text_structure.xml
22.8 KB
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<div xml:id="div-1">
<u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Dzień dobry państwu. Otwieram posiedzenie Komisji Finansów Publicznych.</u>
<u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Stwierdzam kworum.</u>
<u xml:id="u-1.2" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Informuję państwa, że porządek dzisiejszego posiedzenia przewiduje aż cztery punkty. Mamy więc rzeczywiście bardzo mało czasu. Po pierwsze, rozpatrzenie wniosku o skierowanie rządowego projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (druk nr 1781) do podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych, po drugie, zaopiniowanie wniosku ministra cyfryzacji w sprawie zmian w planie finansowym funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców na 2017 r., po trzecie, zaopiniowanie wniosku ministra sprawiedliwości w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej na 2017 r. i po czwarte, zaopiniowanie wniosku ministra rozwoju i finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w poz. 34 zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2017 r. Czy są uwagi do porządku dziennego? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.3" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Stwierdzam, że porządek dzienny został przyjęty.</u>
<u xml:id="u-1.4" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Witam na posiedzeniu Komisji panów ministrów: pana ministra Marka Zagórskiego, sekretarza stanu w Ministerstwie Cyfryzacji – witam serdecznie – i pana Leszka Skibę, podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. Witam również wszystkich państwa, którzy panom ministrom towarzyszą.</u>
<u xml:id="u-1.5" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Przechodzimy do realizacji pkt 1 porządku dziennego. Informuję Wysoką Komisję, że Sejm na 47. posiedzeniu w dniu 14 marca 2017 r. skierował rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (druk nr 1781) do Komisji Finansów Publicznych do rozpatrzenia. Proponuję skierować ten projekt do stałej podkomisji do spraw instytucji finansowych w celu szczegółowego rozpatrzenia. Czy są uwagi do tej propozycji? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-1.6" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">W związku z tym stwierdzam, że komisja skierowała projekt z druku nr 1781 do podkomisji stałej do spraw instytucji finansowych.</u>
<u xml:id="u-1.7" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Przystępujemy do rozpatrzenia pkt 2 porządku dziennego.</u>
<u xml:id="u-1.8" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Proszę o przedstawienie wniosku ministra cyfryzacji w sprawie zmian w planie finansowym funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów na rok 2017. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
</div>
<div xml:id="div-2">
<u xml:id="u-2.0" who="#SekretarzstanuwMinisterstwieCyfryzacjiMarekZagorski">Dziękuję bardzo. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, potrzeba zmiany planu wynika z konieczności zmiany sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych ministra cyfryzacji opłat ryczałtowych za realizację projektu CEPiK2 oraz kosztów ponoszonych na utrzymanie Centrum Zapasowego w Bydgoszczy z tytułu wywozu śmieci. Ta druga rzecz jest banalna – dotyczy 1 tys. zł. Druga jest efektem wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, która zaleciła, aby ryczałtowe wynagrodzenia, które były przekazywane na rzecz Centralnego Ośrodka Informatyki, zaliczyć w koszty inwestycji, mówiąc w skrócie. Zmiana jest typowo księgowa – nie powoduje zwiększenia ani zmian poziomu wydatków w CEPiK, więc bardzo proszę o jej zaakceptowanie.</u>
</div>
<div xml:id="div-3">
<u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Otwieram dyskusję. Czy w sprawie tego wniosku ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-3.1" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">W związku z tym proponuję Wysokiej Komisji przyjęcie opinii w sprawie przedłożonego i przedstawionego przed chwilą wniosku ministra cyfryzacji. Opinia ma następującą treść:</u>
