text_structure.xml 43.8 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Witam państwa, upoważniony przez pana przewodniczącego Wojciecha Jasińskiego otwieram posiedzenie Komisji Gospodarki. Tematem dzisiejszego posiedzenia jest rozpatrzenie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz niektórych innych ustaw. Czy do porządku obrad są uwagi?</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę uwag. Przystępujemy do procedowania. Proszę pana posła Antoniego Mężydłę o przedstawienie sprawozdania podkomisji. Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Panie przewodniczący, panie ministrze, szanowni państwo. Podkomisja zebrała się wczoraj na posiedzeniu i rozpatrzyła projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz niektórych innych ustaw. Podkomisja wniosła szereg zmian do przedstawionego przez rząd projektu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PoselAntoniMezydlo">Jeśli chodzi o art. 1, to przede wszystkim zmianę drugą umieszczono w innym miejscu ustawy matki. Nie po art. 2, tylko po art. 9a. Poza tym po art. 9 dodano art. 9a, który właściwie jest w takim samym brzmieniu jak proponowany w ustawie art. 2a, z tym że konsumuje on jeszcze zmianę trzecią.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PoselAntoniMezydlo">Natomiast, jeśli chodzi o zmianę czwartą, ze względu na to, że tamta została włączona do zmiany drugiej w art. 1, w zmianie drugiej wprowadzono dwie poprawki – w projekcie rządowym jest to zmiana czwarta do art. 1 – zmieniono sformułowanie: „nie podlega karze grzywny”, jak było w projekcie rządowym, na przyjęte dziś w prawie „podlega grzywnie” i to zarówno w ust. 1, jak i w ust. 2 dotyczącym art. 31a.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PoselAntoniMezydlo">Art. 2 dotyczący zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej pozostał bez zmian. Przebudowano art. 3 od zmiany trzeciej dość gruntownie, przy czym wprowadzono tu ust. 4 i ust. 5. Po prostu podzielono zmianę na dwa ustępy: ust. 4 i ust. 5.</u>
          <u xml:id="u-2.4" who="#PoselAntoniMezydlo">Poza tym czwartą zmianą wprowadzono dodatkowo sprawozdawczość, natomiast zmianę czwartą z projektu rządowego wykreślono ze względu na to, że te kwestie zostały już skonsumowane właśnie w zmianie trzeciej. Natomiast dodano zmianę piątą dotyczącą kar i obecnie będzie ona dotyczyć sprawozdawczości.</u>
          <u xml:id="u-2.5" who="#PoselAntoniMezydlo">Nowe kary, które wprowadzono poprzez nowe brzmienie zmiany piątej, dotyczą sprawozdawczości. Jeśli chodzi o zmiany w art. 4, to określono współczynnik redukcyjny na lata 2012 i 2013 w wysokości 0,85.</u>
          <u xml:id="u-2.6" who="#PoselAntoniMezydlo">Dodano również nowy artykuł dotyczący przepisów przejściowych, to znaczy wydania wzoru informacji, co jest realizowane przez prezesa Agencji Rynku Rolnego, oraz wzoru sprawozdania, co jest realizowane przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.</u>
          <u xml:id="u-2.7" who="#PoselAntoniMezydlo">W tych przepisach uwzględniono również, że wzory będą wydane w terminie dwóch miesięcy od momentu wejścia w życie niniejszej ustawy. Jest to nowy artykuł.</u>
          <u xml:id="u-2.8" who="#PoselAntoniMezydlo">W ten sposób art. 5 określający vacatio legis stał się art. 6, przy czym nastąpiła tu zmiana, że ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia z wyjątkiem art. 3 pkt 3-5 oraz art. 4, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. Po prostu te zmiany muszą być wprowadzone od początku roku, żeby ta sprawozdawczość miała sens.</u>
          <u xml:id="u-2.9" who="#PoselAntoniMezydlo">To sprawozdanie przedstawiam Wysokiej Komisji do zaakceptowania i uchwalenia przez Wysoką Izbę, przy czym jeszcze w trakcie procedowania będziemy zgłaszali małe zmiany do sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Bardzo dziękuję. Czy ktoś z państwa ma jakieś uwagi? Bardzo proszę, pan poseł Krzysztof Grabowski.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselKrzysztofGrabowski">Panie przewodniczący, mam pytanie do pana posła sprawozdawcy. W art. 2 są zapisy odnoszące się do ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i część tych zapisów mówi o tym, że kontrola powinna być zgodnie z ustawą zgłoszona siedem dni przed rozpoczęciem kontroli. Czy te zapisy mówią o doraźnej kontroli, która jest ujęta w art. 2, czy mówimy o pewnej procedurze związanej z powiadomieniem wcześniej przedsiębiorcy? Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy pan minister mógłby pomóc to wyjaśnić posłowi sprawozdawcy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PodsekretarzstanuwMinisterstwieGospodarkiDariuszBogdan">Chwileczkę…</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PoselKrzysztofGrabowski">Panie przewodniczący, poproszę odpowiedź na piśmie, żeby nie przedłużać.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Za chwilę odpowiemy, jeszcze moment.