text_structure.xml
24 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dzień dobry, witam państwa bardzo serdecznie.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, witam panie i panów posłów. Witam naszych gości z Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Biura Bezpieczeństwa Narodowego oraz z Departamentu Ratownictwa Medycznego Ministerstwa Zdrowia. Obecni są pani Anna Lis, pani Magdalena Miętus, pan Marcin Pańtak, pan Przemysław Siejczuk, pani Mirosława Stocka-Mirońska i dyrektor Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – pan Andrzej Świderek.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, pozwólcie państwo, że zanim przystąpimy do pracy, przywitam naszego gościa – pana płk. dr. hab. Bogdana Grendę, dziekana Wydziału Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej. Pan dziekan zwrócił się do nas z prośbą, za którą bardzo serdecznie dziękuję. Jest to niezwykle miłe z pana strony, że jest pan na posiedzeniu naszej Komisji, bardzo się cieszymy. Pan pułkownik ma dla nas, jak myślę, ciekawą propozycję odbycia studiów podyplomowych realizowanych tutaj, na terenie Sejmu.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Jest to propozycja skierowana przede wszystkim do Komisji Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz do Komisji Obrony Narodowej. Gdyby ze strony pań i panów posłów była wola ukończenia studiów podyplomowych zakończonych dyplomem Akademii Sztuki Wojennej, to z panem przewodniczącym Michałem Jachem, który jest też członkiem naszej Komisji – jeszcze się kończy posiedzenie Komisji Obrony Narodowej – ustalilibyśmy wygodny dla nas harmonogram. Chodzi o to, żeby było to przed posiedzeniami Komisji bądź po nich – tak, żeby nie kolidowało z głosowaniami czy wprost z posiedzeniami naszych Komisji. Nie chcę teraz tego rozstrzygać, bo trzeba byłoby przez sekundkę się zastanowić. Gdybyśmy zerknęli, zobaczylibyśmy, że posiedzenia naszych Komisji się przesuwają. Nie jest tak, że mamy stałe godziny.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">Oddaję już głos panu pułkownikowi, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#BogdanGrenda">Panie przewodniczący, szanowni państwo, serdecznie dziękuję za umożliwienie mi zaprezentowania oferty dydaktycznej Wydziału Bezpieczeństwa Narodowego.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#BogdanGrenda">Otóż, nie wiem, czy państwo wiecie, ale Akademia Sztuki Wojennej jest najwyższą rangą uczelnią wojskową, kształcącą nie tylko oficerów – od stopnia kapitana do generała – ale również studentów cywilnych studiów licencjackich, magisterskich, doktoranckich. Posiadamy uprawnienia do nadawania tytułów: doktor habilitowany i profesor w naukach społecznych, w dyscyplinie bezpieczeństwo. Mamy również szeroką ofertę dla administracji publicznej. Prowadzimy m.in. wyższe kursy obronne, np. w ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy taki kurs dla wojewodów.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#BogdanGrenda">Chcieliśmy natomiast rozszerzyć naszą ofertę i w związku z tym zaprosić państwa do podjęcia studiów w zakresie polityki bezpieczeństwa, abyście państwo uzyskali dodatkowe kompetencje oraz wiedzę w zakresie szeroko pojmowanego systemu bezpieczeństwa, obronności czy też współczesnych zagrożeń dla bezpieczeństwa itd. Dwa semestry studiów, tak jak już pan przewodniczący wspomniał, realizowane byłyby tutaj, na terenie Sejmu, w dogodnym dla państwa terminie. Wiemy, że jesteście państwo obciążeni, dlatego większość zajęć byłaby realizowana w systemie e-learningu. Planujemy również szereg wyjazdów do różnych jednostek wojskowych, naukę strzelania itd.</u>
<u xml:id="u-2.3" who="#BogdanGrenda">Wydaje mi się natomiast, że jest też bogata oferta przedmiotów w zakresie bezpieczeństwa międzynarodowego i narodowego. Mamy jednak również geopolitykę, dyplomację i komunikację, komunikowanie strategiczne, współczesne zagrożenia bezpieczeństwa międzynarodowego, system bezpieczeństwa państwa, prawo, wskaźniki bezpieczeństwa ekonomicznego, prognozowanie bezpieczeństwa w Europie i na świecie oraz, ostatni element, gry strategiczne, w ramach których rozwiązywalibyście państwo złożone problemy z zakresu bezpieczeństwa.</u>
