text_structure.xml
23.9 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dzień dobry – witam państwa. Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych. Stwierdzam kworum. Porządek dzienny dzisiejszego posiedzenia przewiduje rozpatrzenie poprawek zgłoszonych w drugim czytaniu do rządowego projektu ustawy o udzielaniu przez Skarb Państwa wsparcia instytucjom finansowym (druki nr 1327 i 1483). Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie widzę. Wobec niezgłoszenia uwag stwierdzam przyjęcie porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#ZbigniewChlebowski">Witam na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych pana Ludwika Koteckiego podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów oraz panią Małgorzatę Zaleską prezesa Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#ZbigniewChlebowski">Przechodzimy do realizacji porządku dziennego. W dniu 7 stycznia 2009 r. na posiedzeniu plenarnym Sejmu odbyło się drugie czytanie rządowego projektu ustawy o udzielaniu przez Skarb Państwa wsparcia instytucjom finansowym. W drugim czytaniu zgłoszono 8 poprawek. Sejm skierował ustawę wraz z poprawkami do Komisji w celu przygotowania dodatkowego sprawozdania.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#ZbigniewChlebowski">Proponuję, aby rozpatrywanie poprawek odbywało się według dotychczas przyjętego i stosowanego porządku: uzasadnienie posła zgłaszającego poprawkę, jeżeli będzie taka wola, następnie stanowisko rządu, głosy za i przeciw poprawce i głosowanie poprawki.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do rozpatrzenia poprawki nr 1 zgłoszonej przez Klub Prawa i Sprawiedliwości. Czy ktoś w imieniu klubu zechce zabrać głos? Tak. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#WiesławJanczyk">Dziękuję uprzejmie. Panie przewodniczący, szanowni państwo, proponujemy art. 2 nadać brzmienie jak w zgłoszonej poprawce. Uważamy, że wymieniony przez nas katalog podmiotów jest bardziej adekwatny do rzeczywistych potrzeb na rynku i realnych możliwości Skarbu Państwa poprawiania płynności wyliczonych w tym katalogu podmiotów i nie ma potrzeby, aby ten katalog był szerszy.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#ZbigniewChlebowski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#LudwikKotecki">Stanowisko rządu wobec tej poprawki jest negatywne. Po pierwsze, uważamy, że katalog instytucji finansowych, które przewiduje projekt ustawy, powinien być możliwie szeroki. Oczywiście ryzyko wspierania kolejnych instytucji jest bardzo niewielkie, tym niemniej patrząc z punktu widzenia efektywności działania tej ustawy, uważamy, że powinny być one wymienione. Nie zamykajmy tego katalogu.</u>
<u xml:id="u-4.1" who="#LudwikKotecki">Po drugie, jeżeli chodzi o łączną wartość wsparcia, czyli 5% wartości PKB, to nie widzę żadnego uzasadnienia, aby to określać. Poza tym rodzą się tu wątpliwości, jakie to ma być PKB, w jakich cenach liczone?</u>
<u xml:id="u-4.2" who="#LudwikKotecki">Jeżeli chodzi o kapitały własne, w poprawce jest błąd, bo to powinny być raczej fundusze własne, ale tak czy inaczej, jest to nieadekwatne, ponieważ wsparcie ma generalnie upłynniać aktywa, a nie polegać na pomocy kapitałowej. W związku z tym jedno z drugim nie do końca pasuje.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#ZbigniewChlebowski">Czy ktoś chciałby zabrać w tej sprawie głos? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 1? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 1 została zaopiniowana negatywnie przy 12 głosach za, 18 przeciwnych i 1 wstrzymującym się.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#ZbigniewChlebowski">Poprawka nr 2 zgłoszona przez Klub Prawa i Sprawiedliwości.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, w tej poprawce wnosimy o ograniczenie możliwych do zastosowania zabezpieczeń w operacjach z instytucjami objętymi pomocą, uważając, że wymieniony w naszej poprawce katalog zabezpieczeń będzie dawał większą pewność w dochodzeniu ewentualnym należności Skarbu Państwa z tytułu tych operacji.