text_structure.xml 44.9 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Witam państwa bardzo serdecznie. Przystępujemy do pracy. Witam pana ministra.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Szanowni państwo, w toku drugiego czytania zgłoszono poprawki, które powinniśmy zaopiniować. Przypominam, że na tym etapie nie ma już możliwości zmieniania dokumentu, korekty poprawek, możemy je tylko przyjąć bądź odrzucić, możemy pozytywnie lub negatywnie zaopiniować daną poprawkę.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Pierwszą poprawką jest poprawka najdalej idąca. Jest to wniosek Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska, który wnosi o to, żeby projekt odrzucić w całości.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z pań i panów posłów jest za tym, żeby pozytywnie zaopiniować poprawkę? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Proszę o wyniki.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 2 głosach za, 14 przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-1.5" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę bardzo. Teraz mamy poprawkę nr 1 Klubu Poselskiego Kukiz`15. Tamta była poprawką całościową.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Przepraszam, panie przewodniczący. Czy mogę prosić o głos?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Generalnie poprawka ma na celu wprowadzenie definicji incydentu o charakterze terrorystycznym. Wprowadziliśmy katalog incydentów charakterze terrorystycznym. Chodzi o to, żeby odróżnić je od zdarzenia. Widzę, że powinno być tu zapisane nie „incydentem”, gdyż wcześniej we wprowadzeniu czytamy: „ilekroć w ustawie jest mowa o”, a więc powinno być sformułowanie „incydencie o charakterze terrorystycznym”. Nie można już tego zmieniać?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Bardzo proszę, panie mecenasie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Generalnie tak powinno być.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PiotrPodczaski">W przypadku przyjęcia poprawki oczywiście poprawimy to. Jest to na tyle drobna zmiana, że można ją zaakceptować.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Sekundkę. Chciałbym się zapytać pana ministra o tę kwestię. W poprawce nr 1 proponuje się zapisać: „incydencie o charakterze terrorystycznym – jest to zdarzenie mogące mieć potencjalnie związek ze zdarzeniem o charakterze terrorystycznym”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#MaciejWąsik">Nie analizowałem dokładnie owych definicji, ale boję się definicji pisanych. Widzę, że jest to bardzo szeroka definicja. Jestem przeciwny przyjęciu poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. Chciałabym tylko zwrócić uwagę, że poprawka ma na celu odróżnienie incydentu o charakterze terrorystycznym, dlatego że w ustawie jest katalog incydentów o charakterze terrorystycznym. Mieliśmy to odróżnić od zdarzenia o charakterze terrorystycznym. W katalogu incydentów znalazły się wszystkie rzeczy, które mogą mieć związek, ale nie muszą ze zdarzeniem o charakterze terrorystycznym. Nie ma tutaj żadnego drugiego dna. Po prostu wprowadzamy definicję po to, żeby odróżnić zdarzenie o charakterze terrorystycznym od incydentu, czyli tego, co potencjalnie może mieć z tym związek. Na przykład utrata dokumentów poza granicami kraju potencjalnie może mieć związek ze zdarzeniem o charakterze terrorystycznym, ale nie musi, gdyż ktoś zwyczajnie mógł zgubić dokumenty. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Rozumiem, że jest rezerwa w postaci rozporządzeń, które też mogą to rozróżniać.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki, dokładnie za jej pozytywnym zaopiniowaniem? Czy tak, panie mecenasie? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 2 głosach za, 11 przeciwnych i 3 wstrzymujących się poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-12.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Teraz poprawka nr 2 Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska. Jest to poprawka bardzo rozbudowana. Czy chciałby pan jeszcze zabrać głos?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#MarekWójcik">Tak, panie przewodniczący. Poprawka wprowadza sądową kontrolę i zasadę proporcjonalności w przypadku stosowania quasi-czynności operacyjnych w stosunku do cudzoziemców. Poprawka wprowadza również przepis określający, w jaki sposób będzie wyglądała procedura, kiedy w przypadkach niecierpiących zwłoki trzeba będzie podjąć czynności. Proszę o przyjęcie poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 3 głosach za i 14 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji Komisji.</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Teraz poprawka nr 3 Klubu Poselskiego Nowoczesna. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PiotrPodczaski">Mam tylko uwagę, że poprawkę tę należy głosować wraz z poprawką nr 4. Obie poprawki trzeba rozpatrywać łącznie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawki nr 3 i 4 rozpatrujemy łącznie. Pan poseł chciałby przedstawić je jeszcze raz.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#MirosławSuchoń">Panie przewodniczący, pierwszy raz.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Jest to nowa rzecz. Dobrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#MirosławSuchoń">Poprawka wprowadza mechanizm kontroli sądowej nad prowadzeniem czynności określonych w art. 9. Ważne jest, co powtarzamy, że ustawowa kontrola sądowa niejawnej inwigilacji jest niezbędna do zachowania reguł demokratycznego państwa prawnego oraz respektowania praw człowieka. Jest to szczególnie istotne również w kontekście wymagań wynikających z wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 30 lipca 2014 roku, w którym Trybunał zakwestionował uprzednio obowiązujące regulacje dotyczące kontroli operacyjnej udostępniania danych o użytkownikach i abonentach.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#MirosławSuchoń">Łącznie z przedstawioną poprawką należy głosować kolejną poprawkę, w której wychodzimy naprzeciw oczekiwaniu rządu. W sytuacjach niecierpiących zwłoki, kiedy zarządzenie kontroli jest konieczne natychmiast, po to, żeby nie wstrzymywać procedur, proponujemy, żeby Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego mógł prowadzić kontrolę i dopiero po jakimś czasie mógł zwrócić się do sądu z prośbą o zezwolenie, o zgodę na przeprowadzenie czynności.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem wymienionych poprawek? (3). Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (15). Dziękuję. Kto się wstrzymał? (0). Proszę o podanie wyników. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawki nie zyskały akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-20.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 5 Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PiotrPodczaski">Poprawkę tę proponujemy głosować łącznie z poprawką nr 6, ponieważ w poprawce nr 6 jest odesłanie właśnie do tej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, jest to poprawka, która wyciąga wnioski z dyskusji, która była prowadzona na posiedzeniach podkomisji i Komisji. Zależy nam na precyzyjnym uregulowaniu kwestii niszczenia zbędnych danych, które zostały pobrane od cudzoziemców. Poprawka dostosowuje procedurę niszczenia danych do uwag, o których mówił pan minister, między innymi związanych z możliwościami dokonania przez Komendanta Głównego Policji oceny potrzebności danych zebranych od cudzoziemców. Dostosowuje także przepisy do tych zmian, które zostały wprowadzone podczas prac Komisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawek? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 3 głosach za, 14 przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się poprawki nie zyskały akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 7 Klubu Poselskiego Nowoczesna. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, kolejna poprawka wprowadza mechanizm kontroli sądowej nad powszechnym i automatycznym w trybie on-line uzyskiwaniem danych szczególnie wrażliwych dotyczących każdego obywatela Polski. Poprawka jest konieczna, ponieważ ustawa nie wprowadza żadnych mechanizmów kontroli sądowej nad dostępem do najbardziej intymnych i wrażliwych danych osobowych polskich obywateli.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-26.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za, 15 przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-26.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Teraz poprawka nr 8 Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska. Chodzi o skreślenie art. 21. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, na posiedzeniach podkomisji i Komisji długo dyskutowaliśmy nad art. 21. Podnosiłem szczególnie wątpliwości dotyczące wprowadzenia możliwości zakazu zgromadzeń publicznych. Stosowny wniosek mniejszości jest już złożony. Chciałbym zaproponować wykreślenie art. 21. Przypomnę, że artykuł ten dotyczy wprowadzenia zakazu odbywania zgromadzeń, zakazu odbywania imprez masowych, a także umożliwia przerywanie owych imprez. Otóż w moim przekonaniu obecne przepisy pozwalają na sprawne przerwanie tego typu wydarzeń i zapewnienie bezpieczeństwa obywateli. Natomiast wprowadzenie podobnego przepisu do ustawy paradoksalnie może pogorszyć sytuację, dlatego że osobom, które chciałyby przeprowadzić zamach, de facto pokazuje algorytm działania, to, w jaki sposób polskie służby będą się zachowywały wtedy, kiedy dojdzie do zamachu bądź pozorowanego zamachu na terytorium Rzeczypospolitej. W związku z tym uważam, że przepis w tej formie, w jakiej został przyjęty przez Komisję, niestety jest przepisem, który nie poprawia bezpieczeństwa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 16 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-28.