text_structure.xml 24.8 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <div xml:id="div-1">
          <u xml:id="u-1.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Otwieram posiedzenie Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Rozpatrzymy dziś sprawozdanie podkomisji nadzwyczajnej o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych (druk nr 341).</u>
          <u xml:id="u-1.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Proponuję, żeby najpierw pani poseł sprawozdawca Beata Szydło krótko zreferowała pracę podkomisji. Proponowane zmiany są oczywiste. Następnie przystąpimy do rozpatrywania sprawozdania podkomisji artykuł po artykule. Jeśli zostanie zgłoszony sprzeciw, będę prosił o przedstawienie konkretnej propozycji poprawki lub zmiany.</u>
          <u xml:id="u-1.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Proszę panią poseł Beatę Szydło o krótkie omówienie sprawozdania podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-2">
          <u xml:id="u-2.0" who="#PoslankaBeataSzydlo">Przedstawiony projekt ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych (druk nr 341) został skierowany do podkomisji, która na posiedzeniach w dniach 5 i 7 czerwca ten projekt rozpatrzyła. Po przeanalizowaniu przyjętych wniosków podkomisja opracowała sprawozdanie zawierające projekt ustawy.</u>
          <u xml:id="u-2.1" who="#PoslankaBeataSzydlo">Podstawowym zadaniem tej nowelizacji jest podwyższenie wymagań stawianych pracownikom samorządowym. Chodzi o to, żeby pracownicy samorządowi również podlegali ocenom kwalifikacyjnym, co powinno wpłynąć na poprawę jakości ich pracy, żeby wykonywali powierzone im zadania w sposób niebudzący zastrzeżeń.</u>
          <u xml:id="u-2.2" who="#PoslankaBeataSzydlo">W czasie posiedzeń podkomisji, w których uczestniczyli nie tylko posłowie, ale również przedstawiciele strony rządowej, zostały przedstawione liczne uwagi. Ustaliliśmy, że najważniejsze z nich zostaną zgłoszone jako autopoprawki na dzisiejszym posiedzeniu Komisji. Natomiast sprawozdanie, które państwo otrzymali, zostało opracowane na posiedzeniach podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-2.3" who="#PoslankaBeataSzydlo">Zwróciliśmy się do organizacji samorządowych o zaopiniowanie projektu nowelizacji, ale do Sekretariatu Komisji nie wpłynęły w tej sprawie żadne uwagi, ani opinie strony samorządowej.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-3">
          <u xml:id="u-3.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania projektu ustawy. Jak już wcześniej powiedziałem, będziemy go rozpatrywać artykuł po artykule. Jeśli nie zostanie zgłoszony sprzeciw, uznam, że artykuł został przyjęty.</u>
          <u xml:id="u-3.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Czy są uwagi do tytułu ustawy? Nie słyszę uwag.</u>
          <u xml:id="u-3.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie tytułu ustawy.</u>
          <u xml:id="u-3.3" who="#PoselWaldyDzikowski">Czy są uwagi do zmiany nr 1? Nikt nie zgłasza uwag.</u>
          <u xml:id="u-3.4" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie zmiany nr 1.</u>
          <u xml:id="u-3.5" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania zmiany nr 2. Czy są do niej uwagi?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-4">
          <u xml:id="u-4.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Chodzi mi o część tej zmiany, dotyczącą ust. 2 w art. 17, według którego Rada Ministrów ma określić w drodze rozporządzenia sposób i tryb dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych, biorąc pod uwagę potrzebę prawidłowego dokonywania tych ocen. Moim zdaniem jest to sprzeczne z konstytucyjnym przepisem dotyczącym suwerenności jednostek samorządu terytorialnego względem administracji rządowej. Proponowanym przepisem oddajemy administracji rządowej, moim zdaniem, bezprawnie, wpływ na sposób funkcjonowania administracji samorządowej. Mało tego, uważam, że tak szczegółowych regulacji nie przewidziano nawet w stosunku do pracowników administracji rządowej. A więc, na jakiej podstawie jest wprowadzany ten przepis?</u>
