text_structure.xml 18.2 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPaństwa">a) wydatki z zał. nr 2,</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#ProkuratoriaGeneralnaSkarbuPaństwa">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6;</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#WyższyUrządGórniczy">a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#WyższyUrządGórniczy">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6;</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6;</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">4. części budżetowej 47 – Energia:</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6,</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– dotacje podmiotowe i celowe z zał. nr 8;</u>
          <u xml:id="u-3.6" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">5. części budżetowej 48 – Gospodarka złożami kopalin:</u>
          <u xml:id="u-3.7" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki z zał. nr 1 i 2,</u>
          <u xml:id="u-3.8" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych z zał. nr 6,</u>
          <u xml:id="u-3.9" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">c) dotacje podmiotowe i celowe z zał. nr 8;</u>
          <u xml:id="u-3.10" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">6. części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 5, 24, 48, 60, 61, 71 i 80;</u>
          <u xml:id="u-3.11" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">7. części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działu 100 – Górnictwo i kopalnictwo:</u>
          <u xml:id="u-3.12" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody z zał. nr 1;</u>
          <u xml:id="u-3.13" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">8. planie przychodów i rozchodów budżetu państwa z zał. nr 5 – w zakresie przychodów i rozchodów z prywatyzacji wraz z kierunkami prywatyzacji majątku Skarbu Państwa w 2017 r.;</u>
          <u xml:id="u-3.14" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">9. dotacjach podmiotowych z zał. nr 9;</u>
          <u xml:id="u-3.15" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">10. programach wieloletnich w układzie zadaniowym z zał. nr 10;</u>
          <u xml:id="u-3.16" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">11. planie finansowym agencji wykonawczej z zał. nr 11 – Agencji Rezerw Materiałowych;</u>
          <u xml:id="u-3.17" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">12. planach finansowych państwowych funduszy celowych z zał. nr 13:</u>
          <u xml:id="u-3.18" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– Funduszu Zapasów Interwencyjnych,</u>
          <u xml:id="u-3.19" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– Funduszu Reprywatyzacji,</u>
          <u xml:id="u-3.20" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców,</u>
          <u xml:id="u-3.21" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– Funduszu Skarbu Państwa,</u>
          <u xml:id="u-3.22" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">– Funduszu Rekompensacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-3.23" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">II. Opinia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o:</u>
          <u xml:id="u-3.24" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">1. części budżetowej 21 – Gospodarka morska:</u>
          <u xml:id="u-3.25" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki,</u>
          <u xml:id="u-3.26" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
          <u xml:id="u-3.27" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">c) dotacje podmiotowe i celowe;</u>
          <u xml:id="u-3.28" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">2. części budżetowej 62 – Rybołówstwo:</u>
          <u xml:id="u-3.29" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki,</u>
          <u xml:id="u-3.30" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych,</u>
          <u xml:id="u-3.31" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">c) dotacje celowe;</u>
          <u xml:id="u-3.32" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">3. części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 8;</u>
          <u xml:id="u-3.33" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">4. części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działu 050 – Rybołówstwo i rybactwo:</u>
          <u xml:id="u-3.34" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">a) dochody i wydatki,</u>
          <u xml:id="u-3.35" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">b) wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych;</u>
          <u xml:id="u-3.36" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">5. programach wieloletnich w układzie zadaniowym.</u>
          <u xml:id="u-3.37" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">W posiedzeniu udział wzięli: Grzegorz Tobiszowski sekretarz stanu w Ministerstwie Energii wraz ze współpracownikami, Hanna Majszczyk podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów wraz ze współpracownikami, Jerzy Materna sekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi śródlądowej wraz ze współpracownikami, Leszek Bosek prezes Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami, Janusz Turek prezes Agencji Rezerw Materiałowych wraz ze współpracownikami, Maciej Bando prezes Urzędu Regulacji Energetyki wraz ze współpracownikami, Piotr Wojtacha p.o. prezesa Wyższego urzędu Górniczego wraz ze współpracownikami, Mariusz Paczkowski zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Strategicznego i Rozwoju Ministerstwa Skarbu Państwa wraz ze współpracownikami,</u>