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 9 Klubu Poselskiego Nowoczesna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#MirosławSuchoń">Jest to absolutnie nowa sprawa. Pojawiła się wczoraj w trakcie dyskusji nad sprawozdaniem Komisji. Uważamy, że w celu prawidłowej realizacji zadań ustawowych, organy zobowiązane do przestrzegania zarządzenia Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego powinny poznać szczegóły dotyczące zagrożenia. Przepraszam, chodzi o zarządzenie ministra. Jeżeli organy samorządu mają odpowiadać za to, że zgodnie z zarządzeniem ministra przerywają zgromadzenie, powinny mieć pełną informację dotyczącą powodów wydania takiego zarządzenia. Szanowni państwo, nie może być tak jak było w PRL-u, że dostaje się „prikaz” z partii, dostaje się „prikaz” z rządu i ślepo wykonuje się polecenia. Absolutnie samorządy muszą mieć szczegółowe informacje dotyczące zagrożenia na terenie, którym zarządzają. Jest to oczywista oczywistość, zwłaszcza w kontekście tego, że później są one stroną ewentualnej skargi na postanowienie. Wprowadzenie obowiązku poinformowania o szczegółach zagrożeń samorządów odpowiadających za bezpieczeństwo na swoim terenie jest niezwykle istotną kwestią. Prosimy o poparcie poprawki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Za bezpieczeństwo na terenie, na którym funkcjonują samorządy, odpowiadają służby państwowe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#MirosławSuchoń">Samorządy również odpowiadają za bezpieczeństwo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Nie, nie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#MirosławSuchoń">Oczywiście, że tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-34.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 15 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#MirosławSuchoń">Panie przewodniczący, słowo sprostowania. Czy mogę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#MirosławSuchoń">Panie przewodniczący, jak dziś mam przed oczyma dyskusję na temat ustawy o rejestrze przestępców seksualnych, kiedy to dowodziliście państwo, że samorządy odpowiadają za bezpieczeństwo obywateli, w związku z tym muszą mieć dostęp do informacji o przestępcach. Albo odpowiadają za bezpieczeństwo, albo nie odpowiadają. Musicie się państwo zdecydować i ustalić jedną wersję, a nie co posiedzenie, co ustawa zmieniać wersję w zależności od tego, co akurat pasuje. Absolutnie pozbawienie samorządów kompleksowej informacji dotyczącej poważnych zagrożeń na terenie samorządów to pozbawienie ich możliwości komunikowania mieszkańcom, szeroko pojętej społeczności o tym, co się dzieje. Już tak było, że ukrywano informacje. Tak było w Związku Radzieckim. Ukrywano informacje o wybuchu w Czarnobylu i inne. Nie ma to nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#MaciejWąsik">Odpowiem pytaniem. W ilu samorządach, w ilu gminach jest kancelaria tajna, w ilu samorządach wójt jest dopuszczony do informacji niejawnej? Jest 2500 jednostek samorządu terytorialnego. Proszę stanąć na ziemi. Jest to szaleństwo. Według pana w momencie zagrożenia terrorystycznego Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego miałby wykonywać 2500 kopii np. tej grubości dokumentów niejawnych o klauzuli „tajne” albo „ściśle tajne”. Jest to szaleństwo. Proponuje pan szaleństwo. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#MirosławSuchoń">Panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przypominam nam wszystkim, sobie też, że teraz nie jesteśmy na etapie dyskutowania nad poprawkami, tylko jest to informacja. Pan poseł przedstawił informację, pan minister odpowiedział. Opiniujemy zgłoszone poprawki. Dyskusja nad poprawkami odbyła się na posiedzeniach podkomisji, Komisji. Dyskusja odbyła się w trakcie pierwszego czytania, w trakcie drugiego czytania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#MirosławSuchoń">Tak, ale pan minister wprowadza w błąd osoby, które tego słuchają. Chciałem to wyjaśnić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Panie pośle, bardzo proszę o krótkie ad vocem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#MirosławSuchoń">Absolutnie. Panie ministrze, przypominam, że dyskusja dotyczy sytuacji, w której... Chyba że państwo chcecie wprowadzać zakaz zgromadzeń na terenie całego państwa, wtedy rzeczywiście 2500 gmin będzie musiało otrzymać taką informację. Zakładam jednak, że państwo złożyli, a my procedujemy przepisy w dobrej wierze. Jeżeli w ogóle kiedykolwiek na terenie Polski zdarzą się takie sytuacje, to będą to absolutnie punktowe miejsca, w których może dojść do podobnych zdarzeń. Moim zdaniem absolutnie nieodpowiedzialnym jest pozostawienie samorządu bez informacji o szczegółach dotyczących zagrożenia. Jeżeli naprawdę jest zagrożenie, jeżeli jest to zagrożenie poważne, utrzymywanie tajemnicy, żeby ludzie nie dowiedzieli się, gdzie może być problem, jest po prostu nieodpowiedzialne. Proszę wziąć to pod uwagę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Przepraszam. Widzicie państwo.</u>