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#ZbigniewChlebowski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#LudwikKotecki">Stanowisko rządu jest negatywne. Po pierwsze, katalog przewidywanych zabezpieczeń jest podobny jak w Prawie bankowym, w art. 93, w szczególności, jeśli chodzi o prawo wekslowe i zwyczajowe. Po drugie, odnosząc się do wypowiedzi pana posła na temat pewności, to może być tak, że pewne instrumenty będą podstawowym zabezpieczeniem, a inne będą dodatkowym zabezpieczeniem. W związku z tym katalog powinien być jak najbardziej szeroki. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#ZbigniewChlebowski">Czy ktoś chciałby wypowiedzieć się na ten temat? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-9.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do zaopiniowania poprawki nr 2. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 2? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-9.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 2 została zaopiniowana negatywnie przy 13 głosach za, 22 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-9.3" who="#ZbigniewChlebowski">Poprawka nr 3 również została zgłoszona przez Klub PiS. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, nie tracę nadziei, że kolejna nasza poprawka zostanie przyjęta. Proponujemy w niej, aby Komisja Nadzoru Finansowego każdorazowo przed podjęciem decyzji przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych dawała ministrowi odpowiednią analizę kondycji finansowej podmiotu, który ubiega się o taką pomoc. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#ZbigniewChlebowski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#LudwikKotecki">Także i w tym przypadku stanowisko rządu jest negatywne. Po pierwsze, każdy wniosek jest analizowany, bo nie ma tu „automatu”. Wsparcie może być przyznane, ale nie musi. Po drugie, przy każdym wniosku wymagana będzie opinia odpowiednich instytucji, więc w tej opinii będą zawarte elementy analizy ryzyka. Po trzecie, wydaje się, że dopisanie konieczności dokonania takiej analizy może wymagać ustanowienia jakiejś specjalnej procedury, co wydłużyłoby tylko proces.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#ZbigniewChlebowski">Czy w tej sprawie ktoś chciałby zabrać glos? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-13.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 3? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-13.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 3 została zaopiniowana negatywnie, przy 15 głosach za, 21 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-13.3" who="#ZbigniewChlebowski">Poprawka nr 4 zgłoszona przez Klub PiS. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, w tej poprawce nasz Klub proponuje, aby podmioty ubiegające się o pomoc od Skarbu Państwa, pokazywały transakcje zawarte z podmiotami powiązanymi z ostatnich 12 miesięcy, których wartość przekraczała 5 mln euro. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję panu posłowi Janczykowi. Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#LudwikKotecki">Stanowisko rządu wobec tej poprawki jest negatywne. Informacje, które państwo postulują w tej poprawce, i tak będą zawarte w opinii KNF, która takie informacje zbiera i na pewno w swojej opinii będzie zobligowana przedstawić.</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję bardzo. Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#WojciechBiałończyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, chcieliśmy zwrócić uwagę, że ta poprawka jest obarczona błędem, ze względu na to, że wnioskodawcy nie zaproponowali sposobu przeliczenia wartości wyrażonych w euro. Z jakiego dnia miałaby być brana ta wartość pod uwagę? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#ZbigniewChlebowski">Poprawka jest obarczona błędem. Przy podejmowaniu decyzji panie i panowie posłowie wezmą to pod uwagę.</u>
<u xml:id="u-19.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do zaopiniowania poprawki nr 4. Kto z pań i posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 4?</u>
