text_structure.xml 21.3 KB
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<teiCorpus xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0" xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Otwieram kolejne posiedzenie Komisji Polityki Przestrzennej, Budowlanej i Mieszkaniowej. Witam pana prezesa Sławomira Najnigiera oraz innych przedstawicieli rządu i zaproszonych gości a także panie posłanki i panów posłów.</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PosełAndrzejChrzanowski">W porządku posiedzenia, który został państwu przesłany, jest rozpatrzenie sprawozdania podkomisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane zawarte w druku nr 1053.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Zgodnie z ustaleniami poprzedniego posiedzenia Komisji do dzisiejszego porządku obrad dodamy jeszcze rozpatrzenie projektu dezyderatu nr 6 Komisji w sprawie praw najemców mieszkań zakładowych.</u>
          <u xml:id="u-1.3" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Jeśli nie usłyszę sprzeciwu ze strony państwa, uznam zaproponowany porządek obrad za przyjęty. Sprzeciwów nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-1.4" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Przystępujemy zatem do pierwszego punktu posiedzenia, do rozpatrzenia sprawozdania podkomisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane. Poproszę przewodniczącego podkomisji, pana posła Tadeusza Bilińskiego, o przekazanie sprawozdania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Dla rozpatrzenia projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane, a było to przedłożenie rządowe, została powołana podkomisja w składzie pan poseł Paweł Arndt, pan poseł Marcin Zawiła i Tadeusz Biliński. Mnie powierzono funkcję przewodniczenia podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PosełTadeuszBiliński">W wyniku dwóch posiedzeń przedłożyliśmy Komisji swoje sprawozdanie. Przedłożenie rządowe w zasadzie dotyczy jednej kwestii w dwóch zakresach. Pierwsze zmiany dotyczą uprawnień szefa Urzędu Ochrony Państwa w zakresie pełnienia służby nadzoru budowlanego. Za chwilę krótko je scharakteryzuję.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PosełTadeuszBiliński">Druga kwestia dotyczy możliwości uprawnień do przechowywania dokumentów, dokumentacji, jak również wszelkich dokumentów związanych z postępowaniem uzyskania decyzji zezwolenia na budowę przez inwestora.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PosełTadeuszBiliński">Podkomisja w pełni zaakceptowała przedłożenie rządowe, jednakże wprowadziła dość wyraźne zmiany wynikające z nieodzowności uwzględnienia innych ustaw, które w tym samym czasie zostały uchwalone oraz konieczności dokonania zmian redakcyjnych.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PosełTadeuszBiliński">Dokonane zmiany do przedłożenia rządowego uzyskały z kolei pełną akceptację Urzędu Ochrony Państwa.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PosełTadeuszBiliński">Tyle tytułem wprowadzenia do debaty.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy pan poseł zechciałby przybliżyć poszczególne artykuły zmieniające Prawo budowlane? Czy do ogólnego wstępu są jakieś uwagi bądź pytania? Nie widzę. Głos ma pan poseł Tadeusz Biliński.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Nowelizując ustawę Prawo budowlane ustawą z dnia 24 lipca 1998 roku o zmianie niektórych ustaw w związku z reformą administracyjną państwa, ustawodawca, niestety, nie uwzględnił zasadniczej zmiany, jaka została wprowadzona. Polega ona na tym, że Urząd Ochrony Państwa podlega obecnie bezpośrednio premierowi. W związku z tym zaistniała konieczność dokonania zmiany w Prawie budowlanym.</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PosełTadeuszBiliński">W art. 3 pkt. 15 rząd zaproponował dokonanie zmiany. Zmiana ta w świetle analizy podkomisji budziła wątpliwości nie ze względów merytorycznych, ale formalnych. Chodziło o uwzględnienie w zapisie art. 3 dwóch problemów.</u>
          <u xml:id="u-4.2" who="#PosełTadeuszBiliński">Takie zmiany zostały zaproponowane przez podkomisję.</u>