<u xml:id="u-3.2" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">„Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 15 września 2017 r. rozpatrzyła wniosek ministra cyfryzacji z dnia 14 września 2017 r. dotyczący zmian w planie finansowym funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, na rok 2017.</u>
<u xml:id="u-3.3" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców przedstawione we wniosku”.</u>
<u xml:id="u-3.4" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Czy jest sprzeciw wobec propozycji przyjęcia opinii? Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-3.5" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Stwierdzam, że Komisja opinię przyjęła.</u>
<u xml:id="u-3.6" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Przechodzimy do realizacji kolejnego, trzeciego już punktu porządku dziennego. Proszę o przedstawienie wniosku ministra sprawiedliwości w sprawie zmian w planie finansowym Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej na rok 2017. Pan minister Michał Woś – podsekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. Serdecznie witam na posiedzeniu Komisji, panie ministrze. Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-4">
<u xml:id="u-4.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieSprawiedliwosciMichalWos">Dzień dobry. Panie przewodniczący, Wysoka Komisjo, konieczność zmiany w planie funduszu wynika przede wszystkim z wejścia w życie 12 sierpnia ustawy, która nowelizuje zasady finansowania Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej w ten sposób, że ustawodawca przewidział rozszerzenie form pomocy, które mogą być finansowane ze środków funduszu, i rozszerzył katalog podmiotów, które taką pomoc mogą świadczyć. Dotychczas były to tylko i wyłącznie organizacje trzeciego sektora, natomiast został dodany katalog instytucji z sektora finansów publicznych. Stąd przedłożone zmiany. Dysponent przedstawia zmianę zaplanowanych środków finansowych w pozycjach: dotacje o kwotę 20 050 tys. zł z przeznaczeniem na dotacje na rzecz pomocy pokrzywdzonym i przeciwdziałania skutkom przestępczości, i w pozycji: koszty własne o 34 514 tys. zł, gdzie wynagrodzenia bezosobowe – wynoszą 600 tys. zł, pochodne od wynagrodzeń, zakup usług oraz działania pozostałe, w tym promocja funduszu, co było wielokrotnym postulatem całej Wysokiej Izby. Dziękuję bardzo.</u>
</div>
<div xml:id="div-5">
<u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję, panie ministrze. Czy w sprawie tego wniosku ktoś z państwa chciałby zabrać głos? Nie słyszę. W związku z tym chciałbym zaproponować Wysokiej Komisji przyjęcie opinii o następującej treści:</u>
<u xml:id="u-5.1" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">„Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 15 września 2017 r. rozpatrzyła wniosek ministra sprawiedliwości z dnia 14 września 2017 r. dotyczący zmian w planie finansowym Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej na rok 2017. Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 29 ust. 12 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycje zmian planu finansowego Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej na rok 2017 przedstawione we wniosku”.</u>
<u xml:id="u-5.2" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Czy do treści opinii ktoś z państwa ma uwagi albo wnosi sprzeciw wobec propozycji przyjęcia tej opinii. Nie słyszę.</u>
<u xml:id="u-5.3" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Stwierdzam, że opinia została przez Komisję przyjęta.</u>
<u xml:id="u-5.4" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Przystępujemy do rozpatrzenia czwartego punktu porządku dziennego. Przypominam, jest to wniosek ministra rozwoju i finansów w sprawie zmiany przeznaczenia rezerwy celowej w poz. 34 zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2017. Wniosek będzie przedstawiać zgodnie z upoważnieniem złożonym na piśmie pani dyrektor Iwona Kulikowska – zastępca dyrektora Departamentu Finansowania Sfery Budżetowej. Bardzo proszę, pani dyrektor.</u>
</div>
<div xml:id="div-6">
