text_structure.xml 22.1 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełJanWyrowiński">W związku z tym, że otrzymali państwo proponowany porządek obrad dzisiejszego posiedzenia połączonych Komisji, chciałbym zapytać, czy ktoś z państwa chciałby zgłosić jakieś uwagi lub propozycje? Nie widzę. Mogę zatem uznać, że połączone Komisje zaakceptowały proponowany porządek obrad.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PosełJanWyrowiński">Pragnę przypomnieć, że pierwsze czytanie poselskich projektów ustaw o zmianie ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa odbyło się na wspólnym posiedzeniu połączonych Komisji, podczas którego podjęto decyzję o powołaniu podkomisji nadzwyczajnej. Ponieważ zadaniem podkomisji, której obradom przewodniczył pan poseł Kopeć, było przygotowanie sprawozdania zawierającego jednolity projekt nowelizacji ustawy, chciałbym prosić pana przewodniczącego, aby w bardzo skondensowany sposób przedstawił nam najważniejsze kwestie będące źródłem ewentualnych rozbieżności. Myślę, że o bardziej szczegółowe informacje na temat poszczególnych zapisów, poprosimy pana przewodniczącego już w trakcie rozpatrywania kolejnych artykułów projektu ustawy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełStanisławKopeć">Sprawozdanie, które państwo otrzymali przed rozpoczęciem dzisiejszego posiedzenia, stanowi pewną formę kompromisu chociaż w przypadku niektórych regulacji obejmuje swym zasięgiem nieco szerszy zakres problemów niż było to przewidziane w obydwu projektach. Na wstępie pragnę państwa poinformować, że w przygotowanym przez nas sprawozdaniu nie umieściliśmy wniosku pana posła Wyrowińskiego o wykreślenie z tekstu ustawy rozdziału 9-A, co oznacza, że poza wariantem zaproponowanym przez pana posła Pilarczyka, w tekście sprawozdania powinien być umieszczony zapis: „skreśla się rozdział 9-A”. W związku z tym, chciałbym państwa prosić o dokonanie stosownej poprawki.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełStanisławKopeć">Rozbieżności dotyczące ostatecznego kształtu projektu ustawy, jakie pojawiły się w trakcie prac podkomisji pomiędzy członkami podkomisji a wnioskodawcami, znalazły swoje odzwierciedlenie w kilku wariantowych propozycjach zapisu niektórych artykułów.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PosełStanisławKopeć">Pierwsza z nich dotyczy art. 6 pkt 5, w którym mówi się o realizacji zadań Agencji wynikających z polityki państwa. W pierwszym wariancie zapisu tego punktu przewiduje się, że Agencja będzie realizowała tego rodzaju zadania poprzez tworzenie gospodarstw rolnych oraz powiększanie istniejących gospodarstw rodzinnych, natomiast drugi wariant przewiduje, że będą one realizowane poprzez powiększanie istniejących gospodarstw rodzinnych do 100 hektarów przeliczeniowych.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PosełStanisławKopeć">W przypadku tego artykułu, podkomisja zdecydowała się także na uwzględnienie pro-pozycji przedstawicieli Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, polegającej na dodaniu do dotychczasowego zapisu nowego punktu 9, mówiącego o wspieraniu działań Agencji mających na celu niesienie pomocy byłym pracownikom państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej i członkom ich rodzin w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych. Autorzy tej propozycji myśleli w tym przypadku o stworzeniu możliwości pozwalających na udzielanie tym osobom i członkom ich rodzin pomocy w postaci stypendiów, partycypacji w kosztach ich leczenia, kolonii itp.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PosełStanisławKopeć">Kolejna kontrowersja, która zmusiła nas do przedstawienia dwóch wariantów jednego z zapisów projektu ustawy dotyczyła kwestii związanych ze składem rady nadzorczej Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Zgodnie z sugestiami przedstawicieli związków zawodowych oraz Krajowej Rady Izb Rolniczych jeden z przedstawionych państwu wariantów przewiduje zwiększenie liczby związków mogących ubiegać się o zarezerwowane dla ich przedstawicieli trzy miejsca w radzie oraz rozszerzenie jej składu o przedstawiciela samorządu rolniczego, czyli Krajowej Rady Izb Rolniczych.