          <u xml:id="u-4.1" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">A po drugie – czy jest on zgodny z konstytucją i czy nie będzie budzić wątpliwości, co może się skończyć uchyleniem go przez Trybunał Konstytucyjny?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-5">
          <u xml:id="u-5.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Jaka jest konkluzja, panie pośle?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-6">
          <u xml:id="u-6.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Nie może ten przepis być w ten sposób sformułowany, dlatego proponuję go skreślić.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-7">
          <u xml:id="u-7.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Czy to jest wniosek formalny?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-8">
          <u xml:id="u-8.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Merytoryczny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-9">
          <u xml:id="u-9.0" who="#PoselAdamPuza">Chciałem zatrzymać się przy tym przepisie i nie zgodzić się z panem posłem Witoldem Gintowt-Dziewałtowskim. Wydaje mi się, że oczekujemy, żeby cała administracja działała w podobny sposób. Zarówno samorządowa, jak i rządowa. Oczekujemy, żeby były przestrzegane pewne standardy. Dlatego Rada Ministrów jest upoważniona do określania w drodze rozporządzeń kwalifikacji, jakie powinni posiadać pracownicy samorządowi w zakresie wykształcenia i przygotowania zawodowego. Wydaje mi się, że proponowany w nowelizacji przepis idzie właśnie w tym właśnie kierunku. Nie zmniejsza roli administracji samorządowej, bo to sama administracja samorządowa ma przeprowadzać oceny kwalifikacyjne, tylko w pewien sposób narzuca ujednolicenie kryteriów. Tak to rozumiem. I również od administracji rządowej oczekuję, że zostanie poddana ocenie. Ale to jest zupełnie inna materia, która nie dotyczy tej ustawy. Jeśli zaś chodzi o ten przepis, to jestem za jego pozostawieniem.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-10">
          <u xml:id="u-10.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Pańskie wystąpienie traktuję jako głos przeciwko wnioskowi pana posła Witolda Gintowt-Dziewałtowskiego.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-11">
          <u xml:id="u-11.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Ad vocem. Rzecz polega na tym, że mamy do czynienia z naruszeniem zamysłu ustawodawcy, który określa suwerenne funkcjonowanie obu administracji. Nie może być tak, że administracja rządowa w jakimś stopniu staje się suwerenem względem administracji samorządowej. Administracja rządowa w zakresie określonym w ustawach, a nie w rozporządzeniach, ma prawo sprawowania nadzoru legislacyjnego nad funkcjonowaniem administracji samorządowej, ale nie ma prawa ingerencji w działalność merytoryczną samorządu terytorialnego. To jest odrębny zakres spraw i kompetencji.</u>
          <u xml:id="u-11.1" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Tymczasem w przepisie, nad którym dyskutujemy, upoważnia się Radę Ministrów do działań, które tak naprawdę oznaczają ingerencję w sprawy realizowane przez administrację samorządową. Inaczej by to brzmiało, gdybyśmy upoważnili Radę Ministrów do przygotowania rozporządzenia zawierającego propozycję rozwiązań modelowych, które mogłyby być stosowane przez administrację samorządową. Tymczasem ten przepis wprowadza nakaz, który musi być wykonywany w sposób bezwzględny przez administrację samorządową. Moim zdaniem jest to niedopuszczalne.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-12">
          <u xml:id="u-12.0" who="#PoslankaBeataSzydlo">Uzasadnię, dlaczego ten przepis został wprowadzony do tej nowelizacji. Poza tym podobny przepis znajduje się w ustawie o pracownikach urzędów państwowych i w ustawie o służbie cywilnej. Chodzi nam o to, żeby ujednolicić zasady oceny pracowników samorządowych również ze względu na dobro tych pracowników. Żeby w takich samych jednostkach, które tak naprawdę wykonują te same zadania, zostały wprowadzone jednakowe zasady oceny pracowników, żeby w gminie „X” nie było inaczej niż w gminie „Y”. Dlatego został zaproponowany ten przepis. Przy czym w tej ocenie będzie bardziej chodziło o kwestie związane z etyką i rzetelnością wykonywania zadań, niż o kwestie merytoryczne, czyli konkretnych zadań wykonywanych przez danego urzędnika.</u>
