text_structure.xml 46 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Dzień dobry, witam bardzo serdecznie. Osoby najważniejsze już do nas dotarły. Otwieram posiedzenie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. Witam posłów obecnych w sali oraz uczestniczących w posiedzeniu zdalnie. Bardzo serdecznie witam gości. Na samym początku przywitam pana ministra Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Witam bardzo serdecznie, panie ministrze. Pani Emilia Załuska, zastępca dyrektora Departamentu Budżetu i Finansów. Witam serdecznie. Reprezentanci Centrum Projektów Polska Cyfrowa będą uczestniczyć zdalnie, więc witam wszystkich bardzo serdecznie. Tak samo również Centralny Ośrodek Informatyki, Instytut Łączności, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa również są z nami zdalnie. Witam bardzo serdecznie. Urząd Komunikacji Elektronicznej reprezentuje pan prezes Jacek Oko. Witam bardzo serdecznie, panie prezesie. Jeszcze raz gratuluję wyboru i życzę wszystkiego dobrego i dużo zdrowia w tych trudnych czasach. Witam bardzo serdecznie pana Mariusza Czyżaka, dyrektora generalnego. Witam. Pani Grażyna Zimowska, dyrektor Biura Finansów – witam bardzo serdecznie, pani Grażyno. Ministerstwo Finansów również jest z nami dziś zdalnie. Witam przedstawicieli Ministerstwa Finansów oraz Najwyższej Izby Kontroli – tak samo witamy bardzo serdecznie w imieniu całej Komisji.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Informuję, że posiedzenie Komisji zostało zwołane przez panią marszałek Sejmu na podstawie art. 198j ust. 2 regulaminu Sejmu i będzie prowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość. Paniom i panom posłom, którzy uczestniczą w posiedzeniu zdalnie, przypominam, że zgłoszenia do zabrania głosu w dyskusji należy wysyłać na adres email kcnt@sejm.gov.pl. Jednocześnie informuję, że posłowie członkowie Komisji obecni w sali obrad głosują przy użyciu urządzenia do głosowania i za pomocą legitymacji poselskiej. Wówczas nie logują się w systemie komunikacji elektronicznej i nie używają tabletów. Przystępujemy teraz do stwierdzenia kworum. Proszę państwa posłów o naciśnięcie jakiegokolwiek przycisku w celu potwierdzenia obecności na posiedzeniu. Witam również pana przewodniczącego klubu parlamentarnego Krzysztofa Gawkowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselKrzysztofGawkowski">Lepiej, jak na sali obrad jest obecnych więcej parlamentarzystów.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Cieszymy się bardzo, że jest pan z nami. To prawda, lepiej nam będzie, jak będzie więcej parlamentarzystów. Podnosi pan też rangę, panie przewodniczący, naszej Komisji – przewodniczący dużego klubu na posiedzeniu. Oprócz ministra jest tylko jeden przewodniczący klubu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#SekretarzstanuwKancelariiPrezesaRadyMinistrowAdamAndruszkiewicz">Nie no, jeszcze kandydat na prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z nami jest. Z dobrym wynikiem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">To już dawno temu było. Częściej będziemy te nasze posiedzenia prowadzić, jak tu jest tak miło. Gości przed monitorami oraz obecnych tutaj, na sali, przepraszam bardzo, ale niestety te głosowania trochę trwają, więc musimy uzbroić się w cierpliwość. Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że głosowało 15 parlamentarzystów, czyli stwierdzam, że mamy kworum, oraz stwierdzam przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji wobec niewniesienia do niego zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Szanowni państwo, w porządku dziennym posiedzenia mamy rozpatrzenie i zaopiniowanie dla Komisji Finansów Publicznych rządowego projektu ustawy budżetowej na rok 2021 (druk numer 640) w zakresie działania Komisji. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjmuje zaproponowany porządek dzienny. Sprzeciwu nie słyszę – przyjęliśmy porządek. Widzę, że głosowało 16 osób. Kworum nam się powiększyło, czyli liczba osób uczestniczących w posiedzeniu Komisji. Bardzo dziękuję parlamentarzystom. Pragnę przypomnieć, że każda zgłoszona poprawka do projektu ustawy budżetowej musi zawierać źródło finansowania, a więc wskazanie pozycji, z której należy przesunąć środki, oraz cel finansowania i uzasadnienie zmian.</u>
          <u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Przystępujemy do realizacji porządku dziennego. Część budżetowa 27 – Informatyzacja, dochody i wydatki. Czy ja muszę wszystko to odczytać, czy wystarczy tylko nazwa części budżetowej?</u>
          <u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Część budżetowa 27 – Informatyzacja. Załącznik 12 – Plan finansowy instytucji gospodarki budżetowej – Centralnego Ośrodka Informatyki. Załącznik 13 – plany finansowe państwowych funduszów celowych: Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, Funduszu Szerokopasmowego. Część budżetowa 83 – Rezerwy celowe w zakresie pozycji 43. Do zreferowania tej pozycji zaproszę przedstawiciela Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Pan minister, tak? Panie ministrze, oddaję panu głos. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Bardzo dziękuję. Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, w swoim wystąpieniu chcę jedynie zasygnalizować niektóre wielkości wydatków przewidzianych na rok 2021 z uwagi na to, że Wysoka Komisja otrzymała szczegółową informację w tym zakresie.