text_structure.xml
8.04 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Otwieram posiedzenie Komisji Etyki Poselskiej. W porządku dziennym mamy trzy punkty. W pierwszym punkcie porządku obrad uchwalimy plan pracy Komisji na II półrocze 2000 r.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PoselGrzegorzSchreiber">W ramach trzeciego punktu rozpatrzymy sprawy różne.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Jeżeli chodzi o drugi punkt porządku obrad, to powinniśmy się krótko zastanowić nad tym, co zrobić w tej sprawie. W ramach tego punktu zaplanowaliśmy przyjęcie propozycji uwag i wniosków do sprawozdania z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 1999 r.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Dysponujemy tylko jednym egzemplarzem tego sprawozdania i jeżeli chcielibyście się panowie zapoznać z treścią tego sprawozdania, to nie moglibyśmy dzisiaj zrealizować tego punktu porządku obrad i należałoby go przełożyć na inny termin.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Z drugiej strony powstaje pytanie, czy w ogóle nasza Komisja powinna rozpatrywać ten punkt, ponieważ znajdujemy się w trochę innej sytuacji niż pozostałe komisje sejmowe, jako że nie mamy właściwego resortu, w stosunku do którego powinniśmy się odnieść, jako do zakresu działania NIK, analogicznie jak to czynią inne komisje?</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PoselGrzegorzSchreiber">W tej sytuacji powstaje kolejne pytanie, czy możemy uznać, że jako Komisja Etyki Poselskiej nie mamy uwag do sprawozdania z działalności Najwyższej Izby Kontroli w 1999 r.? Musimy w tej sprawie podjąć decyzję.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#PoselKazimierzDzialocha">Dopiero dzisiaj otrzymaliśmy to sprawozdanie, zresztą tylko jeden egzemplarz, ale uważam, że powinniśmy mieć trochę czasu na to, by przeglądnąć fragmenty sprawozdania odnoszące się do kwestii walki z korupcją. Sądzę, że moglibyśmy coś dodać w tej kwestii, ale najpierw musimy mieć możliwość zapoznać się z treścią sprawozdania.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Mam rozumieć, że pan poseł jest za przesunięciem rozpatrywania tego punktu na inny termin. Sądzę, że najlepszym terminem będzie nasze posiedzenie zaplanowane na 11 lipca br. Czy to nie będzie za późno?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#SekretarzKomisji">Wszystko zależy od tego, kiedy zbiera się Komisja do Spraw Kontroli Państwowej. Jeżeli zbiera się ona w dniu 11 lipca lub 12 lipca br., to rozpatrywanie tego punktu w dniu 11 lipca, przez naszą Komisję, to może być trochę za późno.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Sądzę, że Komisja do Spraw Kontroli Państwowej nie zbierze się tak szybko, ponieważ inne komisje również nie rozpatrywały jeszcze analogicznego punktu. W tej sytuacji możemy ze spokojem przełożyć go na 11 lipca br.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Widzę, że większość członków Komisji jest za tym rozwiązaniem.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PoselGrzegorzSchreiber">W tej sytuacji w porządku dzisiejszego posiedzenia pozostały dwa punkty, czyli przyjęcie planu pracy na II półrocze br. oraz sprawy bieżące.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Kto z państwa jest za przyjęciem porządku dziennego po dokonanych modyfikacjach?</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Nie stwierdzam sprzeciwu, co oznacza, że przyjęliśmy porządek obrad.</u>
<u xml:id="u-5.5" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Przystępujemy do rozpatrzenia pierwszego punktu porządku obrad.</u>
<u xml:id="u-5.6" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Projekt planu pracy Komisji na II półrocze br. zawiera sprawy, których od jakiegoś czasu nie udaje nam się załatwić.</u>
<u xml:id="u-5.7" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Na wrzesień zaplanowano opracowanie projektu zmiany ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora w części dotyczącej art. 33 ustawy. Powoli tracę nadzieję, że uda nam się zakończyć tę sprawę. Tak ja, jak i pan poseł Kazimierz Działocha mamy opracowane własne wersje tego projektu.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#PoselKazimierzDzialocha">Sądzę, że powinniśmy podjąć współpracę z Komisją Regulaminową i Spraw Poselskich, która przygotowała projekt nowelizacji całej ustawy.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#SekretarzKomisji">Na podstawie swoich 9-letnich doświadczeń z pracy w Sejmie pro-ponuję, żebyście państwo podjęli inicjatywę komisyjną w tej sprawie.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Zgadzam się z tą propozycją, ponieważ po pierwszym czytaniu, obydwa projekty, czyli nasz oraz Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich, będą procedowane razem.</u>
<u xml:id="u-8.1" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Zgodnie z regulaminem Sejmu jesteśmy normalną komisją sejmową i nie ma wątpliwości, że jako taka, posiadamy inicjatywę ustawodawczą.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PoselKazimierzDzialocha">W takim razie musimy opracować ten projekt, a także napisać do niego uzasadnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Rozumiem, że wszyscy z państwa zgadzają się na taki tok postępowania. Nie stwierdzam sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-10.1" who="#PoselGrzegorzSchreiber">W przedstawionym projekcie planu pracy Komisji, na październik zaplanowano wyrażenie opinii na temat analizy Rejestru korzyści uzyskanych przez posłów i ich małżonków.</u>
<u xml:id="u-10.2" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Następnie na listopad-grudzień zaplanowano rozpatrzenie oświadczeń o stanie mająt-kowym posłów za 1998 r. i 1999 r. Niestety, nie ma jeszcze żadnej reakcji na naszą poprzednią opinię w sprawie tych oświadczeń, mimo naszej wizyty u pana marszałka. Niestety, uzyskanie takiej reakcji wydaje się być poza moimi możliwościami interwencyjnymi.</u>
<u xml:id="u-10.3" who="#PoselGrzegorzSchreiber">W planie pracy pozostaje jeszcze kwestia, która przewija się w nim przynajmniej od kilkunastu miesięcy, czyli nawiązanie kontaktów z parlamentem niemieckim oraz parlamentami krajów skandynawskich w celu zapoznania się z rozwiązaniami dotyczącymi prowadzonych tam rejestrów korzyści.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PoselKazimierzDzialocha">Wiadomo mi, że parlament niemiecki ma swoje oryginalne rozwiązania dotyczące tych kwestii. Sądzę, że należałoby się z nimi zapoznać. My jesteśmy zbyt skromni i kierując się oszczędnością pieniędzy publicznych nie udaliśmy się jeszcze do Niemiec, ale to ze szkodą dla naszej znajomości spraw.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Zgadzam się z opinią pana posła.</u>
<u xml:id="u-12.1" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że przyjęliśmy projekt planu pracy Komisji Etyki Poselskiej na II półrocze 2000 r. Nie stwierdzam sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-12.2" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Czy ktoś z państwa chciałby zabrać głos w sprawach różnych? Nie stwierdzam.</u>
<u xml:id="u-12.3" who="#PoselGrzegorzSchreiber">Wobec wyczerpania porządku dziennego zamykam posiedzenie Komisji Etyki Poselskiej.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>