          <u xml:id="u-4.3" who="#PosełTadeuszBiliński">Po pierwsze - w art. 3 pkt.15 znalazł się jednoznaczny zapis, jak należy rozumieć tereny zamknięte. Zostało to określone w przepisach prawa geodezyjnego i kartograficznego, o czym rząd zapomniał w swoim przedłożeniu.</u>
          <u xml:id="u-4.4" who="#PosełTadeuszBiliński">Po drugie - dostosowano zapis do ustawy o działach, a więc nie posługując się już terminem resortów. Zapis zaproponowany Komisji w pełni odpowiada założeniom merytorycznym przedłożenia rządowego, a wprowadzone zmiany są zgodne z obowiązującym ustawodawstwem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Chciałbym zapytać, czy są uwagi do informacji przedstawionych przez pana posła sprawozdawcę? Skoro nie ma uwag, proszę o scharakteryzowanie następnej zmiany.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Druga zmiana dotyczy dość istotnej kwestii uprawnień inwestora do przechowywania dokumentacji obiektów już zrealizowanych. Intencją wnioskodawcy było, aby uprawnienia do przechowywania nie tylko projektu budowlanego stanowiącego załącznik wniosku o pozwolenie na budowę, ale także innych dokumentów nieodzownych przy rozpatrywaniu takiego wniosku. Chodzi często o specjalistyczne opinie, o których mowa w Prawie budowlanym.</u>
          <u xml:id="u-6.1" who="#PosełTadeuszBiliński">Niestety, zapis przedłożenia rządowego nie do końca był jednoznaczny i zapewne mógłby budzić poważne wątpliwości i nie oddawał intencji wnioskodawcy. Zapis w zmianie 2 dotyczył w zasadzie tylko art. 38. W drugim zdaniu przedłożenia rządowego mówi, że informację o wyrażeniu zgody właściwy organ umieszcza w decyzji o pozwoleniu na budowę. Oznaczałoby to, że taką decyzję o możliwości nawet najprostszych dokumentów związanych chociażby z warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu, można by było uzyskać dopiero po zakończeniu całego procesu inwestycyjnego. A zatem zapis z przedłożenia rządowego nie spełniałby oczekiwań wnioskodawcy.</u>
          <u xml:id="u-6.2" who="#PosełTadeuszBiliński">Z tych też powodów podkomisja w wyniku szerokiej dyskusji zaproponowała szersze ujęcie wprowadzając do art. 33 nowy ust. 3 w brzmieniu:</u>
          <u xml:id="u-6.3" who="#PosełTadeuszBiliński">„Projekt budowlany i inne dokumenty, o których mowa w ust. 2, 3 i 4, zawierające informacje niejawne, mogą być za zgodą właściwego organu przechowywane przez inwestora”.</u>
          <u xml:id="u-6.4" who="#PosełTadeuszBiliński">Dzięki tej zmianie Urząd Ochrony Państwa może uzyskać uprawnienia przechowywania tych wszystkich dokumentów przez inwestora.</u>
          <u xml:id="u-6.5" who="#PosełTadeuszBiliński">Ponadto dokonaliśmy pewnej zmiany treści art. 38. Zmiany oddają intencje przedłożenia rządowego. Ponieważ proponowany przez rząd zapis nie był najbardziej szczęśliwy, wprowadzono nowe brzmienie ust. 3, który w pełni konsumuje oczekiwania strony rządowej. By jednak nie było wątpliwości wprowadza się podpunkt i w ust. 2 po wyrazach „obiektu budowlanego” dodaje się wyrazy „z zastrzeżeniem ust. 3”.</u>
          <u xml:id="u-6.6" who="#PosełTadeuszBiliński">Tym samym propozycja podkomisji, czego jesteśmy przekonani, oddaje lepiej intencje strony rządowej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy do zmiany drugiej są jakieś uwagi? Nie widzę; proszę o przedstawienie kolejnej zmiany.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Zmiana trzecia, która w tej sytuacji stanowi podpunkt 4, dotyczy art. 82. Ust. 3 tego artykułu w punkcie 6 otrzymuje brzmienie:</u>
          <u xml:id="u-8.1" who="#PosełTadeuszBiliński">„6. służących celom bezpieczeństwa państwa, na terenach zamkniętych”.</u>