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Planowane na 2021 r. dochody budżetowe w części 27 – Informatyzacja wynoszą  247 tys. zł, głównie z tytułu zwrotu środku wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, o których mowa w art. 184 ustawy o finansach publicznych, czyli dotyczy to również budżetu środków europejskich. Wielkość wydatków zaplanowano w kwocie 1 679 288 tys. zł, z tego budżet państwa –  378 000 tys. zł, budżet środków europejskich 1 301 254 tys. zł. Wydatki realizowane będą przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w kwocie 553 333 tys. zł oraz podległą ministrowi cyfryzacji jednostkę budżetową Centrum Projektów Polska Cyfrowa w kwocie 1 125 955 tys. zł. Z kwoty 378 034 tys. zł ujętej w wydatkach budżetu państwa przypada na współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej – 108 215 tys. zł, dotacje – 145 830 tys. zł, świadczenia na rzecz osób fizycznych – 211 tys. zł, wydatki bieżące – 109 836 tys. zł oraz wydatki majątkowe – 13 942 tys. zł. W ramach dotacji zaplanowano dotacje celowe dla Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego, między innymi na finansowanie zadań polegających na wsparciu naukowym, badawczym i technicznym w zakresie planowania polityki państwa dotyczącej rozwoju społeczeństwa informacyjnego, oraz dla Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego (NASK) na finansowanie następujących przedsięwzięć: zadanie w ramach procesu wdrażania Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej na podstawie ustawy z 27 października 2017 r. o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej – środki z dotacji są przeznaczone na utrzymanie i funkcjonowanie OSE, w tym przede wszystkim na utrzymanie możliwości świadczenia usług szkołom korzystających z OSE – oraz zadanie w zakresie analiz audytów i wsparcia, zmian w obszarze bezpieczeństwa, analiz, projektowania, budowy i wsparcia w projektach. W ramach dotacji uwzględniono także środki w wysokości 9000 tys. zł na realizację programu wieloletniego „Program rozwoju talentów informatycznych na lata 2019–2029” zgodnie z uchwałą Rady Ministrów nr 43 z 28 maja 2019 r. Celem głównym programu jest aktywizowanie młodzieży ze szkół ponadpodstawowych oraz uczelni pod kątem rozwoju najbardziej zaawansowanych umiejętności informatycznych, jakimi są algorytmiczne rozwiązywanie problemów i programowanie oraz projektowanie gier komputerowych, przez zapewnienie wsparcia metodycznego i merytorycznego. Planowane najważniejsze działania w 2021 r. to Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych oraz Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu. Każde z wyżej wymienionych działań będzie realizowane zarówno dla uczniów szkół ponadpodstawowych, jak również dla uczniów i studentów. W ścieżce Mistrzostwa w Algorytmice i Programowaniu wsparciem objęci zostaną również nauczyciele oraz wykładowcy. Każde z mistrzostw stanowi całoroczny, kompleksowy program edukacyjny dla młodzieży, w którego skład wejdą między innymi zajęcia tradycyjne, e-learningowe, obozy edukacyjne, jak również zawody finałowe.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">W ramach wydatków bieżących wynagrodzenia z pochodnymi stanowią kwotę  58 653 tys. zł, natomiast pozostała kwota 57 183 tys. zł przeznaczona zostanie między innymi na:</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– utrzymanie i eksploatację Systemu Rejestrów Państwowych, Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych,</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– utrzymanie systemu elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP, Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej, strony głównej biuletynu informacji publicznej,</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– utrzymanie, eksploatację i serwis oprogramowania niezbędnego do świadczenia usług przez systemy certyfikacyjne Centrum Certyfikacji,</u>
          <u xml:id="u-6.6" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– realizację „Programu pozamilitarnych przygotowań obronnych Rzeczypospolitej Polski na lata 2017–2026”,</u>
          <u xml:id="u-6.7" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakup towarów i usług,</u>
          <u xml:id="u-6.8" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– szkolenia pracowników,</u>
          <u xml:id="u-6.9" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– różne opłaty i składki,</u>
          <u xml:id="u-6.10" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– wynagrodzenia bezosobowe.</u>
          <u xml:id="u-6.11" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">W ramach wydatków majątkowych przewiduje się między innymi:</u>
          <u xml:id="u-6.12" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– inwestycje budowlane w wysokości 3906 tys. zł, w ramach których planowane są do realizacji zadania związane z budynkiem przy ul. Królewskiej 27 w Warszawie,</u>
          <u xml:id="u-6.13" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakupy inwestycyjne w wysokości 6097 tys. zł z przeznaczeniem między innymi na: zakup Cyfrowej Tożsamości, rozwój publicznej aplikacji mobilnej mObywatel, zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania informatycznego, systemów informatycznych,</u>