          <u xml:id="u-12.1" who="#PoslankaBeataSzydlo">Przeszliśmy od razu do ust. 3 w art. 17, tymczasem w wyniku dyskusji na posiedzeniach podkomisji pojawiła się sugestia, zresztą bardzo słuszna, żeby określić, jak będzie ta ocena przebiegać, jak będzie dokonywana i jakie będą jej konsekwencje dla pracownika, który np. uzyska ocenę negatywną.</u>
          <u xml:id="u-12.2" who="#PoslankaBeataSzydlo">Mam przygotowane te poprawki i jeśli państwo pozwolą, teraz je przedstawię. Jedna z nich dotyczy również ust. 1 w art. 17. Gdyby ta poprawka została przyjęta, to ust. 1 w art. 17 otrzymałby następujące brzmienie: „Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym podlega okresowym ocenom kwalifikacyjnym dokonywanym przez bezpośredniego przełożonego. Ocena jest sporządzana nie rzadziej niż raz na dwa lata lub w każdym czasie z własnej inicjatywy bezpośredniego przełożonego”.</u>
          <u xml:id="u-12.3" who="#PoslankaBeataSzydlo">Proponowane brzmienie ust. 2 jest następujące: „Okresowa ocena kwalifikacyjna obejmuje w szczególności wywiązywanie się przez pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym z obowiązków określonych w art. 15, art. 16 ust. 1 oraz art. 18 ust. 1. Ocenę niezwłocznie doręcza się pracownikowi”.</u>
          <u xml:id="u-12.4" who="#PoslankaBeataSzydlo">Proponujemy następujące brzmienie ust. 3: „Od okresowej oceny kwalifikacyjnej pracownikowi służy w ciągu 7 dni od dnia doręczenia oceny sprzeciw do kierownika jednostki, o której mowa w art.1, zatrudniającej pracownika samorządowego”.</u>
          <u xml:id="u-12.5" who="#PoslankaBeataSzydlo">Ust. 4 brzmiałby następująco: „Po otrzymaniu przez pracownika samorządowego ujemnej oceny kwalifikacyjnej potwierdzonej ponowną ujemną oceną, która nie może być dokonana wcześniej, niż po upływie 3 miesięcy, następuje rozwiązanie stosunku pracy z pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzędniczym w drodze wypowiedzenia lub odwołania go z zajmowanego stanowiska”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-13">
          <u xml:id="u-13.0" who="#WitoldaGintowtDziewaltowskiego">„Rada Ministrów określi w drodze rozporządzenia sposób i tryb dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych, biorąc pod uwagę potrzebę dokonywania tych ocen”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-14">
          <u xml:id="u-14.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Jaki jest status tego dokumentu, który teraz został rozdany?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-15">
          <u xml:id="u-15.0" who="#PoslankaBeataSzydlo">Zgłaszamy to jako poprawki wnioskodawców. W trakcie prac podkomisji zostało uzgodnione, że takie poprawki zostaną przedstawione na dzisiejszym posiedzeniu naszej Komisji. Jest to zgodne z Regulaminem Sejmu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-16">
          <u xml:id="u-16.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKancelariiSejmuTomaszOsinski">Jak rozumiem, są to po prostu poprawki do projektu sprawozdania zgłoszone na dzisiejszym posiedzeniu Komisji. W trakcie prac podkomisji te zagadnienia były wprawdzie omawiane i pojawiły się głosy, że w konkretnych przepisach powinny się znaleźć odpowiednie uzupełnienia, ale te konkretne poprawki na posiedzeniach podkomisji nie były omawiane. Są one wynikiem dyskusji, jaka odbyła się na tych posiedzeniach, ale my, jako Biuro Legislacyjne, otrzymujemy je dopiero teraz i potrzebujemy czasu, żeby się do nich odnieść w sposób rzetelny.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-17">
          <u xml:id="u-17.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Po pierwsze chciałbym wiedzieć, kto jest wnioskodawcą tych poprawek.</u>
          <u xml:id="u-17.1" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Po drugie – uważam, że w związku z tak dużym zakresem zmian, potrzebujemy więcej czasu, żeby się nad nimi zastanowić. Taki czas powinno mieć również Biuro Legislacyjne, żeby ustalić, czy te poprawki są zgodne z obecnie obowiązującym prawem oraz z logiką.</u>