          <u xml:id="u-8.2" who="#PosełTadeuszBiliński">Propozycja rządowa sprowadzała się do wprowadzenia odrębnego punktu, co w świetle dyskusji w Komisji, a potem także w podkomisji, nie byłoby najlepszym rozwiązaniem. Krótko mówiąc: w odniesieniu do zmiany pierwszej, o której już mówiłem, w związku z bezpośrednią podległością szefa Urzędu Ochrony Państwa prezesowi Rady Ministrów, nieodzowne było także dokonanie zmiany w art. 82. Tym samym organem pierwszej instancji do rozpatrzenia wszystkich spraw związanych z prowadzeniem inwestycji, jest wojewoda. Inaczej mówiąc zmiana czwarta stanowi konsekwencje wprowadzenia zmiany pierwszej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy są uwagi do przedstawionej zmiany? Nie widzę. Czy to już wszystko panie pośle?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Pozostał jeszcze art. 2. Tradycją jest, aby we wszystkich przypadkach, w których nie jest celowe długie wdrażanie ustawy, przyjąć termin dwu-tygodniowy proponowany przez stronę rządową. Tak więc art. 2 mówi, że „Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy są uwagi do całości zmian zaproponowanych przez podkomisję? Jeśli nie usłyszę uwag uznam, że Komisja przyjmuje sprawozdanie podkomisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Uwag nie słyszę; sprawozdanie podkomisji zostało przez Komisję przyjęte.</u>
          <u xml:id="u-11.2" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Zgodnie z uchwałą Sejmu RP z dnia 19 marca 1999 roku w sprawie zmiany regulaminu Sejmu RP, Komisja proponuje termin wydania opinii Komitetu Integracji Europejskiej na temat proponowanych zmian w ustawie. Jest to obecnie wymóg obligatoryjny.</u>
          <u xml:id="u-11.3" who="#PosełAndrzejChrzanowski">W związku z tym, nowela ustawy jest w zasadzie niezmieniona, proponuję, aby ten termin wyznaczyć na jeden tydzień.</u>
          <u xml:id="u-11.4" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy są uwagi bądź sprzeciw w tej sprawie? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-11.5" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Pozostaje jeszcze wybór posła sprawozdawcy. Proponuję, aby został nim pan poseł Tadeusz Biliński, który przewodniczył podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-11.6" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy są inne propozycje ze strony państwa? Nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-11.7" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Formalnie jednak powinniśmy przegłosować tę kandydaturę.</u>
          <u xml:id="u-11.8" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Kto z pań i panów posłów jest za wyznaczeniem pana posła Tadeusza Bilińskiego na posła sprawozdawcę?</u>
          <u xml:id="u-11.9" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Wniosek przyjęto przy 7 głosach za i jednym głosie wstrzymującym. Nikt nie głosował przeciw wnioskowi.</u>
          <u xml:id="u-11.10" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Informuję, że posłem sprawozdawcą w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane jest pan poseł Tadeusz Biliński.</u>
          <u xml:id="u-11.11" who="#PosełAndrzejChrzanowski">W ten sposób zakończyliśmy pierwszy punkt porządku posiedzenia.</u>
          <u xml:id="u-11.12" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Punkt drugi dotyczy dezyderatu Komisji nr 6 w sprawie praw najemców mieszkań zakładowych. Projekt tego dezyderatu omawiany był na posiedzeniu Komisji w dniu wczorajszym.</u>
          <u xml:id="u-11.13" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Jak zapewne państwo pamiętacie, zmiany w dezyderacie w duchu zgłaszanych uwag i poprawek, miały zostać dokonane przez prezydium Komisji, a następnie zaprezentowane Komisji do zatwierdzenia. Macie państwo dezyderat przed sobą, ale pozwolę sobie raz jeszcze jego tekst odczytać w całości. Oto jego proponowane brzmienie:</u>
          <u xml:id="u-11.14" who="#PosełAndrzejChrzanowski">„Dezyderat nr 6 Komisji Polityki Przestrzennej, Budowlanej i Mieszkaniowej uch-walony na posiedzeniu w dniu (rozumiem że dzisiejszym) do Prezesa Rady Ministrów w sprawie praw najemców mieszkań zakładowych.</u>
          <u xml:id="u-11.15" who="#PosełAndrzejChrzanowski">W ostatnich latach ma miejsce bulwersujące opinię społeczną i krzywdzące najemców zakładowych mieszkań, najczęściej aktualnych lub byłych pracowników i emerytów tych przedsiębiorstw, zbywanie na rzecz osób prawnych i fizycznych, z pominięciem aktualnych najemców, domów i całych osiedli mieszkaniowych wybudowanych przez przedsiębiorstwa państwowe, poniżej ich wartości a niekiedy nawet za darmo.</u>