          <u xml:id="u-45.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 10. Klub Poselski Kukiz`15. Proszę, pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Bardzo dziękuję. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, panie ministrze, jest to tylko uzupełnienie tego, co zostało wcześniej wprowadzone, o polskie obszary morskie. Chodzi o możliwość prowadzenia działań, które reguluje ustawa, na polskich obszarach morskich. Powiem w ten sposób, że polskie obszary morskie nie pokrywają się w zupełności ze strefą SAR. Między innymi element naszej infrastruktury krytycznej, czyli platforma należąca do Grupy Lotos znajduje się na terenie polskich obszarów morskich, ale poza strefą SAR. Jest to po prostu uzupełnienie.</u>
          <u xml:id="u-46.1" who="#AnnaMariaSiarkowska">Chciałabym tylko zwrócić uwagę, że Polska ma w tej strefie suwerenne prawa do badania, eksploatacji, ochrony zasobów naturalnych, wód morskich, dna morskiego i jego podziemia, a także jurysdykcję w odniesieniu do budowania i wykorzystywania sztucznych wysp i instalacji, badań naukowych oraz ochrony i zachowania środowiska morskiego. Bardzo proszę o przyjęcie poprawki. Bardzo dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. O zdanie, o opinię poproszę panią starszy brygadier Danutę Wojciechowską, dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Proszę mówić głośno i do mikrofonu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#DanutaWojciechowska">Pozwoliłam sobie zabrać głos nieco później przy przepisie dotyczącym limitu wydatków na skutki wynikające z wejścia w życie ustawy. Okazało się, że było to za późno. W swoich wystąpieniach do pana ministra sugerowaliśmy, żeby ust. 2 wykreślić w ogóle. Oczywiście mogę odnosić się tylko do Państwowej Straży Pożarnej, w stosunku do innych służb nie mam prawa zajmować stanowiska. Niemniej wejście i wykonywanie czynności, usuwanie skutków zdarzenia bądź ratowanie życia i zdrowia w sytuacji, kiedy zdarzenie ma miejsce na morzu, nie jest automatyczne. Jako Państwowa Straż Pożarna nie jesteśmy przygotowani do tego typu działań. Na podstawie ustawy o bezpieczeństwie morskim mamy ustawowy obowiązek współdziałania ze wskazaną służbą i współdziałamy. Przepis ustawy doprecyzowuje porozumienie zawarte z Państwową Strażą Pożarną. Współpraca, współdziałanie jest realizowane. Natomiast nasze wejście głębiej w pomoc, we współdziałanie na chwilę obecną jest niemożliwe.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dobrze. Szanowni państwo, dyskusję już odbywaliśmy. Proszę bardzo, pani poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Bardzo dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, odpowiadając pani, chciałabym tylko zwrócić uwagę na to, że jest do tego powołana służba, która ma statki. Jak pani wcześniej powiedziała, Państwowa Straż Pożarna nie musi budować żadnych statków. Jest infrastruktura, która pozwoli na udział służb w tego typu działaniach. Rzeczywiście pewnie będzie potrzeba przeszkolenia funkcjonariuszy w prowadzeniu działań na morzu. Państwa służba zwracała uwagę na to, że może prowadzić działania, ale tak naprawdę wyłącznie na brzegu. Na przykład karetka może być podstawiona na brzeg. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dobrze, proszę państwa. Panie pośle, ostatni głos w tej kwestii. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, chciałbym zwrócić uwagę na kolejną poprawkę, czyli poprawkę nr 11, w ramach której proponuje się wykreślenie słów „w tym Państwowa Straż Pożarna”. Chciałbym spytać panią brygadier o opinię, czy w przypadku przyjęcia kolejnej poprawki nr 11 będziecie państwo wnosili uwagi do poprawki nr 10. Czy też poprawia to sytuację, dlatego że wtedy przepis nie będzie państwa dotyczył?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#DanutaWojciechowska">W przypadku wykreślenia wyrazów „w tym Państwowa Straż Pożarna” nie będziemy wnosić uwag.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#MarekWójcik">W takim razie dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki nr 10? Kto jest przeciw? Niestety mamy świadomość, że na tym etapie nie ma już ingerencji w treść poprawek. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-55.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 5 głosach za, 13 przeciwnych i 1 jednym głosie wstrzymującym się poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-55.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Teraz poprawka nr 11 polegająca na wykreśleniu wyrazów „w tym Państwowa Straż Pożarna”.</u>