          <u xml:id="u-6.14" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– dotacje majątkowe w kwocie 3939 tys. zł z przeznaczeniem między innymi na: finansowanie zadań w ramach procesu wdrażania Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), certyfikację i standaryzację cyberbezpieczeństwa, rozwój systemu e-RPL, rozwój publicznej aplikacji mobilnej mObywatel.</u>
          <u xml:id="u-6.15" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na finansowanie i współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej przewiduje się kwotę 1 409 469 tys. zł. Z tego dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów kwotę 291 812 tys. zł z przeznaczeniem na realizację:</u>
          <u xml:id="u-6.16" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– projektów w ramach programu operacyjnego „Polska cyfrowa”, między innymi na: kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych, redukcję kosztów budowy sieci szerokopasmowych, Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury Kronik@, „Otwarte dane plus”, e-Zamówienia – elektroniczne zamówienia publiczne, rozwój Systemu Rejestrów Państwowych, Zintegrowaną Platformę Analityczną, e-Doręczenia – usługę rejestrowanego doręczenia w Polsce, Portal RP, Cyfrową Piaskownicę Administracji, Wspólną Infrastrukturę Informatyczną Państwa, Katalogi Administracji Publicznej, Akademię Innowacyjnych Zastosowań Technologii Cyfrowych, a także na realizację zadań instytucji otoczenia umowy partnerstwa;</u>
          <u xml:id="u-6.17" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– projektów w ramach programu operacyjnego „Wiedza, edukacja, rozwój”, między innymi na: program „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego – zasoby, szkolenia, walidatory” oraz Akademię Dostępności Cyfrowej;</u>
          <u xml:id="u-6.18" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– projektów w ramach programu operacyjnego „Pomoc techniczna”, między innymi na: finansowanie wynagrodzeń pracowników zajmujących się wdrażaniem PO PC oraz realizację zadań instytucji otoczenia umowy partnerstwa dla PO PC.</u>
          <u xml:id="u-6.19" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Kolejne – Centrum Projektów Polska Cyfrowa, kwota 1 117 657 tys. zł z przeznaczeniem między innymi na realizację zadań w związku z pełnieniem funkcji instytucji pośredniczącej dla programu operacyjnego „Polska cyfrowa”.</u>
          <u xml:id="u-6.20" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na wynagrodzenia zaplanowano środki w kwocie 79 462 tys. zł oraz na pochodne od wynagrodzeń w wysokości 15 656 tys. zł na sfinansowanie prognozowanego średniorocznego poziomu zatrudnienia 783 osób, z tego 535 członków korpusu służby cywilnej, 5 osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, 244 nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz 1 funkcjonariusza.</u>
          <u xml:id="u-6.21" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">W punkcie drugim plan finansowy instytucji gospodarki budżetowej, czyli Centralny Ośrodek Informatyki. Przychody oszacowano na poziomie 418 717 tys. zł. Na kwotę tę składają się przychody z prowadzonej przez instytucję działalności – 418 617 tys. zł oraz odsetki od środków przekazanych ministrowi finansów w zarządzanie – 100 tys. zł. Wysokość przychodów na 2021 r. oszacowano przede wszystkim na podstawie zawartych umów, w tym między innymi na administrowanie zintegrowaną infrastrukturą rejestrów, utrzymanie systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), utrzymanie oraz rozwój Systemu Rejestrów Państwowych, świadczenie usług zapewniających poprawne i nieprzerwane funkcjonowanie ePUAP, Węzeł Krajowy, HelpDesk PO PC.</u>
          <u xml:id="u-6.22" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Koszty na 2021 r. zaplanowano w wysokości 418 617 tys. zł. COI przewiduje, że w 2021 r. uzyska zysk brutto w wysokości 100 tys. zł. Na koniec 2021 r. zaplanowano środki obrotowe w wysokości 23 618 tys. zł, w tym środki pieniężne – 11 157 tys. zł, należności – 12 392 tys. zł i zapasy – 69 tys. zł. Planowany stan zobowiązań ma wynieść 8817 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.23" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Punkt trzeci, czyli plan finansowy funduszy celowych – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Planowany stan funduszu na początek 2021 r. wyniesie  140 204 tys. zł. Zgodnie z projektem planu na 2021 r. prognozowane jest uzyskanie przychodów w wysokości 159 134 tys. zł z następujących tytułów: przychody z opłat pobieranych za udostępnienie danych lub informacji z centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców – 1800 tys. zł; przychody z opłat ewidencyjnych – 153 334 tys. zł, z tego: od umów OC 123 803 tys. zł, za wpis terminu kolejnego badania technicznego – 18 681 tys. zł, za wydanie dowodu rejestracyjnego – 2786 tys. zł, za wydanie pozwolenia czasowego – 2670 tys. zł, tablic rejestracyjnych – 2137 tys. zł, nalepki kontrolnej –  1700 tys. zł, pozostałe – 1557 tys. zł; odsetki od środków przekazanych ministrowi finansów w zarządzanie – 4000 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.24" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na 2021 r. zaplanowano koszty w wysokości 283 189 tys. zł, w tym na zadania związane z informatyzacją państwa przewidziano kwotę w wysokości 108 867 tys. zł. Zgodnie z projektem planu przewiduje się koszty własne w kwocie 129 430 tys. zł z przeznaczeniem m.in. na:</u>