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Panie pośle Krzysztofie, przypominam, że będzie jeszcze wiele pytań zadawanych podczas drugiego czytania, podczas jeszcze jednego posiedzenia. Jest to bardzo mądre i szczegółowe pytanie. Nie możemy utrudniać, bo intencja jest taka, żeby ułatwiać, a nie utrudniać prowadzenie działalności gospodarczej. Odpowiedź musi być w pełni merytoryczna i pewna. Pan minister jest gotowy do odpowiedzi, proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Pan minister jest gotowy do odpowiedzi, z tym że poproszę o udzielenie odpowiedzi pana dyrektora Dąbrowskiego, proszę bardzo, panie dyrektorze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#DyrektorDepartamentuEnergetykiMinisterstwaGospodarkiTomaszDabrowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Przepis ten ma na celu ułatwienie prowadzenia kontroli i umożliwia przeprowadzenie kontroli przez inspekcję handlową bez dodatkowego powiadamiania podmiotu. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy jeszcze ktoś ma jakieś uwagi czy pytania? Pan dyrektor, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Chciałbym zwrócić uwagę na aspekty finansowe wynikające z projektu, który został przyjęty przez podkomisję. Moja uwaga wynika z dotychczasowych doświadczeń, które wskazują, że minister finansów kwestionuje zasadność przyznawania środków na realizację zadań wynikających z uchwalonych ustaw w sytuacji, gdy takie zapotrzebowanie nie było zgłaszane w toku procesu legislacyjnego.</u>
          <u xml:id="u-13.1" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Otóż problem polega na tym, że projektowana ustawa wprowadza system obniżki Narodowego Celu Wskaźnikowego, a także – co znalazło swój obraz w sprawozdaniu Komisji – system raportowania i sprawozdawania.</u>
          <u xml:id="u-13.2" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Muszę zgłosić uwagę z prośbą o wpisanie tego do protokołu, aby zostały przyznane środki finansowe na obsługę systemu – systemu do którego wykonywania i obsługi będzie zobowiązany prezes Urzędu Regulacji Energetyki.</u>
          <u xml:id="u-13.3" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Konieczność dodatkowych czynności będzie wynikała z faktu, że obniżka będzie przysługiwała podmiotom, które wykażą, że stosują biokomponenty pochodzące z określonych źródeł i w określonej ilości.</u>
          <u xml:id="u-13.4" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Z drugiej strony trzeba mieć świadomość tego, że ewentualne kary finansowe związane z niewykonywaniem Narodowego Celu Wskaźnikowego są to potężne kwoty idące w miliony złotych.</u>
          <u xml:id="u-13.5" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">W związku z tym, z jednej strony pokusa, z drugiej strony nierzetelność czy niemożliwość rzetelnego rozliczenia prawa do obniżki przez organ administracji, który jest do tego zobowiązany, może prowadzić do pewnych nieprawidłowości. Tak to można określić.</u>
          <u xml:id="u-13.6" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Kontrole będą potrzebne w sytuacji, kiedy obrót biokomponentami będzie prowadzony na przykład poprzez szereg pośredników. Ponadto występuje konieczność analizy dokumentacji, związanej chociażby z obsługą sprawozdawczości czy też faktur, i innych dokumentów, jakie będą przekazywane przez podmioty, które będą chciały skorzystać z tej obniżki.</u>
          <u xml:id="u-13.7" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Są to dokumenty o znacznej objętości. Z punktu widzenia prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, który jest uważany za odpowiedniego do przyjęcia obowiązku związanego z obsługą zaprojektowanego systemu, uważamy za konieczne zgłoszenie uwagi, że zdecydowanie będzie potrzebne dofinansowanie w celu zatrudnienia dodatkowych osób w Urzędzie Regulacji Energetyki.</u>
          <u xml:id="u-13.8" who="#ZastepcadyrektoraDepartamentuPrzedsiebiorstwEnergetycznychUrzeduRegulacjiEnergetykiJacekLoret">Jeżeli pan przewodniczący pozwoli, jestem w stanie przekazać krótkie pisemne uzasadnienie do przedstawionego wniosku. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję, bardzo proszę, włączymy to uzasadnienie do protokołu, bo sprawa jest bezdyskusyjna. Dodatkowe zadania, jeśli się wykaże, że są konieczne, zawsze powinny mieć wskazane źródło finansowania. Jest to jak najbardziej słuszny głos. Proszę złożyć to uzasadnienie. Czy są jeszcze jakieś uwagi do sprawozdania? Nie ma uwag.</u>
          <u xml:id="u-14.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przystępujemy do procedowania, punkt po punkcie, przedstawionego projektu. Czy do tytułu ustawy są uwagi?</u>
          <u xml:id="u-14.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę. Uznaję, że tytuł ustawy przyjęliśmy. Jeśli Biuro Legislacyjne będzie miało uwagi, to także proszę traktować, że każde pytanie jest zgłaszane do wszystkich obecnych na sali.</u>
