text_structure.xml
23.5 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">a) dochody i wydatki,</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPanstwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#SkarbPanstwa">a) dochody i wydatki,</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#SkarbPanstwa">b) dotacje podmiotowe,</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#SkarbPanstwa">c) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#SkarbPanstwa">3) przychodów i rozchodów budżetu państwa – w zakresie przychodów z prywatyzacji i ich rozdysponowania,</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#SkarbPanstwa">4) państwowych funduszy celowych:</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#SkarbPanstwa">a) Funduszu Reprywatyzacji,</u>
<u xml:id="u-2.6" who="#SkarbPanstwa">b) Funduszu Rekompensacyjnego,</u>
<u xml:id="u-2.7" who="#SkarbPanstwa">c) Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców,</u>
<u xml:id="u-2.8" who="#SkarbPanstwa">d) Funduszu Skarbu Państwa,</u>
<u xml:id="u-2.9" who="#SkarbPanstwa">– rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji do Spraw Kontroli Państwowej Sprawozdania z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 2013 r. (druk nr 2496) w przedmiotowym zakresie działania Komisji,</u>
<u xml:id="u-2.10" who="#SkarbPanstwa">– wybór zastępcy przewodniczącego Komisji.</u>
<u xml:id="u-2.11" who="#SkarbPanstwa">W posiedzeniu udział wzięli: Wojciech Kowalczyk podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami, Bronisław Sitek prezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami, Sławomir Grzelak dyrektor Departamentu Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji Najwyższej Izby Kontroli wraz ze współpracownikami.</u>
<u xml:id="u-2.12" who="#SkarbPanstwa">W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Wiesław Kozioł, Iwona Kubaszewska – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Otwieram posiedzenie Komisji Skarbu Państwa. Serdecznie witam państwa posłów oraz zaproszonych gości z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa panem Wojciechem Kowalczykiem.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia przewiduje dwa punkty. Pkt 1 – rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych Sprawozdania z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r. w zakresie kompetencji Komisji Skarbu Państwa. Pkt 2 – rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji do Spraw Kontroli Państwowej Sprawozdania z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 2013 r. w przedmiotowym zakresie działania Komisji. Czy są uwagi do porządku dziennego? Pan poseł Zubowski, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselWojciechZubowski">Panie przewodniczący, w związku z tym, że ze składu prezydium Komisji odszedł pan przewodniczący Dawid Jackiewcz – co jest spowodowane objęciem przez niego mandatu europarlamentarzysty – prosiłbym o uzupełnienie porządku obrad o głosowanie nad kandydaturą zastępcy przewodniczącego Komisji Skarbu Państwa z ramienia Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość. Jeżeli można, prosiłbym, aby to był pierwszy punkt porządku dziennego.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przyjmuję w imieniu prezydium ten wniosek. Proponuję – jak mówiłem wcześniej kolegom z PiS – głosowanie nad kandydaturą w punkcie trzecim. O godz. 15.00 rozpoczyna się wystąpienie premiera. Mamy określone obowiązki w kontekście przyjęcia i rozpatrzenia budżetu. Myślę, że bez większych problemów poradzimy sobie na tym posiedzeniu z całym przyjętym porządkiem obrad.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Jeżeli nie ma innych zgłoszeń, to przystępujemy do rozpatrzenia sprawozdania. Bardzo proszę pana ministra o przedstawienie części budżetu, która dotyczy Ministra Skarbu Państwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSkarbuPanstwaWojciechKowalczyk">Dzień dobry. Witam państwa bardzo serdecznie. Jestem nowym wiceministrem skarbu państwa, nowym – starym z Ministerstwa Finansów. To moje pierwsze spotkanie z Komisją Skarbu Państwa.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Serdecznie gratulujemy.