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PosełStanisławKopeć">Na wniosek przedstawicieli Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa przedstawiamy państwu także regulacje dotyczące gospodarki finansowej Agencji, których zadaniem jest dostosowanie jej do nowych przepisów. Mam nadzieję, że Ministerstwo Finansów i Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa osiągnęły kompromis dotyczący treści art. 20-C, który jest jednym z 3 artykułów dopasowujących działalność finansową Agencji do przepisów ustawy o rachunkowości.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PosełStanisławKopeć">Dwie propozycje zapisu przedstawiamy także w przypadku art.29 dotyczącego pierwszeństwa nabycia nieruchomości. Podkomisja rekomenduje państwu przyjęcie pierwszej z nich wymienionej w pkt 14. Myślę, że pan poseł Bondyra, który jest autorem drugiego wariantu zapisu tego artykułu uzasadni swoją propozycję w trakcie omawiania treści kolejnych artykułów projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#PosełStanisławKopeć">Kolejny kontrowersyjny zapis dotyczy prawa Agencji do określenia, kto może uczestniczyć w przetargu ograniczonym. Proponujemy, aby na 6 miejscu tej listy umieszczono rolników zamierzających powiększyć swoje gospodarstwo do powierzchni nie przekraczającej 100 hektarów przeliczeniowych w rozumieniu przepisów o podatku, następnie pracowników likwidowanych przedsiębiorstw państwowych, aż do członków rolniczych spółdzielni zamierzających utworzyć gospodarstwo. Także i w tym przypadku przestawiamy dwa warianty zapisu tej regulacji, przyjmując w jednym z nich, że jeżeli z nieruchomością - w przypadku równych warunków - będą związane miejsca pracy, to pierwszeństwo nabycia nieruchomości ma osoba, która zagwarantuje największą liczbę miejsc pracy i utrzymanie ich przez okres co najmniej 5 lat. W drugim wariancie zapisu tego artykułu przyjmujemy, że okres ten będzie trwał 3 lata.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#PosełStanisławKopeć">Do jednych z najważniejszych regulacji zaliczyć można zarówno zapis dotyczący przypadków, w których nie stosuje się przetargów, jak i zapis dotyczący nieruchomości znajdujących się w administrowaniu oraz sposobu ich przejęcia przez pracowników. W przypadku drugiego z wymienionych przed chwilą zapisów, pan poseł Bondyra przedstawił alternatywna propozycję dotyczącą wypowiedzenia umowy dzierżawy zawartej na czas określony, co pozwoliłoby na wyłączenie 1/5 powierzchni wydzierżawionych gruntów w przypadku gospodarstwa liczącego ponad 150 hektarów.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#PosełStanisławKopeć">W art. 39-A przedstawiamy propozycję trochę innej formy czynszu dzierżawnego dopuszczając możliwość stosowania w rozliczeniach zarówno gotówki, jak i jej równowartości w postaci określonej ilości pszenicy.</u>
          <u xml:id="u-2.10" who="#PosełStanisławKopeć">Najwięcej kontrowersji wzbudzał jednak rozdział dotyczący zasady udziału byłych pracowników oraz pracowników byłych państwowych gospodarstw rolnych w procesie prywatyzacji przewidujący możliwość nieodpłatnego nabycia akcji spółek zarządzających. Autorem pierwszego wariantu zapisu tego rozdziału jest pan poseł Pilarczyk, który proponuje, aby wysokość udziałów tych pracowników była równa lub wyższa od 15% sumy wartości księgowej netto zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych. Autorem drugiego wariantu jest pan poseł Wyrowiński, który proponuje wykreślenie tego rozdziału z tekstu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-2.11" who="#PosełStanisławKopeć">Myślę, panie przewodniczący, że poruszyłem już wszystkie najważniejsze kwestie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PosełJanWyrowiński">Dziękuję panu przewodniczącemu za przedstawienie najbardziej kontrowersyjnych kwestii, które ujawniły się w trakcie prac podkomisji i w związku z tym pojawią się także podczas dzisiejszego posiedzenia połączonych Komisji, co oznacza, że każdy z wnioskodawców będzie miał okazję do powtórnego przedstawienia swoich argumentów.