          <u xml:id="u-14.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">W art. 1 wprowadzamy po kolei trzy zmiany. Czy są uwagi do zmiany pierwszej? Nie widzę. Uznaję, że zmiana pierwsza została przyjęta bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-14.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Zmiana druga. Czy są uwagi do zmiany drugiej? Nie widzę uwag. Uznaję, że Komisja przyjęła zmianę drugą w art. 1 bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-14.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Zmiana trzecia. Czy są uwagi do zmiany trzeciej w art. 1? Nie widzę uwag. Uznaję, że zmiana trzecia w art. 1 została przyjęta przez Komisję bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-14.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Art. 2. Czy są uwagi do art. 2? Nie widzę uwag. Rozumiem, że bez sprzeciwu przyjęliśmy art. 2.</u>
          <u xml:id="u-14.7" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">W art. 3 wprowadzamy kolejne zmiany. Czy są uwagi do zmiany pierwszej? Nie widzę uwag. Uznaję, że Komisja przyjęła zmianę pierwszą w art. 3 bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-14.8" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są uwagi do zmiany drugiej w art. 3? Nie widzę uwag, chociaż coś słyszę. Pan poseł Krzysztof mówił, ale nie dotyczyło to zmiany. Uznaję, że przyjęliśmy bez sprzeciwu zmianę drugą w art. 3.</u>
          <u xml:id="u-14.9" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Zmiana trzecia. Czy są uwagi do zmiany trzeciej? Nie widzę uwag. Rozumiem, że przyjęliśmy zmianę trzecią w art. 3 bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-14.10" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Jednak jest uwaga do zmiany trzeciej. Wracamy do zmiany trzeciej. Bardzo proszę, pan poseł.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoselMarianStarownik">Jest propozycja, aby w art. 3 dodać nowy punkt 3a w brzmieniu: „w art. 30 dodaje się ust. 2 w brzmieniu: wzory sprawozdań, o których mowa w ust. 1 i ust. 2 opracowuje i udostępnia prezes Urzędu Regulacji Energetyki”.</u>
          <u xml:id="u-15.1" who="#PoselMarianStarownik">Zapis ust. 2a ma przede wszystkim na celu, aby w ustawie w art. 30 dotyczącym biokomponentów, biopaliw ciekłych była zachowana spójność z przepisami związanymi ze sprawozdawczością. Jeśli tego ust. 2 nie wprowadzimy, to będzie duża rozbieżność. Stąd też propozycja i prośba, aby ten zapis się znalazł. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę, co rząd na ten temat sądzi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Podzielamy to zdanie. Dziękuję bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Mamy dostarczoną proponowaną poprawkę na piśmie wraz z podpisami trzech posłów. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjęła zmianę trzecią w art. 3 o treści przedstawionej przez pana posła Starownika. Czy jest sprzeciw wobec tej propozycji?</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie widzę sprzeciwu. Uznaję, że przyjęliśmy poprawkę zaproponowaną przez pana posła Starownika.</u>
          <u xml:id="u-18.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Zmiana czwarta w art. 3. Bardzo proszę, Biuro Legislacyjne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. Pragnę zgłosić kilka bardzo drobnych uwag o charakterze interpunkcyjnym. W art. 30a w ust. 1 proponujemy skreślić dwa przecinki w zdaniu wprowadzającym po wyrazach „tych biokomponentów” oraz po wyrazach „informacji pisemnych”, a także proponujemy dodać przecinek po wyrazach „rolniczych i biomasy”.</u>
          <u xml:id="u-19.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Następnie w ust. 2 po wyrazach „Prezesowi Agencji Rynku Rolnego” proponujemy skreślić przecinek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan poseł Antoni Mężydło, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Panie mecenasie, tu jest jeszcze jedna propozycja zmiany, którą także podpisaliśmy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Rozumiem, że obok zmian proponowanych przez pana mecenasa. Pan mecenas zgłosił swoje zmiany.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Tak, oczywiście. Chodzi o to, żeby w ust. 1 art. 30a po wyrazach wskazujących rodzaje podać także ilości. Ten przepis brzmiałby tak: „Podmioty, które sprzedały lub zbyły w innej formie biokomponenty, są zobowiązane do przekazania nabywcy tych biokomponentów informacji pisemnych, wskazujących rodzaje i ilości surowców rolniczych i biomasy, z której zostały wytworzone biokomponenty w podziale na:”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Rozumiem, że musimy się zastanowić nad przecinkami, bo mamy doświadczenie, że specjalna ustawa „przecinkowa” jest w sejmowej „obróbce”.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sądzę, że panie i panowie posłowie ze zrozumieniem przyjęli propozycję pana mecenasa i w tym samym punkcie, w ust. 1 wprowadzamy zmianę podpisaną przez trzech posłów, polegającą na dodaniu wyrazów „i ilości”.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mam pytanie do pana ministra, czy pan minister „ogarnął” te przecinki i te dodane wyrazy?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Absolutnie, tak. Zgadzamy się z Biurem Legislacyjnym i popieramy również poprawkę, którą zgłosił pan poseł Mężydło.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Jeszcze pan mecenas, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Rozumiem, że traktujemy te przecinki jako zmiany redakcyjno-legislacyjne i dostajemy upoważnienie od pana przewodniczącego do dokonania tej zmiany.</u>
