text_structure.xml 7.48 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml" />
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml" />
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#MirosławSekuła">Otwieram posiedzenie połączonych Komisji Transportu i Łączności oraz Finansów Publicznych. Dzisiejszy porządek obrad obejmuje powołanie podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych (druk nr 1707). Uzyskałem następujące zgłoszenia panów posłów zainteresowanych udziałem w pracach podkomisji: Ryszard Wawryniewicz (AWS), Adam Biela (AWS), Stanisław Kracik (UW), Tadeusz Jarmuziewicz (UW), Wiesław Ciesielski (SLD), Andrzej Szarawarski (SLD).</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#MirosławSekuła">Czy są jakieś uwagi do proponowanego składu podkomisji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#SewerynKaczmarek">Proponuję dołączenie do tej grupy posła Bogusława Liberadzkiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#MirosławSekuła">Rozumiem, że pan poseł Bogusław Liberadzki zastąpi pana posła Andrzeja Szarawarskiego. W przeciwnym wypadku naruszymy ustalony parytet.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#JózefDąbrowski">Chciałbym przypomnieć członkom Komisji Transportu i Łączności, że na dzisiejszym posiedzeniu będziemy kompletować składy trzech kolejnych podkomisji, które zajmą się innymi projektami ustaw. Pan poseł Bogusław Liberadzki w tej chwili współpracuje przy tworzeniu dwóch ustaw, a po powołaniu podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia ustawy Prawo lotnicze będą to już trzy akty prawne. Mam wątpliwości co do efektywności takiej pracy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#MirosławSekuła">Mamy pewien kłopot. W tej chwili w proponowanym składzie podkomisji jest po dwóch posłów z AWS, UW i SLD. Jeżeli przyjmiemy wniosek pana posła Seweryna Kaczmarka, złamiemy parytet. Wolałbym tego nie robić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#MirosławStyczeń">Mam prawo ubiegać się o opinię człowieka, który się zna na tym problemie, dlatego również chciałbym brać udział w pracach tej podkomisji. Moja kandydatura rozwiązuje problem parytetu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#MirosławSekuła">Jest dobrym zwyczajem, aby ilość członków poszczególnych Komisji była równa. Jeżeli teraz do podkomisji dołączymy dwóch członków Komisji Transportu i Łączności, to całkowicie złamiemy tę zasadę. Bardzo proszę o ograniczenie ilości tych kandydatur.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PawełArndt">W związku z zaistniałą sytuacją proponuję, aby powiększyć grono osób pracujących w tej podkomisji. Zgłaszam kandydaturę pana posła Jana Kulasa.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#MirosławSekuła">Zgłoszono kolejną kandydaturę. Do tej pory lista zawiera następujące osoby: Ryszard Wawryniewicz (AWS), Adam Biela (AWS), Stanisław Kulas (AWS), Mirosław Styczeń (AWS), Stanisław Kracik (UW), Tadeusz Jarmuziewicz (UW), Wiesław Ciesielski (SLD), Andrzej Szarawarski (SLD), Bogusław Liberadzki (SLD).</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#TadeuszJarmuziewicz">W takiej sytuacji nie jest zachowany parytet polityczny. Zgłaszam kandydaturę Piotra Lewandowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#WiesławCiesielski">Dla przywrócenia równowagi pomiędzy udziałem poszczególnych członków Komisji, proponuję kandydaturę posła Mieczysława Jedonia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#AndrzejSzarawarski">Proponuję, aby wrócić do pierwotnego składu podkomisji. Panie pośle Styczeń proszę nie mówić, czy ktoś się zna czy nie. W poprzedniej kadencji brałem udział w pracach nad ustawą o autostradach płatnych, a zatem też mam wiedzę na ten temat.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#AndrzejSzarawarski">Musimy w krótkim czasie opracować wiele projektów ustaw, a do tego są potrzebne zespoły, które sobie z tym poradzą. Duże podkomisje raczej się nie sprawdzają w takich przypadkach. To są specjalistyczne ustawy.</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#AndrzejSzarawarski">Proponuję, żebyśmy wrócili do poprzedniego składu podkomisji, szczególnie jeśli chodzi o członków Komisji Transportu i Łączności. Za chwilę będziemy musieli w tej Komisji rozpatrzyć wiele poważnych ustaw jak ustawa o PKP, Prawo telekomunikacyjne, Prawo pocztowe, Prawo lotnicze itd. To są systemowe ustawy i trzeba je potraktować z wyjątkową starannością. Posłowie, którzy będą brali udział w pracach podkomisji, muszą tej pracy poświęcić dużo czasu. Poseł nie może jednocześnie współpracować przy trzech lub czterech ustawach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#MirosławSekuła">Rzeczywiście trochę chyba przesadziliśmy. W tej chwili mamy 11 kandydatur. Proponuję, aby rozpocząć od ustalenia, jak liczna ma być podkomisja.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#MirosławStyczeń">Pan poseł Andrzej Szarawarski w swojej wypowiedzi odniósł się do mojej osoby, dlatego chciałbym powiedzieć, że nie zgłaszałem się do pracy legislacyjnej przy ustawie o PKP i telekomunikacji, ponieważ liczyłem na swój udział przy pracy nad ustawą o autostradach płatnych i Prawie lotniczym. Chciałbym także podkreślić, że nie jestem zaangażowany w żaden inny proces legislacyjny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#MirosławSekuła">Składam wniosek, aby podkomisja była sześcioosobowa. Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za przyjęciem tego wniosku.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#MirosławSekuła">W głosowaniu 24 posłów opowiedziało się za wnioskiem, nikt nie był przeciw, 11 posłów wstrzymało się od głosu.</u>
          <u xml:id="u-15.2" who="#MirosławSekuła">Stwierdzam, że Komisje przyjęły ten wniosek. Odczytam teraz proponowany skład podkomisji: Ryszard Wawryniewicz (AWS), Stanisław Kracik (UW), Wiesław Ciesielski (SLD). To są kandydaci z ramienia Komisji Finansów Publicznych. Proszę o podanie kandydatów z Komisji Transportu i Łączności.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#JózefDąbrowski">Proponuję następujące osoby: Tadeusz Jarmuziewicz (UW), Andrzej Szarawarski (SLD), Mirosław Styczeń (AWS).</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#MirosławSekuła">Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa jest za powołaniem podkomisji w proponowanym składzie?</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#MirosławSekuła">Posłowie jednogłośnie powołali podkomisję nadzwyczajną do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#MirosławSekuła">Zamykam posiedzenie połączonych Komisji Transportu i Łączności oraz Finansów Publicznych.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>