<u xml:id="u-6.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejMinisterstwaFinansowIwonaKulikowska">Szanowni panowie przewodniczący, Wysoka Komisjo, zgodnie z postanowieniami art. 154 ust. 9 ustawy o finansach publicznych minister rozwoju i finansów zwraca się z uprzejmą prośbą o wyrażenie pozytywnej opinii w sprawie zmiany przeznaczenia części rezerwy celowej w kwocie 2720 tys. zł zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2017 w części rezerwy celowej w poz. 34 – Środki na realizację ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz na opłacenie składki emerytalnej i rentowej z ubezpieczenia społecznego, a także na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne i zasiłki dla opiekunów i na realizację art. 10 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”. Wnioskowana kwota 2720 tys. zł z poz. 34 rezerw celowych zostanie przeznaczona na realizację postanowień art. 31 ust. 12 ustawy o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin, zgodnie z którym w roku 2017 minister właściwy do spraw finansów publicznych w celu zapewnienia wdrożenia przez ministra właściwego do spraw rodziny systemu teleinformatycznego przekazuje środki finansowe z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2017 w poz. 34 na realizację zadań wynikających ze zmienionych wyżej wymienioną ustawą przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, to jest zapewnienie w urzędach wojewódzkich systemu teleinformatycznego do obsługi koordynacji świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego – na to zadanie ma być przeznaczony 1000 tys. zł, ustawy o opiece nad dziećmi w wielu do lat 3, to jest na zapewnienie systemu teleinformatycznego przez ministra właściwego do spraw rodziny służącego do realizacji tej ustawy przez podmioty wymienione w tej ustawie – na to zadanie przeznaczamy 1220 tys. zł, oraz ustawy o karcie dużej rodziny, to jest na zapewnienie systemu teleinformatycznego przez ministra właściwego do spraw rodziny umożliwiającego obsługę funkcjonalności związanych z kartami elektronicznymi realizowanymi przy użyciu oprogramowania dedykowanego dla urządzeń mobilnych udostępnionego przez ministra właściwego do spraw rodziny zawierającego usługi ułatwiające korzystanie z przyznanych uprawnień – na to zadanie będzie przeznaczone 500 tys. zł.</u>
<u xml:id="u-6.1" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuFinansowaniaSferyBudzetowejMinisterstwaFinansowIwonaKulikowska">Bardzo proszę o pozytywną opinię w tym zakresie. Wniosek ministra rozwoju i finansów wynika z tego, że wprawdzie ustawa przewiduje wprost, że z poz. 34 będą realizowane wymienione zadania, ale tytuł rezerwy nie odpowiada zakresowi zadań, które mają być finansowane. W związku z tym minister rozwoju i finansów wystąpił z wnioskiem do Wysokiej Komisji i pana przewodniczącego o wyrażenie pozytywnej opinii w sprawie wniosku o zmianę przeznaczenia tej rezerwy. Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-7">
<u xml:id="u-7.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Otwieram dyskusję. Bardzo proszę, pani przewodnicząca Skowrońska.</u>
</div>
<div xml:id="div-8">
<u xml:id="u-8.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Jesteśmy w trakcie realizowania zadań ustawowych przewidzianych w programie „Za życiem”. Jesteśmy w końcówce roku, a przynajmniej po połowie roku. Mówimy o systemie informatycznym, który będzie służył do obsługi tych programów. Chciałabym zatem zapytać, jak dotychczas bez takiego wsparcia albo bez zrealizowania w pełni zadań w zakresie ewidencjonowania i przekazywania pełnych informacji realizowany był ten program? Jeśli w częściach, to chciałabym prosić, żeby pani dyrektor udzieliła odpowiedzi na następujące pytanie. Ile w ramach tego projektu przeznacza się na obsługę, a ile przeznacza się środków na zadania stricte zapisane w samej ustawie?</u>
</div>
<div xml:id="div-9">
<u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Czy ktoś z państwa chciałby jeszcze zabrać głos? Nie słyszę. Bardzo proszę, pani dyrektor.</u>
</div>
<div xml:id="div-10">
<u xml:id="u-10.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFIwonaKulikowska">Zmiany zaproponowane w tych przepisach nie dotyczą bezpośrednio ustawy „Za życiem”. Rezerwa w poz. 34 w tytule przewiduje realizowanie z niej postanowień art. 10 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”. Zgodnie z programem na ten cel, na te świadczenia jednorazowe zaplanowana jest kwota 53 000 tys. zł. Do tej pory środki z tej rezerwy nie były uruchamiane na ten program, na to zadanie, ponieważ są one realizowane bezpośrednio z budżetów wojewodów. Dlatego został przystosowany odpowiednio rozdział – Świadczenia rodzinne. I to się dzieje, jeśli chodzi o jednorazowe świadczenie dla uprawnionych osób z ustawy „Za życiem”.</u>