<u xml:id="u-19.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 4 została zaopiniowana negatywnie, przy 16 głosach za, 21 przeciwnych i braki wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-19.3" who="#ZbigniewChlebowski">Przechodzimy do rozpatrzenia poprawki nr 5 zgłoszonej przez Klub PiS. Proszę, pan poseł Janczyk.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, wydaje mi się, że jest to bardzo istotna poprawka i dlatego proponuję zastanowić się nad tym, czy nie warto jej przyjąć, bo ona konsumuje wytyczne Europejskiego Banku Centralnego dotyczące zabezpieczenia interesu instytucji udzielającej pomocy w sytuacji utraty płynności banku poprzez uzbrojenie jej w dodatkowe narzędzia takie jak ograniczenie w zakresie polityki płacowej wobec członków organów instytucji finansowej.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#WiesławJanczyk">Przypominam, że w wielu krajach, gdzie pomoc wobec tych instytucji była zastosowana, następnie opinia publiczna była bulwersowana faktem, że w polityce płacowej nie nastąpiły żadne zmiany i restrukturyzacja, którą te podmioty obiecywały rozpocząć, wcale nie powodowała obniżenia wysokich apanaży i wynagrodzeń członków zarządu i kierownictwa tych instytucji. Proponujemy rozszerzenie o zakaz wypłaty dywidendy i zakaz zasilania płynności podmiotów powiązanych. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję. Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#LudwikKotecki">Tu jest kilka kwestii. Po pierwsze, należy pamiętać o tym, że ta ustawa ma stanowić uzupełnienie działań Narodowego Banku Polskiego, a on w przypadku swoich działań takich warunków nie stawia w żadnym wypadku. Po drugie, trzeba pamiętać, że te warunki powinny być proporcjonalne do terminu udzielonego wsparcia, a także do wysokości wsparcia. Jeżeli wsparcie będzie udzielone na przykład na dwa tygodnie, to takie ostre zakazy wydają się niepotrzebne.</u>
<u xml:id="u-22.1" who="#LudwikKotecki">Chcę wspomnieć także, że w ustawie, która była w pierwszym czytaniu, te warunki są określone, tylko troszeczkę bardziej ogólnie. To znaczy dają możliwość takiego proporcjonalnego ustanawiania warunków w zależności od terminów i wysokości wsparcia.</u>
<u xml:id="u-22.2" who="#LudwikKotecki">W związku z tym stanowisko nasze jest negatywne. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#ZbigniewChlebowski">Biuro Legislacyjne, proszę bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#WojciechBiałończyk">Panie przewodniczący, do tej poprawki mamy kilka uwag. Po pierwsze, w lit. a), gdzie nadawane jest nowe brzmienie lit. c), jest mowa o zakazie zasilania w płynność. Jest to pojęcie nie do końca zrozumiałe.</u>
<u xml:id="u-24.1" who="#WojciechBiałończyk">Kolejna rzecz, to pojęcie „podmioty powiązane”. W tej ustawie nie ma definicji „podmiotów powiązanych”. Jest taka definicja w ustawie – Prawo bankowe, ale nie ma jej w ustawie o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych.</u>
<u xml:id="u-24.2" who="#WojciechBiałończyk">I drobna korekta redakcyjna w lit. b), gdzie jest propozycja dodania lit. d). Jak mi się wydaje, zabrakło w poprawce wyrazu „oraz”. Tekst brzmi: „ograniczenia w zakresie polityki płacowej wobec członków organów instytucji finansowej kadry kierowniczej”. Wydaje się, że powinno być: „członków organów instytucji finansowej oraz kadry kierowniczej”. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję. Ta korekta w lit. d) jest jak najbardziej potrzebna, natomiast, jak rozumiem, lit. c) jest wadliwie skonstruowana, panie mecenasie. Tak czy inaczej musimy poprawkę zaopiniować.</u>
<u xml:id="u-25.1" who="#ZbigniewChlebowski">O głos prosi poseł Matyjaszczyk.</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#KrzysztofMatyjaszczyk">Ja mam pytanie do przedstawiciela rządu, bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałem wypowiedź pana ministra. Czy mam rozumieć, że rząd jest przeciwny wprowadzeniu takich ograniczeń, jakie ta poprawka sugeruje?</u>
<u xml:id="u-26.1" who="#KrzysztofMatyjaszczyk">Czy należy rozumieć, że od podmiotu, który zaczyna się skarżyć, że ma problemy finansowe, nie będzie się wymagało, żeby nie transferował na zewnątrz środków, żeby nie wypłacał dywidendy akcjonariuszom czy właścicielom, że członkowie kadry zarządzającej nadal będą zarabiali te same kwoty? Czy to ma oznaczać, że nie wprowadzamy żadnych ograniczeń dla tego podmiotu. Czy takie jest stanowisko rządu?</u>