          <u xml:id="u-17.2" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Dlatego nie widzę możliwości rozpatrywania tych poprawek w tej chwili, bowiem obejmują one prawie taki sam zakres jak cała nowelizacja.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-18">
          <u xml:id="u-18.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Jeśli Biuro Legislacyjne także potrzebuje czasu, żeby się z tymi poprawkami zapoznać, to dobrze byłoby, żeby odbyło się krótkie posiedzenie podkomisji. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak się stało i została przygotowana dopracowana wersja sprawozdania przy współudziale BL. To jest dosyć prosta sprawa. I wtedy Komisja pracowałaby już nad pełnym sprawozdaniem.</u>
          <u xml:id="u-18.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Nie ma tu złej woli, ale chodzi o zachowanie sejmowej procedury. Dlatego proponuję, żeby pani przewodnicząca Beata Szydło zwołała jednak posiedzenie podkomisji, w czasie którego zostałyby uwzględnione w sprawozdaniu te wszystkie poprawki. Późniejsze rozpatrzenie takiej wersji sprawozdania na pewno nie zajmie Komisji wiele czasu. Chodzi o to, żeby ten projekt ustawy uchwalić jak najsprawniej. Jeśli nie będzie sprzeciwu pań i panów posłów oraz pani przewodniczącej Beaty Szydło, uznałbym, że zwołamy następne posiedzenie Komisji, jak tylko otrzymamy informację, że sprawozdanie jest już gotowe, z uwzględnieniem poprawek, które zostały teraz przedstawione. Czy jest sprzeciw wobec proponowanego przeze mnie trybu pracy? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-18.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Jeśli członkowie podkomisji są na sali, to proszę zostać i pracować, a Komisja po przygotowaniu przez podkomisję nowej wersji sprawozdania zbierze się jeszcze raz i rozpatrzy je w szybkim trybie.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-19">
          <u xml:id="u-19.0" who="#PoselJanKochanowski">Nie mamy przecież „noża na gardle”, ponieważ ten projekt i tak będzie rozpatrywany na następnym posiedzeniu Sejmu. Należy go lepiej dopracować i rzeczywiście niech podkomisja lepiej przedstawi jednolity projekt sprawozdania. Nie rozpatrujmy go na chybcika. Nie musimy tego robić dzisiaj. Przecież w czasie następnego posiedzenia plenarnego Sejmu można zwołać posiedzenie Komisji, zwrócić się jeszcze o opinię do strony samorządowej. I wtedy rozpatrzyć ten projekt nowelizacji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-20">
          <u xml:id="u-20.0" who="#PoselAntoniSosnowski">Nie ma nic nagannego w formie zgłoszenia tych poprawek. Wszystko jest zgodne z Regulaminem Sejmu. Jeśli chcemy, żeby zostały one teraz rozpatrzone, to proponuję ogłoszenie przerwy i niech podkomisja rozpatrzy te poprawki, a potem Komisja może kontynuować obrady. Przerwa może trwać nawet do godz. 20., bo przecież jeszcze dzisiaj i tak zbieramy się ponownie. Jutro mamy posiedzenie o godz. 8.15 i również będzie czas na przyjęcie tych poprawek.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-21">
          <u xml:id="u-21.0" who="#PoslankaBeataSzydlo">W imieniu wnioskodawców wycofuję te poprawki. Zgłosimy je w drugim czytaniu. A w tej chwili proponuję, żeby Komisja kontynuowała rozpatrywanie sprawozdania podkomisji.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-22">
          <u xml:id="u-22.0" who="#PoselWaldyDzikowski">I to jest rzeczywiście rozsądne, bo po co teraz kruszyć o to kopie, skoro jest drugie czytanie.</u>
          <u xml:id="u-22.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Wracamy do rozpatrywania sprawozdania. Pan poseł Witold Gintowt-Dziewałtowski zgłosił wniosek o skreślenie ust. 3 w art. 17. Przystępujemy do głosowania. Kto z pań i panów posłów jest za skreśleniem ust. 3 w art. 17?</u>
          <u xml:id="u-22.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że, przy 2 głosach za, 15 przeciwnych i 1 wstrzymującym się, Komisja odrzuciła wniosek o skreślenie ust. 3 w art. 17.</u>
          <u xml:id="u-22.3" who="#PoselWaldyDzikowski">Czy są inne uwagi dotyczące zmiany nr 2?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-23">