          <u xml:id="u-27.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Natomiast w zakresie zmiany czwartej pragniemy przypomnieć, że na podkomisji ta zmiana została wprowadzona w drodze poprawki oraz że już wtedy zgłaszaliśmy wątpliwości odnośnie do ewentualnego przekroczenia dopuszczalnego zakresu poprawek.</u>
          <u xml:id="u-27.2" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Pragniemy te zastrzeżenia przypomnieć i jeszcze raz prosić rząd o wskazanie związku zmiany czwartej z treścią projektu ustawy nowelizującej. Nie ustawy nowelizowanej, a ustawy nowelizującej. Taki związek jest konieczny do wykazania, aby można było zakwalifikować poprawkę jako poprawkę, która nie przekracza dopuszczalnego zakresu poprawek zgłoszonych w trakcie procesu legislacyjnego. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Rozumiem, że nie ma sprzeciwu co do zmian legislacyjnych, tak zwanych przecinkowych. Traktujemy to jako korektę zapisu. Nie słyszę sprzeciwu wobec tej propozycji. Poprawki zgłoszone przez pana mecenasa przyjęliśmy bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-28.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">W tej chwili prosimy pana ministra o uzasadnienie, dlaczego wprowadzenie wyrazów „i ilości” nie wykracza poza dopuszczalny zakres.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Nie, chodzi o całość poprawki. Cała sprawozdawczość dodana do tego projektu ustawy wykracza poza zakres dopuszczalny w trakcie procesu legislacyjnego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Rozumiem. Czy wszyscy mamy świadomość, czego będziemy słuchać? Mam na myśli uzasadnienie do wprowadzenia całej poprawki proponowanej w zmianie czwartej. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Poproszę pana dyrektora Dąbrowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Panie przewodniczący, szanowni państwo. Podobnie jak na podkomisji przypomnę, że wprowadzane zmiany ściśle wiążą się z ustawą zarówno tą, która jest nowelizowana, jak i całością ustawy nowelizującej.</u>
          <u xml:id="u-32.1" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Ponownie wskażę, że te przepisy powodują, że mamy przepisy kompletne w zakresie monitorowania i kontrolowania jakości paliw. Bez tych przepisów, które w art. 30a i 30b ustanawiają obowiązki sprawozdawcze, podstawowy cel zarówno ustawy nowelizowanej jak i nowelizującej nie mógłby być realizowany.</u>
          <u xml:id="u-32.2" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">I to jest właśnie ten związek, który mieliśmy wykazać, aby obalić tezę, że wykraczamy poza zakres przedłożenia rządowego.</u>
          <u xml:id="u-32.3" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Podobnie ta poprawka, która wskazuje na konieczność uzupełnienia w tekście o wyrazy „i ilości”, również wiąże się z koncepcją szczelnego monitorowania i kontroli jakości.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Może jeszcze pan mecenas doda coś do tego tematu? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#LegislatorWojciechPaluch">Może już abstrahując od tych wyjaśnień złożonych przez pana dyrektora, a odnośnie tylko do redakcji, która dotyczy ust. 1 pkt 1, 2, 3 i 4. Proponujemy tu zabieg legislacyjny, aby nie powtarzać tego zdania, które widnieje na początku każdego punktu, mianowicie „biokomponenty wytworzone z”. Wystarczy przesunąć to do zdania wstępnego, a pozostałe sformułowania ujęte w pkt 2, 3 i 4 po prostu wykreślić.</u>
          <u xml:id="u-34.1" who="#LegislatorWojciechPaluch">To nie jest zmiana merytoryczna. Jest to zmiana redakcyjna, która, jak sądzę, oszczędzi trochę farby drukarskiej. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Teraz pan poseł Antoni Mężydło, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Chciałbym powrócić do zmiany czwartej, bo już rozpatrujemy całą zmianę czwartą, a ja chciałbym zwrócić uwagę, że w art. 30b ust. 2 mamy propozycję, którą podpisało trzech posłów, aby po wyrazie „opracowuje” dodać wyrazy „i udostępnia”. Ust. 2 art. 30b brzmiałby: „Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, opracowuje i udostępnia prezes Urzędu Regulacji Energetyki”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Co o tym sądzi rząd, panie ministrze?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Jest to poprawka logiczna i zasługuje na poparcie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dobrze. Czy ktoś ma jeszcze uwagi do tej poprawki? Nie widzę uwag. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja czwartą poprawkę przyjmuje wraz z uzupełnieniami zgłoszonymi wcześniej.</u>
          <u xml:id="u-39.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Po przyjęciu tych poprawek i tych zmian, o których dyskutowaliśmy do tej pory, sprzeciwu nie słyszę. Rozumiem, że przyjęliśmy bez sprzeciwu zmianę czwartą wraz z poprawkami.</u>