          <u xml:id="u-55.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-55.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">16 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym poprawka została przyjęta.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#DanutaWojciechowska">Dziękuję bardzo w imieniu Państwowej Straży Pożarnej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Teraz poprawka nr 12 Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, poprawka dotyczy testów bezpieczeństwa. Ewentualne przyjęcie poprawki rozwiałoby nasze wątpliwości co do nadużywania owej możliwości przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-59.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za, 15 przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się poprawka nie została przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-59.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 13 Klubu Poselskiego Nowoczesna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, Wysoka Komisjo, poprawka ta zmierza do uściślenia treści ust. 1. Powoduje ona również rozwianie wątpliwości dotyczących zakresu, w jakim miałyby być prowadzone testy bezpieczeństwa. Jest to określone w taki sposób, żeby było wiadomo, iż nie dotyczy to innych użytkowników niż określonych w ust. 1.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-61.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 16 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-61.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 15 również Klubu Poselskiego Nowoczesna. Przepraszam, teraz poprawka nr 14.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#MirosławSuchoń">Poprawka ta zapewnia jednostkom podlegającym projektowanym przepisom możliwość zaskarżenia na drodze sądowej działań organów państwa, w tym przypadku Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Uważamy, że jest to w demokratycznym państwie normalna procedura przeciwdziałająca nadmiernym wymaganiom oraz nadmiernej ingerencji w prawo do prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawo do prywatności.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z państwa jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-63.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 15 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-63.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 15, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję, panie przewodniczący. W ramach owej poprawki proponujemy doprecyzowanie przepisów w ten sposób, żeby jasno z nich wynikało, iż w ramach oceny bezpieczeństwa Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego ma dostęp jedynie do tych elementów i systemów, które są związane z definicjami z ust. 1. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto z państwa jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-65.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 16 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-65.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 16, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję, panie przewodniczący. Proponujemy uszczegółowienie przepisów w taki sposób, żeby informacje uzyskane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego nie mogły być wykorzystane do jakichkolwiek innych celów, ale tylko takich, które w tej chwili są określone w przepisie. Proponujemy też wyraźne doprecyzowanie maksymalnego ustawowego terminu na zniszczenie owych materiałów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-67">
          <u xml:id="u-67.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z państwa jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-67.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach za i 16 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-67.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 17.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-68">
          <u xml:id="u-68.0" who="#MirosławSuchoń">Proponujemy dodanie przepisu stanowiącego swego rodzaju bezpiecznik. Otóż poprawka nakłada na Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego obowiązek ujawnienia faktu nieuprawnionego uzyskania dostępu do urządzeń prywatnych innych podmiotów niż określone w ust. 1 wskazanego artykułu. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-69">
          <u xml:id="u-69.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Kto jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-69.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 3 głosach za, 16 przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-69.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 18.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-70">
