text_structure.xml
52.4 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#StanisławŻmijan">Otwieram posiedzenie Komisji Infrastruktury. Witam państwa posłów. Porządek dzisiejszego posiedzenia otrzymali państwo w zawiadomieniu. Czy są do niego uwagi? Nie ma. Stwierdzam, że Komisja przyjęła porządek dzienny posiedzenia. Zanim przystąpimy do jego realizacji chciałem powitać reprezentujących rząd przedstawicieli Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z ministrami, panem Zbigniewem Rynasiewiczem, panem Piotrem Styczniem i panem Andrzejem Masselem wraz z zespołem współpracowników. Witam przedstawicieli Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwa Finansów, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#StanisławŻmijan">Ponieważ materiały na dzisiejsze posiedzenie wszyscy dostaliśmy w stosownym czasie na iPady, jestem przekonany, że jesteśmy przygotowani. Zatem proponuję następujący sposób procedowania; przy rozpatrywaniu każdej części budżetowej będę zwracał się do państwa o zadawanie pytań i zgłaszanie wniosków. Będę też prosił przedstawicieli strony rządowej o udzielanie odpowiedzi. Czy jest zgoda na takie procedowanie? Jest; bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#StanisławŻmijan">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Przepraszam; mamy sprawę porządkową. Czy na sali jest obecny przedstawiciel ministra administracji i cyfryzacji? Tak; bardzo dziękuję; mieliśmy co do tego wątpliwości, gdyż dostaliśmy informację, iż równolegle przedstawiciele tego ministerstwa przebywają na posiedzeniu innej komisji sejmowej. Zatem nie ma potrzeby zmian porządku obrad; przystępujemy do realizacji przyjętego uprzednio porządku.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę; czy są uwagi, pytania bądź wnioski do części budżetowej 17 – Administracja publiczna? Bardzo proszę; zwracam się do państwa posłów. Bardzo proszę; pani poseł Anna Paluch.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#AnnaPaluch">Dziękuję bardzo, panie przewodniczący. Mam pytania, choć nie wiem czy stosowne w tym momencie, bo materiały informacyjne są podane razem z częścią budżetową 17. Jeżeli nie, to pan przewodniczący mnie skoryguje. Chciałam zapytać o rezerwy celowe będące w dyspozycji Ministra Administracji i Cyfryzacji, które łącznie zostały ograniczone na kwotę o ponad 183.000 tys. zł. W pozycji 43 znajdują się wydatki na uzupełnienie wydatków na gospodarkę nieruchomościami. W rezerwie celowej środki zostały zmniejszone dosyć znacznie, bo o 3367 tys. zł do kwoty 23.000 tys. zł. Są to wydatki na zadania realizowane przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii związane z procesem ujawnienia w księgach wieczystych nieruchomości i prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego. Ponadto na utrzymanie i modernizację infrastruktury teleinformatycznej.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#AnnaPaluch">Z przykrością stwierdzam, że z uporem godnym lepszej sprawy jest realizowany proces odchodzenia od ustawy, proces zmniejszania środków. Oczywiście, ustawowe dolegliwości związane z niezrealizowaniem tych bardzo niepopularnych zadań zostały już zmniejszone i zniesione przy ostatniej nowelizacji ustawy. Chciałam usłyszeć więcej, jakie to będzie miało skutki. Przecież gdyby nie trzeba było jakoś stymulować procesu regulacji stanu prawnego nieruchomości będących własnością jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa, to byśmy w roku 2007 nie uchwalali specjalnego projektu ustawy. Niestety, od 2007 roku po zmianie władzy, następuje stały proces usuwania skutecznych rozwiązań ustawy i jak widać, ich realizacja postępuje bardzo opornie. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Czy są inne uwagi lub pytania; bardzo proszę. Nie widzę zgłoszeń. Bardzo proszę przedstawiciela ministra administracji i cyfryzacji o udzielenie odpowiedzi. Proszę o przedstawienie się, ponieważ rejestrujemy przebieg posiedzenia Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#KazimierzBujakowski">Kazimierz Bujakowski, główny geodeta kraju. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Odpowiadając na pytanie pani poseł Anny Paluch chciałbym podkreślić, że zmniejszenie wydatków w wysokości 3367 tys. zł dotyczy zadań, które planowane były na modernizację infrastruktury telekomunikacyjnej i modułu, który jest w tej chwili wykorzystywany na szczeblu centralnym do rejestrowania działań podejmowanych przez jednostki samorządu terytorialnego. Wykonują je starostowie i wojewodowie. W całości, aczkolwiek z trudnościami, realizowane są zadania przypisane Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii wynikające z ustawy o ujawnianiu własności Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego w księgach wieczystych.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#KazimierzBujakowski">Planowana była modernizacja infrastruktury telekomunikacyjnej polegająca na zastąpieniu dotychczas wykorzystywanych narzędzi informatycznych narzędziami bardziej sprawnymi. Jednakże z uwagi na trudności, z którymi mamy do czynienia w uruchomieniu działań, zostaną one przesunięte na rok przyszły. Mam nadzieję, że w przyszłym roku środki będą dostępne już bardzo wcześnie tak, aby można było niezbędne zadania zrealizować w całości. Chodzi o zadania, które przyspieszą i usprawnią funkcjonowanie urzędu. Zmniejszenie środków w tym roku nie zatrzymuje tempa prac wykonywanych na poziomie lokalnym. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Wobec tego, że nie ma innych pytań, jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja…</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#AnnaPaluch">Jest sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę o…</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#AnnaPaluch">Panie przewodniczący; jest sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania proponowanych zmian.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#StanisławŻmijan">Dobrze, udzielę państwu głosu. Zgłaszał się pan poseł Jerzy Szmit i dlatego proszę o zgłaszanie się, gdy pytam kto jeszcze chciałby zabrać głos. Czy pan poseł Jerzy Szmit chce zabrać głos? Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#JerzySzmit">Panie przewodniczący, zgłaszam sprzeciw w stosunku do pozytywnego zaopiniowania zmian w budżecie.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Zwrócę się do Biura Legislacyjnego, ponieważ… Nie ma nikogo z Biura? Jest sprzeciw, wobec tego powinienem przegłosować wniosek; będziemy głosowali dwa razy. Bardzo proszę.</u>
<u xml:id="u-11.1" who="#StanisławŻmijan">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za wnioskiem zgłoszonym przez pana posła Jerzego Szmita dotyczącym negatywnego zaopiniowania zmian na rok 2013 w części budżetowej 17 – Administracja publiczna? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#ElżbietaKessel">Za głosowało 6 posłów, 9 było przeciwnych, nikt się nie wstrzymał od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Wobec powyższego wniosek pana posła Szmita upadł.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 17. Kto jest za takim wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyniku.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#ElżbietaKessel">Za głosowało 10 posłów, 6 przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w ustawie budżetowej na rok 2013 w części budżetowej 17.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 18 – Budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo. Proszę o uwagi i pytania państwa posłów. Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-15.2" who="#StanisławŻmijan">Czy jest sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowanie tej części budżetowej? Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#JerzySzmit">Zgłaszam sprzeciw w stosunku do pozytywnego zaopiniowania zmian w tej części budżetowej.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Poddaję pod głosowanie… Pan poseł Jerzy Polaczek; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#JerzyPolaczek">Panie przewodniczący. W materiałach budżetowych dotyczących zmiany ustawy mamy również między innymi informacje o tym, iż zmniejszeniu dochodów ulega kwota wpływów z grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego o kwotę 1.434.000 tys. zł, z planowanej kwoty 1.500.000 tys. zł. Ta informacja nie ma jakiegokolwiek uzasadnienia w stosunku do projektowanych planów. Przecież taka kwota nie pojawiła się w budżecie w tym roku, w ubiegłym roku…</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#StanisławŻmijan">Przepraszam, panie pośle. Wydaje się, że chyba jest nieporozumienie; mówimy o 18 części budżetowej. Kwestia, o której pan poseł mówił, zapewne będzie dotyczyć innej części budżetowej. Czy tak? Chodzi o to, żeby później nie powtarzać pytań. Dobrze.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek pana posła Jerzego Szmita dotyczący negatywnej opinii zmian w części budżetowej 18 – Budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo. Kto jest za tym wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#ElżbietaKessel">Za głosowało 6 posłów, 10 było przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Jerzego Szmita nie uzyskał pozytywnej opinii Komisji.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w części budżetowej 18. Bardzo proszę; kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#ElżbietaKessel">Za głosowało 11 posłów, 6 było przeciwnych, nikt się nie wstrzymał od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury zaopiniowała pozytywnie zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 18.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 21 – Gospodarka morska. Proszę państwa posłów o uwagi i pytania. Nie słyszę; dziękuję. Przepraszam – pan poseł Arkadiusz Litwiński; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#ArkadiuszLitwiński">Na to pytanie jest prosta odpowiedź pana ministra na zasadzie „tak” lub „nie”. Chciałem tylko potwierdzić jedną sprawę. Otóż jedną ze zmian w tej części budżetowej związaną z harmonogramem wykonywanych robót, jest zmiana polegająca na przesunięciu na przyszły rok finansowania. Chodzi o niektóre prace pogłębieniowe przy budowie gazoportu w Świnoujściu. To jest rzecz oczywista, ale w przestrzeni publicznej padło wiele kłamliwych zarzutów, że chodzi o wycofanie się z części inwestycji związanych z tą budową i że środki w kwocie zdaje się 110.000 tys. zł, które nie mogą być wykorzystane w tym roku, są przewidywane do wydania w pierwszych dwóch kwartałach przyszłego roku. Chciałem to potwierdzić na tej sali, bo jak powiedziałem, w przestrzeni publicznej na ten tematy padło wiele haniebnych i kłamliwych wypowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Pan poseł Jerzy Szmit; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#JerzySzmit">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Chciałem zwrócić uwagę, że są wycofywane środki związane z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Wczoraj na posiedzeniu Komisji prowadziliśmy dyskusję na temat przekopu Mierzei Wiślanej. Padły podczas niej zapewnienia, że rząd jest tą inwestycją jak najbardziej zainteresowany i że toczą się różne prace i są wykonywane analizy. Były na to zaplanowane pieniądze, ale one po prostu nie zostały wydane albo nie zostaną wydane w tym roku. Niestety, wszystko to, co na ten temat mówiono wczoraj na posiedzeniu Komisji poświęconemu tej kwestii i zawiera omawiana dzisiaj propozycja zmian w wydatkach budżetowych, stawia w bardzo fałszywym świetle te wszystkie zapewnienia. W związku z tym nie można głosować za przyjęciem pozytywnej opinii o części budżetowej 21- Gospodarka morska.