          <u xml:id="u-23.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Proszę o zwrócenie się o ekspertyzę dotyczącą zgodności z konstytucją zmiany nr 2 w części dotyczącej ust. 3 w art. 17.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-24">
          <u xml:id="u-24.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Dobrze, Sekretariat Komisji zwróci się o taką ekspertyzę. Czy są jeszcze jakieś uwagi dotyczące zmiany nr 2. Nie słyszę uwag.</u>
          <u xml:id="u-24.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie zmiany nr 2 w kształcie zawartym w sprawozdaniu podkomisji.</u>
          <u xml:id="u-24.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania art. 2 projektu nowelizacji. Czy są do niego uwagi? Uwag nie słyszę.</u>
          <u xml:id="u-24.3" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie art. 2.</u>
          <u xml:id="u-24.4" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania art. 3. Czy ktoś z pań i panów posłów ma uwagi dotyczące tego artykułu?</u>
          <u xml:id="u-24.5" who="#PoselWaldyDzikowski">Pytam o art. 3, bo art. 2 już rozpatrzyliśmy.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-25">
          <u xml:id="u-25.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Ale nie dokończyliśmy rozpatrywania zmiany nr 2.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-26">
          <u xml:id="u-26.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Przecież pytałem o uwagi dotyczące tej zmiany, panie pośle.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-27">
          <u xml:id="u-27.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Mam drobną uwagę mającą raczej charakter językowy. W art. 2 jest napisane, że pracodawca występuje z zapytaniem o udzielenie informacji o tej osobie z Krajowego Rejestru Karnego. Jest to chyba niezbyt dobrze sformułowane z punktu widzenia reguł języka polskiego. Czy według przedstawicieli Biura Legislacyjnego to jest prawidłowo zapisane?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-28">
          <u xml:id="u-28.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSTomaszJaroszynski">Można się zgodzić z opinią, że z redakcyjnego punktu widzenia nie zostało to najlepiej napisane, ale posłużyliśmy się sformułowaniami użytymi w ustawie o Krajowym Rejestrze Karnym, gdzie jest mowa właśnie o prawie do uzyskiwania informacji o danych osobach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-29">
          <u xml:id="u-29.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Chodzi mi o sformułowanie, że pracodawca zwraca się o udzielenie informacji z Krajowego Rejestru Karnego. Chyba powinno być „do Krajowego Rejestru Karnego”? Czy to nie byłoby bardziej prawidłowe sformułowanie? Występuje się z zapytaniem do kogoś.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-30">
          <u xml:id="u-30.0" who="#PoselJanKochanowski">Chciałem się zapytać o skutki tej ustawy. Bo co będzie, jeśli po jej wejściu w życie wszyscy pracodawcy wystąpią z zapytaniami do Krajowego Rejestru Karnego. Mamy ok. 3 tys. podmiotów, a jeśli wystąpienia będą dotyczyć wszystkich pracowników samorządowych, to powstanie wąskie gardło i trzeba będzie czekać parę lat, żeby otrzymać odpowiedź na pytanie o karalność. Nie wyobrażam sobie, jak to będzie można przeprowadzić przy tym samym aparacie urzędniczym i tych samych możliwościach.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-31">
          <u xml:id="u-31.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Ale jaka jest konkluzja?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-32">
          <u xml:id="u-32.0" who="#PoselJanKochanowski">Że to jest niemożliwe do przeprowadzenia.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-33">
          <u xml:id="u-33.0" who="#PoselWaldyDzikowski">A co pan proponuje? Skreślenie?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-34">
          <u xml:id="u-34.0" who="#PoselJanKochanowski">Jeśli ktoś proponuje przepis, to powinien wiedzieć, czy w istniejących warunkach można zrealizować jego postanowienia. Chyba że chce tylko to zapisać i udawać, że wszystko jest w porządku.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-35">