          <u xml:id="u-70.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję, panie przewodniczący. Podobnie jak poprawka poprzednia poprawka ta z kolei nakłada obowiązek ujawnienia faktu nieuprawnionego uzyskania dostępu wobec osób, których własnością są urządzenia. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-71">
          <u xml:id="u-71.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto jest za? (3). Kto jest przeciw? (14). Dziękuję. Kto się wstrzymał? (1). Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-71.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Teraz poprawka nr 18. Przepraszam, poprawka nr 18 nie zyskała akceptacji. Poprawka nr 19, bardzo proszę. Pani poseł, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-72">
          <u xml:id="u-72.0" who="#AnnaMariaSiarkowska">Dziękuję. Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo, generalnie poprawka ma charakter doprecyzowujący. Chodzi o system teleinformatyczny zarządzany przez dostawcę usługi, a nie system teleinformatyczny jako taki. Tak naprawdę teoretycznie można by było wystąpić z żądaniem o blokowanie jakiejkolwiek treści w Internecie. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-73">
          <u xml:id="u-73.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Czy pan minister chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-74">
          <u xml:id="u-74.0" who="#MaciejWąsik">Nie wydaje mi się, żeby przepis, który istnieje w ustawie, pozwalał na żądanie od administratora lub właściciela systemu blokowania treści w systemie, którego nie jest właścicielem. Po prostu nie wydaje mi się, żeby poprawka była zasadna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-75">
          <u xml:id="u-75.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? (5). Dziękuję bardzo. Kto jest przeciw? (14). Dziękuję bardzo. Kto się wstrzymał? (0). Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-75.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję. Poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-75.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 20, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-76">
          <u xml:id="u-76.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję, panie przewodniczący. Wychodzimy tutaj naprzeciw oczekiwaniu pana ministra. Wycofamy wnioski mniejszości dotyczące tego przepisu. Panie ministrze, wczoraj na mównicy sejmowej twierdził pan, że informacje, które będzie pobierać Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, będą rejestrowane w systemie teleinformatycznym. Proponujemy, żeby informacje o pobraniu były przechowywane w systemie przez czas nieokreślony. Zapewni to pełną kontrolę nad tym, jakie informacje zostały przez system pobrane. Wtedy mogą one być kontrolowane przez Najwyższą Izbę Kontroli, koordynatora do spraw służb specjalnych niezależnie od tego, za jaki okres będą chcieli przeprowadzić kontrolę. Wydaje się, że w tym momencie jest to absolutnie zasadna poprawka. Proszę o jej poparcie. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-77">
          <u xml:id="u-77.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z pań i panów posłów jest za?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-78">
          <u xml:id="u-78.0" who="#MaciejWąsik">Odniosę się do tego, gdyż rozumiemy intencje. Intencja pana posła nie idzie wbrew naszym intencjom, niemniej chciałbym stwierdzić, że są pewne standardy przyjęte ustawą. Nie jestem w stanie ich przytoczyć, ale są standardy określone przez Ministerstwo Cyfryzacji dotyczące informatyzacji sektora publicznego. Określają one te rzeczy. Nie ma potrzeby przechowywania danych w nieskończoność. Chciałbym zwrócić uwagę, że głosował pan za poprawką, która każe wykreślać pewne dane z rejestrów. Pana działanie w pewien sposób jest niekonsekwentne. Są standardy, które określają, ile czasu tego typu dane powinny być przechowywane we wszystkich systemach administrowanych, należących do administracji publicznej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-79">
          <u xml:id="u-79.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-80">
          <u xml:id="u-80.0" who="#MirosławSuchoń">Panie przewodniczący, czy mogę?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-81">
          <u xml:id="u-81.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Bardzo państwa proszę, gdyż jest do mnie kilka próśb w związku z kolejnym posiedzeniem Komisji, które się zaczyna. Proszę o dyscyplinę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-82">
          <u xml:id="u-82.0" who="#MirosławSuchoń">Dziękuję. Dwa zdania. Panie przewodniczący, panie ministrze, dane, które państwo będziecie pobierać, są tak bardzo wrażliwe, że powinny podlegać nadzorowi w trybie szczególnym. W związku z tym poprawka jest zasadna. Po drugie, nie mówiłem o wykreślaniu pewnych pobieranych danych, tylko mówiłem o tym, żeby na pobranie pewnych danych zgodę wyrażał sąd. Jest to normalna, demokratyczna procedura. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-83">