</div>
<div xml:id="div-11">
<u xml:id="u-11.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Bardzo proszę, pani przewodnicząca Skowrońska.</u>
</div>
<div xml:id="div-12">
<u xml:id="u-12.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Zabrakło mi jednak informacji, ile środków dotychczas przeznaczono na te jednorazowe wsparcie.</u>
</div>
<div xml:id="div-13">
<u xml:id="u-13.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-14">
<u xml:id="u-14.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFIwonaKulikowska">Jeszcze nie została zrealizowana kwota przewidziana w programie „Za życiem”, czyli 52 000 tys. zł. Ta kwota jest niższa, ale jest realizowana zgodnie z wnioskami składanymi przez osoby uprawnione.</u>
</div>
<div xml:id="div-15">
<u xml:id="u-15.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Pytanie dotyczyło tego, ile zostało zrealizowane. Rozumiemy, że program jest w trakcie realizacji i że przeznaczono na to 52 000 tys. zł. Wykorzystanie tych środków przynajmniej na koniec sierpnia powinno być w resorcie znane.</u>
</div>
<div xml:id="div-16">
<u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Pani dyrektor, czy jest pani w stanie odpowiedzieć na to pytanie?</u>
</div>
<div xml:id="div-17">
<u xml:id="u-17.0" who="#ZastepcadyrektoradepartamentuMFIwonaKulikowska">Mogę odpowiedzieć na piśmie, dlatego że to wojewodowie realizują te zadania. My nie otrzymujemy takich informacji. Minister rodziny, pracy i polityki społecznej może mieć takie szczegółowe informacje.</u>
</div>
<div xml:id="div-18">
<u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Pani przewodnicząca, czy satysfakcjonuje panią odpowiedź na piśmie?</u>
</div>
<div xml:id="div-19">
<u xml:id="u-19.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Wydaje mi się, że jeśli przychodzi się i mówi o realizacji programu, to jeśli przygotowujemy to sobie, to powinniśmy wiedzieć, jak ten program jest realizowany. Takie pytanie może paść, bo na ten program zostały przeznaczone pieniądze. Jeśli chodzi o wojewodów, to ja rozumiem, że wojewodowie w ramach własnych środków. Nie wiemy, czy to będzie refundacja tych środków, czy to będzie rozpoczęcie nowego wdrożenia. Jednak jestem trochę zaskoczona, bo myślę, że jeżeli rozmawiamy o tym, jak mamy przygotować ten projekt, jak on będzie realizowany, żeby były sprawne przepływy, żeby informacje były sprawnie rejestrowane i żeby było uzbrojenie w system informatyczny, to powinniśmy wiedzieć, ile dotychczas zostało wypłacone. Niestety jeśli takiej informacji nie będę miała, to normalne jest, pani dyrektor, że otrzymam informacje na piśmie z resortu. Ale jednak przy realizacji tego projektu, jak mówimy – uzbrajamy go, jest on drożny, można składać wnioski, wojewodowie te wnioski przyjmowali, więc naturalne jest, że na tym etapie takie pytanie może paść.</u>
</div>
<div xml:id="div-20">
<u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Poproszę oczywiście o przedłożenie tej odpowiedzi na piśmie dla pani przewodniczącej, dobrze? Ponieważ nie ma więcej głosów w dyskusji, zaproponuję Wysokiej Komisji przyjęcie opinii w sprawie tego wniosku o następującej treści.</u>
<u xml:id="u-20.1" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">„Komisja Finansów Publicznych na posiedzeniu w dniu 15 września 2017 r. rozpatrzyła wniosek ministra rozwoju i finansów z dnia 14 września 2017 r. dotyczący zmiany przeznaczenia kwoty w wysokości 2720 tys. zł z rezerwy celowej w pozycji 34 – Środki na realizację ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz na opłacenie składki emerytalnej i rentowej z ubezpieczenia społecznego, a także na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne i zasiłki dla opiekunów i na realizację art. 10 ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2017. Komisja Finansów Publicznych zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy o finansach publicznych pozytywnie opiniuje propozycję przeznaczenia wyżej wymienionej kwoty na realizację postanowień art. 31 ust. 1 ustawy o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin, zgodnie z którymi w roku 2017 minister właściwy do spraw finansów publicznych w celu zapewnienia wdrożenia przez ministra właściwego do spraw rodziny systemu teleinformatycznego przekazuje środki finansowe z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na rok 2017 w poz. 34 na realizację zadań wynikających ze zmienionych wyżej wymienioną ustawą przepisów”.</u>
