text_structure.xml 6.3 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dzień dobry. Otwieram posiedzenie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Witam członków Komisji i gości.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Stwierdzam kworum oraz przyjęcie protokołów z posiedzeń od 157 do 179 wobec niewniesienia do nich zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Porządek dzienny posiedzenia obejmuje rozpatrzenie projektu sprawozdania Komisji z działalności w IX kadencji Sejmu. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie ma uwag. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny. Przechodzimy do jego realizacji.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Otrzymaliście państwo projekt części opisowej sprawozdania Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży w IX kadencji. Sprawozdanie jest opracowane na podstawie art. 168 ust. 1 regulaminu Sejmu i uchwały z 21 posiedzenia Prezydium Sejmu z 11 lipca 2023 roku w sprawie sporządzania sprawozdań z działalności komisji sejmowych w IX kadencji Sejmu. Obejmuje okres działania Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży od dnia wyboru jej składu przez Sejm na pierwszym posiedzeniu w dniu 13 listopada 2019 roku do końca kadencji. W późniejszym czasie, po zakończeniu prac legislacyjnych, w końcówce kadencji zostaną do części opisowej sprawozdania dołączone tabele statystyczne. Całość sprawozdania zostanie opublikowana w systemie informacyjnym Sejmu. W sprawozdaniu są zawarte najważniejsze kwestie z zakresu działania Komisji, tematyka posiedzeń oraz najważniejsze projekty, które trafiły do naszej Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Czy ktoś zabrać chce głos? Pani poseł Szumilas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#KrystynaSzumilas">Po pierwsze, pani przewodnicząca, trochę z szacunku dla Komisji – nic nie słyszeliśmy tutaj, co pani mówiła. Tak daleko pani ten mikrofon miała i tak szybko mówiła, że po prostu nie było słychać. To jest pierwsza uwaga.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#KrystynaSzumilas">Druga moja uwaga – będziemy głosować przeciwko przyjęciu sprawozdania właśnie ze względu na to, w jaki sposób Komisja była prowadzona. Niedopuszczanie opozycji do głosu, niedopuszczanie do głosu strony społecznej, przyjmowanie ustaw, które szkodzą edukacji – z tych wszystkich względów będziemy głosować przeciwko przyjęciu tego sprawozdania. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję. Pan poseł Artur Dziambor.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Poseł Artur Dziambor (niez.):</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Rozumiem, szanowni państwo, że jest to Komisja, na której jest czas podsumowań, więc ja zamiast zabierać głos w dyskusji na temat sprawozdania, chciałbym po prostu podziękować państwu serdecznie za te 4 lata współpracy. Były to bardzo ciekawe obrady. Była to Komisja, w której były emocje. Była walka. Wiadomo, różnimy się od siebie. Ważne, żeby się różnić pięknie i żeby dochodzić do jak najlepszych wniosków. Tak że chciałem państwu wszystkim serdecznie podziękować, niezależnie od tego, czy się zgadzaliśmy, czy nie zgadzaliśmy. Myślę, że tych 4 lat nie straciliśmy i patrzymy pozytywnie w przyszłość. Dziękuję pięknie.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję bardzo. Zamykam dyskusję. Oczywiście też serdecznie państwu dziękuję. Komisja emocjonująca, ale mam nadzieję, że jednak te 4 lata naszej pracy, naszej dyskusji jakiś wkład w tę naszą przestrzeń edukacyjną wniosły – niezależnie od tego, czy się zgadzaliśmy, czy nie.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję… Życząc wam powodzenia w wyborach – nie wiem czy się jeszcze spotkamy… Wszystko możliwe. Ale to sprawozdanie to trochę taki pretekst… Trzymam za was wszystkich kciuki… Przede wszystkim bardzo serdecznie dziękuję naszemu sekretariatowi. Gdyby był taki system, w którym można byłoby wystawiać oceny – proszę się nie gniewać – to naprawdę ja jako przewodnicząca mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że praca była po prostu wzorowa. Jeszcze raz w imieniu prezydium i myślę, że całej Komisji – bardzo serdecznie paniom dziękujemy.</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Teraz tak… Zamknęłam dyskusje. Jest sprzeciw. Wobec tego będziemy głosować. Musimy podnieść ręce, bo tu nie działa system.</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Kto z państwa jest za przyjęciem sprawozdania? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-3.7" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-3.8" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Głosowało 24 posłów. 17 posłów za, 6 przeciw, 1 poseł się wstrzymał. Dziękuję. Zatem stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie. Porządek dzienny został wyczerpany.</u>
          <u xml:id="u-3.9" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Mam w scenariuszu, żeby podziękować oprócz posłom również przedstawicielom ministerstwa, organizacjom, które uczestniczyły w naszych obradach. Sekretariatowi już podziękowaliśmy.</u>
          <u xml:id="u-3.10" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Już koniec… 30 sekund…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#AleksanderMrówczyński">Ja chcę pani przewodniczącej podziękować za „wytrzymałkę”. Dziękujemy. Dziękujemy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#MirosławaStachowiakRóżecka">Dziękuję ślicznie. Zamykam posiedzenie. Protokół do wglądu w sekretariacie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>