text_structure.xml
27.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Szanowni państwo, witam. Otwieram 4. posiedzenie Komisji do Spraw Petycji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">W projekcie porządku tego posiedzenia mamy po zmianach – chciałem to podkreślić, była o tym sygnalizacja w zawiadomieniach o posiedzeniu Komisji – następujące sprawy. W punkcie pierwszym – odpowiedź ministra spraw zagranicznych na dezyderat nr 186 skierowany do prezesa Rady Ministrów w sprawie zasady wzajemności w zakresie obowiązku wizowego pomiędzy Polską i USA. W punkcie drugim – rozpatrzenie odpowiedzi ministra sprawiedliwości na dezyderat nr 188 w sprawie ujednolicenia terminologii zawartej w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego. W punkcie trzecim – odpowiedź ministra finansów, inwestycji i rozwoju na dezyderat nr 194 w sprawie możliwości uelastycznienia systemu przekazywania organizacjom pożytku publicznego środków z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych. W punkcie czwartym – odpowiedź ministra rodziny, pracy i polityki społecznej na dezyderat nr 196 skierowany do prezesa Rady Ministrów w sprawie przepisów odnoszących się do uchylenia decyzji wydanej na podstawie aktu normatywnego uznanego przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodny z konstytucją. W punkcie piątym, rozpatrzenie projektów dezyderatów: pierwszy – w sprawie systemu opieki wytchnieniowej; drugi – w sprawie aktualizacji przepisów ustawy z dnia 22 czerwca 2001 r. o wykonywaniu Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów; trzeci – w sprawie nowelizacji ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie zwiększenia mocy urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych; czwarty – w sprawie zmiany stawek w zakresie kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy; piąty – w sprawie przedawnienia odpowiedzialności dyscyplinarnej funkcjonariuszy; ostatni – w sprawie ustanowienia dnia 19 września Dniem Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy do takiego projektu porządku posiedzenia są uwagi? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła porządek posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Stwierdzam, iż posiadamy kworum wymagane do prawidłowego prowadzenia obrad i podejmowania decyzji. Przystępujemy zatem do realizacji przyjętego porządku.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Proszę przedstawiciela Ministerstwa Spraw Zagranicznych o przedstawienie odpowiedzi na dezyderat 186 skierowany do prezesa Rady Ministrów w sprawie zasady wzajemności w zakresie obowiązku wizowego pomiędzy Polską i Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawZagranicznychMarcinPrzydacz">Dziękuję, panie przewodniczący. Panie i panowie posłowie, szanowni państwo, mam niezwykłą przyjemność móc odpowiedzieć na tak sformułowany dezyderat, na tak sformułowane pytanie, że Polska od 11 listopada dołączyła do programu Visa Waiver Program, co znaczy, że obywatele polscy mogą przemieszczać się i przekraczać granice Stanów Zjednoczonych bez obowiązku wizowego w okresie wskazanym w odpowiednich przepisach do 90 dni. Powoduje to de facto realizację zasady wzajemności z obywatelami Stanów Zjednoczonych, przebywającymi na terenie Polski. Rząd polski już nie planuje w tym zakresie dodatkowych działań. Odpowiedź na to pytanie byłaby bezprzedmiotowa.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawZagranicznychMarcinPrzydacz">Natomiast pozwolę sobie w kilku słowach opowiedzieć o ostatnich działaniach, które rząd polski podjął, ażeby do tego bezprecedensowego sukcesu móc doprowadzić. Wprowadzenie zasady wzajemności, jeśli chodzi o obowiązek wizowy, w polskiej debacie publicznej funkcjonował w zasadzie od początków transformacji. Wszystkie poszczególne rządy, wszystkie poszczególne ekipy polityczne starały się doprowadzić do zrównania tych praw. Na skutek dużej ofensywy dyplomatycznej, jaką przeprowadził rząd polski, a przede wszystkim pan prezydent Andrzej Duda, finalnie udało się do tego doprowadzić w roku 2019. Nie ukrywam, że oczywiście wzrost stopy życiowej w Polsce miał również na to wpływ, ale to nie tylko zasługa pracowitości naszych obywateli i ich bogacenia się, ale też odpowiedniej polityki państwowej. Natomiast sposób przeprowadzenia przez Stany Zjednoczone zmiany tych przepisów wskazuje na fakt dobrej woli z ich strony, co wynika, w moim przekonaniu, z dobrej atmosfery panującej na linii Warszawa – Waszyngton. Sam miałem okazję obserwować przez ostatnie miesiące wzmożone prace administracji amerykańskiej, ażeby do zniesienia obowiązku wizowego móc doprowadzić jak najszybciej. W moim przekonaniu było to wynikiem, tak jak mówię, dobrych stosunków polsko-amerykańskich. Temat ten był wielokrotnie poruszany w rozmowach na najwyższym szczeblu. Pan prezydent Andrzej Duda wielokrotnie o tym rozmawiał z prezydentem Donaldem Trumpem i wydaje mi się, że sukces tej decyzji jest wynikiem także tych rozmów.