          <u xml:id="u-39.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Zmiana piąta. Czy są uwagi do zmiany piątej? Nie widzę uwag. Rozumiem, że przyjmujemy bez sprzeciwu zmianę piątą w art. 3. Pan mecenas, bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Po przyjęciu zmiany w art. 3 na skutek przyjętej poprawki w pkt 3a mamy pytanie dotyczące art. 6. W art. 6 generalną zasadą vacatio legis jest 14 dni, natomiast wyjątkiem będzie art. 3 pkt 3-5, a jako że pkt 3a wchodzi w ten zakres punktów 3-5, jest pytanie, czy ten pkt 3a ma wchodzić w życie z dniem 1 stycznia 2012, czy po upływie 14 dni od ogłoszenia. Dziękuję uprzejmie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Pan dyrektor nam pomoże, tak? Proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Chwileczkę, bo się trochę pogubiliśmy. Chodzi o nowo dodany pkt 3a i w którym momencie ma on wchodzić w życie, tak?</u>
          <u xml:id="u-42.1" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">On będzie się zawierał w wyliczeniu pkt 3-5. W tym miejscu, czyli w 14 dni od dnia ogłoszenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-43">
          <u xml:id="u-43.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę, pan mecenas.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-44">
          <u xml:id="u-44.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. W takim razie należy przesunąć odesłanie, dlatego że pkt 3a będzie pkt 4 i zmieni się kolejność oznaczeń w art. 6 i będzie pkt 3-6. Te przepisy będą wchodziły w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-45">
          <u xml:id="u-45.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Poprosiłbym o sprawdzenie przez pana dyrektora, czy tak jest rzeczywiście. Chodzi mi o to, czy ten pkt 3a w art. 6 ma być zawarty, czy też wyjęty z tego wyliczenia. Czy tak pan chce na sto procent?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-46">
          <u xml:id="u-46.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Art. 3a wprowadza upoważnienie dla prezesa URE do opracowania i udostępnienia wzorów formularzy, a zatem ten przepis może wejść w życie z całością ustawy. Tu nie ma potrzeby wyłączania go do późniejszego wejścia w życie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-47">
          <u xml:id="u-47.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">To trochę inaczej niż proponowaliśmy. Warto więc było zapytać raz jeszcze, ale żeby nie było żadnych wątpliwości, to najlepiej odetchnijmy jeszcze ze dwa razy, abyśmy nie popełnili błędu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-48">
          <u xml:id="u-48.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Panie mecenasie, czyli wyłączone byłyby tylko pkt 3,5 i 6.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-49">
          <u xml:id="u-49.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę państwa. Jest ustalenie i proszę o koncentrację tych, którzy chcieliby być skoncentrowani i świadomie głosować nad tą zmianą.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-50">
          <u xml:id="u-50.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Ponieważ dzisiaj takie sprawozdania funkcjonują tylko na bazie art. 9 k.p.a., więc może to pozostać do końca roku. W związku z tym proponujemy, aby ten przepis wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-51">
          <u xml:id="u-51.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy panowie mecenasi uważają, że odpowiedź po przemyśleniu jest jednoznaczna? Pkt 3a ma wejść w życie na początku roku 2012, czy też powinniśmy go wyłączyć z wyłączenia?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-52">
          <u xml:id="u-52.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Panie przewodniczący, to ja się zaplątałem, ponieważ chodzi właśnie o to, że nie trzeba wyłączać pkt 3a z tej wyliczanki, i wówczas wejdzie on w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku. Przepraszam, ja na początku źle powiedziałem.</u>
          <u xml:id="u-52.1" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Chodziło mi o to, że zapis, który jest, jest prawidłowy, czyli „z wyjątkiem art. 3 pkt 3-5” i w tym będzie też pkt 3a. Oznacza to, że te przepisy wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku. Źle powiedziałem na początku, jeszcze raz przepraszam.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-53">
          <u xml:id="u-53.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Nie trzeba przepraszać, bo kiedy się pracuje, to się myśli, więc czasami można popełnić błąd i zauważyć go przed podjęciem decyzji. Pan mecenas, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-54">
          <u xml:id="u-54.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. Przepraszam za zamieszanie, natomiast nie jest to takie oczywiste, ponieważ ten pkt 3a nie będzie punktem 3a w sprawozdaniu, tylko będzie pkt 4. Natomiast pkt 5 będzie pkt 6. Biuro Legislacyjne stanęłoby przed dylematem, czy w art. 6 z własnej inicjatywy zmienić odesłanie, czy też nie. Dziękujemy więc serdecznie za cierpliwość i wyjaśnienia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-55">
