text_structure.xml
26.3 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PoselJacekPiechota">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam posłów. Mamy dwa punkty w porządku obrad: przyjęcie planu pracy i projektu opinii wynikającej z wczorajszej dyskusji.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PoselJacekPiechota">Wystąpiliśmy z prośbą do organizacji przedsiębiorców i pracodawców współpracujących z Komisją o nadesłanie propozycji do planu pracy. Te propozycje otrzymaliśmy, ale nie od wszystkich. Po debacie na posiedzeniu prezydium zaproponowaliśmy usystematyzowanie projektów tematów w plan pracy. Istotna jest druga i trzecia kolumna, zawierająca terminy i tematy posiedzeń. Kolumny zawierające informacje o tym, kto przedstawia materiały i uczestniczy w posiedzeniu, dotyczą spraw technicznych. Jesteśmy otwarci na sugestie i uzupełnienia. Jest już kilka uwag ze strony Ministerstwa Gospodarki, które naniesiemy po posiedzeniu Komisji.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PoselJacekPiechota">Jest prośba, by posłowie zechcieli zgłosić się do poszczególnych tematów, jeżeli są nimi szczególnie zainteresowani, i chcieli pełnić rolę koordynatorów zbierających przed posiedzeniem opinie organizacji i środowisk gospodarczych oraz wyborców w celu przedstawienia koreferatu do stanowiska ministra gospodarki.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PoselJacekPiechota">Czy do projektu planu pracy są jakieś uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselAndrzejLiss">Moje uwagi nie wynikają z niedomówienia w prezydium Komisji, ale z materiału już opracowanego i przesłanego posłom. Interesuje mnie przesunięcie terminów rozpatrzenia niektórych tematów. Żeby przyspieszyć prace, proponuję przesunąć na marzec ostatnie punkty z czerwca, jak na przykład punkt na temat oceny wpływu przepisów prawnych dotyczących pomocy publicznej na rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Jest to ważny temat. Zatem pkt 17 proponuję przesunąć nawet na luty, w miejsce informacji na temat systemu usług doradczych i szkoleniowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Pkt 19 „Ocena funkcjonowania systemu podatkowego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw” proponowałbym przenieść na luty w miejsce tematu „Informacja na temat sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Narodowym Planie Rozwoju 2007–2013”. Ponadto pkt 18 „Ocena wpływu funkcjonowania wielkopowierzchniowych obiektów handlowych na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw” proponuję przesunąć na marzec w miejsce informacji na temat funkcjonowania samorządu gospodarczego i organizacji przedsiębiorstw. Proponuję taką zamianę ze względu na to, że jest to obecnie aktualny temat medialny, który w różnych środowiskach wielkomiejskich ma duże znaczenie. Wnoszę o przesunięcie na marzec pkt 20 „Analiza kosztów pracy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw” w miejsce punktu „Informacja na temat kosztów rozpoczęcia działalności gospodarczej – rejestracja działalności gospodarczej w gminach i KRS, koszty tworzenia spółek, podatki i koszty pracy”. Każdy z tych tematów jest fundamentalny, odnosi się do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego proszę przesunąć terminy ich rozpatrywania.</u>