          <u xml:id="u-6.25" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakup usług związanych z utrzymaniem, serwisowaniem, eksploatacją, modernizacją i rozwojem systemów SI CEPiK/CEPiK 2.0, zakup usług wykonywania czynności materialno-technicznych związanych z przygotowaniem odpowiedzi na wnioski i zapytania kierowane do centralnej ewidencji kierowców i centralnej ewidencji pojazdów, utrzymanie Centrum Zapasowego w Bydgoszczy, zakup usług na wykonanie ekspertyz, analiz i opinii z zakresu działania systemu CEPiK, usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, usługi administrowania Zintegrowaną Infrastrukturą Rejestrów,</u>
          <u xml:id="u-6.26" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– wykonanie specjalistycznych ekspertyz prawnych i technicznych,</u>
          <u xml:id="u-6.27" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakup usług szkoleniowych,</u>
          <u xml:id="u-6.28" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakup materiałów i wyposażenia,</u>
          <u xml:id="u-6.29" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakup usług remontowych,</u>
          <u xml:id="u-6.30" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– składki do organizacji międzynarodowych, różnice kursowe, opłaty na rzecz budżetu jednostek samorządu terytorialnego,</u>
          <u xml:id="u-6.31" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– realizację zadań związanych z informatyzacją – na ten cel planuje się przeznaczyć  60 885 tys. zł, między innymi na konieczność zapewnienia prawidłowego funkcjonowania ePUAP, Zintegrowanej Infrastruktury Rejestrów, Systemu Rejestrów Państwowych wraz z komponentami oraz systemów WK, SPOC, PZ i DT.</u>
          <u xml:id="u-6.32" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na realizację zadań bieżących zaplanowano dotacje w wysokości 3574 tys. zł z przeznaczeniem na prowadzenie systemu teleinformatycznego elektronicznego katalogu marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terenie RP zintegrowanego z systemem teleinformatycznym, w którym jest prowadzona centralna ewidencja pojazdów.</u>
          <u xml:id="u-6.33" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Koszty inwestycyjne w kwocie 150 185 tys. zł, w szczególności na:</u>
          <u xml:id="u-6.34" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– dotacje inwestycyjne w kwocie 216 tys. zł z przeznaczeniem na prowadzenie systemu teleinformatycznego elektronicznego katalogu marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terenie RP zintegrowanego z systemem teleinformatycznym, w którym jest prowadzona ewidencja pojazdów,</u>
          <u xml:id="u-6.35" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– zakupy inwestycyjne w kwocie 149 969 tys. zł z przeznaczeniem między innymi na budowę centralnej ewidencji kierowców CEK 2.0 oraz zakup infrastruktury dla SI CEP-S, wymianę platformy bazodanowej, modernizację ZIR (zakup czterech serwerów), zakup licencji na oprogramowanie Oracle, rozbudowę licencji DynaTrace, zakup Centralnego Systemu Kopii Zapasowych, rozbudowę infrastruktury bezpieczeństwa w PDC i SDC, rozbudowę infrastruktury bezpieczeństwa o DRC, zakup urządzeń IPS, zakup infrastruktury na potrzeby budowy korpusu Komponentu Niejawnego dla CEPiK, stworzenie procesu zdalnej recertyfikacji na potrzeby systemów SRP i CEPiK, budowy centralnej ewidencji kierowców CEK 2.0, budowy centralnej ewidencji pojazdów służb mającej na celu wprowadzenie pojazdów dla służb oraz rejestracji do bazy SI CEP-S zgodnie z art. 73 ust. 3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym,</u>
          <u xml:id="u-6.36" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– środki przeznaczone na realizację zadań związanych z informatyzacją, w tym między innymi na modernizację ZIR, rozwój Systemu Rejestrów Państwowych w kwocie 47 982 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.37" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Planowany stan funduszu na koniec 2021 roku wyniesie 16 149 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.38" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na koniec, panie przewodniczący, mamy plan finansowy Funduszu Szerokopasmowego. Fundusz celowy został utworzony na podstawie art. 16a ust. 1 ustawy z 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Planowany stan funduszu na początek 2021 r. wyniesie 0 zł. Zgodnie z projektem planu na 2021 r. prognozowane jest uzyskanie przychodu w kwocie 130 181 tys. zł z następujących tytułów:</u>
          <u xml:id="u-6.39" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– przychody z wpływów opłat za prawo do wykorzystania zasobów numeracji w wysokości 85 161 tys. zł,</u>
          <u xml:id="u-6.40" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– przychody z wpływów z opłat za prawo do dysponowania częstotliwością w wysokości 41 010 tys. zł,</u>