          <u xml:id="u-55.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Pkt 3a wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-56">
          <u xml:id="u-56.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">I o takie ustalenie nam chodziło, dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-57">
          <u xml:id="u-57.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Czyli mamy już jasność i merytoryczna dyskusja opłaciła się, bo przyniosła porozumienie. Teraz, po dyskusji, chciałbym zapytać panie i panów posłów, czy jest sprzeciw wobec zmiany czwartej z zaproponowanymi poprawkami i ustaleniami.</u>
          <u xml:id="u-57.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie słyszę. Rozumiem, że zmiana czwarta została przyjęta przez Komisję w całości bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-57.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Art. 4. Czy są uwagi do art. 4? Pan mecenas, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-58">
          <u xml:id="u-58.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. W art. 4 proponujemy wyrazy „o którym mowa w art. 3 pkt 3” zastąpić wyrazami „o którym mowa w art. 23 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 3 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą”. Dziękuję uprzejmie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-59">
          <u xml:id="u-59.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Co na to rząd? Poproszę pana ministra.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-60">
          <u xml:id="u-60.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Ta poprawka ma charakter legislacyjny, zgadzamy się z nią.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-61">
          <u xml:id="u-61.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Tak jest, uściślenie jasne. Czy są uwagi do zaproponowanej zmiany w art. 4? Nie ma uwag. Rozumiem, że propozycja zmiany w art. 4 została przyjęta przez Komisję. Czy jest sprzeciw wobec propozycji przyjęcia art. 4? Sprzeciwu nie widzę. Uznaję, że art. 4 został przyjęty bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-61.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Art. 5. Czy są uwagi? Pan poseł Antoni Mężydło ma uwagi. Proszę bardzo.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-62">
          <u xml:id="u-62.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Grupa trzech posłów ma propozycję, aby w art. 5 ust. 1 wyrazy „art. 30a ust. 1 pkt 4” zastąpić wyrazami „art. 30a ust. 4”. Jest to zmiana redakcyjno-legislacyjna. Ma ona na celu prawidłowe odesłanie do przepisu dotyczącego wzoru informacji, które udostępnia prezes Urzędu Regulacji Energetyki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-63">
          <u xml:id="u-63.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Najpierw pan mecenas, a potem poproszę rząd.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-64">
          <u xml:id="u-64.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. Zgadzając się z intencją, proponowalibyśmy jednak, aby to odesłanie było do art. 30a ust. 1 i ust. 2, ponieważ odsyłając do art. 30a ust. 4, naruszamy zasadę techniki prawodawczej w zakresie tak zwanych kaskadowych odesłań. Naruszamy zasadę techniki prawodawczej, która mówi, że nie odsyłamy do przepisów zawierających odesłania. Dziękuję uprzejmie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-65">
          <u xml:id="u-65.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Pan minister, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-66">
          <u xml:id="u-66.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Nie kłócimy się, bo jest to poprawka legislacyjna. Powinniśmy tylko uzgodnić zdanie pomiędzy Biurem Legislacyjnym a ministrem gospodarki.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-67">
          <u xml:id="u-67.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Sądzę, że niekoniecznie tak powinno być z tego względu, że w tym przepisie mówimy o tym, kiedy ma nastąpić czynność, która jest wymieniona po raz pierwszy. Czynność, która jest wymieniona w art. 30a i art. 30b. W związku z tym chyba niekoniecznie musi być takie odesłanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-68">
          <u xml:id="u-68.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Teraz pan mecenas, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-69">
          <u xml:id="u-69.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Dziękuję panie przewodniczący. Otóż zamieszanie być może bierze się stąd, że pan poseł zaproponował zastąpienie wyłącznie wyrazów „art. 30a ust. 1 pkt 4”. Natomiast należy zastąpić wyrazy„o której mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4”, ponieważ odnosimy się do informacji i przy zastąpieniu wyłącznie ust. 4 tego odesłania mielibyśmy podwójne odesłanie.</u>