<u xml:id="u-2.1" who="#PoselAndrzejLiss">Z różnych źródeł otrzymaliśmy sugestię powołania podkomisji handlu i rzemiosła. Chciałbym ten temat poddać pod rozwagę. Czy słuszne byłoby powołanie podkomisji do tej specyficznej dziedziny, jaką jest handel i rzemiosło? Przez ostatnie 4 lata te dziedziny w polskim wymiarze kapitałowym i prawnym były pozostawione same sobie. Trzeba przygotować te dwa sektory – handel i rzemiosło do przyjęcia funduszy strukturalnych, które zostaną odblokowane w końcu stycznia. Będzie szansa „wpompowania” w te środowiska pieniędzy.</u>
<u xml:id="u-2.2" who="#PoselAndrzejLiss">Chciałbym prosić, aby w naszych spotkaniach mogli brać udział przedstawiciele polskiej sfery kapitałowej, to jest Banku Gospodarstwa Krajowego. W projekcie planu uwzględniono tylko Narodowy Bank Polski. Działają Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (SKOK). Mają one środki w wysokości 4 mld zł. Mogą je w każdej chwili uruchomić na sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Proszę zapraszać przedstawicieli wszystkich środowisk związanych z polskim kapitałem. W ten sposób będziemy wspierać rozwój średniej warstwy społecznej opartej na propolskim kapitale.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PoselJacekPiechota">Przewodniczący, poseł Andrzej Liss poszedł jak burza w propozycjach zmiany terminów rozpatrywania poszczególnych punktów planu pracy. Mam prośbę, by odnieść się do tych propozycji.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PoselMichalWojcik">Proponuje przesunięcie trzech punktów. Punkt 14, dotyczący środków strukturalnych, ma być omawiany dopiero w maju. Proponuję rozpatrzyć ten punkt nawet na najbliższym posiedzeniu. Punkt 18, dotyczący obiektów wielkopowierzchniowych, był wyznaczony na czerwiec. Proponuję ten temat rozpatrzyć o kilka miesięcy wcześniej. Punkt 17 dotyczący pomocy publicznej, też proponuję przesunąć. Czy był temat dotyczący zamówień publicznych?</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PoselJacekPiechota">Zapowiedziana została nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Rząd wystąpił z taką inicjatywą. W imieniu Komisji zwróciłem się do marszałka Sejmu, aby projekt nowelizacji tej ustawy został również skierowany do naszej Komisji. Marszałek, jak dotychczas, skierował to przedłożenie do Komisji Gospodarki oraz Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. Mam prośbę do posłów o poparcie tego wniosku.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselMichalWojcik">Ponadto proponuję punkty 11 i 12 przesunąć na drugie półrocze, a w to miejsce wprowadzić nowe tematy. Mamy własne tematy, które nie zostały objęte tym harmonogramem, jak kwestia dyrektywy usługowej. Chciałbym poznać stanowisko rządu. Na ten temat można zorganizować posiedzenie wspólnie z Komisją do Spraw Unii Europejskiej.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#PoselMichalWojcik">Jest dużo spraw dotyczących zagadnień rzemiosła i kupiectwa. Pozwoliłem sobie skierować do pana przewodniczącego pismo z konkretnymi problemami dotyczącymi wielusettysięcznej rzeszy przedsiębiorców, których sprawy nie zostały ujęte w tym harmonogramie. Taka była decyzja prezydium Komisji. Proponowałbym, żeby rozpatrzyć dotyczące branży fotograficznej i problemu kabin sprawy, którymi zajmują się dwa ministerstwa. Chodzi o zdjęcia do paszportów i praw jazdy. Temat dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw. Nie muszę uzasadniać, dlaczego. Ponadto już wczoraj poruszyłem sprawę nowelizacji ustawy o rzemiośle, a także temat podatku VAT w branżach usługowych, m.in. w branży fryzjerskiej i fotograficznej. W tych dziedzinach VAT odbiega od tego, co jest przyjmowane w innych krajach Unii Europejskiej. Chodzi mi też o pobieranie opłat w przedsiębiorstwach za korzystanie z radioodbiorników. Może niektórym osobom wydaje się, że jest to temat nieistotny. Jest to obszerna problematyka, wynikająca m.in. z nieostrości przepisów niektórych ustaw. Proponowałbym, żeby te tematy podjęła stała podkomisja, o której wspomniał zastępca przewodniczącego Komisji. Mogłaby ona zainteresować się tego typu sprawami.