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Bardzo proszę stronę rządową o odniesienie się do poruszonych spraw.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo. Na rok 2013 w planie budżetowym na zadanie „Budowa falochronu osłonowego dla portu zewnętrznego w Świnoujściu” była zaplanowana kwota 267.000 tys. zł. Ograniczenie wydatków dotyczy kwoty 11.138 tys. zł. Patrząc na harmonogram, prace przy tej inwestycji przebiegają bez większych zakłóceń. Planowany termin jej zakończenia, to lipiec przyszłego roku. Środki będą wydatkowane w roku przyszłym w taki sposób, aby 1 lipca była możliwość wejścia do portu pierwszego statku LNG. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Czy mam rozumieć, że w ostatnim zdaniu wypowiedzi pana posła Jerzego Szmita był zawarty wniosek o negatywne zaopiniowanie części budżetowej 231 – Gospodarka morska? Tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#JerzySzmit">Dokładnie tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Poddaję pod głosowanie wniosek pana posła Jerzego Szmita. Kto jest za negatywnym zaopiniowaniem zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 21- Gospodarka morska? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję? Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#ElżbietaKessel">Za głosowało 6 posłów, 12 było przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Jerzego Szmita nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-33.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części 21 – Gospodarka morska. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#ElżbietaKessel">Za 12 głosów, nikt nie był przeciwny, nikt nie wstrzymał się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 21 – Gospodarka morska.</u>
<u xml:id="u-35.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 26 – Łączność. Bardzo proszę państwa posłów o uwagi i pytania. Nie widzę zgłoszeń; dziękuję.</u>
<u xml:id="u-35.2" who="#StanisławŻmijan">Czy jest sprzeciw wobec pozytywnej opinii? Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#JerzySzmit">Tak, jest sprzeciw. Proszę o głosowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek pana posła Jerzego Szmita. Kto jest za negatywnym zaopiniowaniem zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 26 – Łączność? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#ElżbietaKessel">Za 6 głosów, 11 przeciw, zero posłów wstrzymało się od głosu.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Jerzego Szmita nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-39.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 26 – Łączność. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#ElżbietaKessel">Za 11 głosów, 6 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 26 – Łączność.</u>
<u xml:id="u-41.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 39 – Transport. Proszę o pytania. Bardzo proszę; pani poseł Anna Paluch.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#AnnaPaluch">Dziękuję bardzo. Chciałam zapytać o okrągłą kwotę 1.000.000 tys. zł w dziale 600 w części 39 budżetu na infrastrukturę kolejową. Regularnie na posiedzeniach Komisji Infrastruktury dyskutujemy o stanie zaawansowania przebudowy szlaków kolejowych. Rząd z przytupem, że tak powiem, urządza inaugurację pociągu Pendolino, na które ściąga się sprzęty pamiętające czasy króla Ćwieczka. Bo samo Pendolino po polskich torach nie pojedzie bez właściwej przebudowy torów i trakcji kolejowej. A z budżetu nagle wyciąga się 1.000.000 tys. zł środków przeznaczonych na infrastrukturę kolejową.</u>
<u xml:id="u-42.1" who="#AnnaPaluch">Jak pan przewodniczący i przedstawiciele strony rządowej wyobrażają sobie, że będziemy pozytywnie opiniować taki ruch w finansach świadczący o bezwładzie, niedowładzie organizacyjnym, nieumiejętności wydawania pieniędzy, które powinny być wydane w terminie. Proszę moje wystąpienie, panie przewodniczący, traktować jako wniosek o negatywne zaopiniowanie części budżetowej 39 – Transport. Ale też chciałabym usłyszeć od pana ministra Andrzeja Massela, jakie są powody takiego zmniejszenia wydatków w tej części budżetowej i których projektów będzie to w szczególności dotyczyło. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Pani poseł Elżbieta Pierzchała; proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#ElżbietaPierzchała">Dziękuję, panie przewodniczący. Rozumiem panie ministrze, że zabranie kwoty 1.000.000 tys. zł rząd zastąpi emisjami obligacji w projektach, które już są realizowane lub w tym roku zostały rozpoczęte. Kwota ta zostanie zabrana z wydatków majątkowych. Chciałabym, aby pan minister przybliżył nam których projektów to dotyczy. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę pana posła Jerzego Polaczka.</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#JerzyPolaczek">Uwaga a propos pytań pani poseł Elżbiety Pierzchały i pani poseł Anny Paluch w kwestiach kolejowych. Wycofanie kwoty 1.000.000 tys. zł środków obrotowych, które uzasadniamy zmianą źródeł finansowania projektów kolejowych w trakcie roku, jest najlepszą odpowiedzią, w jakim miejscu jesteśmy. Z drugiej strony jest także symbolicznym przykładem tego na czym rzeczywiście ewentualnie się znają osoby z zarządów spółek, które przyszły do spółek kolejowych z rynku finansowego czy z banków. Projekty inwestycyjne niekoniecznie na tym zyskały i akcesja wymaga rzeczywiście bardzo poważnego potraktowania oraz bardzo precyzyjnych, rzeczowych odpowiedzi pana ministra.</u>
