text_structure.xml
23 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Obrony Narodowej oraz Komisji Skarbu Państwa. Witam wszystkich obecnych. W tej chwili wielu posłów jest jeszcze na sali posiedzeń Sejmu. W Komisji Obrony Narodowej staramy się szanować czas tych osób, które są punktualne. Dlatego nie będziemy czekać i już w tej chwili przystąpimy do pracy.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Porządek dzisiejszych obrad został państwu doręczony na piśmie. Czy ktoś z państwa ma uwagi do zaproponowanego porządku obrad? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Uznaję, że porządek obrad został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Przystępujemy do pierwszego czytania poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego. Uzasadnienie tego projektu przedstawi w imieniu wnioskodawców poseł Aldona Młyńczak. Wraz z pierwszym czytaniem tego projektu odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy zmieniającej ustawę o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego. W imieniu rządu uzasadnienie tego projektu przedstawi minister transportu.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Wszyscy mamy świadomość, że głosowanie nad wnioskiem o rozwiązanie parlamentu odbędzie się w piątek lub na następnym posiedzeniu Sejmu. W tej sytuacji istnieje minimalna szansa, że te projekty uda nam się rozpatrzyć w całości. Jednak nikt nie zwolnił naszych Komisji z wykonania obowiązków związanych z tą pracą. Musimy wykonać tę pracę rzetelnie i kontynuować ją w sposób zgodny z przyjętymi zasadami.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">W związku z tym chciałbym przedstawić państwu pewną propozycję. Wiemy o tym, że projekty zostały przedstawione z odpowiednim wyprzedzeniem w formie pisemnej. Zostały one także doręczone wszystkim posłom. Chciałbym, żeby pierwsze czytanie tych projektów odbyło się z poszanowaniem czasu. Na początku umożliwię zabranie głosu przedstawicielom wnioskodawców, żeby mogli spełnić wymóg formalny, związany z przedstawieniem uzasadnienia tych projektów w trakcie pierwszego czytania. Później odbędzie się dyskusja. Następnie zaproponuję państwu powołanie podkomisji do rozpatrzenia tych projektów. Będzie to wspólna podkomisja, w skład której wejdą członkowie Komisji Obrony Narodowej oraz Komisji Skarbu Państwa. Podkomisja rozpocznie prace nad tymi projektami. Jest oczywiste, że te prace będą realizowane wtedy, gdy nie zostanie podjęta decyzja o skróceniu kadencji parlamentu.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselTomaszMarkowski">Patrząc na salę z przykrością stwierdzam, że poza członkami prezydiów Komisji w posiedzeniu bierze udział niewielu posłów. Mam wrażenie, że w tej chwili nie mamy kworum. Chyba jest to związane z tym, że w tej chwili niektórzy posłowie sądzą, iż wkrótce w Sejmie odbędzie się głosowanie nad wnioskiem o uchylenie immunitetu i wyrażenie zgody na aresztowanie posła Stanisława Łyżwińskiego. Z tego powodu posłowie przebywają na sali posiedzeń Sejmu. Wydaje mi się, że w tej sytuacji jedynym właściwym rozwiązaniem byłoby ogłoszenie przerwy w obradach Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Przed chwilą poprosiłem o powtórzenie na sali posiedzeń Sejmu komunikatu o tym, że w tej chwili odbywa się połączone posiedzenie naszych Komisji. Jest oczywiste, że głosowanie nad tymi wnioskami w Sejmie nie odbędzie się w tej chwili. Taką decyzję podjął konwent seniorów, w którego posiedzeniu przed chwilą uczestniczyłem. Zdążyłem wrócić z posiedzenia konwentu. Mam nadzieję, że za chwilę posłowie przybędą na posiedzenie Komisji. Dlatego proponuję, żebyśmy w tej chwili przystąpili do pierwszego czytania obu projektów. Na pewno zgłoszony przez pana wniosek o ogłoszenie przerwy będzie zasadny, a nawet konieczny, kiedy będziemy dokonywać wyboru podkomisji. Wtedy kworum będzie niezbędne.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Kontynuujemy realizację przyjętego porządku obrad. Proszę poseł Aldonę Młyńczak o krótkie przedstawienie uzasadnienia projektu ustawy z druku nr 1906.