text_structure.xml 28.1 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Witam posłów i zaproszonych gości. Stwierdzam kworum. Porządek dzienny został państwu doręczony na piśmie. Czy są uwagi do przedstawionego porządku? Nie słyszę. Stwierdzam, że Komisja przyjęła zaproponowany porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego. Komisja Finansów Publicznych w dniu 30 maja 2007 r. skierowała projekt ustawy z druku nr 1491 do podkomisji nadzwyczajnej w celu rozpatrzenia. Proszę przewodniczącą podkomisji panią poseł Marię Zubę o ogólne zreferowanie prac podkomisji. Następnie przystąpimy do szczegółowego rozpatrzenia sprawozdania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselMariaZuba">Przedmiotem prac podkomisji był rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o urzędach i izbach skarbowych wraz z projektem aktu wykonawczego przedstawiony w druku nr 1491.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PoselMariaZuba">Zasadniczym celem ustawy jest wprowadzenie nowego, bardziej przejrzystego systemu naboru kadrowego na stanowisko dyrektora i wicedyrektora izby skarbowej oraz naczelnika urzędu skarbowego.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PoselMariaZuba">Posłowie w trakcie trzech posiedzeń podkomisji, które odbyły się 9 i 23 maja oraz 13 czerwca tego roku, do zaproponowanego przez rząd projektu ustawy zgłosili kilkanaście poprawek. Większość poprawek miała charakter porządkujący, poprawiający przejrzystość zapisów, a tym samym poprawiający jakość ustawy.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PoselMariaZuba">Wśród pozytywnie zaopiniowanych przez członków podkomisji poprawek znalazła się poprawka o charakterze merytorycznym zgłoszona przez posła Jarosława Urbaniaka. Zwracam uwagę, że konsekwencją przyjęcia tej poprawki jest to, że do skarbowego zasobu kadrowego będą mogły kandydować tylko osoby posiadające zawodowy tytuł magistra lub równorzędny w zakresie takich nauk jak prawo, ekonomia, administracja i zarządzanie.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PoselMariaZuba">Przyjmując poprawkę posła Jarosława Urbaniaka, pozbawiamy prawa do wejścia do skarbowego zasobu kadrowego osoby, które w wyniku ukończenia studiów podyplomowych, uzupełniających uzyskały tytuł magistra w zakresie tych nauk.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PoselMariaZuba">Dlatego wnoszę o wprowadzenie poprawki, polegającej na przywróceniu lit. b) w art. 4b pkt 3 ustawy, a więc proponuję powrócić do wersji przedstawionej przez rząd.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PoselMariaZuba">Wnoszę o pozytywne ustosunkowanie się do sprawozdania przedłożonego w druku z 13 czerwca 2000 r. i po jego pozytywnym rozpatrzeniu przedłożenie pod obrady Sejmu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przechodzimy do rozpatrzenia kolejnych artykułów zawartych w sprawozdaniu podkomisji. Proponuję, abyśmy rozpatrywali każdą kolejną zmianę.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do procedowania. Czy są pytania lub uwagi do tytułu ustawy? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja przyjmuje tytuł ustawy. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje tytuł ustawy. Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">Otrzymaliśmy na piśmie poprawki, które są zgłoszone do projektu ustawy, w tym cztery poprawki zgłoszone przez posła Stanisława Steca. Wśród nich jest poprawka nr 4, która dotyczy zmiany nr 2. Już tłumaczę, dlaczego mówię o tym teraz.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">W poprawce nr 4 poseł Stanisław Stec proponuje w zmianie nr 2, która dotyczy art. 5 ustawy, skreślić lit. d). W lit. d) w projekcie proponuje się uchylenie ust. 5a–5f. W ustępach tych mowa jest o przeprowadzaniu konkursów na stanowiska naczelników i dyrektorów izb skarbowych.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">Wydaje się celowe przegłosowanie tej poprawki na samym początku, gdyż przyjęcie lub odrzucenie poprawki nr 4 posła Stanisława Steca zdecyduje o kierunku wprowadzanych zmian. Niedopuszczalna, bowiem byłaby taka sytuacja, kiedy równoległe funkcjonowałby skarbowy zasób kadrowy, jak i konkursy na stanowiska kierownicze.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">Dlatego Komisja powinna na początku podjąć decyzję, czy to ma być skarbowy zasób kadrowy czy konkursy na dotychczasowych zasadach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Proszę pana przewodniczącego Stanisława Steca o uzasadnienie poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselStanislawStec">Podzielam zdanie Biura Legislacyjnego KS, że w przypadku gdyby ta poprawka decyzją Komisji nabrała mocy, to omawiana ustawa zmieniłaby charakter. Moja propozycja wynika z faktu, iż, jak wiemy wszyscy, w uzgodnieniach międzyresortowych jest nowa ustawa o krajowej administracji skarbowej, która to ustawa zniesie ustawę o urzędach i izbach skarbowych. Praktycznie ustawa o urzędach i izbach skarbowych funkcjonować będzie prawdopodobnie tylko do końca roku.