<u xml:id="u-26.2" who="#KrzysztofMatyjaszczyk">Rząd jest przeciwny wszystkim zapisom zaproponowanym w poprawce do art. 15, więc tak można by zrozumieć wprost stanowisko rządu. Chcę prosić o wyjaśnienie.</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#ZbigniewChlebowski">Ja, panie pośle, całkiem inaczej zrozumiałem to stanowisko. Ale poproszę pana ministra, żeby odpowiedział. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#LudwikKotecki">W brzmieniu art. 15, do którego została zaproponowana ta poprawka, te wszystkie warunki są już zawarte. To znaczy mamy tutaj zarówno ograniczenie w zakresie wypłat dywidend, jak i ograniczenie w zakresie polityki płacowej. W związku z tym nie wycofujemy się z takich ograniczeń.</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do zaopiniowania poprawki nr 5. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 5?</u>
<u xml:id="u-29.1" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 5 została zaopiniowania negatywnie, przy 17 głosach za, 22 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-29.2" who="#ZbigniewChlebowski">Poprawka nr 6, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, w art. 15 proponujemy dodać zasadę, że w umowie o udzielenie wsparcia będzie podany termin, czyli będzie wskazany okres udzielonego wsparcia. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#ZbigniewChlebowski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#LudwikKotecki">W ust. 5 art. 15 po wyrazach „w szczególności” wymienione są punkty. To „w szczególności” nie zawiera terminu – okresu udzielonego wsparcia, chociaż wydaje się, że jest to oczywiste, że umowa będzie zawierała taki termin.</u>
<u xml:id="u-32.1" who="#LudwikKotecki">W związku z tym nasze stanowisko jest w tym przypadku neutralne. Można to dodać, jeśli posłowie tak sobie życzą.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję. Biuro Legislacyjne, bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#WojciechBiałończyk">W tej poprawce należałoby poprawić zapis. Zamiast wyrazu termin i w nawiasie – okres udzielonego wsparcia może lepiej byłoby napisać: „okres, na jaki udziela się wsparcia”. Tak byłoby chyba zręczniej i poprawniej językowo. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-35">
<u xml:id="u-35.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, nasz Klub wyrazi zgodę na taką korektę.</u>
</div>
<div xml:id="div-36">
<u xml:id="u-36.0" who="#ZbigniewChlebowski">Chciałem o to zapytać, tylko najpierw chciałem zapisać dokładne brzmienie korekty. Rozumiem, że w art. 15 w ust. 5 po pkt 5 pojawi się pkt 6 w brzmieniu: „okres, na jaki udziela się wsparcia”. Czy tak? Dobrze.</u>
<u xml:id="u-36.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do zaopiniowania poprawki nr 6. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 6? Dziękuję. Kto jest przeciw. Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-36.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 6 została zaopiniowana pozytywnie, przy 36 głosach za, braku przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-36.3" who="#ZbigniewChlebowski">Przechodzimy do poprawki nr 7. Proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-37">
<u xml:id="u-37.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, wnosimy w tej poprawce o to, aby w posiedzeniach organów instytucji finansowej, która korzysta ze wsparcia, mógł brać udział przedstawiciel oddelegowany przez Skarb Państwa. Jest to wymógł, który poprawiłby zasadę monitorowania podmiotu i dysponent środków publicznych na wsparcie miałby wiedzę na temat bieżącej sytuacji ekonomicznej podmiotu, co zapewne poprawiłoby bezpieczeństwo środków podatników dysponowanych do tej pomocy. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-38">
<u xml:id="u-38.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dziękuję. Stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-39">