          <u xml:id="u-6.41" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">– wpływy z kar pieniężnych nakładanych przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wysokości 4010 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-6.42" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Na 2021 r. zaplanowano koszty w kwocie 130 181 tys. zł. Zgodnie z projektem planu wydatki planowane są na: koszt własny w wysokości 6509 tys. zł z przeznaczeniem między innymi na wynagrodzenia bezosobowe, w szczególności na pozyskanie ekspertów oceniających wnioski o dofinansowanie, które zostaną złożone w kolejnych interwencjach podejmowanych w ramach funduszu, i zakup usług, w tym promocję działań planowanych do realizacji w ramach funduszu; koszty inwestycyjne w wysokości 123 672 tys. zł z przeznaczeniem na wypłaty beneficjentom interwencji podejmowanych ze środków funduszy, czyli gminom, przedsiębiorstwom telekomunikacyjnym, placówkom ochrony zdrowia, celem dalszego przeznaczenia na wydatki inwestycyjne, a w szczególności na budowę sieci szerokopasmowych i wykonywanie przyłączy telekomunikacyjnych.</u>
          <u xml:id="u-6.43" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Planowany stan funduszu na koniec 2020 roku wyniesie 0 zł.</u>
          <u xml:id="u-6.44" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Ponadto w związku z koniecznością zapewnienia finansowania w ramach części 27 – Informatyzacja zadań związanych z informatyzacją państwa w projekcie ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2021 ujęty został przepis dotyczący możliwości przeznaczenia środków z Funduszu Szerokopasmowego w wysokości 100 000 tys. zł na zadania związane z informatyzacją państwa.</u>
          <u xml:id="u-6.45" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Szanowny panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, mamy jeszcze krótki fragment na temat rezerwy celowej, pozycja 44. W rezerwie celowej, czyli podzadanie finansowania inicjatywy Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa, zaplanowane zostały środki w wysokości 3000 tys. zł. Zgodnie z § 11 ust. 1 uchwały nr 97 Rady Ministrów  z 11 września 2019 r. w sprawie inicjatywy Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa. Wydatki w kwocie 3000 tys. zł przeznaczone zostaną w 2021 r. na następujące zadania: rozbudowę i utrzymanie dedykowanej infrastruktury Centrum Przetwarzania Danych oraz licencji oprogramowania niezbędnych do świadczenia usług w ramach Wspólnej Infrastruktury Informatycznej Państwa, realizację usług wsparcia migracji systemów IT administracji publicznej do modelu opartego na usługach chmury obliczeniowej.</u>
          <u xml:id="u-6.46" who="#SekretarzstanuwKPRMAdamAndruszkiewicz">Panie przewodniczący, panie posłanki i panowie posłowie, przedstawiając powyższe, proszę o rozpatrzenie i pozytywne zaopiniowane dla Komisji Finansów Publicznych projektu ustawy budżetowej na rok 2021 w zakresie części 27 – Informatyzacja, instytucji gospodarki budżetowej Centralny Ośrodek Informatyki, a także Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców oraz Funduszu Szerokopasmowego. Dziękuję, szanowny panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Panie ministrze, bardzo dziękuję za wypowiedź i za prezentację. Proszę o koreferat pana posła Dariusza Stefaniuka, który jest z nami zdalnie i przedstawi nam stanowisko. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselDariuszStefaniuk">Witam serdecznie, panie przewodniczący. Mam nadzieję, że mnie słychać.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Słyszymy bardzo dobrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselDariuszStefaniuk">Bardzo dziękuję. Szanowny panie ministrze, szanowni państwo, właściwie to pan minister skonsumował praktycznie całą moją wypowiedź, a właściwie wszystkie te informacje dostaliśmy na swoje skrzynki. Ja mogę tylko powiedzieć, że jeżeli chodzi o budżet z części 27, o budżet państwa na 2021 r., projekt planu finansowego Centralnego Ośrodka Informatyki, projekt planu finansowego Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców oraz Funduszu Szerokopasmowego jak najbardziej zasługują na przyjęcie, jak również planowana rezerwa – i należałoby się z tym zgodzić. Również w tych projektach, planach budżetowych na 2021 r., w ramach programu „Polska cyfrowa” jest szereg różnych działań edukacyjnych i informacyjnych. Myślę, że to jest gros tych środków, którymi ministerstwo będzie zarządzało. Są tam również środki, które będą konsumowały naszą ustawę, którą niedawno przez Komisję przeprowadziliśmy, a więc doręczenia elektroniczne – i to bardzo cieszy. Mam nadzieję, że ona wkrótce będzie już funkcjonowała. To też pokazuje, że wchodzimy w XXI w. z usługami teleinformatycznymi. Bardzo dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Bardzo dziękuję, panie pośle. Dziękujemy za przedstawienie opinii. Czy ktoś z państwa chciałby w tym momencie zabrać głos? Nie widzę. Dziękuję bardzo. Czy ktoś z posłów, którzy zdalnie uczestniczą w posiedzeniu, chce się zgłosić? Też nie. Dziękuję bardzo.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Zgłaszam wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej na rok 2021 w części 27 – Informatyzacja oraz dla instytucji gospodarki budżetowej, a także Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców i Funduszu Szerokopasmowego oraz części 83 – rezerwy celowe, pozycja 43. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjmuje powyższy wniosek. Proszę bardzo, poseł Gramatyka.