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PoselStanislawStec">W związku z tym uważam, że likwidacja konkursów na pół roku jest decyzją pochopną i dlatego proponuję utrzymanie dotychczasowego stanu do czasu, gdy Sejm podejmie decyzję w sprawie ustawy, o której mówi się już w dyskusjach, która jest już w uzgodnieniach i która zmieni całkowicie administrację skarbową i celną.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuAdministracjiPodatkowejMinisterstwaFinansowAndrzejProchnicki">Uważamy, że zmiana ustawy o urzędach i izbach skarbowych zaproponowana w przedmiotowym projekcie jest zasadna, ponieważ projekt ustawy o krajowej administracji skarbowej przewiduje analogiczne rozwiązania. Uważamy więc, że Komisja powinna procedować zgodnie z przedłożonym projektem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">Wobec tego stawiam pytanie, także do posła wnioskodawcy. Czy ta poprawka nie powinna być inaczej sformułowana? Wydaje się, że to powinien być wniosek o odrzucenie projektu ustawy. Gdyby poprawka nr 4 została przyjęta, to projekt byłby wewnętrznie sprzeczny.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">Proponujemy, aby poseł Stanisław Stec zmodyfikował tę poprawkę i zamiast: „ skreślić lit. d)” zapisał „odrzucić projekt ustawy”.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#LegislatorWojciechBialonczyk">To powinien być wniosek o odrzucenie projektu ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PoselStanislawStec">Jeżeli pan mecenas uważa, że to sformułowanie jest bardziej czytelne, to proszę moją poprawkę nr 4 potraktować jako wniosek o odrzucenie projektu ustawy w drugim czytaniu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Rozumiem, że pan poseł ten wniosek sformułuje na piśmie i przekaże go do Biura Legislacyjnego KS. Jest to krótka poprawka polegająca na zgłoszeniu wniosku o odrzucenie projektu ustawy na tym etapie.</u>
          <u xml:id="u-10.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem wniosku posła Stanisława Steca?</u>
          <u xml:id="u-10.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja odrzuca wniosek przy 12 głosach za, 17 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PoselStanislawStec">Zgłaszam wniosek mniejszości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Zgłoszony został wniosek mniejszości.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przechodzimy do omawiania zmiany nr 1. Czy są uwagi lub pytania do zmiany nr 1?</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Proponuję nadać art. 4b pkt 3 ustawy o urzędach i izbach skarbowych – art. 1 zmiana nr 1 projektu – nowe brzmienie. Posłowie otrzymali tekst poprawki, więc nie będę go przytaczał.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PoselStanislawStec">Kto zgłasza tę poprawkę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Ja podpisałem tę poprawkę, tylko nie wiem, dlaczego została rozdana posłom bez podpisu. Sekretariat wyjaśnia, że została powielona zanim ją podpisałem. Oświadczam, że podpisałem tę poprawkę i ją zgłaszam.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselStanislawStec">Jeżeli poprawka jest podpisana, to nie zgłaszam uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Proszę o przedstawienie stanowiska rządu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PodsekretarzstanuwMFMarianBanas">Popieramy tę poprawkę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy są pytania lub uwagi do poprawki?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Rozumiem, że poprawka polega na przywróceniu art. 4b brzmienia z projektu rządowego. W trakcie prac podkomisji lit. b) w art. 4b pkt 3 została wykreślona po zgłoszeniu przeze mnie poprawki. Zwróciłem uwagę i przyznano mi rację, że nie istnieją studia podyplomowe w zakresie ekonomii, administracji, zarządzania i prawa.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Teraz proponuje się przywrócić zapis, który pozwoli wchodzić do skarbowego zasobu kadrowego osobom mającym ukończone jakieś dziwne studia podyplomowe w zakresie np. prawa telekomunikacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy są inne pytania? Nie słyszę. Proszę o stanowisko rządu w tej sprawie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFAndrzejProchnicki">Uważam, że omawiana poprawka nie mówi o podyplomowych studiach w zakresie nauk prawniczych, mówi jedynie o studiach podyplomowych w zakresie ekonomii, zarządzania lub administracji. W ocenie ministra finansów studia podyplomowe w tym zakresie są powszechnie dostępne i znane.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Panie dyrektorze, na jakiej uczelni są studia podyplomowe w zakresie ekonomii?