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PosełJanWyrowiński">Przy okazji chciałbym państwa poinformować, że w pracach podkomisji uczestniczyli stale przedstawiciele związków zawodowych, organizacji pracodawców oraz izb rolniczych, którym stworzono możliwość przedstawienia ich racji, niekiedy bardzo skutecznie.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PosełJanWyrowiński">Czy jeszcze ktoś z państwa chciałby zabrać głos zanim przystąpimy do omawiania kolejnych artykułów projektu ustawy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Jeżeli pan przewodniczący pozwoli, to chciałabym, ponieważ nie uczestniczyłam w pracach podkomisji, aby jej przewodniczący udzielił mi kilku wyjaśnień dotyczących projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Otóż po pierwsze interesuje mnie, czy bardzo szczytny ale jednocześnie deklaratywny zapis art. 6 pkt 9, w którym stwierdza się, że Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa ma wspierać działania mające na celu udzielanie pomocy byłym pracownikom państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej i członkom ich rodzin w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych, jest związany z koniecznością przeznaczania na ten cel pewnej kwoty środków pozostających w dyspozycji Agencji? Myślę, że zorganizowanie jakiejkolwiek pomocy bez przeznaczenia na ten cel konkretnej kwoty środków finansowych jest po prostu niemożliwe i dlatego w przypadku, gdyby okazało się, że ten zapis jest zapisem czysto intencyjnym, to powinien się on znaleźć w zupełnie innym miejscu, na przykład w deklaracji ideowej partii politycznej. Można z całą pewnością stwierdzić, że tego rodzaju przepis nie stanowiłby żadnej regulacji.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Po drugie, nawiązując do zmiany 14 dotyczącej punktu D, która polega na dodaniu do tego punktu nowych ustępów 3-b i 3-c określających, kto ma prawo uczestniczyć w przetargu, chciałabym zapytać, czy tego rodzaju propozycja zgodna jest z przepisami Konstytucji mówiącymi o równoprawnym traktowaniu wszystkich obywateli, a więc także o gwarancji jednakowej możliwości nabycia ziemi?</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Czy tego rodzaju zapis nie spowoduje ograniczenia obrotu?</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Ponieważ mam poważne wątpliwości w tej sprawie, prosiłabym, aby pan przewodniczący podkomisji zechciał mi wyjaśnić, dlaczego prawo do uczestniczenia we wspomnianych w tym zapisie przetargach powinniśmy ograniczyć tylko do 6 wymienionych w nim grup, skoro w funkcjonującym obecnie systemie gospodarczym obowiązuje zasada wolnej konkurencji, a ponadto podpisaliśmy w tej sprawie stosowne porozumienia zawarte w układzie stowarzyszeniowym?</u>
          <u xml:id="u-4.5" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Chciałabym także, aby odnieśli się państwo do jeszcze jednej kwestii zasygnalizowanej już przez pana posła sprawozdawcę, a mianowicie rozdziału 9-A, będącego przedmiotem zmiany nr 30. Dlaczego o tym mówię? Otóż uważam, że znajdujemy się w tej chwili na takim etapie prac prowadzonych w parlamencie, na którym zbiegają się nowelizacje kilku zasadniczych ustaw, w tym także ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, która w zamierzeniu jej autorów ma być głównym źródłem systemowych rozwiązań dotyczących procesu prywatyzacji. Chciałabym ponadto przypomnieć, że zapowiedziano skierowanie do Sejmu ustawy o uwłaszczeniu, a niedawno zakończyliśmy prace nad dosyć skromną nowelizacją prawa o publicznym obrocie papierami wartościowymi.</u>