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoselMichalGramatyka">Panie przewodniczący, zgłaszam wniosek przeciwny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Dziękuję bardzo. W związku z tym musimy przejść do głosowania nad wnioskiem. Możemy głosować, bardzo proszę. Musimy się uzbroić w chwilę cierpliwości, szczególnie zwracam się do naszych gości. Posłowie, którzy uczestniczą w posiedzeniu zdalnie, pytają, więc informacja do wszystkich, którzy są poza salą: za chwilkę będziemy mogli zagłosować, wszystko jest już pod kontrolą, pracownicy Kancelarii Sejmu robią wszystko, żebyśmy mogli za chwilę zagłosować. To jest informacja dla kolegów i koleżanek, którzy są poza salą. Już podobno możemy.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Proszę w takim razie o głosowanie. Przypominam, że ja złożyłem wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu, pan poseł Michał Gramatyka zgłosił sprzeciw. Kto jest więc za tym wnioskiem? Kto chce się sprzeciwić bądź wstrzymać się od głosu?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PoselMichalGramatyka">Ale się nie cieszyłem, panie przewodniczący.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Tego, panie pośle, nie widać, ponieważ są maseczki i niestety…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PoselMichalGramatyka">Dlatego też skonstatowałem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Pan minister to zrozumiał, odczytał odpowiednie sugestie i nawet się nie obraził. Przepraszam, ale dopytam, ponieważ jest tak, że ja zgodnie ze scenariuszem zgłosiłem wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej. Parlamentarzyści dopytują i żeby nie popełnić błędu – ja dopytuję. Pan poseł Gramatyka zgłosił wniosek przeciwny, czyli jeżeli jesteśmy za wnioskiem pana posła Gramatyki, to głosujemy za?</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Jeżeli państwo chcecie, to ja mogę przeprowadzić reasumpcję głosowania, żeby tutaj nie było żadnych wątpliwości. Dobrze, to jeżeli zgłoszę wniosek o reasumpcję głosowania i nie zobaczę sprzeciwu, to rozumiem, że wniosek zostanie przyjęty. Sprzeciwu nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">W takim razie jeszcze raz bardzo dokładnie wytłumaczę. Czyli głosujemy nad wnioskiem pana posła Michała Gramatyki, który złożył wniosek za odrzuceniem informacji dotyczącej tej części budżetu na rok 2021. Czyli jeżeli zgadzamy się z panem posłem Gramatyką, to naciskamy przycisk „za”. Jeżeli nie zgadzamy się z posłem Gramatyką, wciskamy „przeciw”, a jeżeli się wstrzymujemy – to wstrzymujemy. Czy to jest zrozumiałe?</u>
          <u xml:id="u-17.3" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Widzicie państwo, najprostsze głosowanie, ale zdalne głosowanie i trochę nam się namieszało, ale jesteśmy po rozmowie z przewodniczącym Komisji i mamy też taką oto sugestię, że jednak ta pierwsza formuła, którą przeprowadziliśmy, była absolutnie pozytywna i dobra. Czyli mój wniosek zgodny ze scenariuszem, który ja zgłosiłem, jest wnioskiem, który mówi o pozytywnym zaopiniowaniu tych części budżetowych, które referował pan minister dziś podczas naszego posiedzenia Komisji. Jeżeli ktoś chce poprzeć wniosek pana ministra, to popiera ten wniosek, czyli mój wniosek, a więc ten, który ja odczytałem. Jeżeli ktoś zgadza się tak naprawdę z panem posłem Gramatyką, to wtedy głosuje negatywnie – przeciw. Gdyby tak się stało, że wniosek mój i też prośba czy propozycja pana ministra by przepadła, to wtedy głosujemy oczywiście już negatywnie. W tym pierwszym podejściu zrobiliśmy tak, jak trzeba, więc jeszcze raz przepraszam najmocniej za zamieszanie i to, co tutaj się wydarzyło. No ale wszyscy się uczymy tego głosowania przy zdalnym oddawaniu głosów. Ja przeczytam dokładnie jeszcze raz i dokładnie wytłumaczę. Już na pewno będzie teraz dobrze. Mam nadzieję i przepraszam…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselKrzysztofGawkowski">Można wtrącić zdanie, panie przewodniczący?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Tak.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselKrzysztofGawkowski">My w tamtym roku dokładnie – tyle, że nie było głosowań zdalnych, ale w sali – głosowaliśmy przecież wnioski o odrzucenie. To już się działo. I o przyjęcie, i o odrzucenie. Wniosek o odrzucenie głosowaliśmy oddzielnie jako wniosek, który jak przepadał – to go odkładaliśmy. A później wniosek o przyjęcie. Przecież to już się działo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Tak, ale panie pośle, panie przewodniczący, zróbmy tak. Po prostu pójdźmy tym scenariuszem, który jest. Mamy tak, że zgłaszam wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej (już nie będę tej całej regułki czytał). Teraz zgodnie z tym, co ustaliliśmy, ktoś, kto jest za tym moim wnioskiem, naciska przycisk „za”. Wtedy kto jest przeciwny, naciska „przeciw”. Tak będzie dobrze? Przepraszam jeszcze raz za to zamieszanie, szczególnie przepraszam panów parlamentarzystów, którzy zdalnie głosują, bo trochę namieszaliśmy. Za chwilkę będziemy mogli zagłosować. A miało być tak prosto i szybko.</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Już możemy zagłosować. Proszę bardzo. Dobrze, dziękuję bardzo posłom za zagłosowanie. Już za chwilkę odczytam wyniki. Dziękuję bardzo. Głosowało 17 parlamentarzystów: za 9 osób, przeciw 5, wstrzymało się 3 posłów. Tym samym uznaję, że ta część budżetowa została przyjęta i zaopiniowana pozytywnie przez naszą Komisję. Bardzo, panie ministrze, dziękuję za to, że pan dzisiaj był z nami i zreferował projekt.</u>
