text_structure.xml
6.38 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
<xi:include href="PPC_header.xml" />
<TEI>
<xi:include href="header.xml" />
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#EwaMariaJanik">Otwieram posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw związanych z programem rządowym „Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca”. Tematem naszych obrad są poprawki Senatu do ustawy o Krajowym Funduszu Kapitałowym. Ministerstwo Gospodarki i Pracy reprezentuje pan minister Marek Szczepański w zastępstwie pani minister Ireny Herbst, która towarzyszyła nam dotychczas w pracach przy tej ustawie. Poprawki zgłoszone przez Senat do ustawy o Krajowym Funduszu Kapitałowym zostały zawarte w druku nr 3752. Jak państwo widzą, są to 3 poprawki. O przedstawienie stanowiska rządu proszę pana ministra Marka Szczepańskiego.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#MarekSzczepański">Strona rządowa przychyla się do tych poprawek, ponieważ mają one charakter uściślający i mający na celu uporządkowanie przepisów ustawy, nie zmieniają kształtu merytorycznego projektu. Poprawka nr 1 uściśla przepis dotyczący wyłączenia członka Komitetu Inwestycyjnego z opiniowania projektu funduszu kapitałowego. To uściślenie polega na wskazaniu, że opisane powiązanie osobiste członka Komitetu Inwestycyjnego powoduje wyłączenie tego członka, jeżeli jego wspólnik, akcjonariusz, członek organu zarządzającego lub nadzorującego ten fundusz albo osoba prowadząca lub nadzorująca ten fundusz jest jego małżonkiem, osobą pozostającą w faktycznym pożyciu, krewnym, powinowatym do drugiego stopnia albo osobą związaną z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli. Poprawka nr 2 polega na skreśleniu przepisu regulującego tryb wyłączenia członka Komitetu Inwestycyjnego z opiniowania projektu funduszu kapitałowego. Senat uznał za wystarczającą w tym zakresie regulację zawartą w art. 8 ust. 3, według której tryb wyłączenia miałby zostać przeniesiony do regulaminu Komitetu Inwestycyjnego. Poprawka nr 3 uściśla jeden ze składników oferty składanej przez fundusz kapitałowy w konkursie o udzielenie wsparcia finansowego. Ponieważ, jak już wspomniałem na wstępie, te trzy poprawki mają charakter uściślający, Ministerstwo Gospodarki i Pracy oraz rząd je popierają.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#EwaMariaJanik">Czy ktoś z państwa posłów chciałby wypowiedzieć się w tej sprawie? Ponieważ nie ma chętnych, przystępujemy do rozpatrywania zgłoszonych poprawek. Poprawka nr 1. Czy ktoś z państwa posłów ma uwagi do tej poprawki? Nikt się nie zgłasza. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 1. Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie poprawki nr 1. Przechodzimy do poprawki nr 2. Czy są do niej uwagi?</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#KonradBorowicz">Chcielibyśmy zwrócić uwagę na jedną kwestię. Tekst ustawy skierowanej do Senatu zawierał w art. 9 ust. 3 uregulowanie dotyczące głosowania nad wyłączeniem członka Komitetu Inwestycyjnego. Uważamy, że przeniesienie tej regulacji z poziomu ustawowego do regulaminu uchwalanego przez Radę Nadzorczą Krajowego Funduszu Kapitałowego nie daje takiej gwarancji materialnej jak przepis ustawowy. Inaczej mówiąc - pozwala na różne sposoby uregulowania tej kwestii. Jak rozumiem, Senat zasugerował się tym, że jest możliwość uszczegółowienia na podstawie przepisu art. 8 ust. 3. Natomiast naszym celem było wyrażenie tej ogólnej zasady w ustawie, żeby utrudnić jej obchodzenie. Przeniesienie tego na poziom uregulowania dokonywanego przez Radę Nadzorczą Krajowego Funduszu Kapitałowego może spowodować możliwość pewnej dowolności działań.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#EwaMariaJanik">Czyli, zdaniem Biura Legislacyjnego, z uwagi na rangę problemu ten przepis powinien w ustawie pozostać. Jednym słowem, ta materia powinna być zagwarantowana przepisem ustawowym. Czy ktoś z państwa posłów chciałby zabrać głos na ten temat?</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#ZygmuntRatman">Biuro Legislacyjne słusznie zwraca na to uwagę i dlatego tak to było uregulowane w projekcie ustawy. Zgłaszam wniosek o odrzucenie poprawki nr 2.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#EwaMariaJanik">Czy ktoś z państwa ma inne zdanie na ten temat? Nie słyszę. Przystępujemy do głosowania nad wnioskiem pana posła Zygmunta Ratmana o odrzucenie poprawki nr 2 Senatu. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem tego wniosku i odrzuceniem poprawki nr 2? Stwierdzam, że Komisja jednomyślnie przyjęła wniosek i tym samym zarekomendowała odrzucenie poprawki nr 2. Przystępujemy do rozpatrywania poprawki nr 3. Czy ktoś z państwa posłów ma uwagi do tej poprawki? Nikt się nie zgłasza. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja rekomenduje przyjęcie poprawki nr 3. Nie ma sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie poprawki nr 3. W ten sposób zakończyliśmy rozpatrywanie kwestii zawartych w uchwale Senatu o stanowisku w sprawie ustawy o Krajowym Funduszu Kapitałowym. Proszę przedstawiciela Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej o przedstawienie opinii. Rozumiem, że pan się spóźnił?</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#MarcinSzczygieł">Byłem na posiedzeniu innej komisji. Treść uchwały Senatu w sprawie ustawy o Krajowym Funduszu Kapitałowym nie jest objęta zakresem prawa Unii Europejskiej.</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#EwaMariaJanik">Musimy jeszcze wyznaczyć posła sprawozdawcę. Została zaproponowana moja osoba. Czy są inne propozycje? Nie ma. Czy jest sprzeciw wobec tej kandydatury? Nie słyszę sprzeciwu. Stwierdzam, że Komisja wybrała na sprawozdawcę Ewę Marię Janik. Zamykam posiedzenie Komisji Nadzwyczajnej do rozpatrzenia projektów ustaw związanych z programem rządowym „Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca”.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>