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselAldonaMlynczak">Ministerstwo Obrony Narodowej wielokrotnie zapowiadało rozwiązanie problemu dotyczącego własności terenów znajdujących się na lotniskach wspólnie użytkowanych z wojskiem oraz terenów wokół tych lotnisk. Jest to problem, który jest omawiany od wielu lat. Podejmowano już kilka prób nowelizacji tej ustawy, żeby ten problem rozwiązać. Jest to konieczne w sytuacji, w której bardzo dynamicznie rozwija się transport związany z lotnictwem. Wiadomo o tym, że lotniska pozostające w zarządzie samorządów funkcjonują bardzo dobrze. Na tych lotniskach mamy do czynienia z bardzo dużym wzrostem liczby pasażerów. Dlatego należy uznać, że te projekty są zasadne. Chcę podkreślić, że oba projekty dotyczą w zasadzie tej samej sprawy, chociaż rozpatrują ją z różnych punktów widzenia. Projekt poselski mówi o tym, żeby władzom samorządowym, a więc gminom lub samorządom wojewódzkim, przekazać nieodpłatnie tereny oraz mienie należące do Skarbu Państwa, które pozostaje w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej lub przekazane do Agencji Mienia Wojskowego. Przekazaniu miałyby podlegać także udziały w spółkach. Przekazanie udziału w spółkach miałoby dotyczyć przede wszystkim lotniska w Modlinie, gdzie Agencja Mienia Wojskowego nabyła akcje.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#PoselAldonaMlynczak">Uważamy za niezbędne, żeby lotniskami regionalnymi władały przede wszystkim samorządy wojewódzkie lub gminne. To, czy będzie to samorząd gminy, czy samorząd województwa będzie zależało od tego, jaki będzie udział procentowy władz samorządowych w danym lotnisku regionalnym. W projekcie ustawy przewidziano sposób podziału procentowego dotyczący przedsięwzięć lotniskowych, który będzie o tym decydował. Istnieje możliwość uzyskania na ten cel środków z Unii Europejskiej. Ostatnio mamy boom budowlany, z którym wiąże się wzrost cen materiałów budowlanych. Można przypuszczać, że w tej sytuacji znacząco wzrosną koszty budowy nowych terminali, dróg dojazdowych i całej infrastruktury lotniskowej. W takiej sytuacji będzie potrzeba pozyskania do tych przedsięwzięć kapitału prywatnego. Dlatego sprawa własności terenu jest niezwykle ważna.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#PoselAldonaMlynczak">Przyjęcie takich rozwiązań jest bardzo istotne. Do tej pory żaden region nie rozwijał się bez dobrze zorganizowanego lotniska regionalnego. Ustawa dotyczy głównie lotnisk tego typu. Ustawa zawiera rozwiązania ogólne, ale w zasadzie odnosić się będzie do terenów, które są współużytkowane przez lotniska wojskowe i cywilne. Będą to przede wszystkim lotniska regionalne. Oznacza to, że ustawa służyć będzie rozbudowie istniejących lotnisk. W uzasadnieniu poselskiego projektu ustawy mogą państwo przeczytać, że przyjęte w ustawie rozwiązania przyczynią się do wzrostu zatrudnienia. Przewiduje się, że dzięki temu powstanie ok. 100 tys. nowych miejsc pracy. W uzasadnieniu mówimy także o tym, że musimy zakończyć te inwestycje przed Euro 2012. Poruszyliśmy także wiele innych kwestii.</u>
<u xml:id="u-4.3" who="#PoselAldonaMlynczak">Mamy duży szacunek dla funkcji realizowanej przez Agencję Mienia Wojskowego, jaką jest pozyskiwanie środków dla wojska. Jednak Agencja nie jest w stanie realizować niektórych zadań gospodarczych. Nie jest ona w stanie utrzymać takiego tempa realizacji zadań gospodarczych, jakie chcielibyśmy uzyskać. Nie będę przedłużać mojej wypowiedzi. Jeśli będą chcieli państwo uzyskać dodatkowe informacje na temat tego projektu, chętnie je przedstawię. Myślę, że udało mi się w skrócie scharakteryzować ten projekt. Więcej mogą państwo przeczytać w jego uzasadnieniu.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Dziękuję. Było to uzasadnienie projektu ustawy z druku nr 1906. Proszę przedstawiciela Ministerstwa Transportu o przedstawienie uzasadnienia projektu ustawy z druku nr 1924.