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMSPWojciechKowalczyk">Dziękuję. Zacznę od dochodów i wydatków zaplanowanych w części budżetowej 36 – Skarb Państwa. W znowelizowanej ustawie budżetowej na 2013 r. dochody zaplanowano w wysokości 6.442.292 tys. zł. Zostały zrealizowane w kwocie 6.512.243 tys. zł, czyli ponad 101% planu. Największe dywidendy zostały wpłacone przez spółki: PZU SA – ponad 1.500.000 tys. zł, PGE Polska Grupa Energetyczna SA – 995.000 tys. zł, PKO BP SA – ponad 706.000 tys. zł, KGHM Polska Miedź SA – ponad 623.000 tys. zł, PGNiG SA – ponad 555.000 tys. zł, Krajowa Spółka Cukrowa SA – ponad 552.000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PodsekretarzstanuwMSPWojciechKowalczyk">W znowelizowanej ustawie budżetowej na 2013 r. zaplanowano wydatki w kwocie 62.161 tys. zł. Ministerstwo Skarbu Państwa dysponowało w 2013 r. ogólną kwotą na wydatki w wysokości 62.201 tys. zł. Wydatki zostały zrealizowane w wysokości 59.173 tys. zł, czyli ok. 95% planu.</u>
<u xml:id="u-8.2" who="#PodsekretarzstanuwMSPWojciechKowalczyk">Jeżeli chodzi o konkretne kwestie tej części budżetowej, to – jeżeli państwo pozwolą – oddałbym głos panu dyrektorowi Borowcowi, który przedstawi szczegóły. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Bardzo prosimy, panie dyrektorze.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#DyrektorgeneralnyMSPGrzegorzBorowiec">Ministerstwo realizuje wydatki w dwóch obszarach: na – można powiedzieć – swoje własne utrzymanie i realizację zadań, które są z tym związane oraz dla podmiotów zewnętrznych. Wydatki dla podmiotów zewnętrznych mają formę dotacji. W tej chwili udzielamy tylko jednej dotacji – dla Polskiej Agencji Prasowej. W 2013 r. wynosiła ona 2650 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#DyrektorgeneralnyMSPGrzegorzBorowiec">Z pozostałej kwoty 56.523 tys. zł wydatków, jakie zostały zrealizowane w ramach funkcjonowania Ministerstwa Skarbu Państwa najpoważniejszą kwotą są wydatki bieżące – ponad 55.000 tys. zł, wydatki majątkowe – 1039 tys. zł i świadczenia na rzecz osób fizycznych – 102 tys. zł. W ramach wydatków bieżących najpoważniejszą pozycję stanowią wydatki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi – 45.620 tys. zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne – 2445 tys. zł, pochodne – 6827 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#DyrektorgeneralnyMSPGrzegorzBorowiec">Ministerstwo Skarbu Państwa dysponuje czterema funduszami celowymi: Funduszem Skarbu Państwa, Funduszem Restrukturyzacji Przedsiębiorców, Funduszem Reprywatyzacji oraz Funduszem Rekompensacyjnym. Trzy pierwsze są zasilane z przychodów z prywatyzacji, Fundusz Rekompensacyjny – jest zasilany przez inne agencje. Szczegółowe rozliczenie przychodów i wydatków funduszy za 2013 r. znajduje się w materiale przekazanym członkom Komisji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie dyrektorze. Chciałbym serdecznie przywitać pana Bronisława Sitka prezesa Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. Proszę pana prezesa o przedstawienie części budżetu dotyczącej Prokuratorii.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaBronislawSitek">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo, Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa jest dysponentem części 74 budżetu państwa. W 2013 r. realizowała wydatki w dwóch działach i rozdziałach: dział 750 – Administracja publiczna, rozdział 75003 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa oraz dział 752 – Obrona narodowa, rozdział 75212 – Pozostałe wydatki obronne. Wydatki na 2013 r. dla części 74 zostały zaplanowane w ustawie budżetowej na kwotę 31.489 tys. zł, w tym w dziale 750 Administracja publiczna – 31.487 tys. zł, w dziale 752 – Obrona narodowa – 2 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PrezesProkuratoriiGeneralnejSkarbuPanstwaBronislawSitek">W wyniku korekty ustawy budżetowej z dnia 27 września 2013 r. budżet Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa został zmniejszony o kwotę 150 tys. zł. w dziale 750. W planie ostatecznym wydatki przedstawiały się zgodnie ze znowelizowaną ustawą budżetową. Wykonanie budżetu w 2013 r. wyniosło 29.822 tys. zł, co stanowiło 95% planu po zmianach. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie prezesie. Otwieram dyskusję. Kto z państwa chciałby zabrać głos? Zadać pytanie? Wygłosić komentarz? Rozumiem, że wszyscy zapoznali się ze stosownym sprawozdaniem. Nikt nie ma uwag i wątpliwości. Zatem poddam pod głosowanie Wysokiej Komisji projekt opinii nr 10 Komisji Skarbu Państwa dla Komisji Finansów Publicznych o Sprawozdaniu z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r., uchwalonej na posiedzeniu w dniu 25 czerwca 2014 r. „Komisja Skarbu Państwa na posiedzeniu w dniu 25 czerwca 2014 r. rozpatrzyła Sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r. wraz z Analizą wykonania budżetu państwa i założeń polityki pieniężnej w 2013 r. w zakresie kompetencji Komisji – w projekcie wymienione są części budżetowe.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Po zapoznaniu się ze szczegółowymi informacjami dysponentów części budżetowych oraz wysłuchaniu stanowiska Najwyższej Izby Kontroli – zaraz poprosimy przedstawiciela NIK o przedstawienie stanowiska – i przeprowadzeniu dyskusji Komisja pozytywnie opiniuje Sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r. w powyższym zakresie i wnosi o jego przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Do przedstawienia powyższej opinii na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych zostanie upoważniony – jeżeli wyrazi zgodę i kandydaturę zaakceptuje Wysoka Komisja – pan poseł Zbigniew Konwiński”.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Proszę o przedstawienie opinii Najwyższej Izby Kontroli.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">Jeżeli pan przewodniczący pozwoli, zacząłbym od drugiej z wymienionych jednostek, czyli od Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. NIK oceniła pozytywnie wykonanie budżetu państwa w części 74. Oceniliśmy, że elementy wykonania budżetu w postaci planowania i realizacji dochodów, wydatków, sprawozdawczości oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych funkcjonowały prawidłowo w tej jednostce. Ustalenia naszej kontroli stanowiły podstawę do sformułowania oceny pozytywnej. Izba nie przedstawiła wniosków w odniesieniu do Prokuratorii.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">Nieco bardziej skomplikowana sytuacja występuje w przypadku części 36, której dysponentem jest Ministerstwo Skarbu Państwa. Wykonanie budżetu przez samo ministerstwo oceniliśmy pozytywnie. Pozytywnie oceniliśmy również gospodarowanie środkami finansowymi przez fundusze celowe – Fundusz Reprywatyzacji i Fundusz Rekompensacyjny. Natomiast w odniesieniu do Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców i Funduszu Skarbu Państwa musieliśmy obniżyć ocenę do pozytywnej z nieprawidłowościami. Jeżeli chodzi o Fundusz Restrukturyzacji Przedsiębiorców, to mamy zastrzeżenia do zbyt niskiego – naszym zdaniem – rzeczowego i finansowego wykonania tego funduszu. Przykładowo – na 50 planowanych wniosków o pomoc rozpatrzono tylko 9, wydatkując przy tym 34% dostępnych środków.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">Jeżeli chodzi o Fundusz Skarbu Państwa, nasze zastrzeżenia wzbudził fakt zbyt niskiego przekazywania przez fundusz wygospodarowanej nadwyżki finansowej na rachunek budżetu państwa. Stwierdziliśmy również pewne nieprawidłowości w ewidencjonowaniu mienia polikwidacyjnego przejętego przez Skarb Państwa – mienia, którym poprzednio dysponowały zlikwidowane delegatury Ministerstwa Skarbu Państwa. Przychody ze sprzedaży tego mienia powinny również zasilać Fundusz Skarbu Państwa.</u>
<u xml:id="u-14.3" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">W związku z ustaleniami kontroli sformułowaliśmy wnioski – Minister Skarbu Państwa powinien zwrócić uwagę na konieczność wzmocnienia nadzoru w takich obszarach, jak planowanie dochodów z dywidend, zamieszczanie w umowach informacji o sposobie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, dokumentowanie czynności związanych z realizacją zakupów, sporządzanie zasad rachunkowości w ministerstwie.</u>