          <u xml:id="u-83.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Dziękuję bardzo. Kto z państwa jest za? Kto jest przeciw? Dziękuję bardzo. Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-83.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach i 14 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-83.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 21 polega na skreśleniu art. 43.</u>
          <u xml:id="u-83.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem poprawki? (4). Dziękuję. Kto jest przeciw? (15). Dziękuję. Kto się wstrzymał? (0). Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-83.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 22 też polega na skreśleniu art. 43. Jest to poprawka identyczna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-84">
          <u xml:id="u-84.0" who="#MirosławSuchoń">Ma inne konsekwencje.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-85">
          <u xml:id="u-85.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Jest taka sama. Czy pan poseł chciałby to jeszcze wyjaśnić? Nie. Dziękuję.</u>
          <u xml:id="u-85.1" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z państwa jest za przyjęciem poprawki nr 22? Kto jest przeciw? Dziękuję bardzo. Kto się wstrzymał?</u>
          <u xml:id="u-85.2" who="#ArkadiuszCzartoryski">Przy 4 głosach i 15 przeciwnych poprawka nie zyskała akceptacji.</u>
          <u xml:id="u-85.3" who="#ArkadiuszCzartoryski">Poprawka nr 23.</u>
          <u xml:id="u-85.4" who="#ArkadiuszCzartoryski">Kto z pań i panów posłów jest za skreśleniem art. 60?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-86">
          <u xml:id="u-86.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, chciałbym to uzasadnić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-87">
          <u xml:id="u-87.0" who="#ArkadiuszCzartoryski">Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-88">
          <u xml:id="u-88.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, poprawka polegająca na skreśleniu art. 60 de facto doprowadzi do sytuacji, w której z ustawy zostanie usunięty przepis, w którym jest mowa o tym, że już za kilka miesięcy telefony na kartę, które nie zostały zarejestrowane, po prostu przestaną działać. Państwo zaproponowaliście system, z którym się nie zgadzamy. Mamy wątpliwości co do rejestracji kart prepaid. Nawet gdybyśmy mieli wprowadzić taką rejestrację, to uważamy, że powinniśmy przewidzieć sytuację, w której obywatele mają znacznie dłuższy czas niż przewidziany w ustawie na to, żeby zarejestrować telefon po to, żeby nie doprowadzić do sytuacji, kiedy za kilka miesięcy z dnia na dzień spora część obywateli zostanie pozbawiona możliwości kontaktu często z bliskimi, często z lekarzem, opiekunem bądź innymi osobami. Niestety uważamy, że terminy zaproponowane przez państwa w art. 60 doprowadzą do tego, że wiele osób pośrednio zostanie narażonych na niebezpieczeństwo poprzez utratę dotychczasowej możliwości kontaktu telefonicznego. Dlatego prosimy o wykreślnie art. 60.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-89">
          <u xml:id="u-89.0" who="#JerzyPolaczek">Panie ministrze, czy ma pan ewentualne uwagi wobec zgłoszonej propozycji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-90">
          <u xml:id="u-90.0" who="#MaciejWąsik">Jesteśmy przeciwni poprawce złożonej przez Klub Parlamentarny Platforma Obywatelska.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-91">
          <u xml:id="u-91.0" who="#JerzyPolaczek">Dziękuję bardzo. Kto jest za przyjęciem poprawki nr 23, proszę o podniesienie ręki. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Proszę o podanie wyników. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-91.1" who="#JerzyPolaczek">3 głosy za, 13 przeciwnych, 1 głos wstrzymujący się.</u>
          <u xml:id="u-91.2" who="#JerzyPolaczek">Poprawka została odrzucona.</u>
          <u xml:id="u-91.3" who="#JerzyPolaczek">Ostatnia poprawka nr 23. Pan poseł Wójcik.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-92">