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PoselTomaszSzczypinski">Wydaje się, że będzie czteroletnia kadencja Sejmu, więc nie wszystko musimy rozpatrzyć w pierwszych miesiącach. Odnoszę wrażenie, że próbujemy wszystkie tematy przesunąć na pierwsze trzy miesiące. Jest to uzasadnione pewnymi emocjami, ale po wczorajszej wypowiedzi ministra Piotra Woźniaka mam obawy, czy rząd będzie przygotowany do referowania tylu tematów. Możemy się jutro spotkać i podyskutować na przykład na temat nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, o Kodeksie pracy, o sprawach związanych z pozapłacowymi kosztami pracy, o czym mówiliśmy wczoraj. Zrozumiałem, że rząd nie byłby gotowy z tymi tematami w styczniu czy w lutym. Wydaje się, że powinniśmy ze spokojem podejść do harmonogramu naszych prac w pierwszym półroczu 2006 r. Kolejność rozpatrywania tematów jest dla mnie obojętna. Chciałbym, żeby posłowie z PiS proponowali tematy realne do realizacji z punktu widzenia przygotowania rządu do ich referowania.</u>
<u xml:id="u-7.1" who="#PoselTomaszSzczypinski">Mam też szczegółową uwagę. Nie widzę potrzeby przyspieszenia terminu rozpatrzenia tematu dotyczącego wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Ta sprawa budzi kontrowersje i zawsze wywołuje ogromne emocje. Przypomnę, że w ubiegłej kadencji został zgłoszony w tej sprawie obywatelski projekt ustawy. Były próby dyskusji, więc jest ona ważna, ale specjalnie bym nie przyspieszał terminu rozpatrzenia tej sprawy. Nie uważam, żeby to było aż tak pilne. Jest pytanie, czy będziemy przygotowani do omówienia tylu tematów.</u>
<u xml:id="u-7.2" who="#PoselTomaszSzczypinski">Nasza Komisja jest średnia, nowa, której w poprzedniej kadencji nie było. Funkcjonowała tylko podkomisja do spraw małych i średnich przedsiębiorstw. Handel w ogóle nie jest w gestii naszej Komisji, bo zgodnie z regulaminem Sejmu problematyka ta pozostała w Komisji Gospodarki. Mamy niedopracowane elementy kompetencyjne między naszą Komisją a Komisją Gospodarki. Prezydia obu Komisji się spotkały. Ze strony przewodniczącego Komisji Gospodarki, posła Artura Zawiszy, nie wyczuliśmy ochoty na zmianę kompetencji Komisji, którą kieruje. Tak to odebrałem. Problematyka samorządu gospodarczego i handlu oraz zasad rozpoczynania działalności gospodarczej pozostała w gestii Komisji Gospodarki. Tworzenie podkomisji stałej zajmującej się handlem, a więc czymś, co formalnie jest obok nas, powinno być następnym krokiem. Najpierw postarajmy się załatwić sobie odpowiednie kompetencje, a potem mówmy o powołaniu podkomisji, tym bardziej że z powołaniem podkomisji wiążą się wynagrodzenia i koszty. Nie zaczynajmy od takiego sygnału, że dla nas najważniejsze jest to, abyśmy utworzyli stałą podkomisję mnożącą koszty funkcjonowania Sejmu, a nie przyczyniającą się do rozwiązywania problemów. Załatwmy podział kompetencji między komisjami i przystąpmy do pracy. Potem zobaczymy, czy potrzebna okaże się podkomisja stała, czy też będziemy powoływali tylko podkomisje nadzwyczajne do rozpatrzenia poszczególnych projektów ustaw.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselAndrzejLiss">Tylko poddałem pod rozwagę możliwość powołania podkomisji, do zastanowienia się. Zaproponowałem przesunięcie niektórych tematów na marzec. Mamy grudzień. Wczorajsza rozmowa z ministrem pozwoliła mi zgłosić wnioski o takie przedstawienie tematów, ponieważ minister zapowiedział, że do marca przygotuje te kwestie.