważ akurat pracuję nad ustawą o instytutach badawczych i wiem, w jaki sposób będą krążyły środki, więc zapewniam państwa, że określenie: „na prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych” jest dużo szersze niż „uzyskanie naukowego wsparcia”.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Zgadza się. Pani profesor, proszę przygotować tę poprawkę na piśmie. Czy ktoś z państwa posłów ma uwagi do tej poprawki? Nie widzę, zatem Wysoka Komisja przyjmuje poprawkę do zmiany nr 2.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Proszę bardzo, Biuro Legislacyjne.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#LegislatorGrzegorzKozubski">Panie przewodniczący, w kontekście wypowiedzi m.in. pani dyrektor z Ministerstwa Finansów sugerowalibyśmy, aby w zmianie nr 2, która jest zasadnicza dla całego projektu, wyraźnie sprecyzować, na co przeznaczone są dotacje podmiotowe, a na co dotacje celowe.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PoselKrystynaLybacka">Nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#LegislatorGrzegorzKozubski">Rozumiem. W każdym razie nasze obawy budzi wyrażenie „w szczególności”, które pojawia się w ust. 1a, otwierające jak gdyby katalog zadań, na które mogą być przeznaczone środki z dotacji. W związku z tym proponowalibyśmy co najmniej rezygnację z tego wyrażenia, które sugeruje, że ten katalog zadań nie jest zamknięty, że nie jest dokładnie określony.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#LegislatorGrzegorzKozubski">Poza tym w pkt 3 pojawiła się drobna usterka. Po przywołanym tam art. 124 należałoby dodać ust. 1, którego tam brakuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Bardzo proszę pana ministra oraz pana komendanta o ustosunkowanie się do uwagi Biura Legislacyjnego o wykreśleniu wyrażenia „w szczególności”.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#PodsekretarzstanuwMSWiAZbigniewSosnowski">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo! Resort negatywnie odnosi się do tej poprawki, ponieważ nie chcielibyśmy już dzisiaj tworzyć i zamykać katalogu zadań.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#PoselStanislawWziatek">Chciałbym stwierdzić, że nie jest to poprawka o charakterze legislacyjnym. Tego rodzaju poprawka miałaby głęboki wpływ merytoryczny i w związku z tym wydaje mi się, że pozostawienie tego w takiej postaci, jak to jest zapisane w projekcie ustawy, jest bardziej właściwe, ponieważ w tej chwili nie jesteśmy w stanie zidentyfikować całego katalogu zadań. Być może pojawią się takie wydarzenia i okoliczności, które będą zmuszały nas do uruchomienia środków na realizację zadań, które nie zostały wskazane w projekcie.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Ja też całkowicie się z tym zgadzam. Czyli nie przyjmujemy pierwszej z uwag BL. A druga poprawka?</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#LegislatorGrzegorzKozubski">W pkt 3, gdzie jest mowa o art. 124 pkt 2 ustawy o cudzoziemcach, zabrakło przywołania ust. 1.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Dziękujemy, nie ma uwag do tej poprawki, zatem przyjmujemy ją.</u>
<u xml:id="u-41.1" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Czy są jeszcze jakieś uwagi do zmiany nr 2 w art. 1? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-41.2" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Art. 2 – czy mają państwo uwagi lub pytania do art. 2? Nie ma uwag, zatem Wysoka Komisja przyjmuje art. 2.</u>
<u xml:id="u-41.3" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Przystępujemy do głosowania nad całością projektu ustawy o zmianie ustawy o Policji – druk nr 2265? Kto jest za przyjęciem projektu? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-41.4" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Komisja jednogłośnie poparła projekt ustawy o zmianie ustawy o Policji.</u>
<u xml:id="u-41.5" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Przyjęliśmy założenie, że posłem sprawozdawcą w przypadku projektów komisyjnych ma być poseł opozycji, dlatego zgłaszam pana posła Edwarda Siarkę. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-41.6" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Termin dla KIE – 14 września 2009 r.</u>
<u xml:id="u-41.7" who="#PrzewodniczacyposelMarekBiernacki">Bardzo wszystkim dziękuję, zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>