          <u xml:id="u-11.16" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Komisja Polityki Przestrzennej, Budowlanej i Mieszkaniowej wzywa rząd do:</u>
          <u xml:id="u-11.17" who="#PosełAndrzejChrzanowski">1) Pilnego opracowania i przedstawienia parlamentowi projektu ustawy o ochronie lokatorów (wymóg konstytucyjny).</u>
          <u xml:id="u-11.18" who="#PosełAndrzejChrzanowski">2) Podjęcia skutecznych działań przez ministra skarbu państwa i ministra gospodarki, dla zapobieżenia dalszym tego przypadkom.</u>
          <u xml:id="u-11.19" who="#PosełAndrzejChrzanowski">3) Przedstawienia koncepcji (strategii) prywatyzacji zakładowych zasobów mieszkaniowych z uwzględnieniem praw najemców.</u>
          <u xml:id="u-11.20" who="#PosełAndrzejChrzanowski">4) Podjęcia natychmiastowych działań dla unieważnienia transakcji sprzedaży mieszkań zakładowych dokonanych z naruszeniem prawa i pogwałceniem zasad moralnych.</u>
          <u xml:id="u-11.21" who="#PosełAndrzejChrzanowski">5) Przedstawienia informacji o podjętych krokach i sankcjach służbowych w stosunku do nieodpowiedzialnie działających zarządów i rad nadzorczych spółek skarbu państwa oraz przedsiębiorstw państwowych.”</u>
          <u xml:id="u-11.22" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Mam jedną uwagę do tego tekstu. Proponowałbym wykreślenie w punkcie czwartym słów „i pogwałceniem zasad moralnych”, ponieważ tak naprawdę, to nie ma mechanizmu, który mógłby pozwolić na ściganie osób winnych naruszenia zasad moralnych.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PosełWitoldGintowtDziewałtowski">Proponuję zamianę tych trzech słów na inne, mianowicie na słowa „i naruszeniem interesu dotychczasowych lokatorów”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Kto z państwa jeszcze chciałby zabrać głos?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Drobna zmiana w pierwszym akapicie. Prawdopodobnie przy przepisywaniu tekstu zaginęły pewne wyrazy. W wierszu trzecim od góry powinno być „zbywanie domów i całych osiedli na rzecz osób fizycznych i prawnych, z pominięciem aktualnych najemców”. Potem napisano „domów i całych osiedli mieszkaniowych”, co zupełnie nie pasuje do treści tego zdania.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PosełTadeuszBiliński">Poprawne byłoby napisanie „zbywanie domów i całych osiedli mieszkaniowych na rzecz osób prawnych i fizycznych z pominięciem aktualnych najemców”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Czy ktoś z państwa ma jeszcze uwagi do tekstu dezyderatu? Nie widzę chętnych. W takim razie do dezyderatu wprowadzamy poprawki. Jedną zaproponowaną przez pana posła Tadeusza Bilińskiego; jest to zmiana stylistyczna, oraz wykreślenie w punkcie 4 słów „i pogwałceniem zasad moralnych” i zastąpienie ich słowami „i naruszeniem interesów lokatorów”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PosełKazimierzSzczygielski">Preambuła dezyderatu jest trochę skomplikowana i w związku z tym mam prośbę do pana posła Tadeusza Bilińskiego, aby zechciał przeczytać preambułę po zmianie jej redakcji. Myślę, że obecne stylistyka tej części dezyderatu jest dość niezręczna.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Czy pan poseł uważa, że moja poprawka pogarsza tekst preambuły?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PosełKazimierzSzczygielski">Według wstępnej opinii zdecydowanie tak, ale się nad tym jeszcze zastanowię.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PosełWłodzimierzWasiński">Również odnoszę wrażenie, że zmiana, którą zaproponował pan poseł Tadeusz Biliński w preambule dezyderatu, pogarsza jego konstrukcję. Poza tym poprawki zgłoszone do punktu 4, polegające na wykreśleniu wyrazów „i pogwałceniem zasad moralnych” i zastąpieniu ich słowami „i naruszeniem interesu dotychczasowych lokatorów”, trzeba chyba traktować jako propozycje zmian, a nie jako już przyjęte zmiany.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#PosełWłodzimierzWasiński">Zmiany te albo Komisja przyjmie, albo odrzuci. A pan przewodniczący tak to przedstawił, że już poprawiamy tekst.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Dlatego zadałem pytanie, czy są uwagi do proponowanych zmian. Oczekuje jeszcze dalszych uwag do tekstu dezyderatu. Nowych uwag nie ma, zatem możemy przejść do przyjęcia zgłoszonych poprawek.</u>
