text_structure.xml
25 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#JacekSasin">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#JacekSasin">Przepraszam państwa za opóźnienie, które nastąpiło w stosunku do planowanego terminu rozpoczęcia posiedzenia, ale jeżeli parlament obraduje, to tak się czasami zdarza, że pewne nieprzewidziane rzeczy się dzieją. Jeszcze raz dziękuję państwu za cierpliwość.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, zanim przejdziemy do realizacji porządku dziennego, przedstawię naszych gości. Przede wszystkim, bardzo mi miło powitać po raz pierwszy na posiedzeniu naszej Komisji pana ministra Pawła Muchę – sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – serdecznie witam, panie ministrze – oraz pana ministra Wiesława Jasińskiego. Tak, jest pan minister. Przepraszam bardzo, nie zauważyłem. Panie ministrze, dzień dobry. Pan minister nie po raz pierwszy, ale również bardzo serdecznie pana ministra na posiedzeniu Komisji witamy. Witam wszystkich państwa, którzy towarzyszą panom ministrom, oraz wszystkich państwa, którzy są zainteresowani tematami, które będziemy dzisiaj poruszać.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, jeśli chodzi o porządek posiedzenia, to przewiduje on dwa punkty. Po pierwsze, rozpatrzenie wniosku o powołanie podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia poselskiego projektu ustawy o restrukturyzacji kredytów denominowanych lub indeksowanych do waluty innej niż waluta polska oraz o wprowadzeniu zakazu udzielania takich kredytów (to jest druk nr 729), przedstawionego przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej projektu ustawy o zasadach zwrotu niektórych należności wynikających z umów kredytu i pożyczki (druk nr 811) oraz poselskiego projektu ustawy o szczególnych zasadach restrukturyzacji walutowych kredytów mieszkaniowych w związku ze zmianą kursów walut obcych do waluty polskiej (druk nr 877). To wszystko jest w proponowanym pkt I porządku dziennego posiedzenia.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#JacekSasin">Pkt II to rozpatrzenie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej również o trzech projektach ustaw: o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (druk nr 1014), o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (druk nr 231) i o senackim projekcie ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (druk nr 368). Sprawozdanie przedstawi przewodnicząca podkomisji – pani poseł Ewa Szymańska. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie porządku obrad.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#JacekSasin">W związku z przyjęciem porządku obrad, przystępujemy do realizacji pkt I.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#JacekSasin">Informuję Wysoką Komisję, że Sejm w dniach 20 i 21 października 2016 r. skierował trzy projekty (te, które przed chwilą wymieniałem, w tym jeden przedstawiony przez pana prezydenta i dwa poselskie projekty ustaw) dotyczące uregulowania problemu kredytów walutowych (druki nr 729, 811 i 877) do Komisji Finansów Publicznych do rozpatrzenia. Proponuję powołać podkomisję. Pierwsze czytanie odbyło się na posiedzeniu plenarnym Sejmu, co zwalnia nas z obowiązku odbycia dzisiaj jakiejkolwiek dyskusji w tym punkcie. Proponuję powołać podkomisję nadzwyczajną do rozpatrzenia tych projektów ustaw. Proponuję, aby podkomisja, również ze względu na oczekiwanie dotyczące sprawnego procedowania, liczyła 9 posłów. Czy ktoś z państwa posłów zgłasza sprzeciw wobec tej propozycji w sprawie powołania podkomisji? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja propozycję powołania dziewięcioosobowej podkomisji nadzwyczajnej przyjęła.</u>
<u xml:id="u-1.9" who="#JacekSasin">Przypominam, że dziewięcioosobowa podkomisja nadzwyczajna, zgodnie z ustalonymi parytetami, to podkomisja, w której 5 członków zostanie zaproponowanych przez Klub Prawo i Sprawiedliwość, 2 przez Platformę Obywatelską i po 1 pośle przez kluby: Kukiz’15 i Nowoczesna. Bardzo proszę o zgłaszanie kandydatur do podkomisji nadzwyczajnej.</u>