<u xml:id="u-46.1" who="#JerzyPolaczek">Dodałbym do tego niebywałą rzecz, która od dwóch lat omawiana jest w trakcie posiedzeń Komisji Infrastruktury. Chodzi z jednej strony o kwestie gigantycznego wzrostu budżetu Inspekcji Transportu Drogowego, chyba 7,5-krotnego. Z drugiej strony wielokrotnie podkreślone przez kierownictwo Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz przez szefa tego resortu plany uzyskania dochodów z grzywien i mandatów przekraczających w roku 2012 kwotę 1.200.000 tys. zł, a w roku 2013 kwotę 1.500.000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-46.2" who="#JerzyPolaczek">W otrzymanych dokumentach bez jakiegokolwiek nawet pół zdania uzasadnienia państwo informują, że zmniejsza się kwotę wpływów z tych tytułów o 1.434.000 tys. zł. Powiedziałbym, że w stosunku do planów, które były wielokrotnie przez państwo podtrzymywane z całym sztafażem uzasadnień, że za chwilę wszystko będzie normalnie funkcjonować, jest to chyba realnie tylko 66.000 tys. zł wpływów z wszystkich mandatów i kar nakładanych przez inspektorów transportu drogowego. Z tego połowa uzyskana będzie z wielce reklamowanego Automatycznego Centrum Nadzoru nad Ruchem.</u>
<u xml:id="u-46.3" who="#JerzyPolaczek">Uważam za rzecz skandaliczną takie traktowanie parlamentu. Tego rodzaju wzmianka w zmianie ustawy budżetowej pozostaje bez jakiejkolwiek uzasadnienia na piśmie. Trudno też mi powiedzieć kto na dzisiejszym posiedzeniu Komisji reprezentuje Inspekcję Transportu Drogowego, bo nie widzę na sali głównego inspektora transportu drogowego, pana Tomasza Połcia. Wydaje mi się, że jest to rzecz bezprecedensowa, żeby po raz kolejny pomylić się w planowaniu budżetu w proporcji 95 czy 96% w stosunku do planu. Jest to z jednej strony jaskrawy przykład frywolnego potraktowania budżetu, z drugiej nieudacznictwa w realizacji zamiarów, które na posiedzeniach Komisji Infrastruktury wielokrotnie się prezentowało. Jednocześnie od czci i wiary odsądzano tych z państwa posłów, którzy mieli do tego krytyczne albo bardzo krytyczne uwagi, choć nie kwestionowali samego modelu wdrażania systemu fotoradarowego.</u>
<u xml:id="u-46.4" who="#JerzyPolaczek">Drugą strona medalu jest kwestia, iż budżet Inspekcji Transportu Drogowego po zmianach wynosi 125.000 tys. zł. Realnie jest on prawie dwukrotnie wyższy od poziomu planowanych wpływów uzyskiwanych przez Inspekcję. Musimy wobec tego zadać pytanie po co dopłacamy do tej instytucji? Dwa lata temu Inspekcja Transportu Drogowego miała budżet w wysokości 20.000 tys. zł, po czym zwiększyła go wielokrotnie. Natomiast nie został uzyskany żaden z zakładanych, systemowych celów, które już nie powiem ile razy były prezentowane przez premiera i ministra transportu. To jest państwa kompromitacja o potężnym również wymiarze społecznym, która niczym się nie broni. A państwo nawet pół zdania nie zamieścili na ten temat w przesłanej Komisji informacji o nowelizacji budżetu na rok 2013. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-47">
<u xml:id="u-47.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę; proszę o przedstawienie się.</u>
</div>
<div xml:id="div-48">
<u xml:id="u-48.0" who="#JacekPrześluga">Jacek Prześluga. Jestem prezesem Fundacji Pro Kolej założonej przez największych prywatnych przewoźników kolejowych.</u>
<u xml:id="u-48.1" who="#JacekPrześluga">Szanowni państwo. W imieniu naszej fundacji chciałbym przedstawić stanowisko części rynku kolejowego dotyczące planowanych cięć w nakładach inwestycyjnych na kolej. Stanowisko to jest zdecydowanie negatywne. Pozwolę sobie w kilku zdaniach przedstawić opinię tej części rynku o tej decyzji.</u>
<u xml:id="u-48.2" who="#JacekPrześluga">Proszę państwa. Sześć lat temu, a więc na początku państwa kadencji, na polskich torach przewieziono 293 mln ton towarów, a w roku 2012 już tylko 212 mln ton, a więc prawie o jedną trzecią mniej. Jedno w tym czasie się nie zmieniło – prędkość handlowa pociągów towarowych jeżdżących po polskich torach, która wynosi – uwaga – 25 km/godz. Dzisiaj cysterna jadąca z Amsterdamu do Płocka jedzie do granicy Polski trzy razy krócej, niż od granicy Polski.</u>
<u xml:id="u-48.3" who="#JacekPrześluga">Tak funkcjonującej kolei państwo chcecie zabrać 1.000.000 tys. zł? Tej części infrastruktury może nie bolałoby to tak mocno, gdyby nie fatalna proporcja wydatków budżetowych. Jednocześnie bowiem wydatki Generalnej Dyrekcji Budowy Dróg i Autostrad wycina się raptem o 2000 tys. zł. Ale i to nie byłoby takim problemem.</u>