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawZagranicznychMarcinPrzydacz">Bardziej szczegółowo na to pytanie jest mi trudno odpowiedzieć, bo w zasadzie wniosek stał się już bezprzedmiotowy. Bardzo dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Tak jest, sprawa jest bezprzedmiotowa, skoro jest ruch bezwizowy.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Pozwolę sobie na refleksję, 10 lat temu, równo w 2009 r. zamierzałem wybrać się z żoną i z dziećmi do Stanów Zjednoczonych. Jak doszliśmy do tematu wiz i dowiedzieliśmy się, ile mamy zapłacić, ile musimy stracić czasu, żeby pojechać do Krakowa po wizy, to wspólnie i zgodnie uznaliśmy, że jest tyle pięknych miejsc na świecie, że naprawdę nie ma powodów, żebyśmy się napraszali tak niegościnnym Amerykanom. Uznaliśmy, że skoro istnieje obowiązek wizowy, to nie ma powodów, żebyśmy tam jeździli, zwłaszcza że kawał świata jest dla Polaków od dawna otwarty. Myślę, że wielu Polaków podobnie podejmowało decyzje. Dobrze, że Amerykanie podjęli tę decyzję, również we własnym dobrze pojętym interesie.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję panu ministrowi. Zatem proponuję przyjęcie odpowiedzi ministra spraw zagranicznych na dezyderat 186, tak jak pan minister to przedstawił. Jest to przede wszystkim już dzisiaj bezprzedmiotowe.</u>
<u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy są uwagi? Nie słyszę. Zatem Komisja podjęła decyzję o przyjęciu odpowiedzi. Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Szanowni państwo, kolejny punkt – odpowiedź ministra sprawiedliwości na dezyderat nr 188 w sprawie ujednolicenia terminologii zawartej w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego.</u>
<u xml:id="u-3.6" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kto z państwa przedstawi tę odpowiedź? Tak? Pan, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuLegislacyjnegoPrawaCywilnegoMinisterstwaSprawiedliwościArturGrajewski">Dzień dobry. Sędzia Artur Grajewski, Ministerstwo Sprawiedliwości, zastępca dyrektora Departamentu Legislacyjnego Prawa Cywilnego. Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, w pierwszej kolejności chciałem przede wszystkim przeprosić za nieobecność pani minister Anny Dalkowskiej. Inne nagłe obowiązki zatrzymały ją w ministerstwie, dlatego zostałem wydelegowany do szanownej Komisji, aby przedstawić stanowisko ustnie, bo pisemne Wysoka Komisja zna.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuLegislacyjnegoPrawaCywilnegoMinisterstwaSprawiedliwościArturGrajewski">Szanowni państwo, w ocenie Ministerstwa Sprawiedliwości nie istnieje potrzeba ujednolicania tej terminologii, o której mowa w dezyderacie, albowiem – jak zostało wskazane w pisemnej odpowiedzi – nie ma konfliktu między obydwoma definicjami. Definicja licytacji jest szersza niż przetargu. Przetarg jest częścią licytacji, w której to części następują postąpienia. Licytacja obejmuje swoim znaczeniem również czas przed samym przetargiem, jak również czas po zamknięciu przetargu.</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuLegislacyjnegoPrawaCywilnegoMinisterstwaSprawiedliwościArturGrajewski">Ponadto ministerstwo chciałoby zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię, która nie była podnoszona w piśmie. Przepisy w tej formie, właśnie rozróżniając licytację i przetarg, funkcjonują w polskim Kodeksie postępowania cywilnego od samego początku, od 1 stycznia 1965 r. Według mojej wiedzy, nikomu do tej pory nie nastręczały żadnych trudności ani interpretacyjnych, ani praktycznych. Z tego powodu uważamy, że takiej potrzeby nie ma. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję bardzo, panie dyrektorze.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Petycję referowała pani poseł Kornelia Wróblewska. Zatem jeśli nie ma uwag do tej odpowiedzi, i w moim przekonaniu też wydaje mi się być bardzo konkretna i jednoznaczna, proponuję przyjęcie odpowiedzi ministra sprawiedliwości na dezyderat nr 188 w sprawie ujednolicenia terminologii zawartej w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy są zastrzeżenia do takiej rekomendacji? Nie widzę. Zatem uznaję, iż Komisja podjęła taką decyzję.