          <u xml:id="u-21.2" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Jeżeli pozwolicie państwo, to przejdziemy teraz do punktu drugiego. Część budżetowa 76 – Urząd Komunikacji Elektronicznej: dochody i wydatki, wynagrodzenia w państwowych jednostkach budżetowych, środki europejskie na finansowanie programów. Bardzo proszę o zreferowanie tej części budżetowej pana prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pana Jacka Oko. Panie prezesie, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, szanowni państwo. Chciałbym przedstawić w skrócie – ponieważ pełen materiał państwo otrzymali wersji elektronicznej – plan budżetowy dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej jako organu, który ma w swoich zadaniach regulacje działalności telekomunikacyjnej, pocztowej, gospodarki zasobami częstotliwości i numeracji oraz kontroli spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej. Plan budżetu przedstawiłbym w układzie: dochody i wydatki budżetowe.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">Jeżeli chodzi o dochody, to mamy tu zaplanowane 2 672 689 tys. zł, na co składają się cztery podstawowe pozycje. Wpływy z opłat za koncesję i licencję – 393 800 tys. zł, ponieważ mamy tutaj do czynienia z wpłatą 21 z 22 przewidzianych na koncesje UMTS. Wpływy z opłat egzaminacyjnych oraz opłat za wydanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów i ich duplikatów – 429 tys. zł. Wpływy z opłat za zezwolenia, akredytacje oraz opłaty ewidencyjne, w tym opłaty za częstotliwości – 2 194 260 tys. zł. Dominującą kwotą są tu oczywiście wpływy z aukcji związanej z rozdysponowaniem częstotliwości z zakresu 3480–3800 MHz – i to jest kwota poziomie 1 914 000 tys. zł. Kolejną pozycją dochodową są wpływy z opłat różnych – 104 200 tys. zł, w tym opłata telekomunikacyjna oraz opłata za prawa do wykorzystania zasobów numeracji, odpowiednio  19 039 tys. zł oraz 85 161 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-22.2" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">W przypadku wydatków budżetowych mamy w projekcie budżetu trzy zasadnicze elementy. Pierwszy to wydatki bieżące i majątkowe w dziale 600 – kwota 101 469 tys. zł. W drugim dziale, czyli 752 – Obrona narodowa – 93 tys. zł oraz współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej w kwocie 14 247 tys. zł, co stanowi razem 115 809 tys. zł. Przy czym z samej części 600, czyli działu dotyczącego Urzędu Komunikacji Elektronicznej, mamy w ramach wydatków bieżących 97 469 tys. zł, wydatki majątkowe na poziomie 4000 tys. zł oraz współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej, o czym już wspominałem – 14 247 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-22.3" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">W ramach wydatków bieżących najważniejszą i główną pozycją są wynagrodzenia wraz z pochodnymi – 66 446 tys. zł, obejmujące wynagrodzenia osobowe, wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej, dodatkowe wynagrodzenia roczne oraz składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy. Drugą pozycją są wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń – na poziomie 250 tys. zł. Następnie wynagrodzenia bezosobowe na poziomie 200 tys. zł oraz grupa wydatków bieżących jednostki na poziomie  27 265 tys. zł. W ramach tych wydatków przewidziane są zakupy materiałów i wyposażenia, opłaty za zużycie energii elektrycznej, cieplnej i wody w siedzibach centrali, delegatur (jest to kilkanaście obiektów), szczególnie związane z dwoma centrami przetwarzania danych platformy lokalizacyjno-informacyjnej z centralną bazą danych w Boruczy i delegaturze w Siemianowicach Śląskich, badania wstępne i kontrolne pracowników, typowa działalność, zakup pozostałych usług – 13 115 tys. zł, w tym cały zestaw opłat na usługi pocztowe, internetowe, transportowe, przeglądy i wszystkie bieżące działalności oraz wydatki na sfinansowanie opłat czynszowych za wynajem pomieszczeń biurowych, garaży i parkingów dla samochodów i stacji pomiarowych na poziomie  8400 tys. zł. Zakup usług remontowych na poziomie 700 tys. zł. Podróże służbowe i zagraniczne na poziomie 1150 tys. zł, przy czym ten element oczywiście jest mocno powiązany z sytuacją i jest dynamicznie zmienny. Dzisiaj przewidzieliśmy go na tym poziomie. Składki do organizacji międzynarodowych ­– 86 tys. zł, szczególnie na rzecz organizacji typu ETSI, czyli Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych, organów europejskich, organów japońskich regulatorów oraz chociażby HFCC, czyli tego typu organizacji, które zajmują się zagadnieniami radiodyfuzji.</u>
          <u xml:id="u-22.4" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">Pozostałe wydatki związane są z odpisami, szkoleniami i wpłatami na plany pracownicze – 3136 tys. zł. Wydatki majątkowe, o których wspomniałem, są na poziomie  4000 tys. zł. Składają się w zasadzie z trzech głównych pozycji: wdrożenie oprogramowania, a w zasadzie zadanie związane z wdrożeniem i pozyskaniem oprogramowania dla stacji pomiarowych, które wykorzystywane są w UKE (to oprogramowanie ma umożliwić integrację urządzeń, zdalne sterowanie tymi urządzeniami oraz automatyzację zadań, co w obecnej chwili jest jednym z ciekawszych zadań) – na poziomie 2232 tys. zł, zakup aparatury kontrolno-pomiarowej służącej do realizacji zadań związanych z nadzorem rynku wyrobów – 568 tys. zł oraz na aparaturę kontrolno-pomiarową wykorzystywaną w monitoringu widma radiowego – 1200 tys. zł.</u>