<u xml:id="u-2.4" who="#BogdanGrenda">Studia kończą się świadectwem ukończenia studiów podyplomowych. Tak jak wspomnieliśmy, o kosztach jeszcze rozmawiamy. Myślimy, że będzie dofinansowanie z Kancelarii Sejmu lub z Ministerstwa Obrony Narodowej. Myślę, że jest to wyjście naprzeciw państwa oczekiwaniom, bo niektórzy z państwa zasiadacie w Komisji Obrony Narodowej, a tak jak już wspomniał pan przewodniczący, jest to oferta dla sejmowej Komisji Obrony Narodowej, dla państwa Komisji oraz Komisji Spraw Zagranicznych.</u>
<u xml:id="u-2.5" who="#BogdanGrenda">Zatem dziękuję bardzo i zapraszam do podjęcia studiów.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Panie pułkowniku, jeżeli więc chodzi o koszty, to dostalibyśmy taką informację, tak?</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Oddaję już głos panu pułkownikowi, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#BogdanGrenda">Dokładnie. Jeszcze rozmawiamy z Ministerstwem Obrony Narodowej na temat dofinansowania. Kalkulujemy w Akademii, jaki byłby ostateczny koszt dla jednego uczestnika tych studiów. Chcemy, żeby państwo nie płacili za studia z własnych kieszeni.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, w dzisiejszym porządku obrad mamy pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy. Przed chwileczką dostałem informację związaną z tym, co mówiłem o salach. O godz. 19.00 sala będzie zajęta. Tak, pani kierownik? Przystępujemy więc do pracy, czyli do pierwszego czytania komisyjnego…</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#MarekBiernacki">Przepraszam, panie przewodniczący. To, co było przedtem jest chyba jakimś grubym nieporozumieniem, tym bardziej że było to przed Komisją, a nie na posiedzeniu Komisji. Nie ma tego w porządku. Traktuję tę ofertę jako publiczną. Przecież tak nie można, zastanówcie się, co robicie.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Rozumiem, że pan poseł poświęci mi później sekundkę, bo nie wiem, o co chodzi, nie wiem, co zrobiłem. Szanowni państwo… Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#MariaJanyska">Panie przewodniczący, chciałabym powiedzieć, że to raczej my posłowie nie wiemy, o co chodzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#MariaJanyska">Mówi pan, panie przewodniczący, że pan nie wie, o co chodzi, ale muszę powiedzieć, że to my posłowie nie wiemy, o co chodzi. To jest jakieś kuriozum, że na posiedzeniach komisyjnych, na których pracujemy, ktoś przychodzi z ofertą studiów. Mają być one finansowane z budżetu państwa – nie wiadomo, w jaki sposób. Twierdzi pan, że to jest odpowiedź na jakieś nasze oczekiwania. Nie wiem, kto do pana zgłaszał te oczekiwania.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#MariaJanyska">Jeśli ktoś chce studiować, to na rynku ma ofertę, z której może skorzystać, zapłaci sobie, skończy studia. Tak ma to wyglądać. Uważam, że jest to jakieś nieporozumienie. Może za moment na każdym posiedzeniu Komisji będziemy mieli co chwilę taką ofertę, będziemy finansować uczelnie z budżetu kancelarii? Panie przewodniczący, niech pan się nad tym zastanowi.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Pan pułkownik też się zorientował, że w różnych sytuacjach jest trudno, prawda? Przedstawiłem pana pułkownika z imienia i nazwiska, tak że nie jest pan „panem ktosiem”, bo został pan bardzo jasno przedstawiony. Tak że widzi pan również i w takich warunkach można.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PiotrGrochmalski">Panie przewodniczący, czy mogę powiedzieć jedno słowo? Dyrektor Instytutu Studiów Strategicznych, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PiotrGrochmalski">Szanowni państwo, ta uczelnia jest centralnym miejscem kształtowania myśli strategicznej państwa polskiego. Myślę, że przyszliśmy na obrady Komisji państwa polskiego. To jest uczelnia, która realizuje pewne działania o charakterze myśli strategicznej. W związku z tym przedstawiliśmy państwu możliwość uczestniczenia w pewnym…</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przepraszam pana na sekundkę.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kwestia jest następująca: zwykle mamy taką możliwość, żeby na Komisji omawiać tzw. sprawy różne. Grzecznościowo nie chciałem państwa trzymać do końca posiedzenia Komisji. Pozwoliłem ogłosić państwu sprawy różne na początku. Przystąpimy teraz do pracy.