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuEugeniuszWrobel">Rząd przedłożył Sejmowi projekt ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego w druku nr 1924. Przychylając się do prośby przewodniczącego Komisji, żeby moja wypowiedź była krótka powiem, że pomysł dotyczący uregulowania kwestii, o których jest mowa w projekcie, obecny minister transportu miał jeszcze zanim został ministrem. Jest całkiem naturalne, że w momencie, gdy powstały takie możliwości, rozpoczęte zostały prace legislacyjne. Przedstawiony Sejmowi projekt stanowi spójną całość z programem sieci lotnisk. Przypomnę państwu, że taki program został przyjęty przez rząd. Ten program jest dokumentem obowiązującym w sprawie rozwoju sieci lotnisk.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuEugeniuszWrobel">Jednocześnie przygotowane zostały pewne zmiany w Prawie lotniczym. Projekt nowelizacji ustawy – Prawo lotnicze, został już przekazany do Sejmu. W niektórych aspektach omawiany projekt koresponduje także z nowelizacją ustawy o finansach publicznych, która jest przygotowywana przez rząd. Konkretnie mówiąc takie zmiany są przygotowywane w Ministerstwie Finansów. Omawiany projekt przeszedł przez dogłębne i trudne uzgodnienia międzyresortowe. Nie zdradzę żadnej tajemnicy mówiąc, że najwięcej uzgodnień przeprowadzono z ministrem obrony narodowej. Prowadzono także uzgodnienia z ministrem finansów, ministrem Skarbu Państwa oraz z Prokuratorią Generalną. Przedstawiony projekt uzyskał także pozytywną ocenę Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. W związku z powyższym przyjmujemy, że przedstawiony Sejmowi projekt jest projektem dopracowanym, spójnym i pozwalającym na to, żeby tereny po byłych lotniskach wojskowych zagospodarować w inny sposób niż do tej pory. Chodzi tu o tereny pozostające w tej chwili w gestii ministra obrony narodowej lub przekazane w zarząd Agencji Mienia Wojskowego.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieTransportuEugeniuszWrobel">Zagospodarowanie tych terenów powinno odbywać się poprzez ich przekazanie samorządom gmin lub samorządom województw, po spełnieniu przez nie określonych wymagań. Pewne wymagania powinny zostać spełnione przed sporządzeniem aktu przekazania tych terenów, a inne już po ich przekazaniu. Chodzi o to, żeby przeznaczenie terenu, który jest w tej chwili własnością Skarbu Państwa, było zgodne z intencją, jaką jest rozwój lotnictwa cywilnego. Tyle chciałem państwu powiedzieć w wypowiedzi ogólnej. Sugerowano mi, żebym w tej chwili nie mówił o rozwiązaniach szczegółowych. Jeśli podkomisja podejmie pracę nad tymi projektami, to wspólnie pochylimy się nad wszystkimi rozwiązaniami szczegółowymi.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Dziękuję. Otwieram debatę nad projektem poselskim, a także nad projektem rządowym. Czy ktoś z państwa chciałby zadać pytania przedstawicielom wnioskodawców? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">W związku z tym zamykam debatę nad tymi projektami w pierwszym czytaniu.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Stwierdzam, że zakończyliśmy pierwsze czytanie poselskiego i rządowego projektów ustaw z druków nr 1906 i 1924.</u>
<u xml:id="u-7.3" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy ktoś z państwa chciałby zgłosić wniosek o wysłuchanie publiczne? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-7.4" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">W związku z wejściem w życie ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa informuję, że nie zgłoszono wniosku o wysłuchanie publiczne tych projektów.</u>