          <u xml:id="u-35.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Rozumiem, że pan poseł wyraża obawę.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-36">
          <u xml:id="u-36.0" who="#PoslankaAnnaPaluch">Jeśli pan poseł ma jakąś konkluzję, to proszę ją zgłosić. Jeśli nie, ruszajmy do przodu.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-37">
          <u xml:id="u-37.0" who="#PoselJanKochanowski">Pani poseł uważa, że można wszystko zapisać, bo nie ma konkluzji?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-38">
          <u xml:id="u-38.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Pan poseł nie zgłosił żadnego wniosku, dlatego nie ma potrzeby głosowania.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-39">
          <u xml:id="u-39.0" who="#PoselWitoldGintowtDziewaltowski">Ja nie mam złej woli, ale uważam, że przepis, o którym wcześniej mówiłem, należałoby sformułować prawidłowo po polsku. Bo z zapytaniem występuje się do kogoś. Dlatego powinniśmy zapisać, że to zapytanie jest adresowane do Krajowego Rejestru Karnego i ten fragment ust. 1 w art. 2 powinien brzmieć „z zapytaniem o udzielenie informacji o tej osobie do Krajowego Rejestru Karnego”.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-40">
          <u xml:id="u-40.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Co na to Biuro Legislacyjne?</u>
        </div>
        <div xml:id="div-41">
          <u xml:id="u-41.0" who="#PrzedstawicielBiuraLegislacyjnegoKSTomaszJaroszynski">Chcieliśmy zgłosić podobną propozycję. Proponujemy zapisać to w następujący sposób: „występuje z zapytaniem do Krajowego Rejestru Karnego o udzielenie informacji o tej osobie”. Sens pozostaje ten sam, lepiej brzmi, a również oddaje intencje wnioskodawców.</u>
        </div>
        <div xml:id="div-42">
          <u xml:id="u-42.0" who="#PoselWaldyDzikowski">Pani poseł Beata Szydło sygnalizuje mi, że przejmuje tę poprawkę. W związku z tym potraktujemy ją jako autopoprawkę. Czy jest sprzeciw wobec jej przyjęcia? Nie słyszę sprzeciwu</u>
          <u xml:id="u-42.1" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie poprawki do ust. 1 w art. 2 polegającej na zastąpieniu wyrazów „występuje z zapytaniem o udzielenie informacji o tej osobie z Krajowego Rejestru Karnego” wyrazami: „występuje z zapytaniem do Krajowego Rejestru Karnego o udzielenie informacji o tej osobie”.</u>
          <u xml:id="u-42.2" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania art. 3. Czy są do niego uwagi lub propozycje zmian? Nikt się nie zgłasza.</u>
          <u xml:id="u-42.3" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja zarekomendowała przyjęcie art. 3.</u>
          <u xml:id="u-42.4" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do rozpatrywania całości sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych. Kto z pań i panów posłów jest za przyjęciem całości sprawozdania wraz z przyjętą poprawką?</u>
          <u xml:id="u-42.5" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że Komisja 16 głosami, przy braku przeciwnych i 2 wstrzymujących się, zarekomendowała przyjęcie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych wraz z przyjętą poprawką.</u>
          <u xml:id="u-42.6" who="#PoselWaldyDzikowski">Przystępujemy do wyboru sprawozdawcy. Proponuję, żeby sprawozdawcą została pani poseł Beata Szydło, przewodnicząca podkomisji nadzwyczajnej do poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych. Czy jest sprzeciw wobec wyboru pani poseł Beaty Szydło na sprawozdawcę? Nie słyszę sprzeciwu.</u>
          <u xml:id="u-42.7" who="#PoselWaldyDzikowski">Stwierdzam, że sprawozdawcą została pani poseł Beata Szydło, która w imieniu naszej Komisji przedstawi projekt ustawy.</u>
          <u xml:id="u-42.8" who="#PoselWaldyDzikowski">Wyznaczamy do 30 czerwca termin przedstawienia opinii o zgodności projektu ustawy z prawem Unii Europejskiej.</u>
          <u xml:id="u-42.9" who="#PoselWaldyDzikowski">Wyczerpaliśmy porządek dzienny dzisiejszych obrad. Zamykam posiedzenie Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.</u>
        </div>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>