<u xml:id="u-48.4" who="#JacekPrześluga">Państwo proponujecie następujące rozwiązanie: wyemitujemy obligacje, czyli po raz kolejny w ciągu półtora dekady obciążymy spółkę kolejową kosztami przygotowania emisji. Miałem szczęście pracować w spółce PKP, być członkiem zarządu tej firmy i uczestniczyć we wszystkich działaniach związanych z obsługą długu. Miałem do czynienia z pasją wielkiego sztabu ludzi, którzy nie tylko negocjowali warunki emisji obligacji, ale potem uzgadniali kwestie spłaty czy rolowania długów. Przypominam – kolej ciągle ma 4.500.000 tys. zł niespłaconego długu. Kiedyś państwo, jako politycy, nakazaliście kolei zaciągnąć zobowiązania do tego, żeby się kolej sama zrestrukturyzowała. W tym samym czasie na rynek górnictwa węglowego trafiły miliardy złotych z państwowej kasy na odprawy dla górników.</u>
<u xml:id="u-48.5" who="#JacekPrześluga">I ostatnia rzecz. Proszę o zastanowienie się i być może o odpowiedź pana ministra Massela, o zasadzie polityki transportowej, wedle której kiedy mówimy o nakładach inwestycyjnych na kolej i na drogi, proporcje mają się jak 14% do 86%. Kiedy jednak trzeba ciąć nakłady, tniemy w proporcji 99,8% z kolei, a tylko 0,2% zabieramy drogom. Gratulujemy lobby drogowemu tak silnego wsparcia polityków, ale mówimy, że wreszcie powinno pojawić się pierwsze lobby kolejowe, które stanowczym tonem powie – nie ruszajcie państwo pieniędzy, które z takim trudem na kolej kiedyś sami państwo wygenerowaliście. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-49">
<u xml:id="u-49.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Czy ktoś państwa jeszcze chciałby zabrać głos? Pan poseł Jerzy Szmit; proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-50">
<u xml:id="u-50.0" who="#JerzySzmit">Chciałbym zapytać, czy na posiedzeniu Komisji są obecni przedstawiciele firm kolejowych, zwłaszcza spółki Polskie Linie Kolejowe, która musi zmienić plany dotyczące finansowania działalności w związku z ograniczeniem wydatków o kwotę 1.000.000 tys. zł. Czy są obecni przedstawiciele tej firmy?</u>
</div>
<div xml:id="div-51">
<u xml:id="u-51.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę pana posła Jerzego Polaczka.</u>
</div>
<div xml:id="div-52">
<u xml:id="u-52.0" who="#JerzyPolaczek">Mam pytanie do pana ministra lub ewentualnie do przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych, aby choćby w przybliżeniu podali informację, jak po cięciach środków budżetowych na inwestycje będzie wyglądał, szacunkowo oczywiście, planowany deficyt spółki na koniec 2013 roku? Przypomnę, iż według informacji analizowanej kiedyś na posiedzeniu Komisji, spółka PLK zamknęła rok ubiegły kwotą około 700.000 tys. zł. Odbieranie tak znaczących środków budżetowych dedykowanych temu podmiotowi, pogłębia również procesy związane z zarządzaniem spółką i utrzymaniem sieci kolejowej itd.</u>
<u xml:id="u-52.1" who="#JerzyPolaczek">I drugie pytanie już do pana ministra; czy i w jakim terminie państwo chcą wprowadzić mechanizm zaciągania kredytów czy emisji obligacji przez spółkę Polskie Linie Kolejowe? Czy przez Fundusz Kolejowy? Jak rozumiem, wchodzimy w podobny model jak przy finansowaniu inwestycji drogowych, gdzie obsługa odsetek od zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji w Krajowym Funduszu Drogowym za ubiegły rok przekroczyła w ciągu jednego roku 2.718.000 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-52.2" who="#JerzyPolaczek">Przy okazji – trzy miesiące temu parlament na wniosek rządu przegłosował większością głosów zmianę ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym dopuszczającą rolowanie długu tego Funduszu. To jest historyczny moment dla kolei, podobnie jak w latach 90., o czym wspomniał jeden z przedmówców, dopuszczono do zaciągnięcia przez dawne przedsiębiorstwo PKP tak znacznej skali zobowiązań, że do dzisiaj stanowi to problem i dla państwa, i dla spółki kolejowej. Przekłada się on przede wszystkim na koszty obsługi tego historycznego długu. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-53">
<u xml:id="u-53.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Dla porządku zapytam czy jeszcze ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-53.1" who="#StanisławŻmijan">Bardzo proszę pana ministra o udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie i odniesienie się do kwestii poruszonych przez posłów; bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-54">
<u xml:id="u-54.0" who="#AndrzejMassel">Dziękuję. Nie chciałbym odnosić swojej odpowiedzi do konkretnych pytań posłów, ponieważ większość pytań ma wspólny mianownik, mianowicie w jakim zakresie jest realizowany program inwestycyjny w roku bieżącym i które projekty inwestycyjne będą finansowane z nowych źródeł, czyli z obligacji.</u>
<u xml:id="u-54.1" who="#AndrzejMassel">Sprawa pierwsza; wieloletni program inwestycji kolejowych do roku 2015 nie zmienia swojego zakresu ani o jotę. Czyli wszystkie inwestycje kolejowe, które zostały zaplanowane, są i będą realizowane. To jest pierwsza zasada. W związku z tym obawy, że wskutek zmian źródeł finansowania ucierpią konkretne projekty inwestycyjne, w tej materii jest nieuzasadnione. Oczywiście, dla zarządcy infrastruktury kolejowej, czyli dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, to jest dodatkowe zadanie; mam na myśli przeprowadzenie emisji obligacji. Natomiast jest to zadanie wykonalne i wspiera w tym tę spółkę Bank Gospodarstwa Krajowego.</u>