          <u xml:id="u-4.6" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Ponieważ projekt ustawy, który mamy omawiać podczas dzisiejszego posiedzenia połączonych Komisji ingeruje w tę materię, chciałabym zapytać, czy nie należałoby jednak wykreślić z projektu tej ustawy zapis ingerujący w materię ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, decydując się jednocześnie na umieszczenie w tej drugiej ustawie kompleksowej regulacji wszystkich kwestii, o których wspomniano już w trakcie tego posiedzenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PosełJanWyrowiński">Chociaż są to bardzo ważne pytania, sądzę, że mają one bardzo szczegółowy charakter i dlatego chciałbym abyśmy do nich powrócili w trakcie dyskusji nad poszczególnymi zapisami projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PosełJanWyrowiński">Oczekiwałem, że w tej fazie posiedzenia zgłoszą państwo uwagi dotyczące toku prac podkomisji, po czym przystąpimy do omówienia projektu, a więc etapu, na którym będą państwo mogli zgłaszać tego rodzaju uwagi, jak pani poseł Ostrowska, dążąc do rozstrzygnięcia związanych z nimi problemów w trakcie procesu decyzyjnego, który w tej sali powinien mieć miejsce.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PosełJanWyrowiński">Czy jeszcze ktoś z państwa chciałby zgłosić uwagi dotyczące toku prac podkomisji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Chciałbym zapytać, czy przygotowano stanowisko rządu dotyczące zmian, które zostały zaproponowane w projekcie ustawy?</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Jeżeli nie, to uważam - biorąc pod uwagę spostrzeżenia pani poseł Ostrowskiej - że należałoby - chcąc uniknąć ingerencji w materię istniejących już ustaw - zgłosić wniosek o przerwanie dzisiejszego posiedzenia połączonych Komisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PosełJanWyrowiński">Pragnę państwa poinformować, że prezydium połączonych Komisji nie otrzymało stanowiska rządu dotyczącego zmian zaproponowanych w projekcie tej ustawy. Pragnę jednak przypomnieć, że w trakcie prac podkomisji rząd był reprezentowany przez przedstawicieli zainteresowanych tym projektem ministerstw oraz wiceprezesa Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, panią Demianiuk.</u>
          <u xml:id="u-7.1" who="#PosełJanWyrowiński">Czy pan poseł zgłasza wniosek, abyśmy przerwali dzisiejsze posiedzenie do czasu, gdy rząd przedstawi nam swoje stanowisko w sprawie...</u>
          <u xml:id="u-7.2" who="#PosełJanWyrowiński">W jakiej sprawie, panie pośle?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Chciałbym zgłosić wniosek formalny o prze-rwanie dzisiejszych obrad do czasu, gdy rząd przedstawi swoje stanowisko dotyczące tych projektów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PosełJanWyrowiński">Pragnę zauważyć, panie pośle, że nie ma takiego zwyczaju, który nakazywałby rządowi przedstawianie swojego stanowiska dotyczącego sprawozdania podkomisji. Może to zrobić, ale nie musi.</u>
          <u xml:id="u-9.1" who="#PosełJanWyrowiński">Jeżeli w naszym posiedzeniu uczestniczą przedstawiciele rządu, to....</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Panie przewodniczący, pragnę zauważyć, że rząd nie przedstawił swojego stanowiska także do projektów będących przedmiotem prac podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PosełJanWyrowiński">Czy jeszcze ktoś z państwa chciałby zabrać głos w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Pragnę wyrazić swoje poparcie dla wniosku pana posła Zarzyckiego, ponieważ oprócz opinii przedstawicieli Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, którzy jak rozumiem reprezentują rząd, chciałabym zapoznać się z opinią przedstawicieli Ministerstwa Skarbu Państwa dotyczącą problemów, o których wspomniałam już w swojej poprzedniej wypowiedzi.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Uważam, że nie ulega wątpliwości, że rząd powinien przedstawić swoje stanowisko w tej sprawie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PosełJanWyrowiński">Pani poseł, pragnę przypomnieć, że przedstawiciel Ministerstwa Skarbu Państwa, który uczestniczył we wszystkich posiedzeniach podkomisji bierze udział także w naszym dzisiejszym spotkaniu.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#PosełJanWyrowiński">Czy pan poseł Pęk chciałby wypowiedzieć się na temat wniosku pana posła Zarzyckiego?