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFAndrzejProchnicki">Uważamy, że studia podyplomowe w zakresie ekonomii, zarządzania lub administracji są powszechnie dostępne na każdej wyższej uczelni państwowej. Traktujemy tę kwestię jako otwartą. Ekonomia jest nauką, w zakresie której kształcenie odbywa się na kierunkach pokrewnych. Zatem uważamy, że wszystkie studia podyplomowe o charakterze ekonomicznym byłyby uznawane za spełniające wymóg zapisany w tym projekcie ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Przepraszam, ale odnoszę wrażenie, że psujemy tu prawo, i to mocno, i Rzeczypospolitą takoż. Panie dyrektorze, te uczelnie, o których pan myśli, prowadzą studia podyplomowe w wybranym zakresie ekonomii, administracji i zarządzania, czyli w zakresie jakiejś tam ekonomii, jakiejś tam administracji, jakiegoś tam zarządzania. Nie ma studiów podyplomowych w zakresie prawa, tak jak nie ma studiów podyplomowych w zakresie ekonomii, zarządzania i administracji i co do tego zgodziliśmy się w trakcie prac podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Tak naprawdę podkomisja usunęła z projektu rządowego to, co ewentualnie, jeśli podejść do sprawy elastycznie, można byłoby uznać za dobre przygotowanie w zakresie pracy w skarbowości. Niektóre uczelnie prowadzą studia podyplomowe z zakresu prawa podatkowego. Z tego co wiem, to Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika słynie z tych studiów, przy czym są to studia na wysokim poziomie. To byłyby studia podyplomowe, które, można powiedzieć, przygotowują do pracy w skarbowości.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Proszę mi jednak wskazać jakieś inne studia podyplomowe, które pan ma na myśli, a które dobrze przygotowywałyby do pracy w skarbowości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PoselAleksandraNatalliSwiat">Możemy skonsultować się w tej sprawie z jakimś specjalistą z zakresu prawa o szkolnictwie wyższym. Jednak, kiedy mówimy o osobach, które uzyskały tytuł magistra w zakresie prawa, ekonomii, administracji i zarządzania, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że i te osoby uzyskały tytuł magistra w bardzo różnych specjalizacjach. Więc, moim zdaniem, trudno powiedzieć, że te studia przygotowują wyłącznie do pracy w skarbowości.</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#PoselAleksandraNatalliSwiat">Jeśli mamy dzielić włos na czworo, to każda osoba kończąca prawo specjalizuje się w jakimś prawie – w prawie karnym, w prawie cywilnym. Więc nie wszyscy są przygotowani do tego, żeby być pracownikiem skarbowości. Rozpatrując sprawę z tego punktu widzenia, można każdy kierunek wykształcenia postawić pod znakiem zapytania.</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#PoselAleksandraNatalliSwiat">Gdybyśmy przyjęli tok myślenia pana posła, to należałoby powołać wyższą szkołę skarbowości i tylko wtedy można byłoby mieć pewność, że ona przygotowuje do pracy w skarbowości. Inaczej nie można tego wykształcenia określić, moim zdaniem.</u>
          <u xml:id="u-25.3" who="#PoselAleksandraNatalliSwiat">Natomiast, jeżeli chodzi o studia podyplomowe, to nie umiem podać tu jakiejś wykładni, ale skoro używamy sformułowania „w zakresie ekonomii”, to nie chodzi nam o kierunek ekonomii, tylko w zakresie ekonomii. Dla mnie to nowe sformułowanie jest nieco szersze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PodsekretarzstanuwMFMarianBanas">Wiadomo, że profesjonalistą w skarbówce może być tylko osoba, które przepracowała ileś tam lat. O profesjonalizmie pracowników urzędów skarbowych decyduje przede wszystkim praktyka, nie tytuł magistra takiego czy innego kierunku. Doskonale wiemy z praktyki, że czasem osoby, które ukończyły zupełnie inne studia, bardzo dobrze sprawdzają się w określonych wąskich zakresach i to daje im podstawę ku temu, aby w sposób profesjonalny wykonywać ten zawód. Poprawka pozwala spełnić im wszystkie warunki ustawowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy są jeszcze jakieś uwagi? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem zgłoszonej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje poprawkę przy 17 głosach za, 11 przeciwnych i braku wstrzymujących się. Kolejną poprawkę do zmiany nr 1 zgłosił poseł Stanisław Stec.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PoselStanislawStec">Przepraszam za pewne zamieszanie, ale nie byłem na ostatnim posiedzeniu podkomisji, ponieważ moje biuro poselskie nie zawiadomiło mnie o tym posiedzeniu. To, oczywiście, jest wina mojego biura poselskiego, a nie podkomisji. Dlatego zgłaszam swoje poprawki dopiero w tej chwili. One są czytelne, krótkie i proste.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#PoselStanislawStec">W zmianie nr 1, w art. 4b pkt 4 wyrazy „co najmniej trzyletni staż” proponuję zamienić na wyrazy „co najmniej pięcioletni staż”. Przed chwilą pan minister mówił, że aby być dobrym fachowcem, trzeba trochę popracować w skarbowości. W związku z tym proponuję, żeby wymagany staż dla osoby ubiegającej się o stanowisko naczelnika lub dyrektora izby skarbowej był pięcioletni.</u>
