text_structure.xml
4.44 KB
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#AdamSzejnfeld">Otwieram posiedzenie Komisji. Witam wszystkich gości. Tematy zawarte w porządku dziennym były omawiane na poprzednich posiedzeniach. Skutkiem dyskusji jest przygotowanie dezyderatów do odpowiednich ministerstw. W porządku obrad mamy rozpatrzenie projektu dezyderatu w sprawie podjęcia prac na uchwaleniem nowego rozporządzenia, regulującego kwestie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne, zgodnie z ustawą o sporcie. Drugi dezyderat dotyczy zwolnienia od podatku akcyzowego komponentów uzyskiwanych w wyniku krakingowego przerobu odpadowych tworzyw sztucznych. Czy jest sprzeciw wobec porządku obrad? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że porządek dzienny został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#AdamSzejnfeld">Przypomnę, że chodzi o dwie kwestie, w których wspólnym mianownikiem jest rozporządzenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą małe kąpieliska śródlądowe zasygnalizowali problem braku ekonomicznego uzasadnienia realizacji takiej działalności w przypadku, w którym są to małe kąpieliska. Są to najczęściej kąpieliska, które udostępnia się ludności bez żadnych opłat. Ponadto mają wymiary ok. 30-40 m. Rozporządzenie mówi, że na każde 100m musi być dwóch pracowników. Jeden od strony plaży, a drugi od strony lustra wody. Jak ratownik ma wykonywać swoje obowiązki od strony lustra wody? Mam 50 lat i jeszcze nie widziałem takiej sytuacji, poza przypadkami, w których ratownik wypłynie łódką.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#AdamSzejnfeld">Podsumowując, dwóch ratowników na małe kąpielisko to lekka przesada. Drugi przypadek dotyczy basenów zamkniętych. W tej sytuacji podnosi się problem ekonomiczny, że bez względu na liczbę korzystających z basenu jest przelicznik, ilu pracowników musi być obecnych na pływalni. Pojawiają się sytuacje, w których mamy 7 pracowników na basenie, z którego nikt nie korzysta. Powoduje to stan zagrożenia poprzez nadmierną ochronę.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#AdamSzejnfeld">Czy są uwagi do treści dezyderatu? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że uchwaliliśmy wystąpienie z dezyderatem nr 34 do ministra spraw wewnętrznych i administracji.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#AdamSzejnfeld">Przechodzimy do drugiego punktu obrad. Dotyczy zwolnień z podatku akcyzowego komponentów uzyskiwanych w wyniku krakingowego przerobu odpadowych tworzyw sztucznych. Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy podjęli się zainwestowania własnych pieniędzy w tworzenie firm, które będą przerabiały tworzywa sztuczne i zwiększały obowiązki ekologiczne, jakie posiada nasze państwo. Z danych wynika, że powstało 30 takich przedsiębiorstw. Zainwestowano w powyższe firmy ok. 100.000 tys. zł. Dają one 3,5 tys. miejsc pracy. Problemem jest brak ekonomicznego uzasadnienia w prowadzeniu takiej działalności. Opłacalność była tylko wtedy, gdy mieliśmy zwolnienie od podatku akcyzowego. Zwolnienie to zniesiono. Od 2009 r. poszczególne firmy zaczęły bankrutować, bądź zaprzestały prowadzenia tej działalności. Pojawił się postulat o przywrócenie ulgi tak, aby powyższe 100.000 tys. zł nie poszło w błoto. Ulgi miałyby dotyczyć przerobów odpadów tworzyw sztucznych wykorzystywanych do celów innych niż napęd silników spalinowych. Firmy mogłyby przerabiać odpady i prowadzić działalność produkcyjną. Musimy podjąć decyzję, czy chcemy, aby zainwestowane 100.000 tys. zł poszło w błoto, czy też zadziałać tak, że i wilk byłby syty, i owca cała. To jest główny sens dezyderatu. Czy są uwagi do treści? Nie słyszę uwag.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#AdamSzejnfeld">Stwierdzam, że dezyderat został przyjęty. Zapraszam na jutrzejsze posiedzenie, na którym będziemy omawiać kilka nowych i ciekawych ustaw.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#AdamSzejnfeld">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>