text_structure.xml 5.9 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">Jeżeli państwo pozwolą, rozpoczniemy posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#ZbigniewRynasiewicz">Do projektu ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych została zgłoszona jedna poprawka. Została zgłoszona przez Klub Prawa i Sprawiedliwości. Czy pan poseł Rzońca ewentualnie jest gotów omówić tę poprawkę? Tak, dobrze. Jest podpowiedź Biura Legislacyjnego, że najlepiej byłoby ją wycofać.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#ZbigniewRynasiewicz">Nie zdradziłem teraz, nie ujawniono. Jest miło i sympatycznie. Tak, dobrze.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#ZbigniewRynasiewicz">Może pan poseł Wojtkiewicz jest gotów omówić poprawkę? Omówić poprawkę zgłoszoną przez Klub Prawa i Sprawiedliwości. Mówiąc o tym, kto jest lepszy, kto jest gorszy, pan poseł Wojtkiewicz nie włączył mikrofonu.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#ZbigniewRynasiewicz">Poczekamy jeszcze pięć minut.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#MichałWojtkiewicz">Szanowni państwo!</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">Panie pośle, proszę włączyć mikrofon i słuchamy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#MichałWojtkiewicz">Panie przewodniczący, wydaje mi się, że zgłoszenie poprawki polega na tym, że… Znaczenie wyrazów „może określić” jest w niedokończonym trybie „może” lub „nie musi”. Natomiast zastąpienie wyrazem „określi” jest jednoznaczne. W prawie w jakimś stopniu, bardziej powinniśmy trzymać się, określać precyzyjnie. W związku z tym uważam, że „określi” jest bardziej ostre, sprecyzowane bardziej stanowczo. „Może określić” to takie raz w lewo, raz w prawo, jak mi się podoba. W związku z tym w prawie powinniśmy trzymać się bardziej sprecyzowanego określenia. I tyle mogę powiedzieć.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Poprosimy o stanowisko rządu. Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#TadeuszJarmuziewicz">Poproszę pana dyrektora Grabka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#MarcinGrabek">Dzień dobry państwu. Panie przewodniczący, szanowni posłowie!</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#MarcinGrabek">Jak zrozumiałem wczorajszą dyskusję podczas przyjmowania sprawozdania, niektórzy posłowie wyrazili troskę, że można było więcej zrobić w zakresie wdrażania inteligentnych systemów ze strony rządu. Stąd, jak rozumiem, propozycja, żeby zmienić fakultatywną delegację ustawową dla ministra w zakresie określenia wymogów dla inteligentnych systemów transportowych, zmienić obecnie zaproponowaną fakultatywną delegację.</u>
          <u xml:id="u-7.2" who="#MarcinGrabek">W tym względzie chciałbym zwrócić uwagę na następującą kwestię. Delegacja ta jest, z jednej strony, fakultatywna, a z drugiej strony, warunkowa, ponieważ uzależnia możliwość wydania rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw transportu od wydania specyfikacji przez Komisję Europejską. A więc dopiero jak w przyszłości pojawią się specyfikacje Komisji, wówczas minister będzie miał możliwość wydania. Jak rozumiem, być może intencją propozycji było to, żeby już teraz mógł wydać, wydaje mi się natomiast, że, po pierwsze, przy obecnych zapisach nie ma takiej możliwości. Po drugie, nie chcielibyśmy wydawać specyfikacji krajowych, które mogłyby się okazać sprzeczne z przyszłymi regulacjami unijnymi w tym zakresie. Poza tym merytorycznie ze względu na rozwój inteligentnych systemów transportowych teraz byłoby jeszcze zbyt wcześnie wydawać przepisy krajowe.</u>
          <u xml:id="u-7.3" who="#MarcinGrabek">Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że kiedy pojawią się specyfikacje, będą one w formie aktów prawnych. Prawdopodobnie będą wydane w formie rozporządzeń bezpośrednio obowiązujących. Bezpośrednio obowiązujące rozporządzenie może nie wymagać dalszych działań implementacyjnych ze strony państwa. A więc może się okazać, że po wydaniu przez Komisję rozporządzenia w sprawie specyfikacji dla określonego inteligentnego systemu nie będzie potrzeby wydawania dalszych przepisów. Wówczas byłby obowiązek krajowy nałożony na ministra właściwego do spraw transportu, a nie byłoby takiej potrzeby. Stąd stanowisko rządu jest takie, żeby zachować obecne zapisy projektu ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#ZbigniewRynasiewicz">Dziękuję. Czy jeszcze ktoś z państwa… Mamy jasność. Pan poseł Wojtkiewicz wyjaśnił intencje wnioskodawców.</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#ZbigniewRynasiewicz">Kto jest za przyjęciem poprawki zgłoszonej w drugim czytaniu? Proszę bardzo. Dziękuję bardzo. (4). Kto jest przeciw? Dziękuję bardzo. (8). Kto się wstrzymał. (0).</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#ZbigniewRynasiewicz">Komisja zadecydowała o negatywnej rekomendacji poprawki.</u>
          <u xml:id="u-8.3" who="#ZbigniewRynasiewicz">Proponuję, żeby posłem sprawozdawcą w dalszym ciągu pozostał pan poseł Huskowski.</u>
          <u xml:id="u-8.4" who="#ZbigniewRynasiewicz">Na opinię Ministerstwa Spraw Zagranicznych oczekujemy do godz. 14 w dniu dzisiejszym.</u>
          <u xml:id="u-8.5" who="#ZbigniewRynasiewicz">Dziękuję bardzo. Na tym kończymy posiedzenie.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>