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PoselAndrzejLiss">Uczestniczyłem w posiedzeniu obu prezydiów – wzięli w nim udział posłowie Artur Zawisza i Adam Szejnfeld, który nadał ton dyskusji i zamknął rozważany przez nas temat. Przebiegało ono inaczej. Stanowisko posłów było łagodne, kompromisowe. Nasze relacje były sympatyczne. Poseł Tomasz Szczypiński zaostrzył te kwestie.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PoselJacekPiechota">Hasło „sektor małych przedsiębiorstw i rzemiosło” jest bardzo pojemne. Trudno zarysować wyraźne granice między kompetencjami obu Komisji. Faktem jest, że w regulaminie Sejmu handel jest póki co wpisany do zakresu działania Komisji Gospodarki. Trudno rozdzielić problematykę rozpoczynania działalności handlowej i barier w działalności handlowej, co ewidentnie powinno być w domenie naszej Komisji, od ogólnego sformułowania w regulaminie Sejmu – „handel”. Jest to jeden z przykładów zazębiania się naszych kompetencji. Tym trudniej jest mówić o stałej podkomisji do spraw handlu, jeżeli ta problematyka jest wpisana do kompetencji Komisji Gospodarki. Co chwila będziemy mieli do czynienia z tego rodzaju doświadczeniami. Nasze prezydia spotkały się w dobrej atmosferze, choć – z drugiej strony – nie było woli do dyskusji o zmianach regulaminowych. Była wola współpracy. Umówiliśmy się, że jeszcze do sprawy powrócimy.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#PoselJacekPiechota">W prezydium była też dyskutowana kwestia powołania stałej podkomisji. Jest to pod naszą rozwagą. Trudno dzisiaj, kiedy nie mamy jeszcze doświadczeń i nie wiemy, na ile będziemy w niektórych sprawach skuteczni, powoływać podkomisję.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#PoselJacekPiechota">Naszym dzisiejszym wyzwaniem, któremu musimy sprostać, jest plan pracy. Rzecz jest w tym, żeby każde posiedzenie było dobrze i merytorycznie przygotowane. Warunkiem jest przedstawienie odpowiednich materiałów ze strony rządu. Można bardzo szybko postawić rząd pod pręgierzem i rozliczać za to, że nie ma nic do powiedzenia w konkretnych tematach. Myślę, że nie na tym powinno nam zależeć, nie na krytyce rządu za opieszałość, nieudolność, brak rozwiązań w pilnych, palących sprawach. Chyba że tak chcemy, ale to jest pytanie do posłów z rządzącej koalicji. Rzecz w tym, i tak widzę swoją rolę jako przewodniczącego Komisji, żeby na posiedzeniach Komisji podejmować merytorycznie konkretne problemy i szukać rozwiązań, w tym podpowiadać rządowi i opiniować w odpowiednim czasie pewne działania. Wiele szczegółowych, interwencyjnych spraw, dotyczących konkretnych branż czy rodzajów przedsiębiorstw, można poruszyć w formie poselskich interpelacji, nie czekając na posiedzenie Komisji. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie tematy na bieżąco podejmować. Starajmy się uogólniać pewne zjawiska, by na posiedzeniach Komisji odnosić się do nich w sposób bardziej problemowy. Przykładowo poseł wspomniał o podatku VAT. Mamy zaplanowany temat dotyczący oceny funkcjonowania systemu podatkowego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W ten temat wchodzi również podatek VAT. Jest ważne, by przy tej debacie podniesione zostały konkretne sprawy i podane zostały przykłady, bo będziemy gościć przedstawicieli ministra gospodarki i ministra finansów. Będzie więc okazja do poruszenia każdej sprawy. Jest to temat nośny i w tym przypadku termin wyznaczony