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Rozumiem, że zrobiła się z tego teraz nieprawdopodobna awantura. Jestem tym bardzo zaskoczony, bo na posiedzeniu Komisji Obrony Narodowej wszyscy posłowie przyjęli to sympatycznie. Natomiast jeżeli jest jakiś problem z tym, że w Polsce istnieje państwowa uczelnia, która kieruje ofertę do posłów, to bardzo bym prosił po posiedzeniu Komisji. Nie przeciągajmy tej sytuacji.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Zwykle było tak, że jak były różne nasze sprawy organizacyjne, to zdarzało się, że omawialiśmy je przed posiedzeniem Komisji lub po nim. Nie chciałem, żebyście byli państwo zmuszeni przez godzinę czekać na zakończenie pracy nad naszym projektem ustawy. Panie pułkowniku, bardzo dziękuję. Bardzo państwu dziękuję za bardzo ciekawą informację, którą otrzymaliśmy.</u>
<u xml:id="u-13.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, a zatem przechodzimy do naszego porządku obrad, którym jest pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy...</u>
<u xml:id="u-13.5" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę państwa, bardzo proszę pana posła, Marka Wójcika, o uzasadnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#MarekWójcik">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. Szanowni państwo, na ostatnim posiedzeniu Komisji mieliśmy okazję dyskutować na temat przystąpienia do tej inicjatywy. Na ostatnim posiedzeniu Komisji rozpatrywaliśmy sprawę przystąpienia do inicjatywy komisyjnej, dotyczącej nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym.</u>
<u xml:id="u-14.1" who="#MarekWójcik">Otóż, przypomnę państwu, że była dość długa dyskusja między nami, ale też nie wszyscy z państwa byli obecni na tym posiedzeniu Komisji. Przypomnę więc, na czym polega problem. Otóż, 10 maja 2018 r. weszła w życie zmiana ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Ta ustawa tworzy prowadzony przez wojewodów rejestr jednostek, które współpracują z Państwowym Ratownictwem Medycznym. Te jednostki będą wpisywane do rejestru. Takie jednostki jak Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe będą prowadziły w dalszym ciągu działalność ratowniczą po uzyskaniu wpisu do tego rejestru. Niemniej, w ustawie znalazły się jeszcze dwa artykuły, które są – w naszym przekonaniu – rozwiązaniami błędnymi. Chodzi o to, że art. 15 i 16 przesądzają o tym, że – niezależnie od wpisu do rejestru prowadzonego przez wojewodów – dotychczas uzyskane zgody na prowadzenie działalności ratowniczej, zarówno na obszarach wodnych, jak i górskich, zachowują swoją moc tylko i wyłącznie do 31 grudnia 2018 r.</u>
<u xml:id="u-14.2" who="#MarekWójcik">Problem polega na tym, że gdyby pozostawić te dwa przepisy w ustawie, to doszłoby do sytuacji, w której jednostki już dziś wykonujące ratownictwo górskie i wodne, musiałyby nie tylko ponownie występować o wpis do wojewody, ale musiałyby też ponownie występować do ministra o zgodę na prowadzenie działalności ratowniczej na obszarach wodnych i w górach. Jest to rozwiązanie niecelowe. Wydaje się również, że jest mało prawdopodobne, aby jednostki te do 31 grudnia tego roku zdążyły z przygotowaniem takiej dokumentacji, a ministerstwo z oceną.</u>
<u xml:id="u-14.3" who="#MarekWójcik">Przypomnę bowiem, że kiedy wchodziły w życie przepisy związane z ratownictwem wodnym i górskim, jednostki miały aż 24 miesiące na wystąpienie do ministra i uzyskanie odpowiedniej zgody na prowadzenie działalności. Wtedy niektóre z tych jednostek często składały zgody, które liczyły po kilka tysięcy stron, często w trakcie procedury uzupełniały te materiały. W związku z tym jesteśmy dziś w następującej sytuacji: jeżeli przepisy w ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym zostałyby niezmienione, to dojdziemy do tego, że po 1 stycznia 2019 r. po prostu nie będzie podmiotów, które będą miały prawo prowadzić ratownictwo na obszarach wodnych i w górach.</u>
<u xml:id="u-14.4" who="#MarekWójcik">Stąd też inicjatywa Komisji, która zmierza do tego, aby obejść przepis związany z uzyskiwaniem zgód i poprzestać tylko i wyłącznie na uzyskaniu przez podmioty, które obecnie prowadzą działalność ratowniczą na obszarach wodnych i w górach, wpisu do rejestru prowadzonego przez wojewodów. Chodzi o to, żeby nie wymagać od nich ponownego uzyskania zgody. To tyle, jeżeli chodzi o ustawę.</u>