          <u xml:id="u-3.38" who="#UrządRegulacjiEnergetyki">W posiedzeniu udział wzięli pracownicy Kancelarii Sejmu: Michał Nowak, Michał Zieliński – z sekretariatu Komisji w Biurze Komisji Sejmowych; Monika Korolewska, Hanna Magdalińska – legislatorzy z Biura Legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#JacekSasin">Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum na podstawie listy obecności.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#JacekSasin">Porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje, po pierwsze, zaopiniowanie wniosku ministra energii w sprawie zmiany planu finansowego Agencji Rezerw Materiałowych na rok 2016 i, po drugie, rozpatrzenie opinii Komisji do spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o rządowym projekcie ustawy budżetowej na rok 2017 (druk nr 881). Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#JacekSasin">Stwierdzam jego przyjęcie.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#JacekSasin">Zanim przejdziemy do realizacji porządku dziennego, witam na naszym dzisiejszym posiedzeniu naszych znakomitych gości: panią minister Hannę Majszczyk – podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, pana Grzegorza Tobiszowskiego – sekretarza stanu w Ministerstwie Energii. Bardzo serdecznie witam pana ministra Jerzego Maternę – widziałem, że pan minister również jest obecny – sekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, pana Janusza Turka – prezesa Agencji Rezerw Materiałowych, oraz pana Leszka Boska – prezesa Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa. Bardzo serdecznie witam wszystkich państwa oraz wszystkie osoby, które państwu towarzyszą i reprezentują ministerstwa oraz urzędy państwowe.</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, po tym miłym akcencie powitań przechodzimy do rozpatrzenia pierwszego punktu porządku dziennego. Bardzo serdecznie proszę ministra energii, w tym przypadku pana ministra Grzegorza Tobiszowskiego, o przedstawienie tego wniosku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#GrzegorzTobiszowski">Wniosek dotyczy zwiększenia o 20 000 tys. zł środków na zakupy interwencyjne, w szeroko rozumianej sferze rolniczej, na wniosek ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Generalnie to zwiększenie o 20 000 tys. zł mamy już wstępnie zaopiniowane na zakup produktów rolnych i rolno-spożywczych. Byłaby jedynie kwestia ich udostępnienia, żebyśmy mogli zrealizować wniosek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję, panie ministrze. Czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie tego wniosku? Nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#JacekSasin">W związku z tym chciałbym zaproponować Wysokiej Komisji przyjęcie opinii w sprawie zmian w planie finansowym Agencji Rezerw Materiałowych o treści, którą państwu w tej chwili przytoczę.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#JacekSasin">„Komisja Finansów Publicznych, na posiedzeniu w dniu 3 listopada 2016 r., rozpatrzyła wniosek Ministra Energii z dnia 28 października 2016 r., dotyczący zmian w planie finansowym Agencji Rezerw Materiałowych na rok 2016.</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#JacekSasin">Komisja Finansów Publicznych, zgodnie z art. 21 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Agencji Rezerw Materiałowych na rok 2016, przedstawione we wniosku”.</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#JacekSasin">Czy ktoś z państwa posłów jest przeciwny propozycji przyjęcia opinii o tej treści? Nie słyszę. W związku z tym stwierdzam, że Komisja opinię przyjęła.</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#JacekSasin">Przechodzimy do realizacji pkt 2 – rozpatrzenie opinii Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o rządowym projekcie ustawy budżetowej na rok 2017 (druk nr 881). Informuję państwa, że otrzymali państwo opinie komisji branżowych oraz opracowania Biura Analiz Sejmowych. Ponadto państwo posłowie otrzymali informacje o projekcie budżetu w danych częściach, przygotowane przez dysponentów części budżetowych w formie elektronicznej. Rozpatrzenie opinii komisji sejmowych będziemy procedować w następującym porządku. Po pierwsze, wystąpienie posła referenta komisji branżowej, wystąpienie posła koreferenta z ramienia Komisji Finansów Publicznych, następnie pytania posłów oraz odpowiedzi przedstawicieli dysponentów części budżetowych i ewentualnie dyskusja, jeśli będzie taka potrzeba.</u>
          <u xml:id="u-6.6" who="#JacekSasin">Szanowni państwo, przechodzimy do omawiania przedmiotowych części budżetowych. Po pierwsze, opinia Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa o częściach budżetowych 74 – Prokuratoria Generalna Skarbu Państwa, część budżetowa 60 – Wyższy Urząd Górniczy, część budżetowa 50 – Urząd Regulacji Energetyki.</u>