na czerwiec jest zbyt późny. Z informacji przedłożonej przez ministra finansów wiem, że rząd dopiero w marcu będzie gotowy do dyskusji na temat ewentualnych zmian w systemie podatkowym. Została zgłoszona propozycja rozpatrzenia tego tematu w kwietniu. Myślę, że jest to dobry termin, bo strona rządowa będzie gotowa do dyskusji, a nie będzie opowiadała nam tylko o tym, jaki jest aktualny stan i że trwają prace nad zapowiadaną reformą. Mamy wiele propozycji dotyczących zmian terminów rozpatrywania poszczególnych tematów. Czy są jeszcze jakieś uwagi dotyczące projektu planu pracy?</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselMarekMatuszewski">Odniosę się do wypowiedzi posła Tomasza Szczypińskiego, w kontekście obiektów wielkopowierzchniowych. Mówiono, że handel nie jest w naszej kompetencji. W naszej kompetencji są małe i średnie przedsiębiorstwa, a takie też są przedsiębiorstwa handlowe. Uważam, że nie ma problemu, żeby Komisja zajmowała się handlem. Sprawa obiektów wielkopowierzchniowych jest poważna, bo mają one wielki wpływ na gospodarkę, a nam wszystkim zależy na przyszłości Polski. W związku z tym ten temat trzeba omówić jak najszybciej.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PoselMarekMatuszewski">Ponadto chciałbym zgłosić do planu pracy temat, który może być rozpatrzony nawet w czerwcu. Chodzi o omówienie problematyki patologii polskiej gospodarki, tzw. szarej strefy. Szara strefa jest jak rak na zdrowym organizmie. Musimy zająć się tym tematem.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PoselGrzegorzTobiszowski">Sugeruję wprowadzenie do planu pracy tematu dotyczącego ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Dobrze by było, gdyby nasza Komisja tym tematem w sposób szczególny się zainteresowała. Trudno mi wskazać konkretny termin. Jeżeli rząd nie wprowadzi projektu tej ustawy w pierwszym kwartale, to myślę, że drugi kwartał roku byłby terminem stosownym.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselTomaszLentz">Proponuję, by prezydium Komisji rozważyło możliwość pogrupowania tematów, aby były rozpatrywane w krótszym odstępie czasu. W kwietniu są dwa zbieżne tematy: „Informacja na temat budowy postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży – szanse i bariery” i „Informacja na temat funkcjonowania programów »Pierwsza praca«, »Pierwszy biznes«, »Akademickie inkubatory przedsiębiorczości«”. One się łączą. Natomiast na luty mamy przewidzianą informację na temat systemu usług doradczych i szkoleniowych dla małych i średnich przedsiębiorstw, a wcześniej informację na temat instrumentów finansowego wsparcia sektora małych i średnich przedsiębiorstw – system funduszy poręczeniowych i pożyczkowych, fundusze zalążkowe. Te tematy są podobne, prawie można je połączyć w jedno zagadnienie. Dobrze by było, gdyby informacja o usługach doradczych i szkoleniowych dla małych i średnich przedsiębiorstw była rozpatrywana bliżej drugiego tematu, czy nawet oba tematy można rozpatrzyć razem. Chodzi mi o to, by nie rozdzielać ich dłuższą przerwą, bo są do siebie zbliżone.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PoselJacekPiechota">Mamy wiele szczegółowych propozycji dotyczących planu pracy. Nie ulega wątpliwości, że na posiedzenia zapraszać będziemy więcej przedstawicieli instytucji i organizacji, niż to zostało tutaj wymienione. Proponuję dopisać Bank Gospodarstwa Krajowego jako bank państwowy. W sprawie SKOK proponuję przyjąć zasadę, że ich przedstawiciele mogą być zapraszani, ale jest to prywatna inicjatywa. Proponuję ich nie umieszczać w oficjalnym planie pracy. Tutaj powinien być również wymieniony Związek Banków Polskich.