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kolejny punkt, odpowiedź ministra finansów, inwestycji i rozwoju na dezyderat nr 194 w sprawie możliwości uelastycznienia systemu przekazywania organizacjom pożytku publicznego środków z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych. Bardzo proszę przedstawiciela ministra o przedstawienie odpowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuPoboruPodatkówMinisterstwaFinansówArkadiuszJedynak">Dzień dobry państwu. Panie przewodniczący, panie i panowie posłowie, Arkadiusz Jedynak zastępca dyrektora Departamentu Poboru Podatków. Bardzo chciałbym przeprosić za nieobecność ministra Słaboszowskiego, dzisiaj niestety wypadł mu wyjazd służbowy do Gdańska, w związku z tym nie mógł być obecny.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuPoboruPodatkówMinisterstwaFinansówArkadiuszJedynak">Jak przedłożyliśmy w odpowiedzi na dezyderat, przy 1% podatku mamy kolizję dwóch wartości. Po pierwsze, aby te pieniądze trafiły jak najszybciej do organizacji pożytku publicznego, w szczególności aby trafiły jeszcze przed okresem wakacyjnym, żeby mogły być przeznaczone na pomoc dla dzieci. Po drugie, żeby trafiły w jak najwyższej wysokości. Ustawowe skrócenie tego terminu spowoduje, że kwoty przekazywane w ramach 1% zostaną zmniejszone, bowiem zgodnie z regulacjami przekazujemy tylko te pieniądze, które zostały wpłacone. Jak wyjaśnialiśmy w pisemnej odpowiedzi na dezyderat Komisji, schemat działania podatnika jest taki, że do końca kwietnia składa zeznanie podatkowe, następnie ma miesiąc czasu na jego korygowanie również w obszarze OPP. Zatem de facto przed ostatnim dniem maja nie jesteśmy w stanie wskazać dokładnej kwoty przekazanych środków.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuPoboruPodatkówMinisterstwaFinansówArkadiuszJedynak">Należy również pamiętać, że regulacje dotyczące usługi „Twój e-PIT”, skonstruowane są w ten sposób, że w przypadku milczącej akceptacji podatnika zeznania „Twój e-PIT”, podatnik nie jest zobowiązany do dokonania wpłaty do 30 kwietnia, ale w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia od Urzędu Skarbowego o wysokości tej wpłaty, którą otrzymuje w ciągu 30 dni od dnia automatycznej akceptacji zeznania. W związku z czym, w naszej ocenie, przyspieszenie tego terminu mogłoby spowodować zmniejszenie kwot dla organizacji pożytku publicznego.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#ZastępcadyrektoraDepartamentuPoboruPodatkówMinisterstwaFinansówArkadiuszJedynak">Natomiast, Wysoka Komisjo, Krajowa Administracja Skarbowa, starając się wychodzić naprzeciw potrzebom społecznym, w tym również organizacji pożytku publicznego, w przyszłym roku wdraża nowy system informatyczny w zakresie rachunkowości podatkowej w urzędach skarbowych. W związku z tym na jednym ze spotkań projektowych podjęliśmy decyzję, że od 2021 r. bez względu na zmiany ustawowe będziemy przekazywać środki dla organizacji pożytku publicznego sukcesywnie, jak tylko będzie to możliwe, co bez skrócenia ustawowego okresu spowoduje, że środki dla OPP znajdą się po prostu wcześniej. W naszej ocenie, to jest to, co moglibyśmy na chwilę obecną zaproponować. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję panu. Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Petycję referował pan poseł Bogdan Latosiński, niestety też już go nie ma w składzie naszej Komisji, ani w Sejmie – jego praca miała dla nas ogromną wartość.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Jeżeli nie słyszę państwa uwag, to po tych wyjaśnieniach i na podstawie pisemnej odpowiedzi ministra finansów, inwestycji i rozwoju proponuję przyjąć odpowiedź ministra na dezyderat nr 194. Czy do takiej rekomendacji są zastrzeżenia? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła odpowiedź.</u>
<u xml:id="u-7.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">W kolejnym punkcie mamy odpowiedź ministra rodziny, pracy i polityki społecznej na dezyderat 196 skierowany do prezesa Rady Ministrów w sprawie przepisów odnoszących się do uchylenia decyzji wydanej na podstawie aktu normatywnego uznanego przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodny z konstytucją.</u>