<u xml:id="u-39.0" who="#LudwikKotecki">W tym przypadku chcę znowu powiedzieć o tym, że ta ustawa ma stworzyć instrumenty, które będą uzupełniać instrumentarium Narodowego Banku Polskiego. NBP udziela takiej pomocy w postaci kredytu refinansowego i nie deleguje swoich przedstawicieli do zarządów czy do rad nadzorczych. Uważam, że takiej potrzeby nie ma, także ze względu na to, iż monitorowanie wsparcia ma prowadzić przede wszystkim Komisja Nadzoru Finansowego, która ma delegację ustawową. W związku z tym nasze stanowisko jest negatywne. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-40">
<u xml:id="u-40.0" who="#ZbigniewChlebowski">Czy są pytania lub uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-40.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do zaopiniowania poprawki nr 7. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 7?</u>
<u xml:id="u-40.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 7 została zaopiniowana negatywnie, przy 15 głosach za, 22 przeciwnych i braku wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-40.3" who="#ZbigniewChlebowski">Przechodzimy do poprawki nr 8 zgłoszonej przez Klub Prawa i Sprawiedliwości. Bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-41">
<u xml:id="u-41.0" who="#WiesławJanczyk">Panie przewodniczący, szanowni państwo, proponujemy w tej poprawce, aby po zakończeniu okresu wsparcia instytucja finansowa składała ministrowi do spraw finansów publicznych sprawozdanie o wykorzystaniu wsparcia.</u>
</div>
<div xml:id="div-42">
<u xml:id="u-42.0" who="#ZbigniewChlebowski">Proszę o stanowisko rządu.</u>
</div>
<div xml:id="div-43">
<u xml:id="u-43.0" who="#LudwikKotecki">W tym przypadku chcę powiedzieć, że to wsparcie ma konkretny cel i od tego trzeba zacząć, że instytucja nie może sobie cokolwiek zrobić z tym wsparciem. Ta ustawa dokładnie określa cel.</u>
<u xml:id="u-43.1" who="#LudwikKotecki">Wydaje się więc, że z tego względu, ale także ze względu na to, iż cały proces monitorowany jest przez KNF, jak również na fakt, że Narodowy Bank Polski, który w tym przypadku stanowi pewnego rodzaju odniesienie, takiego sprawozdania z wykorzystania kredytu refinansowego NBP nie wymaga, takie sprawozdanie jest zbędne.</u>
</div>
<div xml:id="div-44">
<u xml:id="u-44.0" who="#ZbigniewChlebowski">Czy są pytania lub uwagi? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-44.1" who="#ZbigniewChlebowski">Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za pozytywnym zaopiniowaniem poprawki nr 8? Dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto się wstrzymał? Dziękuję.</u>
<u xml:id="u-44.2" who="#ZbigniewChlebowski">Stwierdzam, że poprawka nr 8 została zaopiniowana negatywnie, przy 15 głosach za, 22 przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się.</u>
<u xml:id="u-44.3" who="#ZbigniewChlebowski">Na tym zakończyliśmy rozpatrywanie poprawek. Komisja musi wybrać posła sprawozdawcę. Proponuję, aby sprawozdawcą był jak dotychczas poseł Sławomir Neumann. Czy są inne propozycje? Nie widzę.</u>
<u xml:id="u-44.4" who="#ZbigniewChlebowski">Wobec niezgłoszenia sprzeciwu stwierdzam, że Komisja wybrała pana posła na sprawozdawcę Komisji. Ustalam termin dla Komitetu Integracji Europejskiej na dzisiaj do godz. 15.00.</u>
</div>
<div xml:id="div-45">
<u xml:id="u-45.0" who="#WiesławJanczyk">Ja chciałem zapytać i przepraszam, że nie zdążyłem tego zrobić przed wyborem posła sprawozdawcy. Chcę zapytać, czy jest opinia Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej do przedmiotowej ustawy, z którą to opinią Komisja mogłaby zostać zapoznana, ponieważ do tej pory opinia nie była dostępna?</u>
</div>
<div xml:id="div-46">
<u xml:id="u-46.0" who="#ZbigniewChlebowski">Dzisiaj do godz. 15.00 wyznaczyłem termin dla Komitetu Integracji Europejskiej na przedstawienie opinii dotyczącej poprawek, które zostały zgłoszone.</u>
<u xml:id="u-46.1" who="#ZbigniewChlebowski">Natomiast do całej ustawy Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 17 grudnia 2008 r. na ręce pani Krystyny Skowrońskiej, zastępcy przewodniczącego Komisji Finansów Publicznych opinię do całej ustawy sformułował.</u>
<u xml:id="u-46.2" who="#ZbigniewChlebowski">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad – zamykam posiedzenie Komisji.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>