<u xml:id="u-1.10" who="#JacekSasin">Pozwolę sobie w pierwszej kolejności zgłosić kandydatów klubu Prawo i Sprawiedliwość. Byliby to następujący posłowie – pan poseł przewodniczący Szewczak, pani przewodnicząca Masłowska, pani poseł Szymańska, pan poseł Tułajew oraz, ze względu na wagę tego problemu pozwolę sobie zaproponować również swoją osobę do składu tej podkomisji. Tak przedstawia się tych 5 kandydatur. Bardzo proszę pozostałe kluby. Klub Platforma Obywatelska?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#JanuszCichoń">W imieniu klubu Platforma Obywatelska chciałbym zgłosić panią Zofię Czernow i panią Krystynę Skowrońską.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę o zgłoszenia.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#BłażejParda">W imieniu Kukiz’15 zgłaszam Pawła Grabowskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#JacekSasin">Tak jest, bardzo dziękuję. Pozostał jeszcze klub Nowoczesna. Nie mamy chyba w tej chwili nikogo z klubu Nowoczesna na Sali. Cóż, rozumiem, że w tej sytuacji wybierzemy ośmiu członków z taką intencją, że uzupełnimy skład podkomisji w momencie, w którym zostanie zgłoszony kandydat klubu Nowoczesna.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, w tej chwili w skład podkomisji nadzwyczajnej, zgodnie ze zgłoszonymi kandydaturami, jeśli taka będzie wola i akceptacja ze strony Komisji, weszłyby następujące osoby: pan poseł Tułajew, pani poseł Szymańska, pan przewodniczący Szewczak, pani przewodnicząca Masłowska, Jacek Sasin, pani poseł Czernow, pani przewodnicząca Skowrońska i pan poseł Grabowski. Czy jest akceptacja, aby podkomisję w takim składzie powołać? Nie słyszę głosów sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja powołała podkomisję nadzwyczajną do rozpatrzenia projektów ustaw z druków nr 729, 811 i 877.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, w tej chwili chciałbym ogłosić pięciominutową przerwę w posiedzeniu Komisji. Chciałbym, aby w czasie tej przerwy ukonstytuowała się podkomisja nadzwyczajna, którą przed chwilą powołaliśmy. W związku z tym proszę, aby wszyscy połowie wybrani do składu tej podkomisji zbliżyli się do stołu prezydialnego, natomiast posiedzenie Komisji wznowimy za 5 minut. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#komentarz">(Po przerwie)</u>
<u xml:id="u-5.5" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, wznawiam posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Przystępujemy do rozpatrzenia II punktu porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-5.6" who="#JacekSasin">Informuję państwa, że Komisja Finansów Publicznych w dniu 30 listopada 2016 r. skierowała trzy projekty ustaw: rządowy, poselski i senacki, o zamianie ustawy o finansach publicznych (druki nr 1014, 231 i 368) do podkomisji nadzwyczajnej. Informuję, że podkomisja zakończyła pracę w dniu 10 stycznia 2017 r. i przyjęła sprawozdania o tych projektach ustaw. Sprawozdania podkomisji są dostępne na poselskich iPadach.</u>
<u xml:id="u-5.7" who="#JacekSasin">Przystępujemy do rozpatrzenia sprawozdania podkomisji. Bardzo proszę panią poseł Ewę Szymańską – przewodniczącą podkomisji – o przedstawienie sprawozdań.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#EwaSzymańska">Panie przewodniczący, szanowni państwo, podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia poselskiego, senackiego i rządowego projektów ustaw o zmianie ustawy o finansach publicznych (druki nr 231, 368 i 1014) odbyła posiedzenia w dniach 30 listopada 2016 r. i 10 stycznia 2017 r. Na posiedzeniu w dniu 10 stycznia bieżącego roku rozpatrzono kolejno projekty ustaw zgodnie z zaproponowanym i zatwierdzonym porządkiem dziennym. Podczas dyskusji bez ograniczeń zadawane były pytania, na które posłowie otrzymali wyczerpujące odpowiedzi i wyjaśnienia. Obszernych wyjaśnień i odpowiedzi na pytania dotyczące projektu rządowego (druk nr 1014) udzielał głównie pan Leszek Skiba – podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#EwaSzymańska">Projekt poselski (druk nr 231) został szczegółowo omówiony przez przedstawiciela wnioskodawców – panią poseł Paulinę Hnnig-Kloskę. Negatywną opinię rządu o tym projekcie przedstawił minister Leszek Skiba. Senacki projekt ustawy (druk nr 368), realizujący orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, został pozytywnie oceniony przez rząd, którego stanowisko przedstawił, upoważniony przez Radę Ministrów, pan minister Leszek Skiba.</u>
<u xml:id="u-6.2" who="#EwaSzymańska">Projekt rządowy z druku nr 1014, po uwzględnieniu uwag i sugestii Biura Legislacyjnego, został przyjęty przez podkomisję bez sprzeciwu. Projekt poselski z druku nr 231 po przeprowadzonej dyskusji i głosowaniu został odrzucony. Senacki projekt ustawy (druk nr 368), po uwzględnieniu uwagi Biura Legislacyjnego, został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-6.3" who="#EwaSzymańska">Reasumując, jak mówił pan przewodniczący, podkomisja przedkłada następujące sprawozdania. Podkomisja, po rozpatrzeniu rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (druk nr 1014) wnosi o przyjęcie tego projektu w formie załączonego projektu ustawy. Podkomisja. po rozpatrzeniu poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych wnosi o odrzucenie projektu z druku nr 231. Podkomisja, po rozpatrzeniu senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych (druk nr 368) wnosi o przyjęcie tego projektu w formie załączonego projektu ustawy. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję pani poseł. Mam w tym momencie, po przedstawieniu sprawozdań podkomisji, następującą propozycję, abyśmy w pierwszej kolejności rozpatrzyli wniosek podkomisji o odrzucenie projektu ustawy z druku nr 231. W drugiej kolejności chciałbym zgłosić wniosek o połączenie w jednym dwóch sprawozdań przygotowanych przez podkomisję, czyli tego dotyczącego druku nr 1014 – to jest rządowy projekt ustawy, z drukiem nr 368 – to jest projekt senacki. Potem, po decyzjach, które Komisja podejmie w tej sprawie, przystąpilibyśmy do szczegółowego rozpatrzenia projektu ustawy. Czy mogę uznać, że Komisja akceptuje taki sposób procedowania? Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#JacekSasin">W związku z tym uznaję, że przyjęliśmy sposób procedowania.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#JacekSasin">Zgodnie z tym, co przed chwilą ustaliliśmy, w pierwszej kolejności Komisja rozpatrzy wniosek podkomisji nadzwyczajnej o odrzucenie projektu z druku nr 231. Czy w tej sprawie ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos? Nie słyszę. W związku z tym zapytam – czy jest sprzeciw? Jest sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#JanuszCichoń">Rozumiem, że nie ma wnioskodawców, bo tak naprawdę był to projekt Nowoczesnej, ale wobec tego zabiorę głos w ich imieniu, ponieważ podzielaliśmy pogląd dotyczący konieczności zmiany, jeżeli chodzi o regułę wydatkową. Przypomnę tylko, że państwo głosami PiS dokonaliście zmian w tej regule wydatkowej, która miała stabilizować w dłuższym czasie polskie finanse publiczne. Te zmiany, które wprowadziliście, zrujnowały tę regułę. Doprowadziły do wyraźnego zwiększenia wydatków poza to, co wcześniej, na podstawie wcześniej obowiązującej reguły można było realizować. Mówię tu o budżecie państwa. Te wydatki wzrosły, limit wydatków wzrósł o ponad 30 000 000 tys. zł. Projekt Nowoczesnej zmierzał do przebudowy reguły wydatkowej, nie do końca naszym zdaniem w taki sposób, który rzeczywiście stabilizuje finanse publiczne. Jest to jednak rozwiązanie, nad którym powinniśmy pochylić się nieco głębiej, dlatego wnoszę o kontynuowanie prac nad tym projektem.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Czy pan minister chciałby zabrać głos w tym punkcie?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#WiesławJasiński">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, stanowisko rządu w tej kwestii nie zmieniło się – jesteśmy za odrzuceniem tego projektu. Jeżeli wolno powiedzieć, panie przewodniczący, jesteśmy za połączeniem procedowania projektu rządowego oraz projektu senackiego. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, ponieważ z jednej strony jest wniosek podkomisji o odrzucenie projektu z druku nr 231 i wniosek, który został przed chwilą przez pana przewodniczącego Cichonia sformułowany – wniosek przeciwny, czyli wniosek o kontynuowanie prac nad tym projektem, przystąpimy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#JacekSasin">Będziemy głosować przez podniesienie ręki. Zresztą w tej sali nie mamy innej możliwości. Szanowni państwo posłowie, kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem wniosku podkomisji nadzwyczajnej o odrzucenie projektu z druku nr 231? Kto jest przeciw? Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#MichałNowak">18 głosów za, 6 przeciw, 1 wstrzymujący się.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że Komisja przyjęła wniosek podkomisji o odrzucenie projektu z druku nr 231.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia wniosku o łączne rozpatrywanie sprawozdań podkomisji w przedmiocie druku nr 1014 i 368. Czy w tej sprawie ktoś z państwa chciałby zabrać głos albo też złożyć wniosek przeciwny? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja wniosek o łączne rozpatrywanie przyjęła.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, w związku z tym przechodzimy do rozpatrzenia projektów ustaw. Bardzo proszę Biuro Legislacyjne o informację, jak technicznie będziemy procedować. Najpierw jeden projekt, a potem drugi, tak? Biuro, jak rozumiem, połączy to później w jedno sprawozdanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#ŁukaszKasiak">Można tak, ale można też, panie przewodniczący, rozpatrzyć zmiany w tym większym projekcie z druku nr 1014 i tę zmianę z druku nr 368, jako zmianę 15. Możemy również w ten sposób rozpatrzyć tę zmianę. Jak państwo wolą. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#JacekSasin">Proponuję, żebyśmy rzeczywiście w ten sposób to rozpatrzyli, a więc, żebyśmy senacki projekt ustawy dołączyli do bardziej obszernego projektu rządowego. Nie słyszę sprzeciwu. Będziemy procedować w ten sposób.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia projektu ustawy z druku nr 1014. To jest rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#JacekSasin">W pierwszej kolejności przystępujemy do rozpatrzenia tytułu ustawy. Czy w tej sprawie, ktoś z państwa chciałby zabrać głos albo zgłosić sprzeciw wobec propozycji przyjęcia tytułu ustawy? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.3" who="#JacekSasin">Stwierdzam, że tytuł ustawy został przyjęty. Przechodzimy do rozpatrzenia art. 1 ustawy. Będziemy procedować poszczególne zmiany w tym artykule.</u>
<u xml:id="u-15.4" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 1 w art. 1. Czy jest sprzeciw wobec propozycji przyjęcia tej zmiany? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.5" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 1.</u>
<u xml:id="u-15.6" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 2. Czy jest sprzeciw wobec propozycji przyjęcia zmiany 2? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.7" who="#JacekSasin">Stwierdzam jej przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-15.8" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 3. Czy ktoś jest przeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.9" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 3.</u>
<u xml:id="u-15.10" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 4 w art. 1. Czy ktoś z państwa jest przeciwny wobec propozycji przyjęcia zmiany 4? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.11" who="#JacekSasin">Stwierdzam jej przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-15.12" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 5. Czy ktoś z państwa jest przeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.13" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 5.</u>
<u xml:id="u-15.14" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 6. Czy ktoś z państwa jest przeciw propozycji przyjęcia zmiany 6? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.15" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 6.</u>
<u xml:id="u-15.16" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 7. Czy ktoś z państwa jest przeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.17" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 7.</u>
<u xml:id="u-15.18" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia zmiany 8. Czy jest sprzeciw wobec propozycji przyjęcia tej zmiany? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-15.19" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 8.</u>
<u xml:id="u-15.20" who="#JacekSasin">Zmiana 9. Czy jest sprzeciw? Również nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.21" who="#JacekSasin">Stwierdzam jej przyjęcie.</u>
<u xml:id="u-15.22" who="#JacekSasin">Zmiana 10. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.23" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 10.</u>
<u xml:id="u-15.24" who="#JacekSasin">Zmiana 11. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.25" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 11.</u>
<u xml:id="u-15.26" who="#JacekSasin">Zmiana 12. Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-15.27" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 12.</u>
<u xml:id="u-15.28" who="#JacekSasin">Zmiana 13. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.29" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 13.</u>
<u xml:id="u-15.30" who="#JacekSasin">Zmiana 14. Czy jest sprzeciw? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-15.31" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie zmiany 14.</u>
<u xml:id="u-15.32" who="#JacekSasin">W tej chwili, zgodnie z przyjętym sposobem procedowania, rozpatrzymy jako zmianę 15 art. 1.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#ŁukaszKasiak">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#JacekSasin">Art. 1 ustawy o zmianie ustawy o finansach publicznych – projekt senacki. Czy ktoś z pań i panów posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia zmiany 15 tożsamej z art. 1 projektu senackiego? Nie słyszę. Stwierdzam przyjęcie zmiany 15.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#JacekSasin">Zakończyliśmy rozpatrywanie art. 1 projektu ustawy. Czy w związku z tym ktoś z pań i panów posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia całego art. 1 ustawy? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-17.2" who="#JacekSasin">Stwierdzam, że art. 1 ustawy został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-17.3" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia art. 2. Tak, w całości. Czy ktoś z państwa posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia całego art. 2? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-17.4" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie art. 2.</u>