<u xml:id="u-54.2" who="#AndrzejMassel">Jeżeli odniesiemy się do konkretnych projektów inwestycyjnych, w przypadku których w tym roku wchodzi finansowanie obligacjami, to będą to największe inwestycje finansowane ze środków krajowych. Do takich należy modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej czy rewitalizacja magistrali nadodrzańskiej czyli linii kolejowej nr 273. Na tę ostatnią inwestycję z samych obligacji, mamy przewidziane w roku bieżącym 116.000 tys. zł, przy globalnym koszcie tej inwestycji tylko na odcinku Głogów-Dolna Odra – 139.600 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-54.3" who="#AndrzejMassel">Mówię to z całą świadomością, że w roku bieżącym realizujemy wyjątkowo duży zakres inwestycji finansowanych ze źródeł krajowych. W latach poprzednich były to kwoty rzędu 700.000 tys. zł. W tym roku są to środki rzędu 1.400.000 tys. zł. A więc jest to duży skok jakościowy, jeżeli chodzi o inwestycje, w których stosunkowo szybko uzyskujemy efekty. Dzięki tym działaniom pod koniec przyszłego roku chcemy uruchomić sieć połączeń dalekobieżnych obsługiwanych pociągami Pendolino, o których wspomniała pani poseł Anna Paluch. Śmiem uspokoić panią poseł – Pendolino jeździ. Wczoraj dziennikarze mogli się przekonać, że na torze doświadczalnym pociąga osiąga prędkość 145 km/godz., sprawuje się dobrze, badania trwają. Proszę mieć trochę nadziei, że zgodnie z planem od grudnia 2014 roku z tych połączeń kolejowych będziecie państwo korzystali.</u>
<u xml:id="u-54.4" who="#AndrzejMassel">Podsumowując; pełen program inwestycyjny jest realizowany, zmieniają się źródła jego finansowania. To jest dla nas priorytet. Również w następnych latach inwestycje wieloletniego programu inwestycji kolejowych będą realizowane. Co więcej, rozszerzamy ten program o dodatkowe zadania związane z przygotowaniem przyszłej perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Prowadzimy wszelkiego rodzaju prace przygotowawcze, studia, dokumentacje przedprojektowe i projektowe po to, żeby perspektywa 2014–2020 była realizowana sprawnie. Dziękuję za uwagę.</u>
</div>
<div xml:id="div-55">
<u xml:id="u-55.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Polaczek. Proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-56">
<u xml:id="u-56.0" who="#JerzyPolaczek">Pragnę zauważyć, że pan minister czy wskazany przez niego kompetentny przedstawiciel ministerstwa, nie odniósł się do mojego pytania dotyczącego kwestii planowania i skutków zmian budżetowych w odniesieniu do Inspekcji Transportu Drogowego. Uprzejmie bym prosił, żeby ktoś do tego się odniósł. Trudno mi wskazać personalnie osobę z inspekcji, jeśli w ogóle ktoś z przedstawicieli Inspekcji Transportu Drogowego jest obecny na naszym posiedzeniu. Jeśli nikogo nie ma, byłby to swoistego rodzaju dowód na bardzo wiele innych rzeczy.</u>
<u xml:id="u-56.1" who="#JerzyPolaczek">Ale proszę o odniesienie się do tego problemu, jakim jest kompromitacja w planowaniu dochodów. Ścina się 1.434.000 tys. zł planowanych wpływów, a więc około 95% tego, co państwo kilka miesięcy temu prezentowali w Sejmie. Nie ma innego porównywalnego przykładu w historii ostatnich 22 lat z tym, o czym dzisiaj mówimy.</u>
</div>
<div xml:id="div-57">
<u xml:id="u-57.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Miałem zamiar udzielić głosu panu ministrowi; bardzo proszę pana ministra Zbigniewa Rynasiewicza o zabranie głosu w tej sprawie. Proszę o udzielenie odpowiedzi.</u>
</div>
<div xml:id="div-58">
<u xml:id="u-58.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">W części budżetowej 39, w dziale 600 – Transport i łączność, następuje zmniejszenie dochodów z tytułu grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego oraz kar nakładanych w drodze decyzji administracyjnych o kwotę 1.434.000 tys. zł. Jest również zwiększenie dochodów o kwotę 12.000 tys. zł z wpłaty 30% zysku Transportowego Dozoru Technicznego, zwrotu nadpłaconych dotacji przedmiotowej z tytułu ulg ustawowych do kolejowych przewozów pasażerskich. Jest jeszcze kilka pozycji dochodów. Państwo otrzymaliście te informacje w materiałach przygotowanych dla Komisji. Planowane wykonanie na koniec roku, to kwota 188.324 tys. zł. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-59">
<u xml:id="u-59.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. W czasie dyskusji pani poseł Anna Paluch sformułowała wniosek, aby negatywnie zaopiniować zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 39 – Transport.</u>
<u xml:id="u-59.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję wniosek pani poseł Anny Paluch pod głosowanie. Kto z państwa posłów jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-60">
<u xml:id="u-60.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7, 11 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-61">
<u xml:id="u-61.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pani poseł Anny Paluch nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-61.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie w budżecie na rok 2013 części budżetowej 39 – Transport. Kto jest za tym wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-62">
<u xml:id="u-62.0" who="#JakubKrowiranda">Za 11 głosów, 8 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-63">
<u xml:id="u-63.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części 39 – Transport.</u>
<u xml:id="u-63.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 71 – Urząd Transportu Kolejowego. Proszę państwa posłów o pytania, wnioski i uwagi. Nie widzę zgłoszeń.</u>
<u xml:id="u-63.2" who="#StanisławŻmijan">Czy jest sprzeciw do pozytywnego zaopiniowania zmian w budżecie w tej części? Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-64">