<u xml:id="u-7.5" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Prezydia obu Komisji proponują powołanie podkomisji do rozpatrzenia tych dwóch projektów. Chcielibyśmy, żeby podkomisja pracowała w dość wąskim składzie. Proponujemy, żeby duże kluby, a więc Klub Parlamentarny Prawa i Sprawiedliwości oraz Klub Parlamentarny Platformy Obywatelskiej zgłosiły do podkomisji po 2-3 posłów. Każdy z pozostałych klubów będzie miał prawo zgłoszenia jednego posła. Posłowie sami zadecydują o tym, czy będą to osoby reprezentujące Komisję Obrony Narodowej, czy też Komisję Skarbu Państwa. W tej sprawie nie chcę ustanawiać żadnego parytetu. Myślę, że każda z Komisji jest w taki sam sposób zainteresowana tymi projektami. Czy ktoś z państwa jest przeciwny tej propozycji? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-7.6" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Uznaję, że propozycja została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-7.7" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Proszę o zgłaszanie kandydatów. Liczby kandydatów precyzyjnie nie określam. Powiedziałem już, że największe kluby będą mogły zgłosić po 2-3 kandydatów. Chciałbym, żeby było to 2, a maksymalnie 3 kandydatów. Wszystkie pozostałe kluby powinny zgłosić po jednym kandydacie. Jeśli określony przeze mnie limit zostanie w jakiś sposób przekroczony, to myślę, że takie propozycje będziemy mogli uwzględnić. Kto z państwa chciałby zgłosić kandydatów?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselAleksanderGrad">W imieniu Klubu Platformy Obywatelskiej zgłaszam kandydatury posłów Jana Wyrowińskiego, Andrzeja Gut-Mostowego oraz Krzysztofa Zaremby.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Dziękuję. Proszę o zgłaszanie kolejnych kandydatów. Słyszę, że Klub Parlamentarny Prawa i Sprawiedliwości zgłasza kandydatury posłów Henryka Młynarczyka, Michała Jacha i Kazimierza Matusznego.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Chciałbym podkreślić, że są to dość trudne projekty. Myślę, że nikt z państwa nie jest w tej sprawie nadmiernym optymistą. Chyba nikt z państwa nie sądzi, że uda nam się zakończyć pracę nad tymi projektami. Będzie to możliwe jedynie wtedy, jeśli nie dojdzie do samorozwiązania Sejmu. W innym przypadku projekty zostaną skierowane do podkomisji, ale podkomisja nie zdąży rozpocząć prac nad tymi projektami. Musimy mieć świadomość, że tak może się stać.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Proszę o zgłaszanie kolejnych kandydatur. Dodam, że posłowie niezależni mogą sami zgłaszać swoje kandydatury. Na pewno będę uwzględniał ich wnioski o udział w pracy podkomisji. Czy są inne zgłoszenia? Słyszę, że Klub Samoobrony zgłasza kandydaturę posła Sylwestra Wiśniewskiego. Klub Sojuszu Lewicy Demokratycznej zgłasza kandydaturę poseł Małgorzaty Ostrowskiej. Klub Ligi Polskich Rodzin zgłasza kandydaturę posła Antoniego Sosnowskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselJanWyrowinski">Chciałbym wycofać moją kandydaturę. Jednocześnie zgłaszam na moje miejsce kandydaturę poseł Bożenny Bukiewicz.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">W związku z tym wystąpieniem chciałbym zapytać zgłoszonych kandydatów, czy wyrażają zgodę na udział w pracach podkomisji? Czy poseł Bożenna Bukiewicz wyraża na to zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselBozennaBukiewicz">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Andrzej Gut-Mostowy wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselAndrzejGutMostowy">Zgadzam się.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Krzysztof Zaremba wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselKrzysztofZaremba">Zgadzam się.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Henryk Młynarczyk wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselHenrykMlynarczyk">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Michał Jach wyraża zgodę? Słyszę, że tak.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Kazimierz Matuszny wyraża zgodę? Tak.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Sylwester Wiśniewski wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PoselSylwesterWisniewski">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Małgorzata Ostrowska wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselMalgorzataOstrowska">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy poseł Antoni Sosnowski wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PoselAntoniSosnowski">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Wydaje mi się, że było jeszcze jedno zgłoszenie. Słyszę, że zgłoszono kandydaturę posła Giovanniego Romana. Czy pan poseł wyraża zgodę?</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PoselGiovanniRoman">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Proponuję, żebyśmy na tym zamknęli listę zgłoszeń. Na liście kandydatów mamy 10 posłów. Myślę, że nie ma większego znaczenia to, że liczba kandydatów jest parzysta.</u>