<u xml:id="u-7.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kto z państwa? Pan, tak? Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#NaczelnikwDepartamencieUbezpieczeńSpołecznychMinisterstwaRodzinyPracyiPolitykiSpołecznejZbigniewWasiak">Szanowny panie przewodniczący, panie posłanki, panowie posłowie Zbigniew Wasiak, Departament Ubezpieczeń Społecznych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#NaczelnikwDepartamencieUbezpieczeńSpołecznychMinisterstwaRodzinyPracyiPolitykiSpołecznejZbigniewWasiak">Panie przewodniczący, w pierwszej kolejności chciałbym przeprosić za nieobecność pana ministra Marcina Zielenieckiego. Akurat w Senacie trwają prace nad ustawą dotyczącą kobiet rocznika 1953, na kanwie którego, w części przynajmniej, petycja i dezyderat zostały sformułowane. Minister rodziny, pracy i polityki społecznej odnosi się tylko do tej części, która dotyczy możliwości wdrożenia tego wyroku w oparciu o prace Senatu. Niestety projekt 3720 uległ dyskontynuacji, tym niemniej w Senacie aktualnie trwają prace w zasadzie nad analogicznym projektem. Odnosząc się do projektu 3720, minister rodziny, pracy i polityki społecznej uważa, że on w pełni realizuje wyrok Trybunału Konstytucyjnego, nawet szerzej niż sam Trybunał to zakreślił, bo obejmuje tym zarówno kobiety jak i mężczyzn, ogranicza to zgodnie z wyrokiem trybunału do roku 1953. W tym sensie prace nad tym wyrokiem w pełni wdrożą ten wyrok w życie. Umożliwią również wszystkim osobom – także tym, które zostały dotknięte tym pięcioletnim terminem, jakby upływem terminu i negatywnymi jego konsekwencjami – ponowne złożenie wniosku, przeliczenie emerytury, uzyskanie stosownego wyrównania w terminie wskazanym w tym projekcie, jako termin sześciomiesięczny, który wydaje się, w naszej ocenie, terminem racjonalnym. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję panu. Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Petycję ja referowałem na posiedzeniu Komisji. Również w świetle wyjaśnień tu przedstawionych przez przedstawiciela ministra, wydaje mi się, że właśnie te kwestie mają możliwość gruntownej analizy i uwzględnienia w odpowiednim zakresie w toku prac nad projektem senackim. Nie ma co tych prac dublować. W tej sytuacji rekomenduję przyjęcie odpowiedzi ministra na dezyderat nr 196, skierowany przez Komisję do prezesa Rady Ministrów.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy wobec takiej rekomendacji są uwagi? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła odpowiedź ministra.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Bardzo panu dziękuję.</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Przechodzimy do projektów dezyderatów.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Pierwszy dezyderat w sprawie systemu opieki wytchnieniowej. Projekt dezyderatu państwo otrzymaliście. Petycję prowadził pan poseł Maliszewski. Pan poseł Maliszewski poszedł na posiedzenie innej komisji. Przed wyjściem potwierdził mi, że projekt dezyderatu w pełni odzwierciedla konkluzje z dyskusji nad tą petycją.</u>
<u xml:id="u-9.6" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#SekretarzKomisjiKamilMicał">W trakcie VIII kadencji; dezyderaty rozpatrywane w poprzedniej kadencji.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Tak, słusznie pan sekretarz zwraca uwagę, że są to dezyderaty dotyczące petycji rozpatrywanych w poprzedniej kadencji, ale nie ma przeszkód byśmy tę sprawę kontynuowali. Dlatego przedkładamy projekt tego dezyderatu do ministra zdrowia w sprawie systemu opieki wytchnieniowej.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy nie ma zastrzeżeń do tego projektu? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat.</u>
<u xml:id="u-11.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kolejny dezyderat w sprawie aktualizacji przepisów ustawy z dnia 22 czerwca 2001 r. o wykonywaniu Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów. Projekt dezyderatu do prezesa Rady Ministrów. Czy do projektu dezyderatu ktoś z państwa chciałby zgłosić jakieś uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-11.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Pan poseł Robert Warwas, który prowadził petycję jest niestety nieobecny, ale nie zgłaszał żadnych uwag do tego dezyderatu.</u>
<u xml:id="u-11.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy zatem nie ma zastrzeżeń do przyjęcia dezyderatu do prezesa Rady Ministrów w sprawie aktualizacji przepisów ustawy z 22 czerwca 2001 r. o wykonywaniu Konwencji o zakazie prowadzenia badań itd.? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat.</u>
<u xml:id="u-11.5" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kolejny dezyderat jest kierowany do prezesa Rady Ministrów, a dotyczy nowelizacji ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie zwiększenia mocy urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych.</u>