          <u xml:id="u-20.1" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Jako pierwsza zgłoszona została propozycja zmiany treści pierwszego zdania dezyderatu, a właściwie jego preambuły. Jeden wariant, to pozostawienie dotychczasowego tekstu, drugi, to przyjęcie poprawki zaproponowanej przez pana posła Tadeusza Bilińskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PosełTadeuszBiliński">Przychylam się do zdania pana posła Kazimierza Szczygielskiego. Rzeczywiście, końcówka drugiego zdania preambuły mogłaby po mojej zmianie budzić wątpliwości. Mowa jest bowiem o przedsiębiorstwach państwowych, co oznacza, że należałoby przenieść cały fragment w inne miejsce a potem go ponownie wprowadzić do tekstu.</u>
          <u xml:id="u-21.1" who="#PosełTadeuszBiliński">Proponuję zatem pozostawić to zdanie w jego pierwotnym brzmieniu i wycofuję swoją propozycję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Jedna poprawka została wycofana i pozostaje do rozpatrzenia jedynie poprawka druga proponowana przeze mnie do punktu 4. Poprawka polega na wykreśleniu słów „i pogwałcenia zasad moralnych” i w to miejsce wpisanie wyrazów „i naruszeniem interesów lokatorów”.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Proponuję najpierw rozpatrzenie poprawki polegającej na wykreśleniu słów „i pogwałcenia zasad moralnych”.</u>
          <u xml:id="u-22.2" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Kto z państwa jest za przyjęciem tej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-22.3" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Za przyjęciem poprawki głosowało 6 posłów, nikt nie był przeciw, 2 posłów wstrzymało się od głosu.</u>
          <u xml:id="u-22.4" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Zmiana została przez Komisję przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-22.5" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Druga poprawka polega na dopisaniu w to miejsce wyrazów „i naruszeniem interesów lokatorów”.</u>
          <u xml:id="u-22.6" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Kto z państwa jest za przyjęciem tej poprawki?</u>
          <u xml:id="u-22.7" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Za przyjęciem poprawki głosowało 4 posłów, 2 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu.</u>
          <u xml:id="u-22.8" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Poprawka druga została przez Komisję przyjęta.</u>
          <u xml:id="u-22.9" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Pozostało nam jeszcze przyjęcie ostatecznej wersji dezyderatu Komisji nr 6 w sprawie praw najemców mieszkań zakładowych w formie już poprawionej, a więc wraz z przyjętymi zmianami.</u>
          <u xml:id="u-22.10" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Kto z państwa jest za przyjęciem przez Komisję dezyderatu nr 6?</u>
          <u xml:id="u-22.11" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Za przyjęciem dezyderatu głosowali wszyscy posłowie obecni na posiedzeniu w liczbie 8.</u>
          <u xml:id="u-22.12" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Stwierdzam, że Komisja przyjęła jednomyślnie dezyderat nr 6.</u>
          <u xml:id="u-22.13" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Na tym wyczerpaliśmy porządek dzisiejszego posiedzenia. Posiedzenie Komisji Polityki Przestrzennej, Budowlanej i Mieszkaniowej uważam za zakończone.</u>
          <u xml:id="u-22.14" who="#PosełAndrzejChrzanowski">Dziękuję wszystkim za udział w posiedzeniu.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>