          <u xml:id="u-28.2" who="#PoselStanislawStec">Trzy lata to trochę za krótko na naukę, a na tych stanowiskach nie ma mowy już o nauce, to jest czas na profesjonalne działanie. Sądzę, że w skarbowości mamy wielu młodych ludzi o pięcioletnim stażu pracy, którzy doskonale mogą pełnić te funkcje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFAndrzejProchnicki">Minister finansów uważa, że okres trzyletni w zupełności wystarcza do tego, by osoba mogła być zweryfikowana pod kątem możliwości kierowania jednostką. Uważamy, że wymóg pięcioletniego stażu niepotrzebnie przeszkodzi niektórym osobom w podjęciu funkcji kierowniczych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki polegającej na zamianie wyrazów „trzyletni staż” na wyrazy „pięcioletni staż”?</u>
          <u xml:id="u-30.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja odrzuca poprawkę przy 11 głosach za, 16 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselStanislawStec">Zgłaszam wniosek mniejszości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Zgłoszony został wniosek mniejszości do zmiany nr 1. Dotyczy on art. 4b. Kolejna poprawka zgłoszona przez posła Stanisława Steca dotyczy art. 4c w zmianie nr 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#PoselStanislawStec">Proponuję, aby osoby, które będą kierowane z państwowego zasobu kadrowego, również miały staż pracy w urzędach skarbowych. Nie wyobrażam sobie, żeby osoba, która nigdy nie pracowała w urzędzie skarbowym, od razu mogła być jej naczelnikiem i dlatego proponuję rozszerzenie: „jeżeli spełniają kryteria wskazane w art. 4b pkt 3 i 4”, czyli mają studia kierunkowe i staż pracy w skarbowości.</u>
          <u xml:id="u-33.1" who="#PoselStanislawStec">Uważam, że jest to życiowa poprawka, która wychodzi naprzeciw sugestiom pracowników urzędów skarbowych obawiających się tzw. spadochroniarzy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">To jest poprawka do zmiany nr 1, do art. 4c. Proszę o stanowisko rządu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#PodsekretarzstanuwMFMarianBanas">Przychylamy się do tej opinii.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem omawianej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-36.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje poprawkę do art. 4c przy 26 głosach za, braku przeciwnych i 2 wstrzymujący się. Nadal rozpatrujemy zmianę nr 1. Kolejna poprawka posła Stanisława Steca dotyczy art. 4e.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PoselStanislawStec">To już ostatnia moja poprawka. Bardzo proszę pana ministra o jej przychylne potraktowanie. Niedawno zwiększyliśmy budżet Instytutu Pamięci Narodowej, żeby można było przyznać stypendia osobom pracującym w tym instytucie. Natomiast w tym przypadku chcemy obciążać pracowników kosztami postępowania kwalifikacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-37.1" who="#PoselStanislawStec">Wydaje mi się, że będziemy mieć to na względzie, panie ministrze, przy omawianiu ustawy budżetowej na 2008 r. i zwiększymy nieco środki na funkcjonowanie urzędów skarbowych, żeby wystarczyło na pokrycie kosztów postępowań kwalifikacyjnych. Dlatego, moim zdaniem, możemy skreślić odpłatność za postępowanie kwalifikacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PodsekretarzstanuwMFMarianBanas">Akurat z tym stanowiskiem się nie zgadzamy. Uważamy, że wprowadzenie opłat w zaproponowanej wysokości jest jak najbardziej wskazane, ponieważ będzie to pewnego rodzaju weryfikacja, czy człowiek, który pretenduje do stanowiska kierowniczego rzeczywiście poważnie do tego podchodzi. Pewne koszty z tego tytułu powinien ponieść, bo to nie jest zwykłe stanowisko, ale stanowisko bardzo odpowiedzialne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki polegającej na skreśleniu art. 4e w zmianie nr 1?</u>
          <u xml:id="u-39.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja odrzuca poprawkę przy 6 głosach za, 18 przeciwnych i 4 wstrzymujących się. Czy są inne uwagi lub pytania do zmiany nr 1? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-39.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem zmiany nr 1 z przegłosowanymi poprawkami?</u>