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PosełBogdanPęk">Chciałbym wyrazić swoje poparcie dla tego wniosku i zapytać, czy w naszym posiedzeniu uczestniczy upoważniony przedstawiciel rządu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PosełJanWyrowiński">Pragnę zwrócić uwagę, że przedstawiony nam projekt ustawy obejmuje obszar działalności kilku ministerstw, jak chociażby Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, czy jednej z agend rządowych. Praktyka wskazuje, że w tego rodzaju przypadkach reprezentacja rządu ma również charakter interministerialny.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#PosełJanWyrowiński">Czy pan poseł Zarzycki chciałby ponownie zabrać głos w tej sprawie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Panie przewodniczący, proszę o przegłosowanie mojego wniosku dotyczącego przerwania obrad do czasu przedstawienia stanowiska rządu w tej sprawie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PosełJanWyrowiński">Panie pośle, bardzo proszę o sprecyzowanie zgłaszanego przez pana wniosku. Do którego dokumentu rząd ma przygotować swoje stanowisko?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">Do rozwiązań, które zostały zaproponowane w tych projektach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PosełJanWyrowiński">W których projektach?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PosełWojciechSzczęsnyZarzycki">W projektach, które były przedmiotem prac podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PosełJanWyrowiński">Składa pan zatem wniosek o przedstawienie stanowiska rządu dotyczącego dwóch projektów, które stanowiły podstawę prac podkomisji i były przedmiotem pierwszego czytania, z których pierwszy jest nazywany projektem peeselowskim, a drugi eseldowskim, czy tak?</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PosełJanWyrowiński">Czy pani poseł Ostrowska chciałaby jeszcze raz wypowiedzieć się na temat wniosku pana posła Zarzyckiego?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PosełMałgorzataOstrowska">W pełni rozumiem, dlaczego rząd nie przygotował stanowiska do obydwu projektów poselskich. Ponieważ jednak rozpoczęte w Sejmie prace przyniosły konkretne owoce w postaci przedstawionego nam sprawozdania, które godzi te projekty, proponowałabym, aby stanowisko rządu dotyczyło sprawozdania podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PosełJanWyrowiński">Czy ktoś z przedstawicieli rządu jest w stanie w tej chwili przedstawić opinię rządu na temat tego sprawozdania?</u>
          <u xml:id="u-23.1" who="#PosełJanWyrowiński">Ponieważ nikt nie dysponuje tego rodzaju pełnomocnictwem, przystępujemy do głosowania.</u>
          <u xml:id="u-23.2" who="#PosełJanWyrowiński">Kto z państwa opowiada się za tym, aby w dniu dzisiejszym przerwać obrady połączonych Komisji zobowiązując ich prezydia, aby zwróciły się do rządu z prośbą o przedstawienie oficjalnego stanowiska dotyczącego przedstawionego państwu sprawozdania.</u>
          <u xml:id="u-23.3" who="#PosełJanWyrowiński">W głosowaniu za przyjęciem wniosku opowiedziało się 12 posłów, 1 był przeciwny, 7 posłów wstrzymało się od głosu.</u>
          <u xml:id="u-23.4" who="#PosełJanWyrowiński">Stwierdzam, że połączone Komisje opowiedziały się za przyjęciem wniosku i w związku z tym musimy przerwać dzisiejsze obrady.</u>
          <u xml:id="u-23.5" who="#PosełJanWyrowiński">Czy pani poseł Ostrowska chciałaby zabrać głos w sprawie formalnej?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PosełMałgorzataOstrowska">Chciałabym zaproponować, abyśmy w przyjętym przed chwilą wniosku określili termin, w którym stanowisko rządu powinno pojawić się w Sejmie. Myślę, że stanowisko rządu powinno wpłynąć do Sejmu w okresie dwóch tygodni.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PosełJanWyrowiński">Czy ktoś z państwa chciałby zgłosić inny wniosek w tej sprawie?</u>
          <u xml:id="u-25.1" who="#PosełJanWyrowiński">Czy ktoś z państwa sprzeciwia się przyjęciu tej propozycji? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-25.2" who="#PosełJanWyrowiński">Mogę zatem stwierdzić, że połączone Komisje zdecydowały się uzupełnić przyjęty przed chwilą wniosek pana posła Zarzyckiego o propozycję pani poseł Ostrowskiej.</u>
          <u xml:id="u-25.3" who="#PosełJanWyrowiński">Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>