text_structure.xml
6.05 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#BartoszArłukowicz">Otwieram posiedzenie Komisji Zdrowia. Szanowni państwo proszę przygotować karty do głosowania.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#BartoszArłukowicz">Pani poseł, proszę przygotować kartę do głosowania, żeby potem nie było powtarzania głosowań.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#BartoszArłukowicz">Stwierdzam kworum. Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w czasie drugiego czytania do projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z e-skierowaniem oraz listami oczekujących na udzielanie świadczenia opieki zdrowotnej – druki nr 3017 i 3068.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#BartoszArłukowicz">Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę. Stwierdzam jego przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#BartoszArłukowicz">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#BartoszArłukowicz">W dniu 5 grudnia na posiedzeniu plenarnym Sejmu odbyło się drugie czytanie projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z e-skierowaniem oraz listami oczekujących na udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej – druki nr 3017 i 3068. W czasie drugiego czytania zgłoszono dwie poprawki. Sejm skierował ustawę wraz z poprawkami do Komisji w celu przygotowania dodatkowego sprawozdania. Proszę wnioskodawców o krótkie przedstawienie treści poprawek, ale syntetycznie, bo już rozmawialiśmy o tym wczoraj.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#BartoszArłukowicz">Bardzo proszę, poseł Chybicka.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#AlicjaChybicka">Panie przewodniczący, szanowni państwo, poprawka nr 1. Podatnik może od dochodu z innych źródeł przychodów niż zyski kapitałowe, ustalone zgodnie z art. 7, odliczyć wydatki pomniejszone o podatek od towarów i usług, które zostały poniesione w 2018 r. na nabycie towarów lub usług, w tym na nabycie lub ulepszenie środków trwałych lub na nabycie wartości niematerialnych i prawnych umożliwiających podłączenie do elektronicznej platformy gromadzenia analizy i udostępnienia zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych. Otrzymali państwo całość tych poprawek z wyjaśnieniami mailem. Poprawka nr 2 dotyczy przesunięcia 50 mln zł na dosprzętowienie i doinformatyzowanie, czyli doprogramowanie instytucji i lekarzy, którzy nie posiadają dostatecznego sprzętu i dostatecznego usprzętowienia.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#AlicjaChybicka">W mojej opinii te poprawki są bardzo potrzebne. Tych 50 mln to nie jest… Wiem, panie ministrze, że 30 mln zł dostają apteki, ale nie chodzi o apteki.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#AlicjaChybicka">Bardzo dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#BartoszArłukowicz">Dziękuję. Opinia rządu w sprawie poprawek?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#JanuszCieszyński">Tak. Przeanalizowaliśmy te poprawki. Dziękujemy bardzo za ten pomysł. Natomiast w naszej ocenie zaproponowane rozwiązanie nie jest kompletne i w pewnych wypadkach mogłoby nawet naruszać zasadę równości podmiotów. W związku z tym w imieniu rządu proponuję odrzucenie tej poprawki.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#BartoszArłukowicz">Czy Biuro Legislacyjne ma jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#RobertDurlik">Nie mamy uwag legislacyjnych. Poza tym, że wydaje się nam, że państwo jakby celowo w ust. 5… Nie ruszali państwo swoich propozycji do ust. 5. Dotyczy on mechanizmu przy wielości aptek, punktów aptecznych – chodzi o ograniczenie do czterech. Rozumiem, że państwo celowo nie przenieśli tego mechanizmu na podmioty lecznicze będące przedsiębiorcami. Jeżeli takie założenie było celowe, to nie mamy uwag legislacyjnych, a zmiana jest merytoryczna. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#BartoszArłukowicz">Dziękuję i stawiam wniosek o pozytywne zaopiniowanie przygotowanych poprawek.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#BartoszArłukowicz">Przystępujemy do głosowania. Wszyscy mają gotowe karty? Możemy głosować?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#Głoszsali">Osobno czy nie?</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#BartoszArłukowicz">Oczywiście, że osobno. Osobno każdą poprawkę, oczywiście.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#BartoszArłukowicz">Czy wszyscy gotowi do głosowania?</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#BartoszArłukowicz">Przypominam, stawiam wniosek o pozytywne zaopiniowanie. Kto z państwa jest za pozytywnym zaopiniowaniem? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#BartoszArłukowicz">Podaję wyniki głosowania: 10 posłów za, 14 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Poprawka nr 1 nie uzyskała pozytywnej rekomendacji Komisji. Poprawka nr 2. Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 2? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?</u>
<u xml:id="u-9.4" who="#BartoszArłukowicz">Podaję wyniki: 10 posłów za, 14 przeciw, nikt się nie wstrzymał. Poprawka nie uzyskała pozytywnej opinii Komisji.</u>
<u xml:id="u-9.5" who="#BartoszArłukowicz">Proponuję, żeby sprawozdawcą pozostała pani poseł Glenc. Czy się pani poseł zgadza?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#TeresaGlenc">Tak. Zgadzam się.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#BartoszArłukowicz">Nie słyszę sprzeciwu. Dziękuję, zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>