          <u xml:id="u-39.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje zmianę nr 1 wraz z przegłosowanymi wcześniej poprawkami przy 17 głosach za, 10 przeciwnych i braku wstrzymujących się. Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany nr 2. Poprawka do zmiany nr 2 została przez pana posła Stanisława Steca wycofana. Czy są inne uwagi do zmiany nr 2?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#LegislatorSlawomirOsuch">Do zmiany nr 2 mamy jedną uwagę o charakterze legislacyjnym. Kiedy dokonywaliśmy ponownego przeglądu tekstu po przyjęciu sprawozdania przez podkomisję, nasunęła się nam jeszcze jedna uwaga. Dotyczy ona pkt e), a w nim ust. 5g.</u>
          <u xml:id="u-40.1" who="#LegislatorSlawomirOsuch">Chodzi o zastąpienie w końcowej części zdania alternatywy zwykłej alternatywą rozłączną, czyli zapisane sformułowanie: „w tej samej lub innej miejscowości”, naszym zdaniem, prawidłowo powinno brzmieć: „w tej samej albo innej miejscowości”. To jest zmiana czysto legislacyjna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PodsekretarzstanuwMFMarianBanas">Zgadzamy się z tą propozycją.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Traktujemy tę poprawkę jako zmianę redakcyjną.</u>
          <u xml:id="u-42.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem zmiany nr 2 wraz z poprawką redakcyjną?</u>
          <u xml:id="u-42.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje zmianę nr 2 wraz z poprawką redakcyjną zgłoszoną przez Biuro Legislacyjne KS przy 18 głosach za, 8 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
          <u xml:id="u-42.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przechodzimy do rozpatrzenia art. 2. Do art. 2 zgłoszona jest poprawka, państwo macie ją przed sobą, też jest podpisana, żeby nie było wątpliwości. Panie ministrze, jakie jest stanowisko rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFAndrzejProchnicki">Minister finansów popiera tę poprawkę. Dodam tylko, że poprawka ta, w naszej ocenie, jest zasadna, ponieważ wykluczy w przyszłości występowanie sporów interpretacyjnych w zakresie osób, które mają wchodzić do skarbowego zasobu kadrowego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy są uwagi lub pytania do zgłoszonej poprawki? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-44.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem poprawki do art. 2?</u>
          <u xml:id="u-44.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje poprawkę do art. 2 przy 17 głosach za, 5 przeciwnych i 4 wstrzymujących się.</u>
          <u xml:id="u-44.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem art. 2 wraz z poprawką?</u>
          <u xml:id="u-44.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje art. 2 wraz z przyjętą poprawką przy 16 głosach za, 9 przeciwnych i braku wstrzymujących się. Przechodzimy do rozpatrzenia art. 3. Czy są uwagi lub pytania? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-44.5" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja przyjmuje art. 3 i 4. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-44.6" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje art. 3 i 4 w brzmieniu ze sprawozdania podkomisji. Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie sprawozdania.</u>
          <u xml:id="u-44.7" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem całości projektu ustawy?</u>
          <u xml:id="u-44.8" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja przyjmuje projekt ustawy wraz z przyjętymi wcześniej poprawkami przy 18 głosach za, 10 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
          <u xml:id="u-44.9" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Członkowie Komisji muszą wybrać posła sprawozdawcę, który przedstawi sprawozdanie Komisji na posiedzeniu plenarnym Sejmu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#PoselRenataRochnowska">Na posła sprawozdawcę proponuję panią poseł Marię Zubę, która była przewodniczącą podkomisji pracującej nad omawianym dzisiaj projektem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy pani poseł Maria Zuba wyraża zgodę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#PoselMariaZuba">Tak, zgadzam się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Czy są inne kandydatury? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-48.1" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Przystępujemy do głosowania. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja zaakceptowała kandydaturę pani poseł Marii Zuby. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-48.2" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Stwierdzam, że Komisja powierzyła funkcję sprawozdawcy pani poseł Marii Zubie.</u>
          <u xml:id="u-48.3" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Termin dla Komitetu Integracji Europejskiej na przedstawienie stanowiska o zgodności sprawozdania Komisji z prawem unijnym wyznaczam do dnia 2 lipca br. do godz. 14.00.</u>
          <u xml:id="u-48.4" who="#PrzewodniczacyposelStanislawOzog">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>