          <u xml:id="u-22.5" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">Ostatni element, o którym wspomniałem, czyli projekty realizowane z udziałem środków unijnych, to mamy tu w zasadzie trzy elementy podstawowe. Po pierwsze, realizacja zadań wynikających z porozumienia trójstronnego, w którym UKE przejmuje realizację niektórych zadań związanych z realizacją pierwszej osi priorytetowej, powszechny dostęp do szybkiego internetu PO PC na lata 2014–2020 – w kwocie 7652 tys. zł. Punkty drugi i trzeci związane są z budową punktu informacyjnego, przy czym pierwszy dotyczył podstawowej wersji – 629 tys. zł, a obecnie realizujemy rozbudowę do wersji rozbudowanego punktu informacyjnego, na który na 2021 r. przewidziana została kwota  5827 tys. zł. Trzeci element, związany z tą drugą nogą urzędu, czyli pocztową, to są projekty związane z e-Doręczeniem, na które w przyszłym roku przewidzieliśmy finansowanie z dwóch źródeł, z budżetu państwa w kwocie 139 tys. zł oraz z budżetu środków europejskich na poziomie 759 tys. zł, co stanowi 85% realizacji tego zadania w wymiarze kwotowym na rok 2021.</u>
          <u xml:id="u-22.6" who="#PrezesUrzeduKomunikacjiElektronicznejJacekOko">Składając taką krótką, szybką i zwięzłą – mam nadzieję – informację na temat planu budżetowego, wnoszę do szanownej Komisji o zatwierdzenie tego planu na rok 2021.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Bardzo dziękuję, panie prezesie, za informację i wystąpienie. Proszę o koreferat pana posła Roberta Gontarza. Proszę bardzo, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselRobertGontarz">Panie przewodniczący, panie ministrze, panie prezesie, Wysoka Komisjo, tutaj pan prezes bardzo dokładnie przedstawił te wszystkie informacje dotyczące mojego koreferatu. W zasadzie patrząc i porównując tę wypowiedź pana prezesa z tym, co ja mam przygotowane, wszystkie liczby i wszystkie dane zostały już przedstawione. Pozwólcie więc państwo, że nie będę tego jeszcze raz powtarzał. Zwrócę tylko uwagę na jedną rzecz, że przychody są niemal trzyipółkrotnie wyższe w porównaniu z nowelizacją ustawy na 2020 r., więc to jest z pewnością pozytywny aspekt. Dlatego też po analizie przedstawionych materiałów wnioskuję o przyjęcie pozytywnej opinii do części 76. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Bardzo dziękuję, panie pośle, za merytoryczne i zwięzłe przedstawienie. Czy ktoś z państwa chce zabrać głos? Nie widzę. Zgłaszam wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu ustawy budżetowej w części 76. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjmuje powyższy wniosek. Pan poseł Gramatyka, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselMichalGramatyka">Podobnie jak poprzednio – zgłaszam sprzeciw.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Dziękuję bardzo, panie pośle. W takim razie przejdziemy do głosowania, ale już teraz – miejmy nadzieję – bez żadnych problemów.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Kto jest za pozytywnym zaopiniowaniem projektu ustawy budżetowej w części 76, proszę o wciśnięcie przycisku. Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję bardzo, za chwilę przeczytam wyniki. Głosowało 17 parlamentarzystów. Za 9, przeciw 5, wstrzymały się 3 osoby. Bardzo dziękuję. Wniosek został zaopiniowany pozytywnie. Gratuluję, panie prezesie.</u>
          <u xml:id="u-27.2" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Komisja musi przyjąć opinię dla Komisji Finansów Publicznych oraz wyznaczyć posła upoważnionego do reprezentowania opinii na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych. Proponuję, aby funkcję reprezentanta powierzyć panu posłowi Robertowi Gontarzowi. Czy pan się zgadza?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PoselRobertGontarz">Wyrażam zgodę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Dziękuję bardzo, panie pośle. Czy są inne propozycje bądź inne zgłoszenia? Nie widzę. Jeżeli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjmuje tę kandydaturę. Sprzeciwu nie słyszę. Dziękuję bardzo. Bardzo dziękuję, panie pośle.</u>
          <u xml:id="u-29.1" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Proponuję, by w konkluzji opinii dla Komisji Finansów Publicznych napisać: „Po analizie szczegółowych informacji przedłożonych przez dysponentów części budżetowych, po zapoznaniu się z koreferatami, po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawicieli rządu oraz przeprowadzonej dyskusji Komisja pozytywnie opiniuje rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2021 w powyższym zakresie. Komisja upoważnia pana posła Roberta Gontarza do przedstawienia niniejszej opinii na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych”. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjmuje opinię dla Komisji Finansów Publicznych. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-29.2" who="#PrzewodniczacyposelGrzegorzNapieralski">Na tym wyczerpaliśmy porządek posiedzenia. Chcę podziękować ministrowi, panu prezesowi, jak również współpracownikom, którzy przybyli z państwem na nasze posiedzenie Komisji, wszystkim tym, którzy byli dzisiaj z nami zdalnie, panom posłom, którzy są z nami w sali i poza salą. Przepraszamy za to małe zamieszanie z głosowaniem. Dziękuję za cierpliwość, życzę dużo zdrowia i wszystkiego dobrego, a dziś zamykam posiedzenie Komisji. Do zobaczenia.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>