          <u xml:id="u-92.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, poprawka wprowadza inne vacatio legis w stosunku do art. 43. Obecnie proponujecie państwo w ustawie, żeby rejestrację kart przedpłaconych wprowadzić już po trzydziestu dniach od dnia wejścia ustawy w życie. Chciałbym zwrócić uwagę, że przedstawiciele branży, przedstawiciele firm telekomunikacyjnych w trakcie prac Komisji zwracali uwagę na to, że minimalny okres na przygotowanie takiej operacji wynosi trzy miesiące. Dlatego chcielibyśmy, żeby w przypadku art. 43 wprowadzić vacatio legis sięgające trzech miesięcy, ponieważ jest to minimalny okres zapewniający sprawne wprowadzenie rejestracji kart prepaid, który doprowadzi do tego, że obywatele nie zostaną pozbawieni możliwości zakupu takiej karty, co jest o tyle ważne, że przecież nie każdy obywatel może sobie pozwolić na zakup telefonu, który jest telefonem abonamentowym. Są różne procedury. W związku z tym nie chcemy pozbawiać obywateli możliwości korzystania z telefonów komórkowych. Obawiamy się, że utrzymanie rozwiązań, które obecnie są w projekcie ustawy, doprowadzi do tego, że po trzydziestu dniach od dnia wejścia ustawy w życie niestety dostęp do telefonów, które nie są telefonami abonamentowymi, po prostu zmniejszy się. Być może obywatele nie będą mogli kupić takich telefonów. Pan minister próbuje tutaj coś dopowiedzieć.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-93">
          <u xml:id="u-93.0" who="#MaciejWąsik">Chciałbym tylko powtórzyć, że powtarzacie pewną nieprawdę. Nie likwidujemy telefonów prepaidowych. A pan cały czas mówi o telefonach abonamentowych, które będą zamiast prepaidowych. Nie likwidujemy ich. Proszę bardzo dokładnie przeczytać art. 43. Będzie usługa prepaid, usługa przedpłacona, ale trzeba będzie zarejestrować swoje dane. Nic więcej, koniec, kropka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-94">
          <u xml:id="u-94.0" who="#MarekWójcik">Panie ministrze, ponownie proszę, żeby dokładnie słuchał pan tego, co mówię. Nie mówię, że likwidujecie telefony prepaidowe. Mówię o tym, że w związku z obawami branży, która wskazuje na to, że trzy miesiące stanowią minimalny okres na to, żeby przeprowadzić operację związaną z rejestracją kart prepaidowych...</u>
        </div>
        <div xml:id="div-95">
          <u xml:id="u-95.0" who="#JerzyPolaczek">Już pan to referował, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-96">
          <u xml:id="u-96.0" who="#MarekWójcik">Ale pan minister chyba nie zrozumiał mojej wypowiedzi, skoro odniósł się w ten sposób. W takim razie proszę, panie przewodniczący, na być może ponowienie moich słów po to, żeby pan minister nie zarzucał mi rzeczy, których nie powiedziałem. Otóż, panie ministrze, obawiamy się, że jeżeli pozostanie trzydziestodniowy termin, który jest obecnie, dojdzie do sytuacji, w której na rynku nie będzie możliwości kupienia telefonu na kartę, ponieważ będzie to zbyt krótki okres, w ciągu trzydziestu dni nie uda się wprowadzić systemu rejestracji. Obawiamy się takiej sytuacji. Wtedy jedyną możliwością zakupu telefonu będzie możliwość zakupu telefonu abonamentowego. Z różnych powodów, z powodów osobistych, finansowych nie zawsze obywatele mogą pozwolić sobie na zakup telefonu abonamentowego, na podpisanie umowy. Ci ludzie być może zostaną pozbawieni możliwości zakupu telefonu, dlatego że firmy telekomunikacyjne w ciągu trzydziestu dni nie zdążą przeprowadzić całej procedury rejestracyjnej. Co więcej, zwracały na to uwagę podczas prac Komisji. Dlatego wsłuchujemy się w ten głos.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-97">
          <u xml:id="u-97.0" who="#JerzyPolaczek">Dziękuję bardzo za przedstawienie dodatkowej argumentacji przez pana przewodniczącego Wójcika. Przechodzimy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-97.1" who="#JerzyPolaczek">Kto jest za przyjęciem poprawki nr 24 zgłoszonej przez Klub Parlamentarny Platforma Obywatelska? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Proszę o podanie wyników.</u>
          <u xml:id="u-97.2" who="#JerzyPolaczek">4 głosy za, 13 przeciwnych, brak głosów wstrzymujących się.</u>
          <u xml:id="u-97.3" who="#JerzyPolaczek">Poprawka została odrzucona.</u>
          <u xml:id="u-97.4" who="#JerzyPolaczek">Poseł sprawozdawca. Czy mogę zaproponować, żeby to zbożne dzieło kontynuował pan poseł Jarosław Krajewski? Czy są jakieś inne propozycje? Jeżeli nie, uznaję, że Komisja potwierdziła mandat pana posła Jarosława Krajewskiego jako sprawozdawcy w zakresie projektu ustawy antyterrorystycznej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-98">
          <u xml:id="u-98.0" who="#MarekWójcik">Panie przewodniczący, czy informacja o zbożnym dziele prowadzonym przez pana posła Krajewskiego zostanie umieszczona w delegacji pana przewodniczącego do tego, żeby reprezentował nas w trakcie dalszych prac?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-99">
          <u xml:id="u-99.0" who="#JerzyPolaczek">Będzie w protokole z obecnego posiedzenia Komisji. Przecież rozumie pan, że mówię to w formie pewnego żartu. Pan poseł Krajewski był sprawozdawcą podkomisji na posiedzeniu Komisji, był również sprawozdawcą w trakcie drugiego czytania.</u>
          <u xml:id="u-99.1" who="#JerzyPolaczek">Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>