<u xml:id="u-17.5" who="#JacekSasin">Przechodzimy do rozpatrzenia art. 3. Tu mam pytanie dotyczące terminu wejścia w życie. Proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#ŁukaszKasiak">Panie przewodniczący, w tym momencie Komisja powinna zdecydować, który termin wejścia w życie ma obowiązywać w odniesieniu do całego, połączonego sprawozdania, albo, czy mają obowiązywać dwa terminy i mamy to zapisać tak, jak jest to w tym momencie, że zmiana 15 wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia, natomiast art. 3 z druku nr 1014 miałby dotyczyć tych zmian od 1 do 14. Potrzebna jest decyzja Komisji. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Poproszę jeszcze pana ministra o opinię w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#WiesławJasiński">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, optujemy za rozwiązaniem, aby utrzymać termin, który określony jest w art. 3 rządowego przedłożenia, czyli termin trzydziestodniowy.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#JacekSasin">Dla całości?</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#WiesławJasiński">Tak, dla całości.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję. Szanowni państwo, zgłaszam taki wniosek, żeby przyjąć art. 3 w takiej treści, w jakiej jest w projekcie rządowym, czyli trzydziestodniowe vacatio legis dla tego projektu ustawy. Czy ktoś z państwa zgłasza wniosek przeciwny? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że będziemy rozpatrywać art. 3 w brzmieniu przedłożenia rządowego. Czy w związku z tym ktoś z państwa posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia art. 3 projektu ustawy? Również nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#JacekSasin">Stwierdzam przyjęcie art. 3.</u>
<u xml:id="u-23.3" who="#JacekSasin">Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie artykułów ustawy. Pozostaje nam jeszcze przyjęcie całego projektu ustawy. Czy ktoś z państwa posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia w całości ustawy, którą przed chwilą procedowaliśmy? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.4" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja przyjęła projekt ustawy.</u>
<u xml:id="u-23.5" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, pozostają nam dwa obowiązki. Po pierwsze, proponuję upoważnić Biuro Legislacyjne do dokonania zmian o charakterze redakcyjnym, legislacyjnym i językowym, stanowiącym konsekwencje poprawek przyjętych przez Komisję. Może nie tyle konsekwencje poprawek, co konsekwencje połączenia tych dwóch projektów. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, to uznam, że Komisja takiego upoważnienia Biuru Legislacyjnemu udzieliła. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.6" who="#JacekSasin">Po drugie, musimy wybrać posła sprawozdawcę. Proponuję, aby posłem sprawozdawcą została pani poseł Szymańska – przewodnicząca podkomisji. Czy jest sprzeciw albo inna propozycja? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.7" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja wybrała panią poseł Ewę Szymańską na sprawozdawcę Komisji. Rozumiem, że do dwóch sprawozdań. Komisja przedstawi dwa sprawozdania – jedno o odrzuceniu i drugie, w którym przedstawi projekt ustawy. Pani poseł będzie sprawozdawcą tych dwóch sprawozdań Komisji.</u>
<u xml:id="u-23.8" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, zanim zamkniemy posiedzenie Komisji, ponieważ pojawił się pan poseł Jaros z informacją, że w imieniu klubu Nowoczesna zostaje zgłoszony jako członek podkomisji do rozpatrzenia trzech projektów ustaw dotyczących, ogólnie rzecz ujmując, kredytów udzielanych w obcych walutach, moglibyśmy w tej chwili uzupełnić skład podkomisji, jeśli nie będzie sprzeciwu ze strony państwa. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.9" who="#JacekSasin">W związku z tym, czy jest akceptacja Wysokiej Komisji dla propozycji powołania pana posła Jarosa do składu podkomisji? Również nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-23.10" who="#JacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że Komisja uzupełniła skład podkomisji nadzwyczajnej.</u>
<u xml:id="u-23.11" who="#JacekSasin">Na tym wyczerpaliśmy porządek posiedzenia. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>