<u xml:id="u-14.5" who="#MarekWójcik">Ustawa składa się z dwóch artykułów: części merytorycznej i art. 2, który mówi, że ustawa wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. To rozwiązanie dotyczące wpisania do rejestru prowadzonego przez wojewodów, czyli tego, który jest określony w art. 17 ust 1 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Te przepisy są analogiczne, zarówno odnośnie do jednostek prowadzących ratownictwo górskie, jak i ratownictwo wodne.</u>
<u xml:id="u-14.6" who="#MarekWójcik">Proszę Wysoką Komisję o rozpatrzenie tego projektu ustawy. Wiem, że po naszym posiedzeniu i dość żywej dyskusji, jaką przeprowadziliśmy ze stroną rządową, Biuro Legislacyjne przygotowało pewne poprawki. Jeżeli więc pan mecenas mógłby się podzielić z nami swoimi wątpliwościami…</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę bardzo, panie mecenasie.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#JarosławLichocki">Panie przewodniczący, rozumiem, że jesteśmy w trakcie pierwszego czytania. Czy w tym momencie, na etapie debaty ogólnej, życzycie sobie państwo mówić o uwagach? Nasze uwagi mają tak naprawdę charakter redakcyjno-legislacyjny.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">To nie.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#JarosławLichocki">Jeżeli przejdziemy do prac, to wtedy oczywiście je przedstawimy.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dobrze. Zatem, czy ze strony ministerstwa jest głos?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#AndrzejŚwiderek">Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uznaje poprawki za zasadne i wnosi o ich dalsze procedowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Powiedział pan o poprawkach, które przygotowało Biuro Legislacyjne, tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#AndrzejŚwiderek">Tak, o projekcie.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">A, o projekcie, rozumiem.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Czy przedstawiciel Ministerstwa Zdrowia…? Jesteśmy w debacie ogólnej, tak że jeszcze…</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#MirosławaStockaMirońska">My nie będziemy zgłaszać uwag do tego projektu. Akceptujemy go bez zastrzeżeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Zamykamy pierwsze czytanie i możemy przejść do rozpatrywania projektu, tak? Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę państwa, czy są uwagi do tytułu ustawy? Nie słyszę, zatem przyjęliśmy tytuł. Czy są uwagi do art. 1? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JarosławLichocki">Tak jak wspomniałem, mamy kilka uwag natury redakcyjno-legislacyjnej.</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#JarosławLichocki">Otóż, w związku z tym, że przepisy mają analogiczny charakter, nasze uwagi będą dotyczyły w ten sam sposób ust. 1 i 2 w obu art. 15 i 16. Wydaje się, że warto byłoby doprecyzować, że w zakresie zaprezentowanej konstrukcji chodzi o zgody wydane ma podstawie przepisów dotychczasowych, przed zmianą ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz ustaw o ratownictwie w górach i ratownictwie wodnym. Chodzi o dodanie określenia: „ w brzmieniu dotychczasowym” po wyrazach „art. 5”, czyli: „Zgoda wydana na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy zmienianej w art. 5 w brzmieniu dotychczasowym zachowuje ważność…”.</u>
<u xml:id="u-26.2" who="#JarosławLichocki">Wydaje się, że od czasu wejścia w życie nowelizacji mogły mieć miejsce przypadki, w których zgody zostały wydane na nowo i wówczas te przepisy by je objęły. Warto doprecyzować, że chodzi o zgody wydane na podstawie przepisów dotychczasowych.</u>
<u xml:id="u-26.3" who="#JarosławLichocki">Nasza uwaga dotyczy także tego, że wymagane byłoby przejęcie od państwa posłów poprawki w tym zakresie. Uwaga druga, z tych poważniejszych, dotyczy ust. 2. W obu artykułach przewidziano konstrukcję, że w przypadku nieuzyskania wpisu w terminie, minister będzie cofał w drodze decyzji administracyjnej zgodę, która została wydana na podstawie przepisów dotychczasowych, przy czym oba ust. 1 w tych artykułach mówią o tym, że zgoda ta zachowuje ważność. Jest tu więc pewna niekonsekwencja terminologiczna.</u>