          <u xml:id="u-69.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Jeżeli natomiast wprowadzimy zabieg polegający na zastąpieniu całej formuły odesłania formułą „o którym mowa w art. 30a ust. 4”, będziemy odsyłać do wzoru informacji i wtedy wzór informacji jest rzeczywiście w ust. 4 bez odesłań.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-70">
          <u xml:id="u-70.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Teraz raz jeszcze poproszę pana dyrektora o odniesienie się do jeszcze niezmodyfikowanej, ale już zaproponowanej zmiany. Proszę, aby pan poseł nie uciekał jeszcze, bo będę miał prośbę także do pana.</u>
          <u xml:id="u-70.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Postaram się szybko, ale musimy przede wszystkim mądrze, a nie szybko. Będę pana prosił, jeśli będzie poparcie ze strony Ministerstwa Gospodarki, o zweryfikowanie pana poprawki. Tylko tyle panie pośle. To będzie może nie tak szybko, ale mądrze. Bardzo proszę, panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-71">
          <u xml:id="u-71.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Sądzę, że to jednak zaciemni obraz tego przepisu, ponieważ w art. 30a ust. 1 mamy nałożony na podmioty, które dokonały sprzedaży lub zbyły w innej formie biokomponenty itd., obowiązek przekazywania informacji. Natomiast to, co jest normą ust. 4, to jest obowiązek dla prezesa URE, czyli określenie wzoru tej informacji.</u>
          <u xml:id="u-71.1" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Sądzę, że trzeba określić tę informację i odróżnić ją w sensie materialnym, przekazywaną między podmiotami, od czynności materialno-technicznej, czyli szablonu, w jakim ta informacja ma być przekazywana.</u>
          <u xml:id="u-71.2" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Nam, podczas projektowania tego przepisu, przyświecało raczej to, aby określić termin tej czynności materialno-technicznej, czyli termin określenia tego wzoru informacji. Stąd sądzę, że powinno tu być raczej odesłanie do ust. 4.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-72">
          <u xml:id="u-72.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Ostatnie słowo należy do pana mecenasa. Czy będzie pan pilnował swojego zdania, czy ulegnie sugestii pana dyrektora? Bardzo proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-73">
          <u xml:id="u-73.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Podtrzymujemy zastrzeżenie. Jeżeli miałoby to być odesłanie do informacji, o której mowa w art. 30a ust. 4, to jest to podwójne odesłanie i jest to niezgodne z zasadami techniki prawodawczej, ponieważ art. 5 ust. 1 mówi właśnie o terminie opracowania i udostępnienia przez prezesa Agencji Rynku Rolnego wzoru informacji.</u>
          <u xml:id="u-73.1" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Przepis przejściowy dotyczy tej czynności – jak pan dyrektor to nazwał – materialno-technicznej. Natomiast odesłanie do informacji, jak już powiedziałem, będzie naruszało zasady techniki prawodawczej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-74">
          <u xml:id="u-74.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Rozumiem, ale mamy już informację od pana ministra, że przyjmują wyjaśnienia pana mecenasa. W tej sytuacji wnioskodawcy wycofają poprawkę i wszystko zostanie „po staremu”, czyli tak jak było. Proszę powiedzieć, że pan to wycofuje. Najlepiej do mikrofonu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-75">
          <u xml:id="u-75.0" who="#PoselMarianStarownik">W imieniu wnioskodawców wycofuję poprawkę do art. 5 ust. 1. Dziękuję.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-76">
          <u xml:id="u-76.0" who="#DyrektordepartamentuwMGTomaszDabrowski">Ale po wycofaniu tej poprawki nadal pozostanie tu błąd w odesłaniu, bo w tekście jest odesłanie do art. 30 ust. 1 pkt 4, więc po wyjaśnieniach ze strony Biura Legislacyjnego poprawka, jak rozumiem, powinna przyjąć kształt następujący: „o której mowa w art. 30a ust. 1 i 2”. Jeszcze raz: „wzór informacji, o którym mowa w art. 30 ust. 1 i 2”. Czy tak panie mecenasie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-77">
          <u xml:id="u-77.0" who="#LegislatorJaroslawLichocki">Jeżeli odsyłamy do wzoru, to powinno być: „o którym mowa w art. 30a ust. 4”. Wtedy odsyłamy do wzoru.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-78">
          <u xml:id="u-78.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Teraz wnioskodawcy, proszę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-79">
          <u xml:id="u-79.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Czy ja mógłbym panie przewodniczący?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-80">
          <u xml:id="u-80.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Proszę panie ministrze.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-81">