<u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Z sekretariatów Komisji otrzymałem informację, że mamy kworum, w związku z czym możemy podejmować decyzje w drodze głosowania. Kto z państwa jest za zamknięciem listy kandydatów?</u>
<u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Stwierdzam, że Komisje przy 1 głosie przeciwnym podjęły decyzję o zamknięciu listy.</u>
<u xml:id="u-27.3" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Proponuję państwu powołanie podkomisji do rozpatrzenia obu projektów ustaw w składzie, który został przed chwilą wymieniony. Kto z państwa jest za powołaniem podkomisji?</u>
<u xml:id="u-27.4" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Stwierdzam, że Komisje jednogłośnie powołały podkomisję w wymienionym składzie.</u>
<u xml:id="u-27.5" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Bardzo proszę, żeby podkomisja zebrała się bezpośrednio po zakończeniu posiedzenia Komisji w celu ukonstytuowania się. Jest oczywiste, że pomogę członkom podkomisji w wyborze przewodniczącego. Od razu poproszę, żeby członkowie Komisji Obrony Narodowej pozostali na sali po zakończeniu posiedzenia Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PoselMalgorzataOstrowska">Bardzo proszę, żeby prezydia Komisji zobowiązały podkomisję do jak najszybszego rozpoczęcia pracy. Komisja mogłaby podjąć pracę nad tymi projektami już dzisiaj i kontynuować ją w przyszłym tygodniu. Myślę, że podkomisja powinna podjąć próbę zakończenia pracy nad tymi projektami. W innym przypadku w ogóle nie ma sensu rozpoczynanie tej pracy. Są to dość istotne projekty. Myślę, że w dniu dzisiejszym warto byłoby wykorzystać obecność zainteresowanych przedstawicieli rządu i odbyć pierwsze posiedzenie podkomisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Przyjmuję tę prośbę. Przekażę ją podkomisji. Poproszę, żeby niezwłocznie przystąpiła do pracy nad tymi projektami.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PoselHenrykMlynarczyk">Komisja Obrony Narodowej planowała przeprowadzenie we wrześniu br. wyjazdowego posiedzenia w Dęblinie. Można powiedzieć, że jestem odpowiedzialny za techniczne przygotowanie pobytu Komisji na miejscu. Jednak do tej pory nie wiemy, jaka będzie decyzja w sprawie tego posiedzenia. Nie wiemy, czy to posiedzenie się odbędzie. Bardzo proszę, żeby przewodniczący Komisji Obrony Narodowej przedstawił nam informację na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">W dniu wczorajszym poprosiłem pracowników sekretariatu Komisji Obrony Narodowej, żeby skierowali do Marszałka Sejmu wniosek w sprawie wyrażenia zgody na odbycie tego posiedzenia. W tej chwili oczekujemy na odpowiedź. Znane są nam sugestie dotyczące ewentualnego terminu tego posiedzenia. Mam nadzieję, że w dniu jutrzejszym lub najpóźniej w piątek będziemy mogli przekazać państwu informację o decyzji Marszałka Sejmu na odbycie posiedzenia wyjazdowego. Zdajemy sobie sprawę z tego, że Marszałek Sejmu będzie podejmował decyzję w tej sprawie uwzględniając fakt, że złożony został wniosek o samorozwiązanie Sejmu.</u>
<u xml:id="u-31.1" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Czy jeszcze ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-31.2" who="#PrzewodniczacyposelBogdanZdrojewski">Stwierdzam, że na tym wyczerpaliśmy porządek dzisiejszych obrad. Dziękuję państwu za udział w obradach. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>