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#PoselJacekPiechota">Nie widzę możliwości szczegółowego dyskutowania na temat poszczególnych propozycji. Czy propozycje posła Andrzeja Lissa wzbudzają jakieś sprzeciwy? Jeżeli nie, to proponuję się z nimi zgodzić, również w sprawie tematu dotyczącego wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Rozumiem pilność tego tematu. Naczelna Rada Zrzeszeń Prywatnego Handlu i Usług chce wrócić do historycznej nazwy sprzed 80 lat Naczelnej Rady Kupiectwa Polskiego. Generalnie przyjmujemy zasadę zmiany terminów rozpatrywania poszczególnych tematów.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#PoselJacekPiechota">Co do propozycji posła Tomasza Lentza mam obawę, że połączona informacja będzie obszerna, a chęć zabrania głosu wyrazi wielu posłów. Możemy nie podjąć pewnych szczegółów na jednym posiedzeniu Komisji, jeżeli aż tak skomasujemy tematy. Chyba lepiej byłoby zorganizować dwa posiedzenia w czasie jednego tygodnia, by do głębi poruszyć pewne sprawy. Możemy w planie pracy te tematy skomasować. Jednak gdy będziemy debatować nad wielkimi blokami tematycznymi, to nie będzie czasu na konkretne przykłady i sytuacje występujące w określonych środowiskach.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#PoselTomaszLentz">Właśnie do tego zmierzałem. Chodziło mi o to, by punkty 6 i 10 były obok siebie, mniej więcej w tym samym miesiącu.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PoselJacekPiechota">Punkty 6 i 10 umieszczamy w pobliżu, natomiast w sprawie młodzieży proponowaliśmy zorganizowanie odrębnych posiedzeń z uwagi na to, że na temat budowy postaw przedsiębiorczych trzeba by zorganizować posiedzenie wspólnie z Komisją Edukacji, Nauki i Młodzieży. Jeżeli państwo upoważnicie prezydium, to dokonamy zmiany terminów rozpatrywania poszczególnych punktów zgodnie ze zgłoszonymi wnioskami, by teraz nie przyjmować każdej rubryki po kolei.</u>
<u xml:id="u-15.1" who="#PoselJacekPiechota">Poseł Michał Wójcik proponował, by tematy dotyczące postaw przedsiębiorczych i programu „Pierwsza praca” przenieść na drugie półrocze, czy tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PoselMichalWojcik">Proszę pewne wymienione przeze mnie problemy tak skomasować, żeby omówić je w ramach jednego bloku dotyczącego rzemiosła, w czasie posiedzenia wyjazdowego, w kwietniu. Temat ten powinien być na miejscu punktu 11 albo 12.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#PoselJacekPiechota">Proponuję temat dotyczący postaw przedsiębiorczych przenieść na następne półrocze, natomiast chciałbym zachować informację na temat programów dla młodzieży, bo one już są realizowane i trudno byłoby po pół roku wysłuchiwać informacji o ich funkcjonowaniu. W to miejsce w kwietniu podejmiemy temat dotyczący funkcjonowania rzemiosła polskiego. Będzie to wyjazdowe posiedzenie. Ustalimy, czy w Związku Rzemiosła Polskiego, czy w terenie. Jest jeszcze ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym. Jak tylko projekt rządowy wpłynie do Sejmu, to będziemy pilnować, by skierowanie nastąpiło również do naszej Komisji. Jeżeli nie nastąpi to w pierwszym kwartale, to wówczas uzupełnimy plan. Trudno dzisiaj zapisywać, że będziemy rozpatrywać projekt ustawy, który nie jest przyjęty przez rząd. Sygnalnie poinformujemy marszałka Sejmu, że w związku z zapowiedziami rządu oczekujemy skierowania tego projektu również do naszej Komisji. To i tak jest tylko ramowy plan pracy, na który nałożą się wszystkie dodatkowe skierowania projektów ustaw. Proszę się nie obawiać, że będziemy mieli zbyt mało posiedzeń.</u>