          <u xml:id="u-6.7" who="#JacekSasin">Jako referent, przedstawiciel Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa głos zabierze pan poseł Wojciech Zubowski. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#WojciechZubowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo, bardzo krótko. Komisja do Spraw Energii i Skarbu Państwa odbyła posiedzenie w dniu 20 października 2016 r. W jego trakcie odbyła się szeroka dyskusja, dotycząca zapisów projektu ustawy budżetowej na rok 2017. Wszystkie części budżetowe, o których wspomniał pan przewodniczący, zostały pozytywnie zaopiniowane przez Komisję. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#JacekSasin">Bardzo serdecznie dziękuję panu posłowi. Jako koreferent Komisji głos zabierze pan przewodniczący Rafał Wójcikowski, którego przed chwilą widziałem na sali, a który, jak rozumiem, zdążył się wymknąć. Pan przewodniczący Wójcikowski szczęśliwie wrócił na salę, w związku z czym będzie mógł przedstawić koreferat Komisji Finansów Publicznych. Bardzo proszę, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#RafałWójcikowski">Komisja rozpatrzyła wszystkie wnioski i w drodze decyzji pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy budżetowej na rok 2017. Jeżeli będzie potrzeba uzupełnienia szczegółów przedstawionych przez przedstawiciela Komisji do Spraw Energii, to je uzupełnię. Nie wiem jednak, czy ja mam wszystko referować, czy też pan z Komisji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#JacekSasin">Panie pośle, mamy już informacje wynikające z opinii Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. Proszę przedstawić to, co, jako przedstawiciel Komisji Finansów Publicznych chciałby pan dodać.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#RafałWójcikowski">Ze swojej strony, ponieważ jestem również członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa, przychylam się do tego, co powiedział poseł z Komisji. Nie widzę jakichś elementów – chyba że państwo je widzicie – kontrowersyjnych, które należałoby uzupełnić ze strony Komisji Finansów Publicznych. Oczywiście, są kwestie kontrowersyjne dotyczące funkcjonowania kopalń, ale są to uwagi bardziej polityczne niż merytoryczne, dlatego ze strony pragmatycznej, finansowej, nie wnoszę żadnych zastrzeżeń.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję, panie przewodniczący. Jeśli będą rzeczywiście jakieś uwagi, to rozumiem, że w dyskusji je rozstrzygniemy. Teraz przechodzimy do dyskusji i do pytań. Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać w tym punkcie głos? Nie widzę zgłoszeń. Czy pan minister chciałby coś dodać? Czy dobrze mi się wydawało, że sygnalizował pan chęć zabrania głosu? Nie. Przepraszam w takim razie. Dziękuję bardzo. Nie słyszę zgłoszeń.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#JacekSasin">Tym samym zamykamy dyskusję w tej części budżetowej.</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#JacekSasin">Przechodzimy do omówienia kolejnej opinii. Opinia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o części budżetowej 21 – Gospodarka morska, części budżetowej 62 – Rybołówstwo, części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, w zakresie pozycji 8, części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, w zakresie działów 050 – Rybołówstwo i rybactwo, oraz o programach wieloletnich w układzie zadaniowym. Proszę pana posła Jerzego Wilka – przedstawiciela Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, o zreferowanie opinii Komisji. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#JerzyWilk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, na posiedzeniu w dniu 20 października 2016 r., rozpatrzyła rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2017 z druku nr 881 w zakresie części budżetowej 21 – Gospodarka morska, części budżetowej 62 – Rybołówstwo, części budżetowej 69 – Żegluga śródlądowa, oraz części budżetowej 83 – Rezerwy celowe, programy wieloletnich w układzie zadaniowym, oraz części budżetowej 85 – Budżety wojewodów. Rozpatrując rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2017, Komisja zapoznała się z przedłożonymi materiałami, wysłuchała informacji przedstawicieli Ministerstw Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Ministerstwa Finansów.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#JerzyWilk">W wyniku przeprowadzonej dyskusji Komisja pozytywnie opiniuje projekt ustawy budżetowej w zakresie powyższych części i wnosi o jej przyjęcie. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję panu posłowi. O przedstawienie opinii Komisji Finansów Publicznych poproszę pana posła Stefana Strzałkowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#StefanStrzałkowski">Panie przewodniczący, szanowni posłowie, szanowni goście, proszę państwa, miałem przyjemność uczestniczyć w obradach Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w dniu 20 października, poświęconych zaopiniowaniu budżetu tegoż ministerstwa. Cieszy mnie bardzo, że praktycznie bez żadnych uwag Komisja przyjęła wszystkie proponowane wielkości. Cieszy również fakt, że w miejsce – bo jak państwo wiecie, kończą się niektóre okresy programowania przedsięwzięć – finansowania ze środków zewnętrznych pojawi się uzupełnienia z budżetu państwa. To też ma duże znaczenie. Dodać należy, że jest to drugi budżet. Dobrze, że w tym przypadku nie uczymy się już, ponieważ ten budżet jest wynikiem solidnie przepracowanego budżetu roku ubiegłego. Myślę, że zadania są jasno wyartykułowane i wiadomo, do czego ministerstwo będzie dążyło.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#StefanStrzałkowski">Mam przygotowane wszystkie dane liczbowe. Te dane macie państwo jednak w dokumentach, więc nie będę ich po kolei prezentował. Opiniuję w związku z tym pozytywnie budżet na rok 2017 r. w zakresach przedstawionych wcześniej przez pana posła. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#JacekSasin">Bardzo dziękuję, panie pośle. Otwieram dyskusję. Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos, zadać pytanie albo wyrazić opinię w kwestii omawianych części budżetowych? Widzę, że budżet został tak znakomicie przygotowany, że nikt z państwa nie ma żadnych wątpliwości. Bardzo serdecznie dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-16.1" who="#JacekSasin">W taki razie zamykam omawianie tych części budżetowych. Stwierdzam, że na tym wyczerpaliśmy porządek obrad naszej Komisji.</u>
          <u xml:id="u-16.2" who="#JacekSasin">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>