<u xml:id="u-14.4" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">Ponadto powtarza się pewna nieprawidłowość dotycząca rozliczeń dotacji przekazywanej Polskiej Agencji Prasowej na prowadzenie działalności, do której PAP jest zobowiązana ustawowo. Naszym zdaniem, problemy z rozliczeniem tej dotacji wynikają z braku spójności pomiędzy sprawozdaniem z tej dotacji a sprawozdaniem finansowym Polskiej Agencji Prasowej. Przy czym podjęte zostały pewne kroki naprawcze przez Ministerstwo Skarbu Państwa, dotyczące rozwiązań ustawowych. Póki co te rozwiązania nie zostały jednak wprowadzone w życie.</u>
<u xml:id="u-14.5" who="#DyrektorDepartamentuGospodarkiSkarbuPanstwaiPrywatyzacjiNajwyzszejIzbyKontroliSlawomirGrzelak">Jeżeli chodzi o przekazywanie środków na fundusze celowe, to stwierdziliśmy, że jest zgodne z wymogami ustawowymi. Również pozytywnie – w zasadzie – oceniliśmy realizację przychodów z prywatyzacji. Generalnie rzecz biorąc – ocena NIK jest pozytywna. Została obniżona w stosunku do dwóch funduszy celowych, o których mówiłem.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo. Czy pan minister lub pan dyrektor chcą odnieść się do wypowiedzi pana dyrektora z NIK?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#DyrektorgeneralnyMSPGrzegorzBorowiec">Po kontroli mamy pełną jasność co powinniśmy poprawić. Wnioski NIK zostaną wdrożone. Oczywiście, w grę prawdopodobnie wchodzi legislacja, jeżeli chodzi o PAP. Trudna sprawa jest z ewidencją mienia, którym w tym momencie zarządzają wojewodowie. Ale to są rzeczy, które po prostu trzeba zrealizować. Nie mamy żadnych uwag, poza tym, że będziemy realizować.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie dyrektorze. Czy ktoś z członków Wysokiej Komisji chciałby jeszcze zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń. Czy jest sprzeciw wobec przyjęcia opinii, której projekt przedstawiłem wcześniej? Nie widzę zgłoszeń. Rozumiem, że pan poseł Konwiński zgadza się, czy tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselZbigniewKonwinski">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Nie zgłoszono innych kandydatów.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przystępujemy do omówienia punktu drugiego – rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji do Spraw Kontroli Państwowej Sprawozdania z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 2013 r. w przedmiotowym zakresie działania Komisji.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Może minuta przerwy. Dziękuję serdecznie przedstawicielom ministra skarbu państwa i Prokuratorii Generalnej. Bardzo proszę pana dyrektora o przedstawienie stosownego sprawozdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#DyrektordepartamentuNIKSlawomirGrzelak">Proszę państwa, w 2013 r. Departament Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji sporządził 20 informacji o wynikach kontroli, które zostały przekazane do komisji sejmowych. 10 z nich dotyczyło kontroli budżetowych. Nie będę o nich mówił.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#DyrektordepartamentuNIKSlawomirGrzelak">Natomiast 10 informacji dotyczyło kontroli stricte tematycznych. Były to takie informacje jak: restrukturyzacja przedsiębiorstw finansowana ze środków Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców, informacja o wynikach kontroli zawierania umów gazowych oraz realizacji inwestycji terminal LNG w Świnoujściu – to informacja z klauzulą zastrzeżone. Następnie informacja o wynikach kontroli realizacji przedsięwzięć w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego, kontrola ochrony klientów dokonujących zakupu towarów w sklepach internetowych, prywatyzacja Jastrzębskiej Spółki Węglowej, program polskiej energetyki jądrowej, kontrola dotycząca rozwoju gazowej sieci przesyłowej, informacja o wynikach kontroli wybranych aspektów działalności Urzędu Patentowego RP. Ponadto w 2014 r. przedstawiliśmy Sejmowi informację dotyczącą stosowania biopaliw i biokomponentów w transporcie oraz informację o wynikach kontroli funkcjonowania i bezpieczeństwa elektroenergetycznych sieci przesyłowych.</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#DyrektordepartamentuNIKSlawomirGrzelak">Zostały już zatwierdzone przez prezesa dwie dodatkowe informacje, które przesłano do ministrów z prośbą o zajęcie stanowiska. To komunalizacja spółek Skarbu Państwa i gospodarowanie wybranymi nieruchomościami Skarbu Państwa. W ramach tej kontroli zbadaliśmy również prywatyzację Polskiego Holdingu Nieruchomości.</u>