<u xml:id="u-17.1" who="#PoselJacekPiechota">W ten sposób uporządkowaliśmy wszystkie propozycje zgłoszone do planu pracy, poza tematem dotyczącym tzw. szarej strefy. Dopiero po doświadczeniach przy rozpatrywaniu zagadnień dotyczących kosztów pracy i tego wszystkiego, co planujemy przez pół roku, proponuję zająć się tematem likwidacji szarej strefy w gospodarce. Wszystkie tematy rozpatrywane przez pół roku powinny sprzyjać wypracowaniu wniosków dotyczących ograniczenia i likwidacji szarej strefy. Moglibyśmy podsumować nasze doświadczenia w lipcowej debacie. Ten temat zapisujemy w pamięci i zaplanujemy na początek lipca.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PoselTomaszLentz">Chciałbym poprzeć posła Marka Matuszewskiego. Żeby ten temat nam nie umknął, proponowałbym nie zapisywać w pamięci, tylko wpisać do harmonogramu. Ten temat rzeczywiście powinien znaleźć się w lipcu w porządku obrad Komisji.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PoselJacekPiechota">Harmonogram nie wykracza poza czerwiec. Możemy wpisać ten temat na koniec czerwca, ale ze świadomością, że jego realizacja może nastąpić w lipcu. Czy są inne uwagi do planu pracy?</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PrzedstawicielkaZwiazkuRzemioslaPolskiegoElzbietaMarczynska">W nawiązaniu do propozycji posła Michała Wójcika, w imieniu prezesa Związku Rzemiosła Polskiego Jerzego Bartnika serdecznie zapraszam do naszej siedziby. Posiedzenie Komisji poświęcone sprawom rzemiosła może odbyć się w Związku Rzemiosła Polskiego. Na pewno w toku tego posiedzenia wypłynie temat szarej strefy, bo jest to dla nas bardzo ważne zagadnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PoselJacekPiechota">Dziękujemy za zaproszenie.</u>
<u xml:id="u-21.1" who="#PoselJacekPiechota">Czy są jeszcze uwagi do planu pracy?</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PoselMichalWojcik">W ramach jednego z kolejnych posiedzeń można przedstawić krótką informację na temat dyrektywy usługowej. Nie musi być oddzielnego posiedzenia w tej sprawie, wystarczy, że wysłuchamy informacji na temat tego, co w tej sprawie proponuje rząd.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselJacekPiechota">W takim razie dopisujemy jeszcze ten temat. Po uwzględnieniu wszystkich uwag, z upoważnieniem prezydium do dokonania ostatecznej redakcji planu pracy, chciałbym zapytać, czy ktoś zgłasza jeszcze jakieś uwagi. Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-23.1" who="#PoselJacekPiechota">Przystępujemy do głosowania. Kto jest za przyjęciem planu pracy na pierwsze półrocze 2006 r.?</u>
<u xml:id="u-23.2" who="#PoselJacekPiechota">Stwierdzam, że Komisja przyjęła plan pracy jednogłośnie.</u>
<u xml:id="u-23.3" who="#PoselJacekPiechota">Mamy jeszcze projekt ważnej opinii. Jej tekst w pełnym zakresie został uzgodniony z Ministerstwem Gospodarki. Wychodzimy naprzeciw prośbom sformułowanym wczoraj przez ministra. Czy do projektu opinii dla Komisji Finansów Publicznych w sprawie projektu ustawy budżetowej na rok 2006 wraz z autopoprawką są uwagi? Nie słyszę. Przystępujemy do głosowania.</u>
<u xml:id="u-23.4" who="#PoselJacekPiechota">Kto jest za przyjęciem opinii?</u>
<u xml:id="u-23.5" who="#PoselJacekPiechota">Stwierdzam, że Komisja jednogłośnie przyjęła opinię.</u>
<u xml:id="u-23.6" who="#PoselJacekPiechota">Dziękuję wszystkim za obecność.</u>
<u xml:id="u-23.7" who="#PoselJacekPiechota">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>