<u xml:id="u-11.6" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Petycję referował pan poseł Marcin Duszek. Bardzo proszę pana posła o stanowisko w sprawie tego projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PosełMarcinDuszek">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo, przed chwilą po zapoznaniu się z dokumentem chciałbym zarekomendować przyjęcie dezyderatu. Nie zgłaszam żadnych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Bardzo dziękuję. Czy ktoś z państwa ma jakieś uwagi. Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy jest sprzeciw? Czy są zastrzeżenia abyśmy przyjęli projekt tego dezyderatu? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat do prezesa Rady Ministrów w sprawie nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie zwiększenia mocy urządzeń wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kolejny dezyderat dotyczy także petycji referowanej przez pana posła Marcina Duszka, a ma zostać skierowany do prezesa Rady Ministrów w sprawie zmiany stawek w zakresie kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Proszę pana posła o stanowisko.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PosełMarcinDuszek">Panie przewodniczący, szanowna Komisjo, jako Komisja uznaliśmy odpowiedź za niezadowalającą i podjęliśmy decyzję o jej odrzuceniu. W tej chwili, tak jak powiedział pan przewodniczący, chcielibyśmy ponownie skierować dezyderat do prezesa Rady Ministrów. Tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Tak, tak, bo to jest sprawa ponadresortowa.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PosełMarcinDuszek">Dokładnie tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dlatego uważamy, że dobrze aby właśnie premier wyznaczył przedstawiciela rządu, który udzieli takiej odpowiedzi w imieniu wszystkich, bo to przecież dotyczy pracowników w wielu resortach.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PosełMarcinDuszek">I to rekomendujemy.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję. Czy są uwagi do projektu dezyderatu. Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy są uwagi do przyjęcia tego projektu? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat do prezesa Rady Ministrów w sprawie zmiany stawek w zakresie kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Kolejny projekt dezyderatu do prezesa Rady Ministrów w sprawie przedawnienia odpowiedzialności dyscyplinarnej funkcjonariuszy.</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Przypomnę, że petycję prowadził pan poseł Bogdan Latosiński. Były nad tym długie i bardzo szczegółowe dyskusje. Rezultatem tych dyskusji była decyzja o wystąpieniu z dezyderatem, którego projekt przedkładamy.</u>
<u xml:id="u-19.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie? Czy przedstawiciel Policji? Pan w tej sprawie tego dezyderatu?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#JarosławSiekierski">Tak, panie przewodniczący.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Bardzo proszę, o pana stanowisko.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#JarosławSiekierski">Właściwie tak niewiele mam do powiedzenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Nie zgłasza pan uwag?</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#JarosławSiekierski">Nie zgłaszam żadnych uwag.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Szanowni państwo, rekomenduję przyjęcie tego dezyderatu. Czy są zastrzeżenia? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat do prezesa Rady Ministrów w sprawie przedawnienia odpowiedzialności dyscyplinarnej funkcjonariuszy.</u>
<u xml:id="u-25.2" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Ostatni dezyderat do ministra rodziny, pracy i polityki społecznej w sprawie ustanowienia dnia 19 września Dniem Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.</u>
<u xml:id="u-25.3" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Petycję, która była podstawą przygotowania tego projektu, prowadził także pan poseł Bogdan Latosiński.</u>
<u xml:id="u-25.4" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy ktoś z państwa chciałby do tego projektu przedstawić swoje uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-25.5" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Czy są wątpliwości, co do przyjęcia projektu tego dezyderatu? Nie słyszę. Zatem uznaję, iż Komisja przyjęła dezyderat do ministra rodziny, pracy i polityki społecznej w sprawie ustanowienia dnia 19 września Dniem Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.</u>
<u xml:id="u-25.6" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Szanowni państwo, na tym wyczerpaliśmy porządek tego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-25.7" who="#PrzewodniczącyposełSławomirJanPiechota">Dziękuję państwu za udział w posiedzeniu Komisji i życzę dobrego popołudnia. Kolejne posiedzenie jutro. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>