          <u xml:id="u-81.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Mamy dwa elementy. Jeden element jest formą i jest to element wzoru. Drugi element to materia w formie samej informacji, która jest w ramach wzoru. Prosilibyśmy więc, aby Biuro Legislacyjne spojrzało na ten przepis w takich kategoriach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-82">
          <u xml:id="u-82.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mam tu na piśmie poprawkę podpisaną przez trzech posłów, którzy proponują w tym miejscu dodać „o którym mowa w art. 30a ust. 4”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-83">
          <u xml:id="u-83.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Tak, rozumiem. Przepraszamy serdecznie za zamieszanie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-84">
          <u xml:id="u-84.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Panowie doszli do porozumienia, to są dobre wieści.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-85">
          <u xml:id="u-85.0" who="#PodsekretarzstanuwMGDariuszBogdan">Ta poprawka uzyskała nasze poparcie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-86">
          <u xml:id="u-86.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dobrze jest czasem rzucić okiem na zapisaną treść, bo wtedy łatwiej się do niej ustosunkować. Mamy podpisaną przez trzech posłów poprawkę z korektą zgłoszoną przez wnioskodawców: „o którym mowa w art. 30a ust. 4”.</u>
          <u xml:id="u-86.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przypominam, że nie jest to zmiana merytoryczna w ustawie, tylko raczej porządkująca proces legislacyjny. Mamy w tej chwili propozycję poprawki, którą zgłosili trzej posłowie. Poproszę, aby w całości odczytał ją pan poseł Antoni Mężydło.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-87">
          <u xml:id="u-87.0" who="#PoselAntoniMezydlo">W art. 5 ust. 1 wyrazy „o której mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4” zastępuje się wyrazami: „o którym mowa w art. 30a ust. 4”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-88">
          <u xml:id="u-88.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy są uwagi do tej poprawki? Nie ma uwag. Jeśli nie zobaczę sprzeciwu, uznam, że art. 5 został przyjęty przez Komisję bez sprzeciwu. Sprzeciwu nie widzę.</u>
          <u xml:id="u-88.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przechodzimy do art. 6. Dyskutowaliśmy już na jego temat, ale aby nie było wątpliwości, treść art. 6 przygotowaną przez pana mecenasa przedstawimy Komisji. Art. 6 proponuje się nadać następujące brzmienie: „Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia z wyjątkiem art. 3 pkt 3-6 oraz art. 4, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku”.</u>
          <u xml:id="u-88.2" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Czy ktoś chciałby zabrać głos na temat proponowanej zmiany? Nie widzę zgłoszeń. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że art. 6 Komisja przyjęła bez sprzeciwu. Sprzeciwu nie słyszę. Stwierdzam, że art. 6 został przyjęty przez Komisję bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-88.3" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Przechodzimy do całości ustawy. Czy są jakieś uwagi do całości ustawy? Nie widzę uwag. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że całość ustawy została przyjęta przez Komisję bez sprzeciwu. Sprzeciwu nie słyszę. Uznaję, że przyjęliśmy projekt ustawy wraz z poprawkami bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-88.4" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mamy już poprawkę na piśmie podpisaną przez trzech posłów. Zapytam więc jeszcze raz. Czy są uwagi do całości ustawy? Nie widzę uwag. Jeśli nie usłyszę sprzeciwu, uznam, że Komisja przyjęła projekt ustawy wraz z poprawkami bez sprzeciwu. Sprzeciwu nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-88.5" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Stwierdzam, że projekt ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw oraz niektórych innych ustaw zawarty w sprawozdaniu podkomisji nadzwyczajnej został przyjęty przez Komisję, wraz z przyjętymi zmianami, bez sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-88.6" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Mamy jeszcze dwie rzeczy do zrobienia. Po pierwsze musimy wybrać posła sprawozdawcę. Ze swej strony chciałbym prosić pana posła Antoniego Mężydłę, aby zgodził się być sprawozdawcą. Czy pan poseł się zgadza?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-89">
          <u xml:id="u-89.0" who="#PoselAntoniMezydlo">Zgadzam się.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-90">
          <u xml:id="u-90.0" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Dziękuję. Czy są inne propozycje? Nie widzę. Poseł Antoni Mężydło jest sprawozdawcą Komisji. Pozostało jeszcze wyznaczenie terminu dla MSZ do wydania opinii. Proponuję termin do jutra, do godziny 10.00.</u>
          <u xml:id="u-90.1" who="#PrzewodniczacyposelAndrzejCzerwinski">Sprzeciwu nie słyszę, uznaję, że przyjmujemy ten termin bez sprzeciwu. Dziękuję bardzo. Zamykam posiedzenie Komisji.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>