<u xml:id="u-26.4" who="#JarosławLichocki">W naszej ocenie takie przepisy są niejako nadmiarowe. Nie dość, że nie są konsekwentne, to wydaje się, że jeżeli ust. 1 wskazuje, że ta zgoda zachowuje ważność w określonym terminie i pod określonym warunkiem, to po upływie tego terminu i niezrealizowaniu warunku, ta zgoda po prostu traci ważność. Zatem przepis z ust. 2 jest zbędny. Jeżeli wnioskodawcy uważali, że jednak jest konieczny, to należałoby go przeredagować w taki sposób, żeby nawiązywał terminologicznie i konstrukcyjnie do ust. 1, tzn., żeby odwoływał się do zachowywania ważności tych zgód. Zatem albo należałoby skreślić oba ust. 2 w przypadku art. 15 i 16 albo nawiązać terminologicznie do zachowania ważności.</u>
<u xml:id="u-26.5" who="#JarosławLichocki">Uwaga legislacyjna – prosilibyśmy o upoważnienie do doprecyzowania. W obu przepisach ust. 1 jest mowa o rejestrze, o którym mowa w art. 17 ust. 1. Chodzi o to, żeby konsekwentnie terminologicznie posługiwać się tym pojęciem. Nie używamy skrótu na gruncie ustawy nowelizującej, tylko mówimy analogicznie, jak ma to miejsce w art. 14 – o rejestrze jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne. To jest konsekwencja terminologiczna i poprawka dokonywana jest w ramach upoważnienia.</u>
<u xml:id="u-26.6" who="#JarosławLichocki">Zatem, prosilibyśmy o ewentualne przejęcie pierwszych uwag, natomiast druga byłaby w ramach upoważnienia dla Biura.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dobrze, dziękuję. Pan przewodniczący przejmie?</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#MarekWójcik">Dziękuję bardzo. Przejmuję te poprawki, z tym że rozwiązanie alternatywne, które pan przedstawił, tak jak zresztą rozmawialiśmy przed Komisją… Wydaje mi się, że rozwiązanie polegające na wykreśleniu ust. 2 jest po prostu rozwiązaniem bardziej czytelnym.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Czy są jeszcze uwagi do art. 1? Nie słyszę, dziękuję. Rozumiem, że jest konsensus co do poprawek, nie trzeba głosować. Art. 2. brzmi: „Ustawa wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia”. To bardzo krótko. Możemy tak zrobić, panie mecenasie? To dlatego, że jest mało czasu do nowego roku, tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#JarosławLichocki">Takie rozwiązanie jest dopuszczalne, o ile wnioskodawcy wskazują na ważny cel publiczny, który przyświeca skróceniu standardowego vacatio legis, oraz demokratyczne zasady państwa prawnego nie stoją w sprzeczności z takim skróceniem.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Rozumiem, że jest taka potrzeba.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#MarekWójcik">Biorąc pod uwagę charakter ustawy, którym jest w gruncie rzeczy naprawienie błędu, jaki znalazł się w ustawie z 10 maja, jak również to, że w związku z terminami przydzielonymi przez ustawę naprawienie błędu musi nastąpić bardzo szybko, wydaje mi się zasadne, żeby ustawa weszła w życie jak najszybciej. Okoliczności związane z tym, aby zachować obecny system ratownictwa górskiego i wodnego przemawiają za tak krótkim vacatio legis w tym przypadku.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Rozumiem, że osiągnęliśmy konsensus w tej kwestii. Nie ma głosów przeciwnych.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę państwa, rozumiem też, że wszyscy jesteśmy za przyjęciem w takim kształcie projektu ustawy, wraz z poprawkami, tak? Czy są jeszcze głosy polemiczne lub przeciwne? Nie. Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-33.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Zatem, bardzo proszę, został nam wybór posła sprawozdawcy. Czy pan poseł Marek Wójcik wyraża zgodę na bycie posłem sprawozdawcą? Czy państwo wyrażają zgodę, żeby pan przewodniczący Marek Wójcik był posłem sprawozdawcą?</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#MirosławSuchoń">Tak, proponujemy pana posła Wójcika.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję bardzo.</u>
<u xml:id="u-34.2" who="#MirosławSuchoń">Czy są jeszcze jakieś sprawy w sprawach różnych? Nie ma. Dziękuję, zamykam posiedzenie.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>