<u xml:id="u-20.3" who="#DyrektordepartamentuNIKSlawomirGrzelak">Departament przeprowadził również 9 kontroli doraźnych, z których zwyczajowo nie sporządzamy informacji. Traktujemy je jako rozpoznanie ewentualnie zbadanie realizacji wniosków pokontrolnych. Jak powiedziałem, informacje zostały przesłane do Sejmu i były rozpatrywane na posiedzeniach właściwych komisji.</u>
<u xml:id="u-20.4" who="#DyrektordepartamentuNIKSlawomirGrzelak">W wyniku tych kontroli zostały również sformułowane wnioski pokontrolne. Z reguły te wnioski są realizowane przez kontrolowanych. Nie ma jakichkolwiek problemów, jeżeli chodzi o współpracę z Ministrem Skarbu Państwa, czy z Ministrem Gospodarki. Natomiast gdy chodzi o kontrolę gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa, mamy do czynienia z kuriozalną sytuacją. Otóż, zarządy spółek, czyli Polskiego Holdingu Nieruchomości oraz Warszawskiego Holdingu Nieruchomości odmówiły realizacji wniosków pokontrolnych NIK. Myślę, że to będzie tematem bardziej szczegółowej dyskusji. Zakres tematyczny działania departamentu mieścił się w tych ramach, które przedstawiłem. Jeżeli któryś z tematów, bardziej interesowałby państwa, to służę szczegółami.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Dziękuję bardzo, panie dyrektorze. Nasza Komisja ma bardzo dobre doświadczenia ze współpracy z Najwyższą Izbą Kontroli. Nigdy nie było kontrowersji, jeżeli chodzi o te relacje. To, co powiedział nam pan dyrektor, na temat Polskiego Holdingu Nieruchomości na pewno będzie przedmiotem obrad Wysokiej Komisji. Przygotowujemy plan pracy na kolejne półrocze. Poprosimy państwa o przedstawienie wniosków pokontrolnych i władze PHN o odniesienie się do nich.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Otwieram dyskusję. Kto z państwa chce zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń. Tradycyjnie, jeżeli chodzi o Najwyższą Izbę Kontroli nie ma uwag. Zatem przedstawiam państwu projekt opinii nr 11 Komisji Skarbu Państwa dla Komisji do Spraw Kontroli Państwowej, uchwalonej na posiedzeniu w dniu 25 czerwca 2014 r. „Komisja Skarbu Państwa na posiedzeniu w dniu 25 czerwca 2014 r. rozpatrzyła Sprawozdanie z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 2013 r. w przedmiotowym zakresie działania Komisji.</u>
<u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Po wysłuchaniu szczegółowych wyjaśnień przedstawicieli Najwyższej Izby Kontroli Komisja przyjęła powyższe sprawozdanie i nie wnosi do niego uwag i wniosków”.</u>
<u xml:id="u-21.3" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Czy jest sprzeciw wobec przedstawionego przeze mnie projektu opinii? Nie widzę zgłoszeń. Stwierdzam, że Wysoka Komisja przyjęła opinię. Serdecznie gratuluję przedstawicielom Najwyższej Izby Kontroli.</u>
<u xml:id="u-21.4" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przechodzimy do punktu trzeciego. Bardzo proszę przedstawicieli Klubu Prawo i Sprawiedliwość o przedstawienie kandydata na przysługujące tej formacji miejsce w prezydium Komisji. Pan poseł Małecki, proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselMaciejMalecki">Kandydatem Prawa i Sprawiedliwości jest pan poseł Andrzej Jaworski. Proszę o poparcie tej kandydatury.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Pana posła nie musimy przedstawiać. Pracował wcześniej w naszej Komisji.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za przyjęciem kandydatury pana posła Andrzeja Jaworskiego na zastępcę przewodniczącego Komisji Skarbu Państwa? Kto jest przeciw? Nie widzę zgłoszeń. Kto wstrzymał się? Nie widzę zgłoszeń. Proszę o przedstawienie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#SekretarzKomisji">Kandydatura została przyjęta jednogłośnie.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelTadeuszAziewicz">Gratulujemy serdecznie panu posłowi. Zapraszamy do prezydium. Zamykam posiedzenie. Dziękuję wszystkim za obecność.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>