<u xml:id="u-64.0" who="#JerzySzmit">Zgłaszam sprzeciw w stosunku do pozytywnego zaopiniowania tych zmian w budżecie.</u>
</div>
<div xml:id="div-65">
<u xml:id="u-65.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję.</u>
<u xml:id="u-65.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek pana posła Jerzego Szmita. Kto z państwa posłów jest za negatywnym zaopiniowaniem zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 71 – Urząd Transportu Kolejowego? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-66">
<u xml:id="u-66.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 11 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-67">
<u xml:id="u-67.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Jerzego Szmita nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-67.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 71 – Urząd Transportu Kolejowego. Kto jest za tym wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-68">
<u xml:id="u-68.0" who="#JakubKrowiranda">Za 10 głosów, 7 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-69">
<u xml:id="u-69.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 71 – Urząd Transportu Kolejowego.</u>
<u xml:id="u-69.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 83 – Rezerwy celowe. Pragnę zwrócić uwagę, że w rezerwach celowych następuje zmniejszenie wydatków tylko w pozycji 41. Czy są pytania do tych zmian? Nie widzę zgłoszeń. Czy jest sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania zmian w tej części budżetowej?</u>
</div>
<div xml:id="div-70">
<u xml:id="u-70.0" who="#AnnaPaluch">Jest sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-71">
<u xml:id="u-71.0" who="#StanisławŻmijan">Jest sprzeciw? Dziękuję. Pani poseł Anna Paluch zgłasza wniosek o negatywne zaopiniowanie zmian w tej części budżetowej.</u>
<u xml:id="u-71.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję wniosek pod głosowanie. Kto z państwa posłów jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-72">
<u xml:id="u-72.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 8 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-73">
<u xml:id="u-73.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pani poseł Anny Paluch nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-73.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części 83 – Rezerwy celowe. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podania wyników.</u>
</div>
<div xml:id="div-74">
<u xml:id="u-74.0" who="#JakubKrowiranda">Za 9 głosów, 7 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-75">
<u xml:id="u-75.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części 83 – Rezerwy celowe.</u>
<u xml:id="u-75.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do części budżetowej 85 – Budżety wojewodów ogółem, dział 600 – Transport i łączność. Proszę państwa posłów o uwagi. Nie słyszę. Czy jest sprzeciw dotyczący pozytywnego zaopiniowania zmian w tej części budżetowej?</u>
</div>
<div xml:id="div-76">
<u xml:id="u-76.0" who="#AndrzejAdamczyk">Tak, jest sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-77">
<u xml:id="u-77.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Jest sprzeciw pana posła Andrzeja Adamczyka.</u>
<u xml:id="u-77.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję ten wniosek pod głosowanie. Kto z państwa posłów jest za negatywnym zaopiniowaniem zmian w budżecie na rok 2013 w części 85? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-78">
<u xml:id="u-78.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 8 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-79">
<u xml:id="u-79.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że pozytywnie zaopiniowaliśmy… Przepraszam, proszę powtórzyć wyniki głosowania. Przepraszam najmocniej.</u>
</div>
<div xml:id="div-80">
<u xml:id="u-80.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 8 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-81">
<u xml:id="u-81.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Andrzeja Adamczyka nie uzyskał większości. Przepraszam za wprowadzenie nieporozumienia z mojej strony.</u>
<u xml:id="u-81.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w budżecie na rok 2013 w części 85 – Budżety wojewodów ogółem. Kto jest za? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-82">
<u xml:id="u-82.0" who="#JakubKrowiranda">Za 10 głosów, 7 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-83">
<u xml:id="u-83.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w budżecie na rok 2013 w części budżetowej 85.</u>
<u xml:id="u-83.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do planu finansowego Transportowego Dozoru Technicznego, załącznik nr 24. Czy są pytania i uwagi? Zwracam się do państwa posłów. Nie ma. Czy jest sprzeciw do pozytywnego zaopiniowanie zmian w planie finansowym?</u>
</div>
<div xml:id="div-84">
<u xml:id="u-84.0" who="#AnnaPaluch">Jest.</u>
</div>
<div xml:id="div-85">
<u xml:id="u-85.0" who="#StanisławŻmijan">Jest sprzeciw; pani poseł Anna Paluch zgłasza taki wniosek.</u>
<u xml:id="u-85.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek pani Anny Paluch o negatywne zaopiniowanie zmian w planie finansowym Transportowego Dozoru Technicznego. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-86">
<u xml:id="u-86.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 10 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-87">