<u xml:id="u-20.2" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Szanowni państwo, czy do tej opinii są uwagi albo sprzeciw? Tak, bardzo proszę, panie pośle.</u>
</div>
<div xml:id="div-21">
<u xml:id="u-21.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Panie przewodniczący, jest sprzeciw tylko formalny. To jest kolejny raz przykład tego, że Ministerstwo Finansów przychodzi tutaj z jakimś wnioskiem i nie może nam przekazać podstawowych informacji wokół tematu, którym mamy się zająć.</u>
</div>
<div xml:id="div-22">
<u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Mam wrażenie, że podstawowe informacje zostały przekazane. To była prośba o szczegółową informację ze strony pani przewodniczącej, która rzeczywiście będzie przekazana na piśmie. Rozumiem, że pan poseł ma inną opinię na ten temat.</u>
</div>
<div xml:id="div-23">
<u xml:id="u-23.0" who="#PoselJaroslawUrbaniak">Wykonanie budżetu akurat w zakresie, z którym pokrywa się wniosek... przepraszam, nie jestem chłopcem.</u>
</div>
<div xml:id="div-24">
<u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Dobrze, jest sprzeciw. Pani przewodnicząca, może przegłosujemy ten sprzeciw.</u>
</div>
<div xml:id="div-25">
<u xml:id="u-25.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Ale bardzo proszę…</u>
</div>
<div xml:id="div-26">
<u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Muszę przegłosować – jest wniosek formalny, jest sprzeciw pana... Jesteśmy w procedurze przyjmowania... Pani przewodnicząca, jesteśmy w procedurze przyjmowania w tej chwili opinii. Został zgłoszony sprzeciw wobec tej opinii, więc w tym momencie musi nastąpić głosowanie. Jeżeli rozstrzygniemy głosowanie, to rozumiem, że...</u>
</div>
<div xml:id="div-27">
<u xml:id="u-27.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Może warto by było wysłuchać?</u>
</div>
<div xml:id="div-28">
<u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Proszę bardzo, ale rozumiem, że w sprawie tego sprzeciwu, tak?</u>
</div>
<div xml:id="div-29">
<u xml:id="u-29.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Tak.</u>
</div>
<div xml:id="div-30">
<u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo proszę.</u>
</div>
<div xml:id="div-31">
<u xml:id="u-31.0" who="#PoselKrystynaSkowronska">Chciałabym do tego głosu się przyłączyć, bo nie otrzymaliśmy również odpowiedzi na pytanie, ile dotychczas przeznaczono środków na informatyzację. My nie wiemy. Mamy wniosek – 2720 tys. zł z przeznaczeniem. Nie wiemy, ile dotychczas środków zaangażowano. Nie wiemy również, ile środków wydano wprost na zadanie, na cel, dla realizacji którego przyjęto ustawę „Za życiem”. Zatem brakuje dwóch istotnych rzeczy. Że potrzeba 2720 tys. zł – to wiemy, ale nie wiemy, na jakim to jest etapie i czy to jest ostatni wniosek dotyczący zakończenia informatyzacji, tej procedury. Tego nie wiemy.</u>
</div>
<div xml:id="div-32">
<u xml:id="u-32.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Ten głos nic nie zmienił w tej sprawie, że jest sprzeciw, więc i tak, jak mówiłem, musimy ten sprzeciw przegłosować. Przystępujemy do głosowania. Kto z państwa posłów jest za przyjęciem opinii w treści, jaka została przed chwilą przeze mnie przedstawiona? Bardzo dziękuję. Kto jest przeciw? Dziękuję. Kto wstrzymał się od głosu? Dziękuję.</u>
</div>
<div xml:id="div-33">
<u xml:id="u-33.0" who="#SekretarzKomisjiKseniaAngiermanKozielska">18 głosów za, 10 przeciw, 1 wstrzymujący się.</u>
</div>
<div xml:id="div-34">
<u xml:id="u-34.0" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Bardzo dziękuję. Stwierdzam, że opinia została przyjęta.</u>
<u xml:id="u-34.1" who="#PrzewodniczacyposelJacekSasin">Szanowni państwo, na tym wyczerpaliśmy porządek dzienny posiedzenia Komisji. Zamykam posiedzenie. Dziękuję.</u>
</div>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>