<u xml:id="u-87.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pani poseł Anny Paluch nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-87.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w planie finansowym Transportowego Dozoru Technicznego. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-88">
<u xml:id="u-88.0" who="#JakubKrowiranda">Za 10 głosów, 7 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-89">
<u xml:id="u-89.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w planie finansowym Transportowego Dozoru Technicznego.</u>
<u xml:id="u-89.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do zmian w dochodach i wydatkach w budżecie środków europejskich. Proszę państwa posłów o uwagi. Nie widzę zgłoszeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-90">
<u xml:id="u-90.0" who="#AndrzejAdamczyk">Czy można prosić o informacje na temat zmian?</u>
</div>
<div xml:id="div-91">
<u xml:id="u-91.0" who="#StanisławŻmijan">Panie pośle Adamczyk, spóźnił się pan. Przyjęliśmy określony sposób procedowania i proponuję, abyśmy się go trzymali. Czy jest sprzeciw wobec pozytywnego zaopiniowania zmian? Bardzo proszę; pan poseł Jerzy Szmit.</u>
</div>
<div xml:id="div-92">
<u xml:id="u-92.0" who="#JerzySzmit">Panie przewodniczący. Mam dwie sprawy. Po pierwsze, w żaden sposób pan poseł Adamczyk nie złamał pańskich postanowień z początku obrad Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-93">
<u xml:id="u-93.0" who="#StanisławŻmijan">Nie moich, tylko Komisji, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-94">
<u xml:id="u-94.0" who="#JerzySzmit">Dobrze, zgoda. W każdym razie zawsze jest czas na dyskusję, zawsze jest czas na pytania. W związku z tym jak najbardziej w momencie, w którym pan poseł Adamczyk zgłosił swoje pytanie i chęć dokładniejszego zapoznania się z materiałem, powinno to nastąpić. Bardzo prosimy, żeby stosowny urzędnik albo pan minister, przedstawił nam zaproponowane zmiany i ich uzasadnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-95">
<u xml:id="u-95.0" who="#StanisławŻmijan">Bardzo dziękuję. Pytam, czy jest sprzeciw do pozytywnego zaopiniowania zmian w dochodach i wydatkach środków europejskich? Jest sprzeciw, tak? Pani poseł czy pan poseł?</u>
</div>
<div xml:id="div-96">
<u xml:id="u-96.0" who="#AnnaPaluch">Pan poseł.</u>
</div>
<div xml:id="div-97">
<u xml:id="u-97.0" who="#StanisławŻmijan">Pan poseł Jerzy Szmit. Poddaję zatem pod głosowanie wniosek pana posła Jerzego Szmita o negatywne zaopiniowanie zmian w dochodach i wydatkach w budżecie środków europejskich. Kto jest za tym wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-98">
<u xml:id="u-98.0" who="#JakubKrowiranda">Za 7 głosów, 9 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-99">
<u xml:id="u-99.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że wniosek pana posła Jerzego Szmita nie uzyskał większości.</u>
<u xml:id="u-99.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek o pozytywne zaopiniowanie zmian w dochodach i wydatkach środków europejskich w budżecie na rok 2013. Kto jest za wnioskiem? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-100">
<u xml:id="u-100.0" who="#JakubKrowiranda">Za 10 głosów, 6 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-101">
<u xml:id="u-101.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany w dochodach i wydatkach środków europejskich w budżecie na rok 2013.</u>
<u xml:id="u-101.1" who="#StanisławŻmijan">Przechodzimy do zadań za zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconym jednostek samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w części 85. Proszę o pytania i uwagi państwa posłów. Nie widzę zgłoszeń. Czy jest sprzeciw?</u>
</div>
<div xml:id="div-102">
<u xml:id="u-102.0" who="#ArkadiuszLitwiński">Nie sprzeciw, ale wniosek o pozytywne zaopiniowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-103">
<u xml:id="u-103.0" who="#StanisławŻmijan">Jest wniosek pana posła Litwińskiego o pozytywne zaopiniowanie. To państwo zaproponowali taką formułę pracy i ja tego państwu nie burzyłem. Czy są inne wnioski? Nie ma.</u>
<u xml:id="u-103.1" who="#StanisławŻmijan">Poddaję pod głosowanie wniosek pana posła Arkadiusza Litwińskiego. Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem zmian? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję. Proszę o podanie wyników głosowania.</u>
</div>
<div xml:id="div-104">
<u xml:id="u-104.0" who="#JakubKrowiranda">Za 10 głosów, 6 przeciw, zero wstrzymujących się.</u>
</div>
<div xml:id="div-105">
<u xml:id="u-105.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Stwierdzam zatem, że Komisja Infrastruktury pozytywnie zaopiniowała zmiany zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w części 85. Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-105.1" who="#StanisławŻmijan">Należy nam jeszcze wyznaczyć posła-sprawozdawcę. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-106">
<u xml:id="u-106.0" who="#BożennaBukiewicz">Chciałam zgłosić na posła-sprawozdawcę pana posła Stanisława Żmijana. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-107">
<u xml:id="u-107.0" who="#StanisławŻmijan">Dziękuję. Czy są inne propozycje? Nie widzę zgłoszeń. Dziękuję bardzo. Postaram się wywiązać z tego zadania i złożyć sprawozdanie przed Komisją Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-107.1" who="#StanisławŻmijan">Szanowni państwo. Wobec wyczerpania porządku zamykam posiedzenie. Dziękuję za wyjątkowo aktywny udział. Dziękuję.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>